Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini-impressie Audi TT 2.0T Cabrio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mini-impressie Audi TT 2.0T Cabrio

Ik ben vandaag wat klanten gaan opzoeken om afscheid te nemen, en mijn collega en opvolger voor te stellen. We moesten een rondje Tilburg-Utrecht-Groot Ammers-Tilburg doen en in plaats van de Poolauto (Fiat Grande Punto 1.4) mocht ik de directeur zijn auto meenemen.

Nu vind ik de auto niet bijzonder mooi. De voorkant is goed opgeknapt sinds het vorige model (gay car van het jaar 2006 :)) maar de ronde kont blijft lelijk, vind ik.

Van binnen iets teveel lichtmetaal en ronde vormen, maar wel een hele fijne en stevige stoel waar je echt in vastgehouden word. In tegenstelling tot het vorige model is de stoel hier ver genoeg naar achter te zetten voor mijn bescheiden lengte (1m81). De navigatie bedienen is hogere wiskunde, maar zodra je hem aan de praat hebt wel duidelijk en vlot.

De motor geeft een fijne zachte grom bij het aanslaan en het wegdraaien uit de smalle parkeerplaats is even wennen (zeker als je het zicht rondom van een 205 gewend bent) mede door het beperkte zicht naar achter en de dikke a-stijl. Dak maar even naar beneden gedaan dus, snel en eenvoudig door even de knop ingedrukt te houden.

Op de parking nog even rustig aan gedaan om gevoel te krijgen met de koppeling en het gaspedaal. Daarna de snelweg op, en gassen met die bak :). Ik was eerder gecharmeerd van de 6-cylinder van BMW, maar een Audi turbo-blok hoeft daar allerminst voor onder te doen. Ik heb geen tijd bijgehouden maar de auto schakelt vlot door en schiet door de versnellingen heen. Klein turbogat, maar als hij gaat, dan gaat ie. Hij begint zo rond de 4000 toeren te trekken en houdt niet op tot je hem in het rood jaagt. Zelfs wanneer je 130 doet in zijn 6, en plankt, trekt hij na een kleine twijfel je hoofd in de steunen en begint zijn klim naar richting de 200. Harder dan 190 aantikken kreeg ik niet veilig voor elkaar op de a58. (nu hopen dat vrouwlief niet meeleest)

Na ons bezoekje in Utrecht (manouvreren in de uiterst krappe parkeergarage van de vrienden van de Rabobank) mochten we de polderweggetjes richting Groot Ammers uitproberen. De wegen staan bekend om veel vrachtverkeer en opa's met even oude auto's. Ideaal voor wat inhaalacties :) zonder veel verrassing was dat heel eenvoudig. Even terug naar zijn 3 en voor je het weet zit je alweer terug op de rechterbaan.

De volgende hindernis was een rotonde. Bij het verlaten hiervan was de boordcomputer het niet geheel eens met mijn manier van wegtrekken en maakte dit kenbaar middels een oranje lampje, signalerend dat de tractiecontrole ingreep. Dit deed hij verbazingwekkend genoeg niet toen ik na het 2e klantbezoek besloot de koppeling maar gewoon te laten schieten ten fauveure van een snelle sprint om het parkeerterrein te verlaten. 2 mooie zwarte plekken en een krokante rubberlucht waren het resultaat.

De auto rijdt ondanks zijn formaat als een kleine kart. Hij ligt als een blok op de weg en stuurt superstrak. Geen body roll, niet wegschuiven in het zand en geen onderstuur gemerkt toen ik in de regen door de bochten van Groot Ammers stoof. Ondanks de ietwat vrouwelijke vormen rijdt hij als een echte mannenauto, strak, bruut, en vooral snél.

Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Leuk verhaal en dat dameskapper imago kan zo langzamerhand wel overboord gegooid worden.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
      Leuk verhaal en dat dameskapper imago kan zo langzamerhand wel overboord gegooid worden.
      Zeker, vooral ook als de auto voorzien is van een knappe bull-bar....
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Htt;

Leuk verhaal van een mooie belevenis. Opvallend dat je in de oude TT minder goed uit de voeten kon; ik kon mijn 1m96 daar prima in kwijt.
        De ruimtebeleving is natuurlijk wel wat claustrofobisch in de oude; met die brievenbusvoorruit krijg je toch iets gluurderigs over je.
        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
          Klein turbogat, maar als hij gaat, dan gaat ie. Hij begint zo rond de 4000 toeren te trekken
          Huh, die moet naar de garage, da's een GROOT turbogat hoor, hij zou bij 1750 al goed loos moeten gaan. :)

Enne, clutchdumpen in de auto van je ouwe baas, ja, da's ook een afscheidsprank natuurlijk...
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Dit deed hij verbazingwekkend genoeg niet toen ik na het 2e klantbezoek besloot de koppeling maar gewoon te laten schieten ten fauveure van een snelle sprint om het parkeerterrein te verlaten. 2 mooie zwarte plekken en een krokante rubberlucht waren het resultaat.
            Strakke aktie hoor ! Zal de klant wel waarderen hoor. Heeft ie je uitgezwaaid ?

Comment

Hans, het is 2 jaar geleden dat ik voor het laatst in het oude model heb gezeten, misschien komt het in mijn gehegen nog wel veel kleinere over dan het eigenlijk was, ik had ik in ieder geval genoeg ruimte in deze :)

Zodra ik weer eens in een andere (voor mij relatief bijzondere/exotische) auto kom te zitten, is een 2e review dus ook welkom?

Comment

Ha, die Htt;

Bring'em on!
                Scherven brengen gelul.

Comment

Ja tof!!!!

Bij wijze van een leuk afscheid geeft je (ex)baas zijn auto mee om die vervolgens naar inbeslagname snelheden te dirigeren, boenderen over rotondes, en te clutchdumpen bij een klant op zijn terrein.

Met andermans bezit zijn dit gewoon slechte manieren.

Comment

Wat een poetsers hier zeg. Rijdt die knaap eens een keer niet als een bejaarde, is het weer niet goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                      Wat een poetsers hier zeg. Rijdt die knaap eens een keer niet als een bejaarde, is het weer niet goed.
                      Ik heb er totaal geen moeite mee als mensen doorrijden, scheuren, enthousiast sturen of wat dan ook, kan het alleen maar waarderen. Ik vind het alleen ongepast om dat te doen in een auto die je in vertrouwen wordt meegegeven om je een leuk afscheid te geven.

Comment

Wees gerust, ik heb een perfecte verstandhouding met mijn baas, en hij gaf me de auto mee in de wetenschap en goedkeuring dat ik er een keer flink mee zou gassen, op voorwaarde dat ik de boetes zelf betaal en hem onbeschadigd terugbreng. Ik heb geen boetes gereden en schade is er niet, afgezien van dat beetje rubber dat hij kwijt is :)

Ik kan dan ook met recht zeggen dat dit de beste baas is die ik ooit heb meegemaakt en dat ik het iedereen toewens voor zo iemand te werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Auzz Bekijk bericht
                          Ik heb er totaal geen moeite mee als mensen doorrijden, scheuren, enthousiast sturen of wat dan ook, kan het alleen maar waarderen. Ik vind het alleen ongepast om dat te doen in een auto die je in vertrouwen wordt meegegeven om je een leuk afscheid te geven.
                          Ja hap gewoon even lekker.

(Had expres de smiley weggelaten :-))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                            Ja hap gewoon even lekker.

(Had expres de smiley weggelaten :-))
                            Hmm. touché :)

Comment

"Daarna de snelweg op, en gassen met die bak :). Ik was eerder gecharmeerd van de 6-cylinder van BMW, maar een Audi turbo-blok hoeft daar allerminst voor onder te doen."

Als ik me goed ingelezen heb, is HTT gecharmeerd van een 5-cylinder BMW 320i in plaats van een 6-cylinder. Als rechtgeaarde liefhebber van een (functionerende) Beierse reihensechser lijkt mij deze correctie op zijn plaats.

Wellicht zal ik ook eens wat over mijn auto's schrijven. In ieder geval niet over die van mijn boas (en dan met 190....pfff).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                "Daarna de snelweg op, en gassen met die bak :). Ik was eerder gecharmeerd van de 6-cylinder van BMW, maar een Audi turbo-blok hoeft daar allerminst voor onder te doen."

Als ik me goed ingelezen heb, is HTT gecharmeerd van een 5-cylinder BMW 320i in plaats van een 6-cylinder. Als rechtgeaarde liefhebber van een (functionerende) Beierse reihensechser lijkt mij deze correctie op zijn plaats.

Wellicht zal ik ook eens wat over mijn auto's schrijven. In ieder geval niet over die van mijn boas (en dan met 190....pfff).
                                190 in gedachte op de teller he, dat is dan hooguit 140 echte kilometers per uur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                  John, In de hoek!

;-)
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

"190 in gedachte op de teller he, dat is dan hooguit 140 echte kilometers per uur."

Ha! ik voel me nu al thuis.

Dat bevestigt mijn vermoeden dat de tellerafwijkingen worden afgestemd op de doelgroep. Wellicht dat je met naaldhakken gauw te hard rijdt.

Comment

... gauw ... ?

(al de tweede vandaag......)
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Vandale.nl:
                                        gauw bn, bw snel, vlug, rap
                                        Toch niks mis mee?
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

:nono wat in Van Dale staat is de verklaring van gebruikte woorden. Niet of ze correct zijn.

Zo staat Meerdere (die je alleen hebt in het leger) ook als (germ.) Meer in Van Dale.

Het zou me niets verbazen als overnieuw ook in de dikke staat.

Comment

Nee vlgs mij ook niks mis mee.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gauw

:-)
                                            2 x ouwe premium meuk
                                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Van Dale:

RESULTAAT
                                               over·nieuw bw opnieuw

I win!!

Comment

http://woordenlijst.org/zoek/?q=gauw&w=w

http://woordenlijst.org/zoek/?q=overnieuw&w=w

http://woordenlijst.org/zoek/?q=meerdere&w=w
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja maar Steven, wat is dan mis met het woord "gauw" zoals hier gebruikt??? Ikniesnapnie?
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Destijds, toen taalverbasteraar Philip F nog niet nieuwslezer was, is door taalpuristen (mijn moeder en mijn opa) dit woord eruit geramd. In deze zin lijkt mij 'snel' passen. Gauw komt op mij over als spreektaal.

Maar ja, in mijn oude woordenboeken stond ook nog de oorspronkelijke betekenis van vent (gekastreerde ezel). Die is er ook uitgehaald toen de slogan 'in het leger maken ze een vent van je' opkwam.....

Comment

Hmm (bedoeld als spreektaal)

Comment

Steven: en een kapoentje is ook niet meer wat 't geweest is. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                          Destijds, toen taalverbasteraar Philip F
                                                          Dat die mongool nog steeds het journaal mag voorlezen...

Comment

Of het nationaal dictee G-betere het.

Comment

Ik heb vast wat essentieels gemist, Htt-halan.

Waar vinden wij die fantastische baas en waarom ga jij er dan weg?

Ik begrijp dus dat je zijn vertrouwen niet beschaamd hebt :)
                                                              Leuke review overigens.
                                                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                                                Ik begrijp dus dat je zijn vertrouwen niet beschaamd hebt :)
                                                                Dat zou hij pas hebben gedaan als hij geen 190 had gereden, niet met de handrem de bochten had genomen en vergeten was rubber neer te leggen.

Comment

Working...
                                                                X