Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2007 bmw m3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2007 bmw m3

Red de ijsbeer, koop een M3

Toen ik mijn leaser bestelde had ik mijn eerste M3 net verkocht. De BMW verkoper begreep mijn leed en schreef op de order "inclusief proefrit BMW M3". Het heeft even geduurd, maar die belofte werd onlangs ingelost. Kort na het ritje schreef ik een Deense vriend van me een mailtje met mijn bevindingen. Uiteindelijk is dat een aardig testverslagje geworden. Vertalen doet misschien een beetje afbreuk, dus ik laat het even zo. Einstein, mijn broer, maakte de foto's en Rayban was ook mee, gewoon, voor de leut.

Thursday two weeks ago ended on a high note. You see, my BMW sales friend came through on older promise, in a big way! He rang me shortly before closing the showroom, so I could have what I had longed for the past two years: one hour of e92 M3. I left my desk even swiftlier than usual and Coopered down to the dealership, where a well experienced '07 M3 in Silverstone blue with Novillo leather and no less than 63.000 km on the ODOmeter was waiting for me. Here are my thoughts on the current "baby" ///M.

First off, there's the functional interior with excellent seats and the ugly navi bump in the middle. I'd order mine without: it makes for a much cleaner interior. There are quite a few nice buttons to play with, one of which controls the two stage electronic dampers. The comfort setting is too soft for me, sports is better, hardest is best. It's very easy to drive, courtesy of a super light and friendly clutch. Steeringfeel through the almost overly fat steeringwheel is not the best I've ever sampled, but it does tell the most important things, when you need to know them. On that fat rimmed steering wheel there's the magic "M button" which you can preprogram to the settings you prefer. I propose to relable it to "warbutton".

The engine is a real belter. Torque and power come in trainloads at a time. Too bad the diff is too long to let the engine shine the way it deserves to shine. 3rd reaches over 180 kmh, 4th all the way upto 240 and if you just touch the loud pedal in 5th the Vmax limiter kicks in. A real shame. Also, when I say loud pedal I mean to say the one on the right. Because, unforunately, it's not loud. It needs a waaay louder 'saust system, perhaps with electronic butterflies, so you can engage stealth mode if so desired, but also give the V8 its true voice when you want to let your hair down.

The car does the M party trick really well though: select 3rd, start at 3500 rpm and floor it. It simply sucks in air (probably enough to fill a small swimming pool), some cattle and three passing cars and grinds them into horsepower. At 8300 rpm it stops grinding and you have to choose another gear. Which exposes another let down: the silent rev limiter. No "duh duh duh duh" shot guns firing through the exhaust: it just stops pulling. Select another gear and it does the same trick again, piling on speed like an avelange, devouring whatever stretch of road happens to be in front of you, pulling the horizon closer in no time. This engine truely feels like it could handle a 7th and 8th gear. The inductionnoise is heavenly: low down it creates a deep bassy throb, which evolves into a gigantic slurp at the top of the revrange. I can only imagine what this engine sounds like with the carbon airbox that Zee Zjermans fit to it, which increases capacity by a further 10 litres...!

Then to the handling: that is simply excuisite. You can drive it on the limit, cleanly, VERY fast, with the DSC in M sport mode acting as a safety net. I never encountered any understeer, although I assume that in tighter corners or relatively slow trackwork the 1650 kgs will make itself felt, as will the lack of camber in this factory suspension setting. If you want to hooligan about and paint fat black lines everywhere you go you just switch off the DSC and away you smoke. It really is ridiculously easy to powerslide and drift. This is where you notice that the steering, though light and ever so slightly dead in feel, does communicate, because it's very easy to let your right foot, that angry polarbear under the bonnet, the marvelous 100% variable locking ///M diff and the steeringwheel create the most melodic of all symphonies: a simply intoxicating shot of adrenaline!

This and a GT3. What more could you ever want or need?! So I say: get yourself an M3 and save another polarbear!
    Last edited by FreudeamFahren; 31-07-09, 21:33.
    Hubraum statt Spoiler

leuk! en mooie kleur wel, dat zilvergrijs. Had ik niet verwacht (nog nooit gezien ook)
    Forza!

Comment

Cool man!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Lekker Silverstone II, mooi kleur idd......................

vwb het commentaar, niet geheel mee eens.

De auto is binnen mooi stil ( vind ik een dik voordel tov de E46 M3), maar buiten klinkt echt wel ruig, trap bij het stoplicht maar eenseen keer flink......................zie al die gezichten weer denken; welke aso fl.kker staat daar nu weer................

Als ie de eindoverbrening van het diff niet goed vind, neem een dan een M-DCT.

EDC zegt ie dat de hardste setting de beste is, op de zachtste werd wel de snelste tijd op de ring gerealiseerd, het is maar dat ie het weet..........
        Het verschil is overigens marginaal tussen de 3 settingen, voor verkeers drempels is de zachste wel prettig.

Onderstuur kon ie niet vinden, ik zeg u, rijd een keer in de regen, pak de eerste de beste rotonde en ga er een beetje ruig in; onderstuur zal uw deel zijn.......................ach hij zegt het zelf; beetje meer camber en het gaat nog beter.................
        If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Als ie de eindoverbrening van het diff niet goed vind, neem een dan een M-DCT
          M-DCT is niet voor iedereen een alternatief, Romo. Mijn ervaringen met dit soort systemen (DSG van VAG) is dat het vooral een stukje geregisseerde rijbeleving is, na een paar keer heb je het wel gezien. Ik zou het nooit willen op wat voor auto dan ook. De charme van zo'n auto is vooral zelf rijden, en zelf alles qua bediening in handen hebben.
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
            De auto is binnen mooi stil ( vind ik een dik voordel tov de E46 M3), maar buiten klinkt echt wel ruig, trap bij het stoplicht maar eenseen keer flink......................zie al die gezichten weer denken; welke aso fl.kker staat daar nu weer................
            Als ik in de Cooper bij 'n rood stoplicht op 't gas ga stampen vinden ze me ook een kansloze Sjaak. Daar heb ik geen M3 voor nodig ;-) Ik vind - mijn mening, daarom schreef ik het ook - dat hij zich bij voluit doorjopen best wat meer mag laten horen. Dat hoeft alleen niet altijd, vandaar zo'n verstelbare sportuitlaat. Maar goed, Romo, jij bent sowieso meer van origineel, toch?

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
            Als ie de eindoverbrening van het diff niet goed vind, neem een dan een M-DCT.
            No way dat ik voor een flipper bak zou gaan: daar is schakelen veel te leuk voor. De verhoudingen in de M-DCT bak zijn inderdaad heel anders, het diff zelf is veel langer (3,15 ipv 3,85). Je kunt in Germanie en de VS aftermarket een 4,10 kroonwiel krijgen: problem solved, naar mijn smaak.

Voor wat betreft de EDC settings en het onderstuur: ik heb er slechts een uurtje in kunnen sturen, tijdens de spits, dus ik was wat beperkt in de te rijden route, dus mijn ervaringen zijn ook wat beperkt.
            Hubraum statt Spoiler

Comment

Ik snap niks van wat je allemaal opgeschreven hebt, maar de foto's zijn wel mooi :-)
              Let's kick some ass and chew bubblegum...
              ----------------------------------------------------------------------------
              '71 Alfa Romeo Giulia Super
              '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
              '00 BMW E39 528iA Touring
              '06 BMW Z4M Roadster
              '96 BMW E36 328i trackracer
              '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Goed man. Een half jaartje geleden heb ik ook een uurtje gestuurd in zo'n auto. Dat exemplaar had overigens een soundpakket, dus wellicht wat jij bedoelt met vlinderkleppen? Erg heftig.

Wat bedoel jij precies met "Too bad the diff is too long to let the engine shine"?

Comment

Als het diff wat korter was geweest had de motor makkelijker in toeren kunnen klimmen. Nu komt het nog wel eens voor dat je relatief laag in toeren zit (maar niet zo laag dat terugschakelen 'n must is), het pedaal vloert en toch even moet wachten voor hij echt gaat, ook omdat het toerenbereik zo gigantisch is. Het is een bekend tuner truukje: een e36 M3 met Schnitzer geleverd 3,46 diff voelt ook een paar streepjes gretiger.
                  Hubraum statt Spoiler

Comment

Mooi verhaal Faf, wat een car hè....dagje stoeien op Papenburg lijkt me wel wat :-)
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Wij zijn het niet oneens op grote lijnen, idd ik ben meer van het origineel..................:-)

Ik heb overigens ook een handbak, geheel naar wens ook...............

Alsje echt wil knallen blijft het een kwestie van altijd in het juiste verzet zitten, dan is er ook geen houden meer aan.......................heerlijk.......

Comment

SilverstoneD was ik meer na 35 heeeeeeeele snelle minuten :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayban Bekijk bericht
                          SilverstoneD was ik meer na 35 heeeeeeeele snelle minuten :)
                          Heb ik elke dag, zo`n Jerez Blackout.................................:-))

Comment

Let's not go down that road... Dan ben ik namelijk in m'n vrije tijd elke keer Dakar geil...
                            Hubraum statt Spoiler

Comment

Mooie bak, mooi verhaal. Machtig mooi apparaat. Is 1650 kilo niet een tikje veel aan 't worden ? Dat waren 'vroeger' getallen voor zwaargewichtige Engelsen (excl. TVR's) en nu zitten die pondjes doodleuk aan een lichtvoetige germaan...

De peekaatjes zullen 't wel goed maken maar een e30 van rond de 1000 kilo met pak em beet 200 pk zou deze nieuwe M3 flink partij kunnen geven in de bochten, toch ?

Comment

Bochtsnelheden liggen véél hoger. Moderner chassis met multi link armpjes en mega plakkerig en breed rubber. Je moet denk ik met een behoorlijk opgefokte e30 M3 over de brug komen wil je een e9x M3 de les lezen.

Ik vind de vergelijking met oude auto's overigens een beetje zinloos. Qua zitruimte kun je een 4 deurs (e90) M3 vergelijken met een e34 M5. Die woog net zo veel (of ietsje meer, afhankelijk van de uitvoering) maar bracht minimaal 100 pk minder mee. De e90 M3 is sneller, veiliger, stiller en kan harder de bocht om. Of hij mooier of leuker is is subjectief.
                                Hubraum statt Spoiler

Comment

Klopt idd, mooist vind ik toch de E46 M3, zowel qua ex als interieur, maar ach de tijd staat niet stil, de E9X M3 is daar het bewijs van; een heerlijk verfijnd apparaat, van alle markten thuis en voor mij de perfecte mix tussen "alltagstauglichkeit" en sportiviteit............................

Comment

Leuk verhaal! "M button" which you can preprogram to the settings you prefer. I propose to relable it to "warbutton". Goed idee haha.

Handbak is voor de echte rij-liefhebber/addict. Heb wat ervaring in een E46 M3 met SMG. Is even leuk, zeker met dat tussengas. Maar je mist toch de ervaring van het zelf koppelen en rijden.

de sedan is voor mij gewoon wauw...
                                    BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Voor wie niet over een pot vaseline beschikt, maar wel de nieuwe M3 wil ervaren, heeft *klik* Sixt nu de oplossing. Een weekendje huur van zaterdagochtend 10h tot maandagochtend 10h, inclusief 900 km, inzittende verzekering en verlaging van het eigen risico tot € 100,= voor slechts € 370,=. Het zijn volgens mij wel allemaal M-DCT'tjes, maar dat is zeker voor 2 dagen niet erg. Liever een cabrio? Dat kan ook. 's Net zo duur.
                                      Last edited by FreudeamFahren; 29-06-09, 05:47.
                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

95 euro per dag?? WTF?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

95 per dag geldt alleen bij verhuur vanaf 7 dagen hè, maar de tarieven zijn sowieso prima. Daarbij geen gedoe met 2 creditcards of hoge minimale leeftijden.
                                          Hubraum statt Spoiler

Comment

Staat er ergens een Nurburgring clausule? ;)

Comment

[von Flockenstoffen]
                                              DAS IST NICHT ERLAUBT!
                                              [/vF]
                                              Von Papenburg haben die bestimmt noch nie gehört ;-)
                                              Hubraum statt Spoiler

Comment

Das goedkoper dan de Shelby Mustang bij Hertz in ieder geval!
                                                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Hoeveel M3's zullen ze 't volhouden ?

Comment

Voor een weekendje kom je uit op 106 euro per dag. Hmmmm, eens ff kijken wanneer we een 'weekendje Dusseldorf' kunnen doen.
                                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik kom op €319 voor een weekendje. €159 per dag.
                                                      Ook wel te doen. Best gaaf eigenlijk.

*gaat weekendje Heimat voorstellen met veel kilometers*
                                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Maarre kun je als Ollander in duitsland dan wat huren ? Kijk een bee-em-wee drie-acht-tien-diesel zal best wel lukken, maar een Em-Drie ?

Comment

Geen punt, gewoon online boeken, mits ouder dan 25. Klaar.
                                                          Hubraum statt Spoiler

Comment

Nou, komende vrijdag zal ik ook eens een m3 aan de tand voelen. Ik huur eigenlijk elk jaar iets leuks (meestal cabrio) om een dagje te sturen in Sauerland (fantastische wegen en omgeving en mooi dicht in de buurt).

Ik wilde eerst de cabrio uitvoering, maar zag dat die ruim 1800 kilo weegt dankzij dat achterlijke klapdak! Bovendien was ie niet beschikbaar, maar de coupe staat nu gereserveert voor a.s. vrijdag. Ben benieuwd of de auto de verwachtingen waarmaakt :-)

Comment

Vertel me ff of ze de dsc knop aan/uit knop hebben laten zitten :)

Comment

Banden checken ze hoor.
                                                                Dat huren is goedkoop in Duitsland, maar als je ze naait, krijg je gewoon een rekening. En terecht natuurlijk. 1 band is al duurder dan wat ze aan omzet binnen krijgen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X