Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

S 400 hybrid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• S 400 hybrid

Goed, de S 400 HYBRID ( korte wielbasis....)

Tellerstand 2400 bij afgifte, inmiddels 150 km gereden met de auto.

Facelift doet de auto goed, vooral links en rechts de streep dagrijverlichting is opvallend, evenals de anders vormgegeven spiegels.
    De kont ziet er ook beter uit, vooral de achterlichten uit één stuk zijn een verbetering.

In het interieur ook wat kleine veranderingen, zoals de schakelaars van de elektrische ramen, Split-View beeldscherm Comand ( passagier video kijken, bestuurder navigatie..), beter kaartweergave ( nog beter..), comfort-verhogende instellingen van de A/C.

Het rijden op zich is weinig anders dan met de pre-facelift S, het veercomfort is wel verbeterd, het lijkt of het Airmatic wat sneller reageert, wel meer voelbare schakelmomenten in de bak, maar dat hangt ook samen met het start-stopsysteem. Distronic-Plus lijkt ook beter te werken, reageert in ieder geval sneller dan voorheen.
    En Keyless-go blijf ik een irritante optie vinden, vooral het starten van de auto is een k*t-procedure..

Het hybride gebeuren stelt niet zoveel voor, start-stop werkt perfect, ben alleen benieuwd hoe het zich houdt in het Nederlandse file-verkeer,
    gezien het in een beetje file ontelbare keren starten en uitschakelen van de motor. Grappig is het display met de laadtoestand van de accu, het wordt een beetje sport om die boven de 50% te houden.

Verbruik kan ik nog niet veel over zeggen, behalve dan dat het nu gemiddeld 11,5l/100 km is...

En als ik dat vergelijk met de S350l W220 vind ik dat niet echt zuinig, ik zat toch behoorlijk lager.
    Veritatis simplex oratio est

Leuk, kan iedereen dit nu ook zien?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

En waar blijven de foto's?

Alfa Giulia 1300 (1966)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        En waar blijven de foto's?
        Die zal ik morgen maken, bij daglicht....

Comment

He toevallig zag ik er vandaag voor het eerst 1 rijden, op de A10 zuid. Maar jij was het niet. :-)

Comment

Welke kleur ?? Hoe laat, en hoezo was ik het niet ???

Comment

Nou, om een uur of 1815. Zwart of donkergrijs, en de bestuurder was duidelijk onder de 30. :-) Was je het wel dan heb je een makeover gedaan, of ik heb een bril nodig.

Comment

Lijkt uiteindelijk beetje hetzelfde als met de (mijn) Civic. Hybrid voor de vorm maar in de praktijk niet heel veel zuiniger.

Zo ook voor mijn Brabus roadster. Daar heb ik 100.000km ongeveer 6l/100km mee gereden. Civic staat nu net op 7,5l/100km en dat gaat niet hard naar beneden.

Brabus had ook maar 130gr CO2 of zoiets. Blijf nog altijd zeggen dat ze die auto ook gewoon groen label hadden moeten geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taeke Bekijk bericht
                  nou, om een uur of 1815. Zwart of donkergrijs, en de bestuurder was duidelijk onder de 30. :-) was je het wel dan heb je een makeover gedaan, of ik heb een bril nodig.
                  lol

Comment

Goed, het dagelijkse ochtendritueel ( qua rijden..)

Geen verandering in rijstijl ( dus normaal, iets sneller dan de rest..) , dezelfde route, wachten, krantje lezen, rijden, baasje ophalen, rijden, afzetten, auto in de garage...

Verbruik 10,2l/100km Euro 95..... ( en da's in HYBRIDmodus)

De 320 CDI verbruikt 7,6l/100km diesel tijdens hetzelfde rondje, en dan blijft de motor draaien.

Nadeel is overigens ook, maar da's dan alleen in het chauffeursgebruik, dat je de auto niet rustig kan afremmen ( langzaam uitrollen, remmen en dan stilstaan, zonder schok). De motor gaat dan aanuitaanuitaanuit, met bijbehorende schokjes door de auto.

Comment

En wat is dan het nut van hybrid? Behalve marketing-technisch?
                      All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                        En wat is dan het nut van hybrid? Behalve marketing-technisch?
                        Badges op de voorschermen, HYBRID op de kofferbak.

Het idee dat de CEO ook iets aan het milieu doet...

Autobild heeft al weken geleden een uitgebreide test gedaan met de S400, de conclusie was dat je 300.000 km moest rijden om een voordeeltje te hebben in vergelijk met de S350...

Comment

Leuk om eens zo'n zware Hybride test te lezen van een goeie chauffeur. Denk dat veel chauffeursauto's komende jaren Hybride zullen zijn. Zonde van al die prachtige moderne dieseltechniek die nog redelijk jong was in dit segment en perfect voldeed aan de verwachtingen imho.

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht

Nadeel is overigens ook, maar da's dan alleen in het chauffeursgebruik, dat je de auto niet rustig kan afremmen ( langzaam uitrollen, remmen en dan stilstaan, zonder schok). De motor gaat dan aanuitaanuitaanuit, met bijbehorende schokjes door de auto.
                          Ik zou die auto direct de sloot in rijden als chauffeur! Als ik complimenten kreeg (geven ze niet vaak) dan was dat in de meeste gevallen omdat ik zo vloeiend en zonder schokken reed. Zo'n aan-uit-aan-uit functie zou mij dan roet in 't eten gooien... echt irritant.

Comment

Yep...

Maar het is idd de toekomst, A label/ B label.

Overigens is het wel erg stil in de auto, leuk als je je eigen maag hoort rommelen. Baasje schoot in de lach.... :-)

Comment

En nog wat...
                              Attached Files

Comment

Thanks. Wel cool ding hoor.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja, maar dit is een korte he...

Ben net even bij de dealer geweest, offerte laten maken voor een S400HYBRID Lang ( met een A-label, jawel...)

Komt op 154K....

In basisprijs is er al 10K verschil tussen de S400HYBRIDLang en de S350CDILang...

Maar da's een D-label he, ondanks het lagere brandstofverbruik in de dagelijkse praktijk.

55 liter voor 400 km vind ik behoorlijk stevig.... ;-)

Comment

Is dit patsen met je levensduur van je auto? Net een S400kort en dan alweer een S400lang op papier zetten? :-)

Mooi ding man W220L, ik maak even van de gelegenheid gebruik om te vragen hoe het in GODESNaam kan dat er bij station Bijlmer voor 5 ton aan taxi's (S en nieuwe E) op de stoep staat en het lijkt alsof die gasten daar de hele dag staan.......hoe verdien je nou toch een S-klasse terug met alleen maar in de rij staan op een taxistandplaats?
                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                      Is dit patsen met je levensduur van je auto? Net een S400kort en dan alweer een S400lang op papier zetten? :-)

Mooi ding man W220L, ik maak even van de gelegenheid gebruik om te vragen hoe het in GODESNaam kan dat er bij station Bijlmer voor 5 ton aan taxi's (S en nieuwe E) op de stoep staat en het lijkt alsof die gasten daar de hele dag staan.......hoe verdien je nou toch een S-klasse terug met alleen maar in de rij staan op een taxistandplaats?
                                      Eh, het is een hoerauto van Hertz...
                                      Maar aangezien de S320 bij 250K vervangen wordt heb ik vast een offerte laten maken.

En op vraag 2 : tja....
                                      BTW krijg je terug, BPM krijg je terug en dan valt het via MB-lease wel mee.

En een beetje witwassen .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                        Yep...

Maar het is idd de toekomst, A label/ B label.

Overigens is het wel erg stil in de auto, leuk als je je eigen maag hoort rommelen. Baasje schoot in de lach.... :-)
                                        Ik zou om meer salaris vragen met als reden dat je honger lijdt.

Comment

Vreemd, een hybride die dus nooit sec electrisch rijdt?

Och als het de MVO-fappertjes maar verblijdt he... chique wagen verder wel.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Toch weer een mercedes bestellen na alle ellende die je met die andere hebt gehad? Waarom niet een mooie lexus ?
                                            All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                              Waarom niet een mooie lexus ?
                                              Leasebedrag...

Maar ach, ik heb nog ff om "iets" te bestellen.

Comment

Working...
                                              X