Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Passat CC 1.8TSI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ha, die Stefan;

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
    Ha die Hans,

had je nou ook nog de indruk dat zo'n ding een beetje sportief rijdt? :)
    Nou, je krijgt er tijdelijk wel een sportonderstel en 18" jetsers zonder bijbetaling bij. Sterker nog, als je dat niet wilt moet je langer wachten....
    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
      Ha die Hans,

had je nou ook nog de indruk dat zo'n ding een beetje sportief rijdt? :)
      Moet ik nu uitgerekend JOU gaan vragen wat 'sportief' dan inhoudt, SchnitzelSteffie??

;-)

Comment

Nu ja, gewoon. Beetje hetzelfde bochtengevoel als een Alfa GT, zeg maar. :)
        You know that reality is immaterial

Comment

Ja. Die zijn ECHT messcherp. Een 530d verdwijnt uit je achteruitkijkspiegel op een klaverblad! ;)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Ja. Die zijn ECHT messcherp. Een 530d verdwijnt uit je achteruitkijkspiegel op een klaverblad! ;)
            Omdat die achteruitkijkspiegel er bij het eerste klaverblad al af dondert, bedoel je? :-)
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Jasper;

Als je spook rijdt misschien wel, ja.... ;-)
              Scherven brengen gelul.

Comment

Blijft toch een 'crisisproof' dameskapper bolide. Oftewel....het is en blijft een VW dus een oubollig imago maar die wel 'aftrek' zal krijgen bij een jong homopaar zonder kinderen want achterin te weinig ruimte. Paar mooie glooiingen hier en daar en dan is ie opeens mooi? Lekker kortzichtig. En ja, de auto rijdt goed...net zoals vele anderen tegewoordig. VW CC eenheidsworst imo.
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ha, die Cobraman;

Minder ruimte dan in de doordeweekse Passat, accoord. Maar toch ruimer dan ik had verwacht en serieus mooi om te zien. Dat laatste komt bij mij echter live beter over dan op foto's.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Ook een (lange) proefrit maken?
                    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10442

BTW over ruimte: een stel met jonge kindere heeft hier ook een prima auto aan. Die kleintjes hebben de hoofdruimte toch niet nodig, de beenruimte is mooi meegenomen bij grote autozitjes en de kofferbak is huge. En een stationwagen is ook zo standaard.
                    Last edited by tiPanda; 08-12-08, 14:45.
                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Afgelopen zaterdag een CC van dichtbij gezien, in zo'n beige-grijsachtig metallic kleur, vies van zand/modder/pekel. Ik vond het geen gezicht, werd het een hele rare auto van, proporties leken volledig de plank mis te slaan.
                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                        Ook een (lange) proefrit maken?
                        http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10442

BTW over ruimte: een stel met jonge kindere heeft hier ook een prima auto aan. Die kleintjes hebben de hoofdruimte toch niet nodig, de beenruimte is mooi meegenomen bij grote autozitjes en de kofferbak is huge. En een stationwagen is ook zo standaard.
                        Moet je bij 2 kinderen niet nog extra mensen (oma's of opa's) mee willen nemen in je auto.

Groet
                        GJ

Comment

Scuse me?
                          Gezien de grootte van kinderzitjes zou het me verbazen als er een auto was waar opa & oma nog op de achterbank bij passen. Ik weet dat oude mensen krimpen, maar zoveel...
                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Scuse me?
                            Gezien de grootte van kinderzitjes zou het me verbazen als er een auto was waar opa & oma nog op de achterbank bij passen. Ik weet dat oude mensen krimpen, maar zoveel...
                            Afgelopen weekend nog 2 kinderen en 3 volwassenen in een V50 (incl. 2 kinderzitjes). Okay, het is niet voor de lange haal naar de Cote d'Azur, maar het past wel degelijk met wat geven en nemen. Daar moet ik wel bij aantekenen dat behalve de kids iedereen in de auto nog herinneringen heeft aan vakanties naar Zuid-Europa in een Peus 204 of soortgelijk met pa, ma en 3 kinderen. Dus niet van die verwende apen die bij het eerste kind al denken dat ze Chrysler Grand Voyager nodig hebben voor "alle" spullen.

Groet
                            GJ

Comment

Die 'alle spullen' vallen me idd erg mee. Twee weken vakantie passen er makkelijk in, met gebruik van de achterbank :-) En het logeerbedje hadden O&O in de auto ;-)
                              Maar als straks de Britta Fixway en de MaxiCosi CabrioFix beide achterin zitten moet je toch verdomde lenig zijn om er nog bij te passen. Vooral die Fixway is fscking *huge*. En ze zijn isofix, dus gefixeerd op de buitenste stoelen, dus de enige plek die nog over is is dan het midden.

Comment

Die 'alle spullen' vallen me idd erg mee. Twee weken vakantie passen er makkelijk in, met gebruik van de achterbank :-) En het logeerbedje hadden O&O in de auto ;-)
                                Maar als straks de Britta Fixway en de MaxiCosi CabrioFix beide achterin zitten moet je toch verdomde lenig zijn om er nog bij te passen. Vooral die Fixway is fscking *huge*. En ze zijn isofix, dus gefixeerd op de buitenste stoelen, dus de enige plek die nog over is is dan het midden.
                                Nog een nadeel aan Isofix dus? ;-)))

Groet
                                GJ

PS ik denk dat oma B (geen rijbewijs en 72 jaar oud) toch raar op zou kijken als ik met een Passat CC voor zou komen rijden onder de mededeling dat er geen plaats meer is voor haar. Nog afgezien van het feit dat er misschien ook wel eens een paar schoolvriendjes mee willen in de auto. Hence: de Passat CC lijkt me geen reële optie voor een gezin met kleine kinderen.

Comment

Dan is een V50 ook geen reeele optie. Met 2 (isofix-)zitjes op de achterbank is er voor oma echt geen plaats. En in de kofferbak past ze niet.
                                  Gelukkig hebben beide oma's een eigen auto + rijbewijs. Opa's ook overigens.

Nee hoor, met 2 isofix-zitjes, zeker formaat Britax Fixway zit elke achterbank gewoon vol. Ja, er is vast wel een mouw aan te passen door een van de zitjes met de gordel in het midden vast te zetten, maar echt fijn zit je dan niet achterin.
                                  En dat is dan wel weer het nadeel van de Passat CC: er is geen plek in het midden. Daar zitten bekerhouders en geen gordels. Maar om nou een auto niet te kiezen voor die ene keer dat er achterin iemand extra mee moet rijden, kom op zeg. Er zijn grenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                    Nog een nadeel aan Isofix dus? ;-)))
                                    Ja dus. Veiligheid eist zijn tol. En een Volvo rij je ook al niet voor je lol. ;-)

Comment

Maar om nou een auto niet te kiezen voor die ene keer dat er achterin iemand extra mee moet rijden, kom op zeg. Er zijn grenzen.
                                      ... maar om nou een auto niet te kiezen voor die ene keer dat je een fijne klapper maakt, omdat-ie geen Perfect Five scoort? :)

Wat een discussie zeg. De Passat CC, wel of geen omnipotente gezinsbak? Ja, NEE natuurlijk. Nou en. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Nou nee idd, maar volgens mij wel goed genoeg voor een gezin met 2 kleine kinderen (<4).
                                        Afgezien van het 'wij gingen vroeger met 5 man in een Ford Fiesta naar Zuid-Frankrijk argument', denk ik dat een Passat CC ruim genoeg is.

Anyway, de enige die hier serieus over een Passat CC denkt, denkt gelukkig niet aan het verwekken van nageslacht. :-p

Die ene klapper. Natuurlijk hoop je nooit die ene klapper te maken, maar als je em maakt ben je heel blij dat je net wel voor die veilige burgerbak hebt gekozen en niet voor dat elegante stuk Milaans blik.

Comment

Mwoah, zelfs met die veilige burgerbak kun je jezelf kats kapot rijden als je net zo je best doet als veel forenzen om mij heen iedere ochtend. En met een ouwe Milanees kun je best nog wel eens heel aankomen omdat je er niet mee rijdt zoals met een Volvo XC90...

OK, je moet er niet mee worden aangereden door een Volvo XC90, da's waar. :)

Enne, ik ben aanhanger van de "Met 5 man in een Simca 1100"-school, net als jij. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Simca hebben we ook nog gehad :-) Die was zo veilig, want had een kooiconstructie, hehehe.

Maar de mooiste herinneringen heb ik nog wel aan die Ford Fiesta. Man, man. Zo'n ruzie als vroeger, dat maken ze nu niet meer. :-)

Comment

Heb hem even in het eggie goed bekeken...erg mooie bak hoor!

standaard (nu geen verplichte pakketten meer nodig) al compleet genoeg, ontbreekt weinig tot niets aan. Okay, als je NAV, leer en/of xenon wil dan kan je dat er los bij nemen of gecombineerd met ander lekkers in een pakket.

Vraag me alleen af waarom het bij VAG nodig is om voor een knap nav-systeem 10% van de gehele nieuwprijs van een complete auto te vragen.

een 1.8tsi, 160pk, (evt voor een prikkie te chippen naar waardes die de veel duurdere 2.0tfsi haalt) kost je 37k. in het zwart komt er dan 250 euro bij, andere kleur 700. maar meer heb je eigenlijk niet nodig....

tja, met leasebudget dat ik afgelopen jaren altijd had en geen ruimteverslindende hobby zou deze hoog op de shortlist staan

Comment

Ha, die Panda;

"Simca hebben we ook nog gehad :-) Die was zo veilig, want had een kooiconstructie, hehehe."

Ik ken dat:
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Dan is een V50 ook geen reeele optie. Met 2 (isofix-)zitjes op de achterbank is er voor oma echt geen plaats. En in de kofferbak past ze niet.
                                                  Gelukkig hebben beide oma's een eigen auto + rijbewijs. Opa's ook overigens.

Nee hoor, met 2 isofix-zitjes, zeker formaat Britax Fixway zit elke achterbank gewoon vol. Ja, er is vast wel een mouw aan te passen door een van de zitjes met de gordel in het midden vast te zetten, maar echt fijn zit je dan niet achterin.
                                                  En dat is dan wel weer het nadeel van de Passat CC: er is geen plek in het midden. Daar zitten bekerhouders en geen gordels. Maar om nou een auto niet te kiezen voor die ene keer dat er achterin iemand extra mee moet rijden, kom op zeg. Er zijn grenzen.
                                                  Zoals ik al zei, jij hebt geen familie zonder rijbewijs en je kinderen zijn nog niet schoolgaand, dus bij jou zal er idd zelden noodzaak zijn voor 3 zitplaatsen. Bij mij is dat anders.

Overigens zou ik de auto er al op kiezen al zou mijn moeder 1 keer per jaar mee moeten rijden bij wijze van spreke. In de praktijk is het vaker en ik vind het zeker zo'n goede reden als bedjes, buggies en 5 ncap-sterren om een auto te kiezen.

Groet
                                                  GJ

Comment

Maar jij hebt zeker een heel klein moedertje dat ze achterin een V50 past samen met de kids+stoeltjes :-)

Of...
                                                    Jij hebt niet van die superhuge vastgelaste ISOFIX-bunkertjes achterin :-)

Anyway. Ik zou dus rustig zo een Passat CC op kunnen halen.

Qua ruimte dan he, niet qua pegels.

Qua pegels morgen weer als ik de staatloterij heb gewonnen, maar vandaag even niet.

Comment

Vandaag proefritje in een Passat CC TDI gemaakt met een vriend van me die zijn normale Passat Variant TDI wil inruilen. Viel eerlijk gezegd nogal tegen, premiumgevoel is zonder leer verder afwezig, interieur is op iets andere klokken en stuur na volstrekt hetzelfde, wegligging met 18 inch en sportonderstel was niet eens heel veel scherper dan die van de Variant op 16 inch met wieldoppen (wat me behoorlijk verbaasde), panoramadak kan niet echt open en kost veel hoofdruimte. Prima auto verder, maar afgezien van het mooie uiterlijk saai en standaard. Dat had ik eerlijk gezegd niet helemaal verwacht. Prijzen zijn ook redelijk gestegen t.o.v. de eerder actie die ze hadden, 45k ben je zo kwijt.
                                                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Grappig om te lezen dat de auto zo'n verschillende reacties oproept. Ook mij viel het op dat de auto eigenlijk grotendeels dezelfde "bouwsteentjes" gebruikt dan de normale Passat, maar dan in positieve zin: hij "voelt" veel exclusiever. Da's natuurlijk niet objectief meetbaar, dus mijn mening is net zo waardevol of waardeloos als de jouwe. :)

Leer maakt elke auto chiquer, maar in dit geval is het beige interieur nog een optie. Chique two-tone stoffen en een beige dash, toch weer net wat smakelijker dan het saaiere zwart/grijs.

De wegligging is OK, maar niet uitzonderlijk, klopt. Panoramadak is een nutteloze optie op de CC. De actie die men had betrof het overschot aan "fully loaded" CC's die de importeur had ingekocht "voor de crisis". Die gingen op een gegeven moment bijna voor 0 meerprijs weg inderdaad, maar dat aanbod is inmiddels wel uitgedund. Maar zelfs standaard is een CC goed uitgerust vergeleken met veel concurrenten.

De mijne kwam ook op 45K trouwens, en die is inderdaad ook redelijk basic.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Wat is er mis met zo'n panoramadak anders dan dat je je dan niet zo opgesloten voelt gedurende 95% van de tijd dat je in die auto zit ?

Comment

Nou, niet zo veel, maar 't is een dure optie, zeker voor een raam dat alleen 2 cm. omhoog scharniert, niet open schuift, en een paar cm. wegsnoept van de al schaarse hoofdruimte. :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Die gingen op een gegeven moment bijna voor 0 meerprijs weg inderdaad, maar dat aanbod is inmiddels wel uitgedund.
                                                              Die schijnen allemaal weg te zijn ondertussen, volgens de dealer die ik sprak. Begrijp me niet verkeerd, de CC is absoluut geen slechte auto, maar biedt IMO te weinig extra voor de meerprijs die je moet betalen ten opzichte van een gewone Passat.
                                                              2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                                Die schijnen allemaal weg te zijn ondertussen, volgens de dealer die ik sprak. Begrijp me niet verkeerd, de CC is absoluut geen slechte auto, maar biedt IMO te weinig extra voor de meerprijs die je moet betalen ten opzichte van een gewone Passat.
                                                                Tja, het is maar hoe je daarover denkt.
                                                                M.i. vind ik het de meerprijs absoluut wel waard, je betaald gewoon voor het uiterlijk en wat mij betreft meer dan de moeite waard zelfs.
                                                                2 x ouwe premium meuk
                                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oh ja en met het postuur van vrouwlief en mijn persoontje is ruimteaanbod geen issue.
                                                                  2 x ouwe premium meuk
                                                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                                                                  X