Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze projecten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Onze projecten

http://tuningparts.nl/experiences
    www.tuningparts.nl

Dit is me toch een partij reclame zeg, maar OK......is akkoord :-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Potdikkie, die witte scirocco, wat een stoere wagen is dat.
      VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Die VW Golf stage6 zal best wel vlot zijn denk ik.

Die Octavia met 4 pijpen is wel grappig.
        ----------------------------------------------------
        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Witte Scirocco is echt een hebben-dingetje. Ik vind die S5 trouwens erg leuk, maar snap de keuze voor de velg niet. Daar kun je beter die van de A5 opzetten van de pagina ervoor. Veel beschaafder en waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Comment

Nee joh Skipper, je begrijpt het niet.
            Edwin gaat het echt nog weleens voor mekaar krijgen om zo'n grote velg te nemen dat er geen band meer omheen hoeft:-)
            2 x ouwe premium meuk

Comment

Zou wat meerwaarde geven als Edwin daadwerkelijk de moeite zou nemen iets over die projecten te melden ipv slechts een linkje te dumpen.
              2019 Volvo V60 T6

Comment

Hoezo ? Aan die foto alleen weet je toch al dat er +65 Pk, +250 Nm , koni geel en 23" bandjes onder zijn gekomen ? :)

Comment

Precies.

Vind het wel leuk om even te laten zien wat we de afgelopen maanden hebben gedaan. Foto's spreken voor zich denk ik zo.
                  www.tuningparts.nl

Comment

Eťn ding snap ik dan niet, zeker niet van een man als Jeroen Dik:

Dit is nou niet bepaald een cold air intake. Bij een stoplicht of lage snelheid wordt hier een enorme partij warme lucht aangezogen: weg vermogen. En dat terwijl het zo makkelijk is daar wat tegen te doen.
                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Wat is een Quaife DSG Sperdifferentieel?

Kan niet zoveel vinden op google, is dat iets nieuws? Wat is het praktisch nut ervan?

Comment

Dat lijkt me een torssen sper in een DSG bak ?
                        Ook wel wokkelsper genoemd.
                        Heb je eindelijk 2 wielaandrijving in je voorwielaandrijvert !
                        E

PS TURBO TURBO !
                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ik snap niks van je post TSM.

Kan het ook in Jip en Janneke taal speciaal voor mij?

Comment

Ha, die Veejay;

Simpel; als je chips lust hou je ook wel van wokkels. There.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Kijk Veejay, na Hans' uitleg is het nu toch zo duidelijk als wat :-)
                              2 x ouwe premium meuk

Comment

Met een open diff gaat de aangedreven kracht naar het wiel met de minste weerstand
                                Als dat gebeurd heb je 1 slippend wiel, dat is het aangedreven wiel en je hebt dus een 1 wiel drive auto
                                VAG wagens proberen vervolgens dat wiel af te remmen met de rem, met als gevolg in de sneeuw roodgloeiende voorremschijven (bin there done that)
                                VAG noemt dat een electronisch sperdiff, maar het heeft natuurlijk geen fok met je diff te maken !

Als bij een torssen/wokkel/helical sper 1 wiel doorslipt gaat automatisch door het verschil in draaisnelheid van de wielen in het diff een krachtsoverbrenging plaatsvinden waardoor er kracht naar het andere stilstaande wiel wordt geleid, en zijn dus beide wielen aangedreven

Maar bovenstaande uitleg is voor jou niet belangrijk
                                Een standaard FWD is feitelijk 1 wiel aangedreven, je bekende rokende wiel in de binnebocht
                                Een Torssen sper maakt van je wagen een true 2wd wagen waardoor je in de bocht veel eerder gas kunt geven
                                Je kunt dus harder met een drexler
                                Dat laatste moet je onthouden

Zo goed : ;-P

E

Comment

Bijna goed, een Drexler is immers een heel ander type sperdifferentiŽel dan een Quaife. Quaife maakt inderdaad torsen-differentiŽels wat staat voor TorqueSensing. Ofwel, het differentiŽel voelt (door de overstaande wormwielen) welk wiel grip heeft en verplaatst het ingaande koppel daar naartoe. Een torsendifferentiŽel zal dus altijd minder torquesteer geven dan welk ander type ook.
                                  Klinkt heel logisch en dat is het ook, kijk maar naar trialwedstrijden met jeeps en vrachtauto's. De wielen die daar in de lucht hangen spinnen niet door terwijl de motor wel flink toeren maakt. Dankzij torsen differentiŽlen is dat mogelijk.
                                  Voor Edwin's auto's is het bijkomende voordeel van een torsendifferentiŽel dat het niet of nauwelijks spert met aanremmen waardoor het remgedrag van de auto stabieler wordt, zeker in samenwerking met een standaard 2-kanaals ABS.

Last edited by Tomstr; 13-05-10, 12:28. Reden: plaatje tioegevoegd
                                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

ja precies ;-)
                                    alleen dit plaatje is een centerdiff ;-P
                                    ben nog op zoek naar een plaatje van een dccd diff heb je die toevallig ?
                                    E

Comment

Hoezo is dit een middendifferentiŽel? Je kan deze sperklok gewoon in een voor of achterdifferentiŽel bouwen mits je het kroonwiel ook overneemt. Ik denk dat je bedoelt dat het kroonwiel niet hier niet afgebeeld staat.
                                      Plaatje van een dccd kan je zelf wel vinden denk ik, dat is een electronisch verstelbaar platensper als ik het goed heb. :)
                                      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Nee er staat
                                        Rear Final Drive
                                        En
                                        Front Final Drive
                                        Volgens mij wordt het zo in audis toegepast met de in lengte richting geplaatste motoren (itt 4motion van vw)
                                        DCCD opengewerkt plaatje heb ik niet
                                        Ik zoek dat omdat uit mijn ervaring dit een open diff is (en geen 35%/65% verdeling) wat je kunt sluiten waardoor hij 100% spert en dus 50/50 verdeelt
                                        En wil nu weleens weten hoe dat zit dan ik dacht wellicht heb jij dat plaatje
                                        E

Comment

Over het plaatje, denk er een kroonwiel bij en dan zie je wat ik bedoel. Het pijltje dat het koppel van die kant aangeeft staat er immers bij aan de rechterkant. Frontdrive en reardrive worden dan links of rechts, dan maakt voor het differentiŽel niet uit.

Een DCCD van Subaru is volgens mij een electronisch instelbaar platensper. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt dus je kan daarvoor beter contact opnemen met Mark Verhoeven of Marnix van Deijk. Ik weet wel dat er meerdere fabrikanten zijn die andere middendiffs maken waar jij wat mee zou kunnen. Cuzco maakt er een met een vaste split van 70% naar de achterwielen. Xtrac heeft ook een enorm warenhuis met bruikbare spullen inclusief instelbare middendiffs en achter diffs waarbij je kan kiezen uit mechanisch of electronisch instelbaar.

Back on-topic,

Die Scirocco's zijn sexy! Vooral de 1,4VDV lijkt me leuk. :)
                                          Last edited by Tomstr; 13-05-10, 14:37.
                                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

ehm, heeft dus in weze niets met DSG te maken?

Wel bedankt voor de uitleg allen

Comment

nee heeft geen reet met dsg te maken behalve dan dat hij moet passen in/aan een dsg bak

Comment

Ik zou een reactie op de post van Gijs wel op prijs stellen ;)
                                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Working...
                                                X