Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper S (F56)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mini Cooper S (F56)

Na de BMW i8 weer tijd voor wat anders. Deze heb ik ook weer wat langer, een week of 3. Het is de laatste Mini Cooper S, de F56. Voor zover ik er net een paar mijl in heb gereden echt een fijn karretje. Gaat goed vooruit. Deze heeft de 2.0l turbo viercilinder motor, als ik het goed heb. Later meer informatie en foto's. Het weer is hier momenteel typisch Engels en inmiddels ben ik gewend dat het minimaal 2 dagen per week regent.

Hier hebben we hetzelfde weer ;)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Lijkt me een evergreen, maar wellicht iets minder kwikzilverachtig dan de oude modellen? Ik vind deze ook behoorlijk aan de maat.
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
        Hier hebben we hetzelfde weer ;)
        Dank je, dan weet ik dat het daar in ieder geval niet beter is. Zomer in NL is ook maar redelijk maar volgens mij is dat de afgelopen jaren al langer zo.

Comment

Die eerste nieuwe Mini was zo'n mooi ding, maar sindsdien wordt hij steeds lelijker. Die enorme opengesperde muil van de Cooper S ziet er echt niet uit. Rijden doet ie ongetwijfeld fantastisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
            Die eerste nieuwe Mini was zo'n mooi ding, maar sindsdien wordt hij steeds lelijker. Die enorme opengesperde muil van de Cooper S ziet er echt niet uit. Rijden doet ie ongetwijfeld fantastisch.
            Vooral die enorme overhang aan de voorkant en die vieze hoge motorkap is zó lelijk :( Als ik dan die laatste revisie Fiat 500 bekijk is die toch heel wat beter met de tijd meegegaan.

Comment

Rijdt inderdaad erg leuk, dr laatste generatie MCS. Ik vond hem van binnen wel weer bijzonder krap i.r.t. zijn forse buitenmaten.
              Giulia 1600 Super '65
              Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '14

Comment

Ik ben niet zo onder de indruk van de Cooper S. Ik vind hem allereerst te duur. Zeker als je opties gaat bijplussen zit je op Golf GTI niveau. Uitrusting heel karig. Daarnaast is hij niet vlot genoeg en mis ik het 'Go Kart feeling' zoals Mini dit zelf noemt. Het is geen slechte auto, maar absoluut geen prikkelende hothatch. Onderstel en besturing zijn niet zo heel erg scherp. De motor is gelijkmatig en vrij karakterloos (ondanks uitlaatgepruttel). Ik vind dit een leuk autootje voor een Goois gezinnetje voor moeders en zoonlief. Meer ook niet.
                Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Zoals gebruikelijk gelijk weer wat foto's. Tegelijk ook wat reacties op de posts hierboven. Ik vind de Cooper S die ik heb meer dan vlot genoeg. Zelf vind ik het hele gepruttel en de 'Go Kart feeling' echt wel aanwezig. Ik denk dat hij sneller is dan mijn GTE bijvoorbeeld maar die zal waarschijnlijk ook net wat zwaarder zijn. Zoals de motor op mij overkomt voelt hij in ieder geval gretig aan. Hij reageert echt goed op gaspedaal en gaat dan ook echt vooruit, wat logisch is maar er zit een groot verschil in beleving tussen auto's heb ik ondertussen gemerkt.

Over prijs kun je hier in Engeland op een andere manier naar de auto kijken. Ik heb de auto net even geconfigureerd:
                  Mini Cooper S £ 18,780
                  WHITE SILVER £ 475
                  18" CONE SPOKE ALLOY WHEELS IN SILVER £ 965
                  ROOF AND MIRRORS CAPS IN BLACK £ 0
                  CLOTH/LEATHER DIAMOND CARBON BLACK/CARBON BLACK £ 485
                  INTERIOR TRIM - BLACK CHEQUERED £ 0
                  COLOUR LINE - CARBON BLACK £ 0
                  • MEDIA PACK £ 1,620
                  • SPORT LEATHER STEERING WHEEL+ £ 0
                  • ENHANCED BLUETOOTH WITH USB AUDIO
                  • MINI CONNECTED XL
                  • MINI NAVIGATION SYSTEM XL
                  • MULTI-FUNCTION CONTROLS FOR S'WHEEL
                  In totaal: £ 23,100 (met de huidige koers: +/- 25000 Euro). In Nederland heb je daar niet eens een Mini schraap-editie voor volgens mij. Een Golf GTI begint op £ 28,000 ongeveer. Dat vind ik wel een significant verschil. Lang verhaal kort: auto's zijn hier aanzienlijk goedkoper.
                  IMG_3229.jpg

IMG_3226.jpgIMG_3225.jpgIMG_3222.jpgIMG_3220.jpg

Comment

Verwarring alom. Vanmorgen de Cooper S gewisseld voor een andere Cooper S. In dit geval een 7 (Seven) uitvoering. De grijswitte had de mogelijkheid om de Driving Mode in te stellen, maar deze witte Seven met strepen niet. Ik vond de Sportmode wel hilarisch met die plofjes uit de uitlaat. Kan nu dus niet ingesteld worden, zo lijkt het.

Comment

In het Seven pack zitten alleen maar optische en multimedia features:

17" ALLOY WHEEL MINI SEVEN TWO-TONE
                      VISUAL BOOST RADIO
                      INTERIOR TRIM - PIANO BLACK
                      CLOTH/LEATHER COMBINATION DIAMOND MALT BLACK
                      SPORT LEATHER STEERING WHEEL
                      PEPPER WHITE
                      ROOF & MIRROR CAPS SILVER

Comment

In het kader van de kennisbank die Gummen is, of mag zijn, blijkbaar bestaat er iets wat heet 'Excitement pack'. Dit is een optie waarbij het display gebruikt wordt om allerlei dingen weer te geven over de auto, zoals een display met vermogen en koppel en meer rij-ervaring gerelateerde dingen. De grijswitte had dat inderdaad.

Deze Seven heeft wel het Visual Boost pack - nodig voor de visuele weergave op het display - maar heeft niet het Excitement pack en daardoor dus ook geen mogelijkheid de rij-modi in te stellen. Net even snel gechecked maar het zit er gewoon echt niet in, althans niet benaderbaar. Het is wel een retrofit optie omdat het uiteindelijk om wat software gaat die geactiveerd moet worden. De knop voor de rij-modi moet dan waarschijnlijk ook wel achteraf er in gezet worden, want die zit normaal gesproken onderaan de versnellingspook.

Comment

Bij het vorige model was alleen dat sportknopje een (in NL in ieder geval) een optie. Volgens mij nog geen €200,-, wat goed beschouwd veel is voor een knopje om een andere setting op te roepen, maar voor BMW-begrippen viel me dat wel weer mee.

Comment

Ik geloof dat het hier in de UK hetzelfde is. Het is raar dat ze het niet aangevinkt hebben, want ik denk dat het net even wat toevoegt aan de lol die je met de Mini kan hebben. Je haalt er ook meer uit als het ware, wat er toch al in zit.

Comment

Hier nog wat foto's van de Seven uitvoering voor de volledigheid. De wielen/velgen zijn specifiek voor deze uitvoering. Ik vind ze zelf gemiddeld mooi, wat wil zeggen meer niet dan wel.

Comment

Ik vind de velgen ook gemiddeld lelijk. Evenals de rest van de auto. Hij is dusdanig uit vorm gegroeid dat ik me ondertussen wel kan vinden in de Mini-adepten die het hele retroverhaal verafschuwen.
                                De Clubman vind in beter kloppen, al heeft die natuurlijk weinig met de heritage van de Clubman te maken. Dat is gewoon een aardig gelijnde auto geworden.
                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik vind het geen lelijke auto. Maar misschien vervalt dat doordat het gewoon wel een enorm leuke auto om in te rijden is. Die 2.0L motor sleurt er lekker aan. Heb hem al een paar keer flink uitgeknepen en dan gebeurt er echt iets. Auto komt ook lekker tot leven als hij warm is, lijkt het wel. Als ik in de markt was voor een hatchback stond deze zeker op de lijst.

Comment

Working...
                                  X