Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 xDrive20d M Sport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW X1 xDrive20d M Sport

Tja, een X1. Een M-Sport. De motor is fijn, interieur is goed maar het uiterlijk. Ik had wederom een Discovery mee kunnen krijgen en ze probeerden me een X5 M-dinges aan te smeren, maar dat vond ik allebei niet leuk. Daarom de X1 maar genomen om het eens te proberen. Ik had de indruk het wel OK te vinden totdat ik de foto nog eens bekeek. Wat is dit ding lilluk/lelijk en uit verhouding. Klopt gewoon niet. Heb hem maar een week en vind het verder geen probleem maar moeders mooiste wordt het niet. Ga er nog wel foto's van maken voor mijn archief en voor mijn zoon, maar het wordt lastig met deze.

Zonder M-pakket valt het goed mee vind ik. In deze uitvoering vind ik m ook lilluk.
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Idd, zonder M-pakket en in een wat meer anonieme kleur ziet hij er wel beter uit.
      Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Het is inderdaad typisch wat een kleur en wat spul met een auto kan doen.

Comment

Mooie plaatjes, lelijk ding. Ik wist niet dat er een nieuwe X1 was, maar op de neus na is het net die 2 Nordic Walking. Ik vind deze kleur trouwens top, maar het best neem je dit hok in anoniem grijs, zodat ie zo min mogelijk opvalt.

Comment

Mee eens, lelijk ding. En daar helpt een andere kleur of spoilerpakketje niks meer aan.
            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

M Pakket staat leuk op een 3 of 5 maar op alle andere BMW's kan je beter de Sportline dan nemen.

Comment

Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Kleuren, spoilers en goodies helpen niet. IMHO
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Exact, het R-design pakket van BMW...:-)

Comment

We zijn het dan eens als Gummen gemeenschap. Volgende week een Golf GTD geregeld. Voel ik me toch weer een beetje thuis :)

Comment

Maar hoe rijdt het, Stéphane?
                      De pers is het met elkaar eens dat de vorige X1 veel leuker was om te rijden vanwege RWD vs FWD.
                      Kan jij je daarin vinden na een weekje sturen in dit bespoilerde hondenhok?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                        Exact, het R-design pakket van BMW...:-)
                        Ok, daar hap ik dan maar even op :-)

Een Volvo is vaak zo understated dat het R-design pakket hard nodig is om er een dikke bak van te maken. Serieus, een V60 zonder R-design vind ik maar een kale koets.
                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oh, ik zie het alweer. Ik had R-line moeten typen...:-)
                          Maar ik begrijp dat de V60 thuis ook wa extra spoilerts heb...? ;-)

Comment

Maar hoe rijdt het, Stéphane?
                            De pers is het met elkaar eens dat de vorige X1 veel leuker was om te rijden vanwege RWD vs FWD.
                            Kan jij je daarin vinden na een weekje sturen in dit bespoilerde hondenhok?
                            Grappig dat je het vraagt. Ik had het er vanmorgen over met mijn collega. Het rijdt prima en daarmee bedoel ik echt goed. Vergeleken met de LRD van vorige week, geen krakende plastic in het interieur en een wegligging die gewoon klopt. We hebben echt een hele fijne B-weg met mooie bochten en hobbels waar je snel genoeg doorhebt of een auto een beetje goed is. De X1 is op dat vlak zeker goed genoeg. Deze heeft 4WD met xDrive en je voelt wel het verschil tussen puur RWD en 4WD. Ik durf inmiddels wel te stellen dat ik daar wel genoeg gevoel voor heb ontwikkeld zonder dat ik met 100MPH over een brug hoef te vliegen ;)

Comment

Oh, ik zie het alweer. Ik had R-line moeten typen...:-)
                              Maar ik begrijp dat de V60 thuis ook wa extra spoilerts heb...? ;-)
                              Yep!
                              Maar die gaat eruit. Later meer nieuws in een ander draadje.

Comment

Zelfde onderstel als de 225Xe denk ik zo?

Comment

Lelijk hok, eens. Maar volgens mij heb je ook de meest on-fotogenieke platen gemaakt die mogelijk zijn. Al helpt die leipe Mocro kleur en -plestikpakket ook niet echt mee. IRL vind ik 'm minder lelijk dat hier op foto. De X1 modelserie daarvoor vind ik overigens nóg lelijker.

Wat helemaal onbegrijpelijk is: dit ding gaat als warme broodjes (net als die wanstaltige 2 Quasimodo-busjes) en is vergelijkbaar tot duurder dan een F31 (MET RWD... en nog belangrijker wél een mooie koets) Geeft maar weer aan wat voor weg BMW is ingeslagen als ze tegenwoordig al ex-Zienix en Xsara Picasso ANWB-volk binnentrekken...

En wat overigens ook niet om aan te zien is (buiten dat je je gewoon een buschauffeur voelt in zo'n hok, achter zo'n enorme voorruit) is die ranzige lange pook. Daar heb ik echt een broertje dood aan, van die versnellingshandels (eender handbak of automaat) die ongeveer van vloer tot plafond reiken.

Zegt toch wel veel dat ik momenteel meer gecharmeerd ben van de S5 Sportback dan van een 440i GC. Al moet er nog steeds gereden worden voor een definitief oordeel, DDWW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                    Zelfde onderstel als de 225Xe denk ik zo?
                                    Klopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                      Lelijk hok, eens. Maar volgens mij heb je ook de meest on-fotogenieke platen gemaakt die mogelijk zijn. Al helpt die leipe Mocro kleur en -plestikpakket ook niet echt mee. IRL vind ik 'm minder lelijk dat hier op foto. De X1 modelserie daarvoor vind ik overigens nóg lelijker.

Wat helemaal onbegrijpelijk is: dit ding gaat als warme broodjes (net als die wanstaltige 2 Quasimodo-busjes) en is vergelijkbaar tot duurder dan een F31 (MET RWD... en nog belangrijker wél een mooie koets) Geeft maar weer aan wat voor weg BMW is ingeslagen als ze tegenwoordig al ex-Zienix en Xsara Picasso ANWB-volk binnentrekken...

En wat overigens ook niet om aan te zien is (buiten dat je je gewoon een buschauffeur voelt in zo'n hok, achter zo'n enorme voorruit) is die ranzige lange pook. Daar heb ik echt een broertje dood aan, van die versnellingshandels (eender handbak of automaat) die ongeveer van vloer tot plafond reiken.

Zegt toch wel veel dat ik momenteel meer gecharmeerd ben van de S5 Sportback dan van een 440i GC. Al moet er nog steeds gereden worden voor een definitief oordeel, DDWW.
                                      Bij het hotel stond toevallig een standaard witte zonder M-pakket en dat ziet er minder erg uit. De foto's heb ik in dit geval weinig moeite voor gedaan anders dan op de parkeerplaats even een rondje rond de auto gelopen. Ben met je eens dat het vreemd is, maar blijkbaar is dat wat nu bij BMW gebeurt. Al moet ik zeggen dat hier de meerderheid uit 1/3/4-series bestaat, met de nadruk op de 3-serie. Die is hier echt populair.

Die pook in deze is echt een ouderwetse lange pook in tegenstelling tot een hendel zoals vaker voorkomt.

Voor komende week had ik eigenlijk een A5 'besteld' maar die kunnen ze bij deze vestiging niet leveren. Vandaar de GTD nu gekozen. Daarna een F-type R. Daarop volgend week ik nog niet, want dan ben ik een paar dagen in Londen. Heb vorige week in de Velar gezeten en daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ziet er in ieder geval wel aardig uit.

Comment

De versnellingsbak is volgens mij niet van ZF maar dezelfde als die in de Mini wordt gebruikt. I.d.d. beetje on-BMW. Zag vandaag een nieuwe 5 rijden met Sportpakketje, donkere velgen. Moest echt even kijken want ik dacht dat het de nieuwe 7 was. Erg smaakvol. Maar dat is voor een ander draadje.

Ik vind het weggedrag van de 2AT en de X1 erg fijn. Collega heeft de X1 en je kan er alles van vinden maar het rijdt vele male beter dan een Renault Scenic ofzo (vorige model). Toch echt wel meer auto.

Comment

Je merkt ook dat de automaat iets minder goed geconfigureerd/ingesteld is dan de andere. Ik merk een beetje vertraging er in, die ik bij andere BMWs niet gemerkt heb. Ik vind de 2AT echt spuug- en spuuglelijk en deze X1 nog steeds geen schoonheid, maar het rijdt in ieder geval wel goed. Maar zoals ølle hierboven al zegt, voor dat geld liever een 3-serie. Altijd, iedere dag. Dat rijdt namelijk ook goed, zo niet beter. Ik denk overigens dat als het om dit platform gaat ik liever een Mini zou rijden dan dit.

Comment

Working...
                                          X