Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaguar F-Type R Convertible

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jaguar F-Type R Convertible

Bij deze weer eens een keer iets heel leuks, althans weer iets bijzonders. Een Jag met een V8 en supercharger met 550pk en allewielenaangedreven. Wel met 3 nieuwe banden dus ondanks de aandrijving vandaag met de regen niet echt een goed idee om jezelf te laten gaan. Kofferruimte is zeer beperkt trouwens. Collega moest zijn koffer op schoot houden. Je kunt niet alles hebben. Geluid is heerlijk.

Jaguar Classic zijn 'a bunch of snobs'. Wilde de auto daar neer zetten en niet hier op de parkeerplaats, omdat dat te veel vragen oproept. Ze vonden het niet OK omdat ik geen klant was of voor JLR werkte. Hele parkeerplaats was leeg verder. Belachelijk.

Hoe dan ook, hier alvast wat telefoonfoto's:

Ik zeg "10 punten"
    Nice Ride pik !!

Comment

*3* nieuwe banden...?!
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
        *3* nieuwe banden...?!
        Tja, ik weet niet of ze beseffen dat normaal per as verwisseld moet worden. Maar het zal wel. In ieder geval goed dat ze het gezegd hebben want met 550pk in de regen is zelfs met AWD spannend, helemaal met een F-Type want die staan niet bekend om hun uitermate goede wegligging.

Comment

Heb het genoegen gehad om met een F-type V6 op pad te zijn. Was inderdaad een listige auto, maar reed heerlijk! Wat vind je van het interieur?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
            Heb het genoegen gehad om met een F-type V6 op pad te zijn. Was inderdaad een listige auto, maar reed heerlijk! Wat vind je van het interieur?
            Ik ben geen hele grote fan van Jaguar interieurs, maar deze ziet er weer net wat anders uit en dit valt te pruimen als ik het zo mag uitdrukken.
            Last edited by Stéphane; 25-09-17, 15:08.

Comment

Het is zo (helemaal zwart, AWD en automaat) niet de versie die ik zou nemen, maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken natuurlijk. Heerlijke apparaat lijkt me, geniet er van.

Comment

Fapfapfap
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik heb even geen tijd om de foto's te bewerken voor Gummen (ze moeten kleiner gemaakt worden en ge-upload worden) dus daarom maar even de linkjes naar Autojunk hier:

Foto's: https://www.autojunk.nl/2017/09/jagu...ertible-205474

Hier ook nog wat geluid bij de beelden: https://www.autojunk.nl/2017/09/jagu...ertible-geluid

Comment

Zo'n ding rijdt een Porsche 991 S wel zoek denk ik?
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Het zal elkaar niet veel ontlopen, denk ik. Topsnelheid van de 991S is 306 km/u en 0-100 gaat in 4,5 seconden.
                      De F-type cabrio met 5.0 V8 supercharger 300 km/u heeft een top van 300 km/u en 0-100 gaat in 4,1 seconden.

Hierbij een leuk vergelijk tussen de F-type, de 911 en de Boxster: https://www.topgear.nl/autotests/jag...st-uitgelicht/

Voor mij heeft de F-type het hoogste hebben-gehalte. Specialer dan een 911 en de motor is verslavend.
                      Aan de andere kant, in een 911 kan ik mijn kinderen nog meenemen. :-)

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Het gaat mij niet om snelheid maar om beleving. De F-Type is een bourgondische auto die niet perfect of klinisch is. Gewoon hoe hij aanvoelt en hoe hij rijdt. Een Porsche is ook niet perfect maar wel meer klinisch dan de Jaguar. Meer trefzeker misschien en hij biedt meer vertrouwen. Cijfers zeggen mij niet zo veel.

Wat ik wel wil opmerken is dat de bagageruimte in de F-type minimaal is. Ook al is het geen auto die praktisch bedoeld is, er is niet eens ruimte achter de stoelen om wat neer te leggen. Zelfs een Elise is dan praktischer bijvoorbeeld. Verder is de A-stijl heel dik en is het zicht best beperkt. Je went er aan, maar is het wel iets wat opvalt.

Het dak ligt er ook niet heel mooi op. Er stond toevallig gisteren een S-uitvoering met de V6 van de F-type cabrio op de parkeerplaats in het rood van hetzelfde bouwjaar dus ik heb het nog eens vergeleken. Er zitten lelijke vouwen in het dak en het ligt er niet strak op.

De beleving is daarentegen gaaf. Het is echt een mooi apparaat en leuk om het mee te maken. Als ik de keuze had zou ik toch voor een 991.1 Targa GTS gaan.

Comment

Los van de prestatie heeft een V8 een veel orgiastischer geluid dan een V6.Voor jezelf, maar ook voor de omgeving :-)
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ik vind die V6 juist veel mooier klinken dan de V8.

F-type vind ik echt een prachtig ding, maar ik zou m juist niet kopen als cabrio, en ook niet in het zwart met zwarte wielen, en ook niet als R.
                            Maar om te lenen/spelen is het dan wel weer een gaaf ding.
                            Giulia 1600 Super '65
                            Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                              Ik vind die V6 juist veel mooier klinken dan de V8.

F-type vind ik echt een prachtig ding, maar ik zou m juist niet kopen als cabrio, en ook niet in het zwart met zwarte wielen, en ook niet als R.
                              Maar om te lenen/spelen is het dan wel weer een gaaf ding.
                              Ik heb geen goede vergelijking met de V6, alleen via YouTube. Klinkt zeker goed. Wellicht nog eens een keer binnenkort de V6 proberen.

Wat me ook nog opvalt is dat hij voor midgets zoals ik (1m72cm) vrij onoverzichtelijk is. Net nog even snel boodschap gedaan tijdens de lunch. Het is lekker weer en ik heb tijd over omdat iemand die ik moet ophalen van het vliegveld 4u vertraging heeft - wat ik merk is dat je bijna niets ziet van de hoeken van de auto. En ja, je kan je spiegels hierop afstellen maar je zit ergens onderin de kajuit van de boot. Zo voelt het een beetje.

Comment

Prachtige auto. Dat geluid is bizar!
                                Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Working...
                                X