Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan 2.0TDI 4WD (DSG)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Volkswagen Tiguan 2.0TDI 4WD (DSG)

Het leven kan veranderlijk zijn. Gisteren een 118D M-Sport (leer, wielen en nog wat) opgehaald, maar die bleek vandaag verkocht te zijn.

Die dus weer geruild voor een Tiguan. Die heb ik nog niet eerder gehad dus ik ben benieuwd. Volgens mij een 170pk motor, dat weet ik niet precies. Wel met DSG met flippers in ieder geval. Deze heeft nog de 'ouderwetse' navigatie in tegenstelling tot de GTD die ik recent had. Eerste indruk, waarvan ik ondertussen heb ontdekt dat die kan veranderen, is aardig maar niet exceptioneel.

Last edited by Stéphane; 24-10-17, 16:10.

Is deze post nu verdwenen of lijkt het maar zo?

Comment

Lijkt maar zo denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy588 Bekijk bericht
        Lijkt maar zo denk ik.
        Hij stond er niet, zowel foon als laptop.

Comment

Ik zie hem! Aardig maar niet exceptioneel, da's feitelijk Volkswagen's motto he.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

How low can you go.

Ik weet het, je hebt er weinig invloed op maar in de lijst van huurbakken valt de Tiguan uit de toon.
            Ben toch benieuwd naar je oordeel. Je hebt veel recent vergelijkingsmateriaal.

Comment

De Tiguan is wat het is, een Golf op laarzen. Zo rijdt hij ook. Het is een auto. Met een stuur, wielen en meer van die dingen. Ik vind hem niet lelijk maar ook niet mooi. Bovendien is het een SUV en daar heb ik eigenlijk principieel bezwaar tegen. Nergens voor nodig.

Comment

Nee, een Jaguar of een Mercedes coupé, dàt is pas nodig. :-)
                VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Als je een beetje van sturen houdt en je budget is beperkt blijven er simpelweg niet veel merken over.

Comment

Tiguan is gewoon een goede auto, ware het niet dat een Golf eigenlijk meer van hetzelfde is maar het dan in mijn ogen beter doet. Het is niet een auto waar ik dan ook voor zou kiezen, maar ik kan me voorstellen dat mensen het doen.

Comment

Voor alle duidelijkheid: ik begrijp heel goed wat er leuk is aan een Jaguar V8 en een Mercedes AMG, en ik lees de impressies ook met plezier. Ga daar vooral mee door. Maar ik vind het dan wel weer humor om te lezen dat een bescheiden SUV "nergens voor nodig" is.
                      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Ik vind de nieuwe Tiguan er 100x beter uit zien dan de vorige. Vooral aan de voorzijde ziet ie er 'dik' uit. Maar als ik me afvraag waarom ik een Tiguan zou willen hebben, komt er niks in me op. Bij anderen blijkbaar wel, want hier in de regio zie ik ze redelijk veel.
                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                          Voor alle duidelijkheid: ik begrijp heel goed wat er leuk is aan een Jaguar V8 en een Mercedes AMG, en ik lees de impressies ook met plezier. Ga daar vooral mee door. Maar ik vind het dan wel weer humor om te lezen dat een bescheiden SUV "nergens voor nodig" is.
                          Ik snap wat je bedoelt, Wim. Ben nu naar een TVR Tamora aan het kijken voor een paar dagen. Is ook helemaal nergens voor nodig natuurlijk. Net zoals de BMW M2 over een week of 2. De Tiguan is eigenlijk meer bedoeld als een overbrugging tussen de wat leukere auto's. Had oorspronkelijk een Mercedes-Benz A-Klasse gereserveerd staan, maar die was er dus niet.

Comment

Een bescheiden SUV a la Tiguan neemt tegenwoordig de plaats in van een C-segment stationwagen.
                            De eerste kunnen de fabrikanten iets hoger in de markt zetten, met hogere marges.
                            Consument denkt dat -ie hip is en heeft een hogere zit in drukker wordend verkeer.
                            Iedereen blij. Behalve diegenen die een beetje van sturen houden.

Comment

Nou ja, zo nieuw en hip is die hoge zit niet. Honderd jaar geleden zat iedereen "op de bok". We gaan gewoon weer back to the roots.

Renault 1918.jpg

Comment

En toch, zo'n Tiguan Allspace zou maar zo mijn volgende auto kunnen zijn. Goed aangekleed nog steeds een stuk goedkoper dan wat ik nu rij, en veel meer ruimte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                  Tiguan is gewoon een goede auto, ware het niet dat een Golf eigenlijk meer van hetzelfde is maar het dan in mijn ogen beter doet. Het is niet een auto waar ik dan ook voor zou kiezen, maar ik kan me voorstellen dat mensen het doen.
                                  Goede analyse.
                                  De SUV "light" klasse is een commercieel succes.
                                  In de meeste gevallen kan een kombi volstaan met als bijkomend voordeel betere rijeigenschappen.

Comment

Het is eigenlijk het mooie van marketing. Sommige producten moet je maken zonder dat er een vraag naar is, dan ontstaat de vraag vanzelf. VAG alleen heeft nu al 10 varianten van een SUV/hoogpotige auto's.

Comment

Nou, VAG is ze pas gaan maken omdat er zoveel vraag naar was. Het zijn meer de Koreanen die opeens met een 'SUV' aankwamen in plaats van een Scénic of Zafira. Wat mij betreft zijn al die FWD blufsuvjes geen haar beter dan zo'n MPV: vast heel handig voor sommigen, maar ik sla ze over.

Comment

Dat doen die Aziaten idd al 13 jaar. En ze werden in al hun lelijkheid nog verkocht ook (Sportage/Tuscon).
                                        Toen ze ook met stofzuigermotoren werden geleverd ging het pas echt storm lopen.
                                        En was opeens de kritische massa aanwezig om iedereen zo'n ding die 'm vooral niet nodig heeft, te kunnen verkopen.

Comment

Ik protesteer zonder geweer maar wel met 6 cylinders in lijn en bi-turbo.

Comment

Working...
                                          X