Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw M2 f87

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bmw M2 f87

Zoals gisteren al gezegd, vandaag de M2 opgehaald. Beetje saai in het grijs maar ziet er wel lekker dik uit qua verpakking. Eerste indruk, na een mijl of 10-15 gereden te hebben: bruut apparaat. De M3/4 voelt wel sneller aan trouwens. Gaan een paar leuke dagen worden de komende week :)
    Last edited by Harry; 14-11-17, 07:50.

Hngggg! Ik vind dit zo'n fijn apparaat. Heel veel #want
    Forza!

Comment

Veel plezier, gaat zeker goedkomen!!

Voor de goede orde, het is geen F22 , wel F87 M2
      If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
        Veel plezier, gaat zeker goedkomen!!

Voor de goede orde, het is geen F22 , wel F87 M2
        Dank je, is ook logisch want de M-series zijn meestal F8x. Had het notabene nagezocht maar niet goed gekeken. Kan het nu niet meer aanpassen in de titel helaas.

Comment

Soort dubbelgespierd Jerommeke, zo op de foto.
          Niet te nerveus met zo'n korte wielbasis, RWD en veel vermogen?
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
            Soort dubbelgespierd Jerommeke, zo op de foto.
            Niet te nerveus met zo'n korte wielbasis, RWD en veel vermogen?
            Ja, inderdaad. Mooie omschrijving.

Het is koud en tractie is wel een probleem nu. Nervositeit valt wel mee. Heb hem daarstraks redelijk enthousiast over een B-road gereden en dat voelde behoorlijk goed. Had hem toen wel in Sport staan en dat was misschien net iets te hard qua onderstel. De weg is hier en daar ook best glad door modder en regen, dus het is nu niet het juiste moment om helemaal voluit te gaan. Iedereen zegt het min of meer in de pers en ook mensen met ervaring met de auto, maar de M2 voelt goed in balans - beter dan een M3 denk ik zelfs. Die voelt pas nerveus aan.

Comment

^Wederom een kleine correctie mijnerzijds; de M2 beschikt niet over een adaptief onderstel, ondanks het feit dat je kan kiezen tussen verschillende sportstanden, waar gasrespons en stuurzwaarte wel worden aangepast. Dit is niet het geval voor het onderstel. Deze kent maar 1 stand; hard :-)

Comment

Qua nerveus karakter; M2 stabiel als een huis ook op V Max, dit itt de E82 1M die wel wat zoekerig werd op de vooras bij >240km/h, de oplossing voor mij was toentertijd een JRZ RS 1 veersysteem.

Wielbasis ter vergelijk;
                E46 M3 273
                E82 1M 266
                F87 M2 269,2

De voortrein is qua grip en vering perfect, ongekend goed en voor mij persoonlijk de beste van BMW ooit. De achterzijde vind ik te hard op slecht wegdek, daar zou enige fine tuning veer/demper karakteristiek niet overbodig zijn.
                Last edited by Romo; 13-11-17, 16:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
                  ^Wederom een kleine correctie mijnerzijds; de M2 beschikt niet over een adaptief onderstel, ondanks het feit dat je kan kiezen tussen verschillende sportstanden, waar gasrespons en stuurzwaarte wel worden aangepast. Dit is niet het geval voor het onderstel. Deze kent maar 1 stand; hard :-)
                  Dank je wederom voor de correctie. Maakt inderdaad een substantieel verschil of het onderstel wel of niet aanpasbaar is.

Comment

Hier nog een linkje naar (wat betere) foto's. Blijf het lastig vinden om hier een goede plek te vinden voor goede foto's eigenlijk, maar dit kan er wel mee door. Ook is de Canon EOS M die ik heb een goede camera maar net wat lastiger dan een echte SLR:

https://www.autojunk.nl/2017/11/bmw-m2-208048

Comment

Vanmorgen was het wat natter en ook de wegen zijn lekker glad. Als je een beetje enthousiast gas geeft schuif je al schuin terwijl je gewoon rechtuit rijdt. Best wel een lekkere adrenaline-rush gehad vanmorgen :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                        Vanmorgen was het wat natter en ook de wegen zijn lekker glad. Als je een beetje enthousiast gas geeft schuif je al schuin terwijl je gewoon rechtuit rijdt. Best wel een lekkere adrenaline-rush gehad vanmorgen :)
                        Dat dus. Elk stoplicht op de MDM modus tot 100+kmh een wegtrekkende kont, halfgas.
                        Supergaaf vind ik dat. Alleen probleem is wel dat ie het met dat koude weer ook bij 150kmh op de snelweg doet....
                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Inderdaad, TSM. Nu heeft een M4 nog meer vermogen en koppel en ik kan me herinneren dat dat nog net een tikje heftiger is.

Romo : weet je zeker dat er geen Chassis instellingen zijn? Ik zat vanmorgen wat door het menu te scrollen en daar kwam ik dit tegen:

De DB11 die gisteren bij het hotel stond is toch weer net een klasse chique-er dan de M2 natuurlijk. Mooie auto wel, al weet ik verder niet hoe het rijdt en hoe het van binnen in de cabine is.

Comment

Die AM heeft toch wel een hoog 007-gehalte, zo in het donker op de parking. En dan is die M2 voor de bad guy.

Comment

^Dat staat idd standaard in het iDrive menu.

Maar niet instelbaar, onderstel heeft een vaste setup.

Zoals gezegd; gasrespons en stuurzwaarte laten zich wel instellen.

Comment

Waarom zou je het dan aan/uit kunnen zetten in Sport modus? Wat zet je dan aan als je zowel Chassis als Drivetrain aanzet en wat zet je niet aan als je alleen Drivetrain kiest?

Met instelbaar bedoel ik trouwens ook gewoon aan/uitzetten, niet dat er verschillende modi zijn persé.

Comment

^Geen idee.

In sport modus wordt de gas respons sneller, het sturen zwaarder, beide vind ik niets dus ik rij altijd standaard modus.

Hoe dan ook; het onderstel is NIET adaptief. Das gewoon wegbezuinigd om het el cheapo the houden.

Comment

^ Dank je.

Ik zal eens in de handleiding kijken wat er daarin over (be)schrijven. Geloof je verder ook wat je zegt, het is meer dat ik het me afvraag wat het dan is. Ik merk verder inderdaad wel wat verschil maar in Comfort modus is het gewoon prima inderdaad.

Comment

De standaard F10 heeft dat ook. Drivetrain wordt alleen de aandrijving (gasrespons) bedoelt en met de Chassis wordt het stuur directer gemaakt.

Comment

Check. Weten we dat ook weer. Dank u zeer!

Comment

Heb je een versie met M-DCT Stéphane? Zo ja, dan is de schakelsnelheid en het heftiger opschakelen van de bak ook gelinkt aan de drivemodus. Dit zou dan echter wel in de drivetrain categorie moeten zitten denk ik. Heb mijn M2 al bijna 2 maanden in bezit en heb nog niets eens in dit menu gekeken. Vergeet alle instellingen altijd op het moment dat de auto gestart wordt. Wil dan alleen nog maar rijden ;-) .

Sport en Sport+ modi geven ook duidelijk meer roggel en knal geluiden uit de uitlaat. Ik heb enkele pre-LCI modellen zoals de jouwe proefgereden, maar ben er van overtuigd dat de LCI versie die ik heb een stuk luidruchtiger is in deze modi.

Daan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                            De standaard F10 heeft dat ook. Drivetrain wordt alleen de aandrijving (gasrespons) bedoelt en met de Chassis wordt het stuur directer gemaakt.
                                            Pfff, dat doet mijn ouwe BMW ook met de sportknop: snellere gasrespons en zwaarder stuur.
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Dan heb je bij de M modellen natuurlijk ook nog het elektronisch gestuurde achterdif. Ik meen gelezen te hebben dat hieraan ook nog iets aangepast wordt in de verschillende modi.

Bij mijn vorige auto met M Adaptief onderstel, wijzigde de demper instelling ook nog mee. Maar de M2 heeft enkel fixed dempers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daanevo Bekijk bericht
                                                Heb je een versie met M-DCT Stéphane? Zo ja, dan is de schakelsnelheid en het heftiger opschakelen van de bak ook gelinkt aan de drivemodus. Dit zou dan echter wel in de drivetrain categorie moeten zitten denk ik. Heb mijn M2 al bijna 2 maanden in bezit en heb nog niets eens in dit menu gekeken. Vergeet alle instellingen altijd op het moment dat de auto gestart wordt. Wil dan alleen nog maar rijden ;-) .

Sport en Sport+ modi geven ook duidelijk meer roggel en knal geluiden uit de uitlaat. Ik heb enkele pre-LCI modellen zoals de jouwe proefgereden, maar ben er van overtuigd dat de LCI versie die ik heb een stuk luidruchtiger is in deze modi.

Daan...
                                                Dit is inderdaad de M-DCT. Schakelsnelheid gaat inderdaad omhoog en het wordt ook iets heftiger dan in Comfort.

Ik zat er gisteren in te kijken eigenlijk om een andere reden. Mijn collega had wat meer tijd nodig, dus ik had de auto voor het hotel geparkeerd en de parkeersensor bleef maar piepen terwijl de auto al in N stond. Zelfs na hem in D/1 gezet te hebben bleef hij af en toe piepen. Paar seconden stil en dan weer 'piep--piep--piep' terwijl ik stil stond. Vond dat irritant. Ik kan/kon echter geen enkel manier vinden om de sensor uit te zetten. Bij veel andere auto's heb je een knopje op het dashboard om PDC uit te zetten, maar ik kon het niet vinden deze keer.

Van de uitlaat herken ik ook. Ik was overigens niet eens op de hoogte van de LCI. Dit is een begin 2017 model, vandaar de 17. Late 2017 auto's hebben 67 in het kenteken en dat is vanaf juli/augustus of zoiets. Waaraan zie je dat een pre-LCI is? Ik heb de foto's bekeken maar ik kan het verschil niet zo snel ontdekken:

http://www.bmwblog.com/2017/05/11/bm...fted-m2-coupe/

Comment

Interieur kun je het goed aan zien.

Comment

De LCI wordt geleverd sinds juli van dit jaar ja. De mijne is mid september gebouwd. De grootste wijzigingen zitten inderdaad in het interieur. De (gelukkig nog steeds analoge-) wijzerplaten zitten nu achter donker glas en worden pas zichtbaar wanneer deze oplichten. Ook het dashboard zelf is een stukje rustiger worden en er loopt een soort stitching over de bovenkant heen. Verder zit I-drive 6 er nu in met o.a. touchscreen en zijn er hier en daar kleine detail wijzigingen in knopjes en vakjes.

Voor- en achterlichten zijn subtiel gewijzigd, waarbij de koplampen nu het nieuwe Adaptive LED systeem hebben (herkenbaar aan de hexagonale daglicht 'ringen') en de achterlichten zijn ook geheel in LED uitgevoerd. Deze zijn een stuk mooier geworden in vergelijking met de Pre LCI lichten imho. Aandrijf technisch bleef de basis hetzelfde. Volgens wat nerds op 2ertalk.de zijn er hier een daar wat software optimalisaties doorgevoerd in de aandrijflijn. Maar of je hier iets van merkt..... Zoals ik eerder schreef merkte ik wel verschil in het uitlaat geluid bij Sport en Sport +. En het schijnt dat de versnellingen er ook wat minder hard inklappen bij het opschakelen in Sport en Sport +. Kortom, los van het interieur, voornamelijk kleine wijzigingen.

Het blijven piepen van de achteruitrijsensors in N is inderdaad irritant. Velen hadden gehoopt dat deze 'bug' er bij de LCI wel uitgehaald zou zijn. Maar niet dus. Overigens hadden mijn 328i en M135i hetzelfde gedrag. Blijkbaar ziet BMW hier het nut van in?

Daan...

Comment

LCI zie je toch makkelijkst aan die halo's in de koplampen, die zijn 8hoekig bij de LCI ?

Ik kan in de M de parkeersensor met een druk op de knop uitzetten.
                                                      Wat ik wel "vervelend" vind is dat er geen automatische rem op zit voor bij het stoplicht.
                                                      Om 1 of andere reden heeft de M3 een gewone handrem ipv een automatische.
                                                      Kleinigheidje. En start stop. Elke rit handmatig uitzetten.

Als ik alles op sport plus zet dan rochelt, knalt en vlammenspuwt hij dat het een lieve lust is.
                                                      Zo erg dat het wel wat minder had gemogen.
                                                      Die M performance uitlaat (made by Akrapovic) is echt waanzinnig asociaal luid.
                                                      Veel en veel harder dan mijn (demperloze) F10 uitlaat. Die klonk als een vliegtuig uit WO2.
                                                      Dit zijn gewoon 4 schuiftrompetten met 10 bar lucht erop.

Ik ga nog het suede stuurtje bestellen (lekkerder in de hand) en langere flippers.
                                                      Bij de M5 reed ik 99% van de tijd in de automaat, nu rijd ik 99% van de tijd op de flippers.
                                                      Vraag me niet waarom. De M3 vraagt erom zo gereden te worden blijkbaar.
                                                      En trekt gewoon altijd 2 zwarte strepen in 2 en 3 met TCS uit. In 3 gewoon tot aan de rpm begrenzer.
                                                      Had ik niet gedacht. Dat de M3 zo leuk kon zijn :)
                                                      Hoe doet die M2 dat (want die wilde ik eigenlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                        Dit zijn gewoon 4 schuiftrompetten met 10 bar lucht erop.
                                                        Als een bezopen dixieland-band op een VVD-partijbrunch?

Comment

Geen idee ik ken die muziek niet en kom niet op die brunches.
                                                          Als de traction control erin komt klinkt het wel racy.
                                                          Aldus mijn maten die achter me die zwarte strepen zagen verschijnen onder het genot van een korte BWAM (zonnegrotevuurbaljongu) tijdens 't skoakl'n.
                                                          :)

Comment

De LCI is was al begin dit jaar leverbaar hoor. Die LED lampen voor en achter heb ik ook

Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Bedankt voor de uitleg over LCI, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Ik snap niet waarom BMW dit niet gewoon anders doet. Volgens mij zit er trouwens in de 3-Serie wel standaard een knop, dus vandaar ook in de M3/4 waarschijnlijk. Zit ook een knop voor de kofferbak om die te openen wel in de 3, maar niet in de 1/2 serie, dacht ik. Van die kleine dingetjes die wel handig zijn.

De handrem is bijna alle BMW's die ik heb gereden een klassieke hendel-handrem, TSM. Behalve dan de i8. Start-stop is inderdaad ook zoiets. Ook een beetje overbodig of overdreven, maar in ieder geval irritant als je een beetje file rijdt.

Om eerlijk te zijn heb ik de M2 niet helemaal tot aan het uiterste aan de tand gevoeld, maar ik heb het vermoeden dat je een heel eind richting M3 gaat komen daarmee.

Wat me trouwens ook opviel is dat je het differentieel goed hoort bij weg rijden. Beetje zingen, zou ik het noemen.

Comment

Bij de M2 zag het er zo uit. Ziet er volgens mij net anders uit als het zo zie. Overigens is de 3-serie LCI anders dan de 1/2-serie LCI, lijkt me?

Comment

Working...
                                                                X