Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw M2 f87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • TSM
    replied
    Ha die Romo
    Ik vraag dat omdat ik het sinds de M3 ook heb ;)

    Het schouwspel is soms beangstigend mooi maar de bevestiging is eenvoudig......Als er niemand seint werkt het.

    Heel soms seint een vrachtwagen die je tegemoetkomt, in Duitsland zijn de vangrails iets hoger en dan "ziet"het systeem die koplampen niet.
    Dan wordt er geseind met die kermis lichtbakken aan het dak en het systeem gooit gelijk de linker koplamp uit.
    Ik ben diep onder de indruk en vermoed dat het systeem nog meer verfijnd gaat worden.

    Het is nu nog erg binair (goed te zien bij verkeersborden) en verwacht dat daar ook nog wel wat gefilterd kan worden, maar mijn ritje Schoorl-Nordenham afgelopen zondagnacht was wel weer zalig ontspannen met de grootlicht assistent.

    Ik heb het eigenlijk altijd aan staan, ook in NL, zo goed werkt het. Bij veel verkeer blijft het gewoon uit. Automatisch.

    Leave a comment:


  • Romo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Had je grootlicht assistent, zo ja hoe beviel ie ?
    IK heb dat er op zitten, onvoorstelbaar hoe goed en snel het werkt. Inschakelen en niet meer naar om kijken, hoewel, ik geef het eerlijk toe; ik heb het moeten leren vertrouwen in den beginne :-) Ik dacht dat ik het beter kon; vergeet het maar :-))

    Het is buitengewoon fraai, effectief, de lichtbundel wordt "gespleten" bij tegemoet komend verkeer, waarbij er een fraaie schaduw zichtbaar is. Als je achter iemand rijdt wordt de rechter berm extra goed verlicht, bij slecht weer zoals gisteren/vandaag echt een veiligheid voordeel IMO.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Had je grootlicht assistent, zo ja hoe beviel ie ?
    Nee, die had ik niet. Als dat onderdeel is van het Adaptive LED package, was het dus geen Adaptive LED zelfs. Op de B-wegen hier tussen de dorpjes is weinig tot geen verlichting dus dan gebruik je grootlicht regelmatig. Volgens mij op de F-Pace of een LaRo Disco wel een keer gehad en dat beviel uitstekend. Heel prettig en behulpzaam hier. In NL zou ik er niet zo snel behoefte aan hebben want daar zijn de meeste wegen toch redelijk tot goed verlicht.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Had je grootlicht assistent, zo ja hoe beviel ie ?

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    OK, dan niet. Jij je zin. En het was een fijne rental ;)

    Leave a comment:


  • ølle
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht

    Ik begreep niet dat ze (halo LED) er wel op zaten en het bij het LCI model hoorde. Inmiddels heeft daanevo uitgelegd dat het onderdeel is van het Adaptive LED pakket, dus nu snap ik het weer ;)
    De halo's op die grijze rental zijn -niet- dezelfde als die van de LCI. Vergelijk foto van die grijze met de foto van de LCI die TSM postte..

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht

    Is toch duidelijk te zien dat verschil in halo's? Bij de LCI mis je so to say het deel van 12 tot 4 uur op de klok. En er zit een knik in bij 9 uur ipv een doorgaande ronde boog.
    Ik begreep niet dat ze (halo LED) er wel op zaten en het bij het LCI model hoorde. Inmiddels heeft daanevo uitgelegd dat het onderdeel is van het Adaptive LED pakket, dus nu snap ik het weer ;)

    Leave a comment:


  • ølle
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
    Ze zijn duidelijk hoorbaar inderdaad ;)

    Ik snap die hexagon halo's niet helemaal. Ziet er hetzelfde uit als op die ik vorige week reed.
    Is toch duidelijk te zien dat verschil in halo's? Bij de LCI mis je so to say het deel van 12 tot 4 uur op de klok. En er zit een knik in bij 9 uur ipv een doorgaande ronde boog.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door daanevo Bekijk bericht
    Dan had je auto waarschijnlijk de optie LED Adaptive aangevinkt. Dat is pas vanaf de LCI standaard. ‘Gewone’ Ledverlichting heeft de ronde halo’s met vlakke onderkant.

    Daan...
    Dat zou goed kunnen en is zeer waarschijnlijk het geval. LED verlichting was het in ieder geval sowieso. Deze auto's zijn meestal zeer goed uitgerust. Ze worden overigens ook soms onder me vandaan verkocht. Heb het al een paar keer gehad dat ik een auto moest ruilen omdat er eentje verkocht was.

    Leave a comment:


  • daanevo
    replied
    Dan had je auto waarschijnlijk de optie LED Adaptive aangevinkt. Dat is pas vanaf de LCI standaard. ‘Gewone’ Ledverlichting heeft de ronde halo’s met vlakke onderkant.

    Daan...

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
    Ik zag gisteren zo'n apparaat in Amsterdam Zuid Oost. Ook duidelijk te horen. Geluid viel echt op.
    Ze zijn duidelijk hoorbaar inderdaad ;)

    Ik snap die hexagon halo's niet helemaal. Ziet er hetzelfde uit als op die ik vorige week reed.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Hoor je bij de M3 ook, het diff.
    Zo zien de geupdate lampen op de M2 LCI eruit (hexagon halo's) ??

    Leave a comment:


  • Streamz
    replied
    Ik zag gisteren zo'n apparaat in Amsterdam Zuid Oost. Ook duidelijk te horen. Geluid viel echt op.

    Leave a comment:


  • daanevo
    replied
    Klopt. 3 serie LCI en 1/2 serie LCI lopen niet synchroon. M2 LCI was pas vanaf ca. juli beschikbaar.

    Zingend differentieel? Check! ;-)

    Verder kun je met traction control uit zeker tot aan de derde versnelling wielspin houden. Dan kon zelfs al met de M135i, oa ook vanwege de smallere banden op dit model. Heb zelfs in Sport+ vaak tot ruim over de 100 wielspin gehad in die M135i wanneer ik snel wegreed.

    Daan...

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Bij de M2 zag het er zo uit. Ziet er volgens mij net anders uit als het zo zie. Overigens is de 3-serie LCI anders dan de 1/2-serie LCI, lijkt me?

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Bedankt voor de uitleg over LCI, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Ik snap niet waarom BMW dit niet gewoon anders doet. Volgens mij zit er trouwens in de 3-Serie wel standaard een knop, dus vandaar ook in de M3/4 waarschijnlijk. Zit ook een knop voor de kofferbak om die te openen wel in de 3, maar niet in de 1/2 serie, dacht ik. Van die kleine dingetjes die wel handig zijn.

    De handrem is bijna alle BMW's die ik heb gereden een klassieke hendel-handrem, TSM. Behalve dan de i8. Start-stop is inderdaad ook zoiets. Ook een beetje overbodig of overdreven, maar in ieder geval irritant als je een beetje file rijdt.

    Om eerlijk te zijn heb ik de M2 niet helemaal tot aan het uiterste aan de tand gevoeld, maar ik heb het vermoeden dat je een heel eind richting M3 gaat komen daarmee.

    Wat me trouwens ook opviel is dat je het differentieel goed hoort bij weg rijden. Beetje zingen, zou ik het noemen.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    De LCI is was al begin dit jaar leverbaar hoor. Die LED lampen voor en achter heb ik ook

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Geen idee ik ken die muziek niet en kom niet op die brunches.
    Als de traction control erin komt klinkt het wel racy.
    Aldus mijn maten die achter me die zwarte strepen zagen verschijnen onder het genot van een korte BWAM (zonnegrotevuurbaljongu) tijdens 't skoakl'n.
    :)

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Dit zijn gewoon 4 schuiftrompetten met 10 bar lucht erop.
    Als een bezopen dixieland-band op een VVD-partijbrunch?

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    LCI zie je toch makkelijkst aan die halo's in de koplampen, die zijn 8hoekig bij de LCI ?

    Ik kan in de M de parkeersensor met een druk op de knop uitzetten.
    Wat ik wel "vervelend" vind is dat er geen automatische rem op zit voor bij het stoplicht.
    Om 1 of andere reden heeft de M3 een gewone handrem ipv een automatische.
    Kleinigheidje. En start stop. Elke rit handmatig uitzetten.

    Als ik alles op sport plus zet dan rochelt, knalt en vlammenspuwt hij dat het een lieve lust is.
    Zo erg dat het wel wat minder had gemogen.
    Die M performance uitlaat (made by Akrapovic) is echt waanzinnig asociaal luid.
    Veel en veel harder dan mijn (demperloze) F10 uitlaat. Die klonk als een vliegtuig uit WO2.
    Dit zijn gewoon 4 schuiftrompetten met 10 bar lucht erop.

    Ik ga nog het suede stuurtje bestellen (lekkerder in de hand) en langere flippers.
    Bij de M5 reed ik 99% van de tijd in de automaat, nu rijd ik 99% van de tijd op de flippers.
    Vraag me niet waarom. De M3 vraagt erom zo gereden te worden blijkbaar.
    En trekt gewoon altijd 2 zwarte strepen in 2 en 3 met TCS uit. In 3 gewoon tot aan de rpm begrenzer.
    Had ik niet gedacht. Dat de M3 zo leuk kon zijn :)
    Hoe doet die M2 dat (want die wilde ik eigenlijk)

    Leave a comment:


  • daanevo
    replied
    De LCI wordt geleverd sinds juli van dit jaar ja. De mijne is mid september gebouwd. De grootste wijzigingen zitten inderdaad in het interieur. De (gelukkig nog steeds analoge-) wijzerplaten zitten nu achter donker glas en worden pas zichtbaar wanneer deze oplichten. Ook het dashboard zelf is een stukje rustiger worden en er loopt een soort stitching over de bovenkant heen. Verder zit I-drive 6 er nu in met o.a. touchscreen en zijn er hier en daar kleine detail wijzigingen in knopjes en vakjes.

    Voor- en achterlichten zijn subtiel gewijzigd, waarbij de koplampen nu het nieuwe Adaptive LED systeem hebben (herkenbaar aan de hexagonale daglicht 'ringen') en de achterlichten zijn ook geheel in LED uitgevoerd. Deze zijn een stuk mooier geworden in vergelijking met de Pre LCI lichten imho. Aandrijf technisch bleef de basis hetzelfde. Volgens wat nerds op 2ertalk.de zijn er hier een daar wat software optimalisaties doorgevoerd in de aandrijflijn. Maar of je hier iets van merkt..... Zoals ik eerder schreef merkte ik wel verschil in het uitlaat geluid bij Sport en Sport +. En het schijnt dat de versnellingen er ook wat minder hard inklappen bij het opschakelen in Sport en Sport +. Kortom, los van het interieur, voornamelijk kleine wijzigingen.

    Het blijven piepen van de achteruitrijsensors in N is inderdaad irritant. Velen hadden gehoopt dat deze 'bug' er bij de LCI wel uitgehaald zou zijn. Maar niet dus. Overigens hadden mijn 328i en M135i hetzelfde gedrag. Blijkbaar ziet BMW hier het nut van in?

    Daan...

    Leave a comment:


  • Tommy588
    replied
    Interieur kun je het goed aan zien.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door daanevo Bekijk bericht
    Heb je een versie met M-DCT Stéphane? Zo ja, dan is de schakelsnelheid en het heftiger opschakelen van de bak ook gelinkt aan de drivemodus. Dit zou dan echter wel in de drivetrain categorie moeten zitten denk ik. Heb mijn M2 al bijna 2 maanden in bezit en heb nog niets eens in dit menu gekeken. Vergeet alle instellingen altijd op het moment dat de auto gestart wordt. Wil dan alleen nog maar rijden ;-) .

    Sport en Sport+ modi geven ook duidelijk meer roggel en knal geluiden uit de uitlaat. Ik heb enkele pre-LCI modellen zoals de jouwe proefgereden, maar ben er van overtuigd dat de LCI versie die ik heb een stuk luidruchtiger is in deze modi.

    Daan...
    Dit is inderdaad de M-DCT. Schakelsnelheid gaat inderdaad omhoog en het wordt ook iets heftiger dan in Comfort.

    Ik zat er gisteren in te kijken eigenlijk om een andere reden. Mijn collega had wat meer tijd nodig, dus ik had de auto voor het hotel geparkeerd en de parkeersensor bleef maar piepen terwijl de auto al in N stond. Zelfs na hem in D/1 gezet te hebben bleef hij af en toe piepen. Paar seconden stil en dan weer 'piep--piep--piep' terwijl ik stil stond. Vond dat irritant. Ik kan/kon echter geen enkel manier vinden om de sensor uit te zetten. Bij veel andere auto's heb je een knopje op het dashboard om PDC uit te zetten, maar ik kon het niet vinden deze keer.

    Van de uitlaat herken ik ook. Ik was overigens niet eens op de hoogte van de LCI. Dit is een begin 2017 model, vandaar de 17. Late 2017 auto's hebben 67 in het kenteken en dat is vanaf juli/augustus of zoiets. Waaraan zie je dat een pre-LCI is? Ik heb de foto's bekeken maar ik kan het verschil niet zo snel ontdekken:

    http://www.bmwblog.com/2017/05/11/bm...fted-m2-coupe/

    Leave a comment:


  • daanevo
    replied
    Dan heb je bij de M modellen natuurlijk ook nog het elektronisch gestuurde achterdif. Ik meen gelezen te hebben dat hieraan ook nog iets aangepast wordt in de verschillende modi.

    Bij mijn vorige auto met M Adaptief onderstel, wijzigde de demper instelling ook nog mee. Maar de M2 heeft enkel fixed dempers.

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
    De standaard F10 heeft dat ook. Drivetrain wordt alleen de aandrijving (gasrespons) bedoelt en met de Chassis wordt het stuur directer gemaakt.
    Pfff, dat doet mijn ouwe BMW ook met de sportknop: snellere gasrespons en zwaarder stuur.

    Leave a comment:


  • daanevo
    replied
    Heb je een versie met M-DCT Stéphane? Zo ja, dan is de schakelsnelheid en het heftiger opschakelen van de bak ook gelinkt aan de drivemodus. Dit zou dan echter wel in de drivetrain categorie moeten zitten denk ik. Heb mijn M2 al bijna 2 maanden in bezit en heb nog niets eens in dit menu gekeken. Vergeet alle instellingen altijd op het moment dat de auto gestart wordt. Wil dan alleen nog maar rijden ;-) .

    Sport en Sport+ modi geven ook duidelijk meer roggel en knal geluiden uit de uitlaat. Ik heb enkele pre-LCI modellen zoals de jouwe proefgereden, maar ben er van overtuigd dat de LCI versie die ik heb een stuk luidruchtiger is in deze modi.

    Daan...

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Check. Weten we dat ook weer. Dank u zeer!

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    De standaard F10 heeft dat ook. Drivetrain wordt alleen de aandrijving (gasrespons) bedoelt en met de Chassis wordt het stuur directer gemaakt.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    ^ Dank je.

    Ik zal eens in de handleiding kijken wat er daarin over (be)schrijven. Geloof je verder ook wat je zegt, het is meer dat ik het me afvraag wat het dan is. Ik merk verder inderdaad wel wat verschil maar in Comfort modus is het gewoon prima inderdaad.

    Leave a comment:


  • Romo
    replied
    ^Geen idee.

    In sport modus wordt de gas respons sneller, het sturen zwaarder, beide vind ik niets dus ik rij altijd standaard modus.

    Hoe dan ook; het onderstel is NIET adaptief. Das gewoon wegbezuinigd om het el cheapo the houden.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Waarom zou je het dan aan/uit kunnen zetten in Sport modus? Wat zet je dan aan als je zowel Chassis als Drivetrain aanzet en wat zet je niet aan als je alleen Drivetrain kiest?

    Met instelbaar bedoel ik trouwens ook gewoon aan/uitzetten, niet dat er verschillende modi zijn persé.

    Leave a comment:


  • Romo
    replied
    ^Dat staat idd standaard in het iDrive menu.

    Maar niet instelbaar, onderstel heeft een vaste setup.

    Zoals gezegd; gasrespons en stuurzwaarte laten zich wel instellen.

    Leave a comment:

Working...
X