Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 530D M Sport G30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW 530D M Sport G30

Ik had eigenlijk een XF gereserveerd voor deze week maar ze boden me een 5-serie aan. Een gloednieuwe 530D M Sport met 100 miles op de teller. Ze moesten alleen 12 auto's verplaatsen om hem er uit te halen, maar het is gelukt. Eerste indruk is positief. De hele auto voelt wat meer gereserveerd, rustig aan dan de 3/4-serie en al helemaal ten opzichte van de M2 natuurlijk. Wit met zwarte wielen is wel weer eens wat anders. Interieur ziet er moderner uit dan de 3-serie. Deze heeft trouwens ook wel een electronische handrem. BLIS trouwens ook. Betere foto's later!

Last edited by Stéphane; 20-11-17, 11:50.

Wat is BLIS?
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
      Wat is BLIS?
      Blind Spot Information System = dode hoek signalering. Beetje verwarrend maar BSIS leidt waarschijnlijk tot veel slissen.

Comment

Hier wat betere foto's. Dit is hem. Locatie hier vinden is lastig en tijdrovend, dus dat doe ik meestal niet.

Comment

Electronische handrem was in de vorige generatie al standaard. Althans, de mijne heeft m gewoon.

Wit meh. Zwarte velgen, bah. De combi hiervan op een 5 serie slaat nergens op. Verder topding natuurlijk.

Comment

^^Ik knap helemaal af op dat DigiDash, echt wat een goedkope en lelijke uitstraling.
            If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
              ^^Ik knap helemaal af op dat DigiDash, echt wat een goedkope en lelijke uitstraling.
              +1

Ze zijn bij BMW wel snel door de Fxx aanduidingen heen gegaan. Maar qua type-aanduidingen is bij BMW de logica al langer zoek natuurlijk.

Comment

Dat digitale dashboard is lelijk op de foto, maar best prima vanuit het bestuurdersoogpunt, in mijn ervaring.

Wit met zwarte wielen is inderdaad erg fout...

En ik snap er ook niks van dat we nu al in de G-reihe zitten. Hoe komt dat?
                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Waarschijnlijk omdat er nu 5x zoveel modellen zijn als 10 jaar geleden? X serie, coupe/sedan/cabrio met elk hun eigen code etc. Gaat hard dan.

Comment

Veel modellen, maar elke variatie op een thema heeft ook een eigen code. Terwijl de Z3 nog E36 werd genoemd, net zoals de sedan, coupé, touring, etc. Tegenwoordig heeft een M of hybride al een andere code.

Comment

Geinig. Ik had twee weken geleden in Duitsland een weekend een 530D Touring met xDrive van Sixt. We hebben één keer per jaar een weekend met oud-studiegenoten en huren dan altijd met drie personen een grote stationwagen (vrouwen hè, hebben reusachtige koffers mee). Ik probeer elk jaar een andere te nemen. Voorgaande twee jaren waren respectievelijk een A6 Avant quattro 3.0 TDi en een E-Klasse met 4Matic en eveneens 3 liter diesel.

Moet bekennen dat de BMW me niet zoveel deed. ;-) Hij had ook BLIS, merkte ik bij 't accelereren op de invoegstrook. Qua prestaties was ie niet zooo bijzonder. En xDrive geeft absoluut niet hetzelfde rijgevoel als quattro, zo merkte ik op natte, bochtige bergweggetjes.

Het head up-display vind ik nog de mooiste feature aan de auto. Als je in de stromende regen door een donkere stad je weg moet zoeken en je ogen op vrijwel onzichtbare fietsers en voetgangers moet houden, is het echt enorm prettig om direct in je voorruit dat navigatiepijltje te hebben.

In dit rijtje stuurde de Audi het fijnst en was de Benz het comfortabelst.

Maar ach, de verschillen zijn desondanks miniem natuurlijk, bij dit soort auto's. Enige écht opmerkelijke verschil is... de bagageruimte. De Touring zit dus gewoon vol met drie rolkoffers en een rugzak. Dat is bizar. In de Benz prop je er dan nog moeiteloos een koffer bij.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Leuk ding, er zijn wel mindere huursloepen te vinden!
                        Mee eens, dat wit met zwarte velgen hoort er niet op, maar ach...
                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Het is ook een kwestie van wat je gewend bent. Ik vind de het digi-dash nog twijfelachtig. Het heeft technisch zijn voordelen maar dat heeft een kwartshorloge ook ten opzichte van een mooie automatische Blancpain Fifty Fathoms.

Wat rijden betreft voelt de 530d langzamer aan dan de 335d xDrive en de 335d die ik eerder heb gereden. Niet noodzakelijk zwaarder, maar wat meer ingetogen is denk ik het beste woord. Mijn ervaring met quattro strekt zich een aantal jaren terug tot een RS4, S4 en andere niet-Haldex quattro's. Voelde best goed op de Nürburgring toen, maar dat is echt al lang geleden. De xDrive 3-serie die ik had voelde erg goed aan op de bochtige wegen in het Peak District. De 5-serie heeft alleen achterwiel-aandrijving.

De uitstraling is wel een beetje pimperig. Voor een week vind ik het prima, maar ik zou het zelf niet zo kiezen.

Volgende week trouwens een Volvo V90 en de week daarna een MB GLE 350d. Dat laatste is eigenlijk wel jammer, want ik had een GLC AMG besteld met de Black Friday deals van Avis. Helaas was die AMG niet meer beschikbaar.

Comment

Ik ben benieuwd naar de V90...
                            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

#luxeproblemen. :-)

De kleurstelling doet me niet zoveel, maar verder is de 5-serie toch wel een fijne wagen. Niet om mee te gooien en smijten, maar het is een heerlijke, luxe cruiser. Het digitale dash kan ik wel waarderen. Niet alleen omdat een standaard klokkenwinkel bij de meeste auto's nogal saai is, maar ook door de mogelijkheid om allerhande info centraal te kunnen weergeven.
                              Het dash van een Bentley Le Mans racer daarentegen is wel 1000x mooier. :-)))
                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ha, die Fappers;

BMW maakt het er inderdaad niet overzichtelijker op met die nieuwe typenummers. Hadden ze beter de E-reeks kunnen houden en dan drie cijfers erachter. Zag ik nou op dat op het dashboard de koelvloeistoftemperatuurmeter weer terug is of is die toch voor de olietemperatuur?
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                  Ik ben benieuwd naar de V90...
                                  Ik ook, Henk. Kijk er met een scheef oog ook al naar als opvolger, maar dat is nog niet aan de orde.

Wat je zegt, Eddieee: precies zo is het. Ben het ook me je eens over de informatie die je weer kan geven. Audi is daar mee begonnen dus dan kun je wachten tot anderen volgen. Mercedes zal op niet al te lange termijn er ook wel achteraan hobbelen. Zou me niet eens verbazen als dezelfde leverancier (Bosch/Delco/Infineon o.i.d.) er achter zit.

Comment

Een nieuwe 5-serie Touring rijdt anders dan een 5-serie sedan in standaardtrim:
                                    https://www.youtube.com/watch?v=WjVpG4mniSs
                                    https://www.youtube.com/watch?v=-tqyrSh2kCY (vanaf 4:20 min)

Ik denk dat deze sedan M sport wel adaptieve dempers heeft en dus wel rijdt zoals je van een BMW verwacht.
                                    Bij een standaard sedan is dat dus niet/minder het geval.

Ook bij een V90 zijn de uitvoeringen erg verschillend qua rijbeleving: van super comfortabel tot dynamisch.

Comment

Heb even de optielijst etcetera erbij gezocht:
                                      JC92
                                      530d - EUR
                                      G30
                                      LIM
                                      RL
                                      4
                                      B57O
                                      3.00
                                      195
                                      HECK
                                      AUT
                                      Alpinweiss 3 - 300
                                      Led.dak./schwarz Exk./keder In Kont - LCFK
                                      DINGOLFING
                                      2017-08-14
                                      Options
                                      Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
                                      Co2 Content Co2 Umfang
                                      M Sportbrake M Sportbremse
                                      Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung
                                      Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe
                                      Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige
                                      19"m Lt/a.w.do.sp.sp.664 M /mt Blac 19"m Lm Raed.do.spei. 664 M/mb Schw
                                      Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
                                      Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
                                      Backup Camera Rueckfahrkamera
                                      Alarm System Alarmanlage
                                      Comfort Access System Komfortzugang
                                      M Sport Package M Sportpaket
                                      Instrument Panel Sensatec Instrumententafel In Sensatec
                                      Int.t.fin.alu.rhom.w.hi.t.f.pe.chr Int.l. Alu.rhomb.m. Akz.l.pe.chrom
                                      Expanded Exteriror Mirror Package Erweitertes Aussenspiegelpaket
                                      Ambient Light Ambientes Licht
                                      Sun Protection Glazing Sonnenschutzverglasung
                                      Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
                                      Warning Triangle Warndreieck
                                      Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
                                      Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
                                      Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
                                      Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
                                      Driving Assistant Driving Assistant
                                      Led-fog Lights Led-nebelscheinwerfer
                                      Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
                                      Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
                                      Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf
                                      Teleservices Teleservices
                                      Connecteddrive Services Connecteddrive Services
                                      Real Time Traffic Information Real Time Traffic Information
                                      Multifunctional Instrument Display Multifunktionales Instrumentendispl
                                      Navigation System Professional Navigationssystem Professional
                                      Cd Player Cd-laufwerk
                                      Dab Tuner Dab Tuner
                                      M Sport Suspension M Sportfahrwerk
                                      M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
                                      M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
                                      Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
                                      Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
                                      Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate
                                      Refrigerant Kaeltemittel
                                      Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar
                                      Coding Of Alarm Signal Kodierung Alarmsignal
                                      Automatic Lock When Driving Away Autom. Verriegelung Beim Anfahren
                                      Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz.
                                      Anti-theft System Diebstahlsicherung
                                      England Version England/irland Ausfuehrung
                                      Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export
                                      English / On-board Documentation Englisch / Bordliteratur
                                      External Skin Protection Aussenhautschutz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                        Ha, die Fappers;

BMW maakt het er inderdaad niet overzichtelijker op met die nieuwe typenummers. Hadden ze beter de E-reeks kunnen houden en dan drie cijfers erachter. Zag ik nou op dat op het dashboard de koelvloeistoftemperatuurmeter weer terug is of is die toch voor de olietemperatuur?
                                        Ha Hansv, de temperatuurmeter is terug sinds de F10.

Comment

Ha, die Beestemans;

Hm, dat is dan gaandeweg de serie veranderd, want ik heb nog in een vroege F10 523i gereden die wel een olietemperatuurmeter had.
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Ik heb nog niet gekeken of je het display kunt instellen. Misschien kun je andere gegevens laten zien, dus ook olietemperatuur. Bij mijn eigen auto kan dat in ieder geval wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                              ...
                                              Volgende week trouwens een Volvo V90 en de week daarna een MB GLE 350d. Dat laatste is eigenlijk wel jammer, want ik had een GLC AMG besteld met de Black Friday deals van Avis. Helaas was die AMG niet meer beschikbaar.
                                              Change of plans: de GLE heb ik geannuleerd en vanwege een leuke Black Friday deal wordt het een week in een BMW M4. Die heb ik nog niet gereden ;) M6 of een 740e was ook een optie maar ik vind de M4 toch wel wat leuker.

Comment

Working...
                                              X