Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo V90 D5 Cross Country

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oké, zwart is dus ook echt zwart? Geen bak licht/backlit voor je knoeperd dus?
    Night panel is heerlijk, veel functies worden echt uitgeschakeld.
    In mijn 9-3 kan ik zelfs de teller t/m 140 km/h laten oplichten.
    Ga je over die snelheid heen dan wordt de rest van de teller ook verlicht.

https://www.youtube.com/watch?v=Z5ntvbNxT_A

Comment

Ik vind het een lelijke auto die V90. Ik heb er nu een paar keer eentje irl gezien, maar het lijkt een platgeslagen XC90. Dus de lompheid van een SUV, maar dan in een stationcar uitvoering. Ik zie geen enkel voordeel behalve misschien de prijs tov een XC90.

Comment

Je vindt hem lomper dan de E-klasse of de A6, om maar eens vergelijkbare combi's te noemen?
        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Vooral met standaard wielen gaat het ontwerp wel heel snel achteruit; je hebt echt grote velgen om het ontwerp recht te laten doen.

Bovendien had de achteruit wel iets minder vlak mogen staan. Zoiets dus is minder gewaagd maar vooral ook minder lomp:

image_01.jpg

Comment

Ik vind het best een elegante verschijning. Had de CC afgelopen week naast een 5-serie touring staan. Die is overigens maar ietsje kleiner. Design van de 5-serie is ook minder clean, vind ik. De A6 is dan meer in dezelfde lijn. 2 van mijn buren hebben een A6 Avant met iets van S Line exterieur van het laatste model en die vind ik er wel aardig uit zien.

Comment

Ha, die Gummers;

Geen verkeerd ontwerp, maar zoals Raspeerd al opmerkte, een beetje aan de safe kant. De suggestie van een steilere achterruit zou hem meer Volvo-typische looks geven, in de lijn van veel van zijn voorgangers.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                Je vindt hem lomper dan de E-klasse of de A6, om maar eens vergelijkbare combi's te noemen?
                Ik vind hem zeker lomper dan een E-klasse, en de A6 ken ik nog niet zo goed, maar dat zal erom hangen.

Comment

Interieur vind ik zeer geslaagd, exterieur valt in de categorie "mwoh".
                  De S90 vind ik mooi omdat ie zo afwijkend is, de V90 moet ik nog definitief iets van gaan vinden.
                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                    De suggestie van een steilere achterruit zou hem meer Volvo-typische looks geven, in de lijn van veel van zijn voorgangers.
                    Yep, ook mee eens, zou beter aansluiten aan het Volvo-ontwerp van de V70. Hoewel de achterraam van de V60 ook best vlak ligt vind ik, dus zal wel de tegenwoordige mode zijn...
                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

V70 en 740 vind ik wel mooie auto's en dat is een vierkanter model dan het huidige

Comment

Dan zijn we het daar over eens. Volvo heeft het typische Volvoprofiel losgelaten voor iets wat net zo goed Audi of Skoda kan zijn. Maar lomp kan ik de V90 niet noemen. Eerder te elegant.
                        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht

Yep, ook mee eens, zou beter aansluiten aan het Volvo-ontwerp van de V70. Hoewel de achterraam van de V60 ook best vlak ligt vind ik, dus zal wel de tegenwoordige mode zijn...
                          Niet dat de V60 een al te courante auto is, natuurlijk: alweer zeven jaar op de markt en de opvolger staat te trappelen.
                          Last edited by netraam; 02-12-17, 07:34.
                          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Heb nog niks gelezen over de motor en motor-bak combinatie. Dat lijkt me toch een van de grootste minpunten aan deze lellen van Volvo XC90/V90: alleen een 2.0 4-cil. Vermogen zal best ok zijn bij de sterkere varianten, maar ik kan me er niet veel bij voorstellen qua Laufkultur. Viel dat dus mee of tegen?

Comment

Vorig jaar ben ik met een 4 cilinder 2.0 uit Frankrijk terug gekomen. Met 2 windmakers erop zit er aardig power in maar haalt het niet bij de 5 cilinders die wij hebben (gehad) Zelfs onze 850 2,4 met 140 pk (en op LPG) liep fijner. Niet sneller wel fijner. En ik ben bang dat dat hetzelfde verhaal is met de Diesels :-(

Onze V70 D5 staat nu op 450.000km en mdv had het plan om wat versers te gaan kopen, maar uiteindelikj hebben we nu besloten om maar een paar jaar door te rijden. De 6 ton zal deze ook nog wel halen en tegen die tijd dient zich ons pensioen aan. Dan zoeken we wel een andere caravantrekker op. Als ik dan trouwens nog met een hut achter mij aan wil rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                Heb nog niks gelezen over de motor en motor-bak combinatie. Dat lijkt me toch een van de grootste minpunten aan deze lellen van Volvo XC90/V90: alleen een 2.0 4-cil. Vermogen zal best ok zijn bij de sterkere varianten, maar ik kan me er niet veel bij voorstellen qua Laufkultur. Viel dat dus mee of tegen?
                                Het voelt vergelijkbaar als een 1-serie met een 3-cilinder. Bovendien lijkt de bak als je hem in Performance mode zet als een CVT te schakelen. Blijft steeds op hetzelfde toerental hangen. Is me niet meteen opgevallen als klacht dat de bak slecht schakelt verder, behalve in die modus. Snap het ook niet waarom ze dat er op zetten. Doe het dan gewoon niet. Het is een familiebak annex verlaagde SUV. Geen sportieve sedan.

Gaat verder wel aardig vooruit maar een 530d voelt aanzienlijk krachtiger, terwijl die dat niet is. Misschien wel meer koppel maar ik heb de cijfertjes niet voor me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                  Vooral met standaard wielen gaat het ontwerp wel heel snel achteruit; je hebt echt grote velgen om het ontwerp recht te laten doen.

Bovendien had de achteruit wel iets minder vlak mogen staan. Zoiets dus is minder gewaagd maar vooral ook minder lomp:

image_01.jpg
                                  Ik heb de prijslijsten van de V90 en de XF Sportbrake eens bekeken, maar zo op het eerste gezicht kom je bij vergelijkbare uitvoeringen op ongeveer hetzelfde uit.
                                  Puur op afbeelding hebben we hier in huis al langer gezegd "Wat een plaatje", maar ik zou mettertijd wel eens serieus kunnen overwegen om een jong gebruikte XF Sportbrake te kopen ipv een V90

XF-sportbrake-4.jpg

Comment

+1
                                    De vorige XF Sportbrake was echter wel mooier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                      +1
                                      De vorige XF Sportbrake was echter wel mooier.
                                      Klopt. De nieuwe is vooral aan de achterzijde en 3/4 van achter minder mooi. Hyundai I40 Wagon ziet er net zo uit
                                      Niet dat het lelijk is, maar toch...............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                        Gaat verder wel aardig vooruit maar een 530d voelt aanzienlijk krachtiger, terwijl die dat niet is. (?) Misschien wel meer koppel maar ik heb de cijfertjes niet voor me.
                                        G31 530d xDrive Touring 265pk/620Nm 0-100 5,6
                                        V90 D5 CC 235pk/480Nm 0-100 7,5

Hoe kwam je erbij dat een 530d niet rapper is? Scheelt niet een beetje.. Hoefde er ook geen milliseconde over na te denken, 530d zónder xDrive a.u.b. Nog liever echter een Alpina D3.

Comment

Oh God, Stephane heeft per ongeluk een propeller gedisst. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik vind dat õlle nog aardig rustig blijft...!

Maar, wij van de Bimmer Appreciating Gummer Society overwegen wel bij Harry een verzoek tot schorsing van meneer S. neer te leggen.

Comment

Moet dat niet zijn de Filantropische Appreciërende Gummers Society? :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Stil, gij Volvoplebs! :-)

Comment

Stéphane is dat hok allang weer vergeten, die haalt morgen weer een leuke auto op.
                                                  Maar laten we er vooral nog een tijdje over door soebatten ;)
                                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                                    Stéphane is dat hok allang weer vergeten, die haalt morgen weer een leuke auto op.
                                                    Maar laten we er vooral nog een tijdje over door soebatten ;)
                                                    Ik had me vergist of zoiets. Had naar kW gekeken in plaats van pk's. Stond me iets bij van 195 nogiets, maar wist het niet meer. Die 530d voelde overigens niet langzaam maar zeker niet extreem vlot aan. Maar goed, als je de week daarvoor een M2 hebt gereden voelt redelijk veel van het wagenpark langzamer aan.

De Volvo heb ik volgens mij niet eens echt volgas ingetrapt, dat me bij staat. Eén of twee keer in Performance mode of zoiets. Had er geen behoefte aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                      Oh God, Stephane heeft per ongeluk een propeller gedisst. :)
                                                      Nee joh, helemaal niet. Maar een 530d moet toch altijd krachtiger overkomen dan zo'n opgepompte 4-cil daisel? Vroeg me dus eerder af of die Volvo engineers iets heel erg goed hadden gedaan :)

@Stephane: Na al dat rappere spul kan ik me idd voorstellen dat het niet so was blijven hangen, maar trager dan die V90 leek me stug, wist ook niet hoeveel pk de hedendaagse D5 heeft. Heb alleen ooit een keer met de oer D5 gereden (in '02 ofzo?) en die was 163pk geloof ik.

Comment

@ølle: volgens mij bedoelden we hetzelfde maar was er een tekstueel misverstand. Wat ik bedoelde was dat de 5-serie vlotter aanvoelde terwijl ik dacht, wat dus niet het geval was, dat hij minder vermogen had. 530d versus 4-cilinder Volvo: no contest. Altijd de 5, zeker omdat het interieur van de 5 ook gewoon erg netjes is. Bij Volvo ziet het er met name clean en mooi uit, bij BMW zijn ze meer bezig met hoe het werkt en dat het goed werkt. Mijn opa had vroeger altijd BMWs en hij vertelde toen al dat zijn dashboard meer naar hem toegericht stond, op de bestuurder gericht.

Comment

Working...
                                                        X