Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500S Cabrio, Difetto e errore.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 500S Cabrio, Difetto e errore.

    Toch maar een draadje aanmaken over de 500 cabrio.
    Of zou dat de goden verzoeken zijn?
    Vandaag hebben we de banden vervangen door Vredestein Qatrac, All season dus. Ze wilde die graag hebben.
    En een ruitreparatie die we nog tegoed hadden van de verkoper.
    Nu maar hopen op weinig bezoek in deze draad.
    . IMG_20181102_170927.jpg
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

  • #2
    Mooi interieur!
    Rest van de fotoreportage houden we nog tegoed? ;)
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

    Comment


    • #3
      Ziet er tof uit idd. Blijven leuke auto's.

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        De S vind ik een érg leuke uitvoering om te zien.
        MY2015/16 Zo te zien? (= Digi dash, maar nog geen Uconnect-scherm)
        Stuurtje is trouwens het zelfde als in mijn 595.
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

        Comment


        • #5
          56k warning voor dit foto bombardement!!1! /2001

          Leuk bakkie hoor!
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • #6
            Gait, veel foto's heb ik niet, alles zal ik erop zetten :-)


            @ Veloce 2015



            IMG_20181102_170410.jpgIMG_20181102_170958.jpgIMG_20181102_171004.jpgIMG_20181102_170943.jpgIMG_20181102_170439.jpg

            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

            Comment


            • #7
              Mooi km standje. Geen problemen te melden. Door de omstandigheden heden hier, rij ik er veel mee omdat hij in de parkeergarage onder ons appartement staat en de Focus verder weg. Eigenlijk rijdt het best grappig zolang je het tempo er maar inhoudt.
              Attached Files
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

              Comment


              • #8
                Ha, die Gummers;

                dit (geruststellend korte) draadje nog even doorgenomen in de aanloop naar morgen. Dochterv heeft haar zinnen ook gezet op zo'n kekke 500 en we hebben dit op het oog erg leuke exemplaar gespot. Hillegom is kort bij, dus wel een ritje waard. De naam van het verkopende bedrijf deed een beet Jet Cars-achtig aan, maar online zijn flink wat positieve recensies te vinden. De auto voldoet ook prima aan de eisen; ik vond de 1.2 vierpitter te prefereren, handbakje, airco en verder geen overbodige frutsels. Allerhande bronnen noemen de spreekwoordelijke betrouwbaarheid, mede door de beproefde Panda/Ford Ka-techniek. De puntjes die de ANWB noemt (sleutel die soms niet wordt herkend en voeding van de zekeringkast) hoeven geen onoverkomelijke problemen op te leveren. Zullen dus wel even een proefritje gaan maken en kijken/vragen naar zaken als recent onderhoud, laatste vervanging distributieriem, staat van remmen, banden, koppeling en dergelijke. Iemand nog tips, trucs, adviezen of lollige opmerkingen?

                640x480.jpg

                Scherven brengen gelul.

                Comment


                • #9
                  Ja. Ik vond en vind de 500 en de Panda geweldige auto's (Panda zelfs nog wat meer). Ze hebben één onbekend foutje: ze doen soms super lastig bij het wegrijden op erg steile en gladde hellingen. Wat opmerkelijk is als je beseft dat je die in Italië nogal veel hebt ;-)

                  Remedie:

                  1. Indien heel steile helling met stroef wegdek (bijvoorbeeld geasfalteerde uitrit parkeergarage oid): koppeling gewoon op laten komen zónder het gas überhaupt aan te raken. De Fiat wil dat namelijk zelf regelen. Zodra je een tikje gas geeft, zoals onze generatie nog bij de hellingproef heeft geleerd, slaat 't kreng af.

                  2. Indien heel steile helling met glad wegdek (modder, grind, onverharde weg, blaadjes): ASP/ESP of hoeheethet uitschakelen (centrale knop op het dashboard). De Fiat wurgt namelijk genadeloos de motor als de voorwielen ook maar een tikje slippen en wederom kom je dus niet van je plek.

                  Beide zaken ontdekt als huurauto in Toscane/Umbrië.

                  Voor de rest zoals gezegd: briljante auto's. Tien keer lekkerder en praktischer dan een VW Up! of Polo bijvoorbeeld.

                  Aanvulling: indien langdurig bergaf rijdend, airco inschakelen. Dan kun je ineens veel sterker op de motor remmen.
                  Last edited by brun; 22-10-19, 21:58.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Ha, die Brun;

                    ervaringsdeskundigheid, mooi! Hier overigens geen kwaad woord over de Up! van mevrouwv, dat blijf ik ook een meesterlijk slim een fijn rijdend autootje vinden. Gaat er komend voorjaar uit en wordt waarschijnlijk vervangen door een Seat Ibiza.
                    Scherven brengen gelul.

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou zelf voor een 1.4 gaan, maar dit zijn gewoon echt hele leuke auto's.

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Een 1.2 met handbak is de verstandigste keus. 1.4 is weinig verkocht, heeft door de zesbak een enorme draaicirkel en de extra pk's zitten bovenin waar veel eigenaressen toch nooit komen. Grootste probleem lijkt me dat die dingen super populair zijn, en dat er dus ook dubieuze handelaren exemplaren met teruggedraaide tellers en/of schade uit het buitenland halen om ze hier voor een lucratief prijsje te verpatsen. Dus wees extra alert bij import-exemplaren, zoals die blauwe in Hillegom (nieuw kenteken, bpm was €1443 volgens Autoweek, wat mij juist erg hoog lijkt in plaats van veel te laag). En het is trouwens een Pop met wat choom en lichtmetaal, geen Lounge. Volgens mij zonder airco ondanks de advertentietekst, maar dat is op de schrale foto's nauwelijks te zien.


                        Die hillholder is bij mijn Lancia echt ruk, zo te horen is het dezelfde op een 500. Hij houdt de rem te lang vast, waardoor ik bergop meestal als een tokkie met veel meer toeren dan gewild wegvlam, omdat ik al lang mijn voet van het rem- naar het gaspedaal had verplaatst. Maar dat is echt alleen op steilere hellingen, die heb je in NL niet. :)
                        Last edited by Joep; 23-10-19, 10:38.

                        Comment


                        • #13
                          Eens met 1.2 voorkeur boven de 2 pitters. Een 1.4 is schaars en wat Joep zegt kan ik niet onderschrijven want nooit mee gereden.
                          De 1.2 is gewoon door en door betrouwbaar, natuurlijk geen strepentrekker maar op tempo houden is de factor om toch een hoop lol te beleven met een 500.
                          Zoals bekend hebben wij een 500S en die zijn wel leuk aangekleed en lijken ex- interieur op een Abarth.
                          Als de bezichtiging tegenvalt Hansv is het adres waar wij gekocht hebben zeker een aanrader, specialist in 500 en ook veel import maar naar mijn beleving en van vele andere betrouwbaar.
                          Alleen is het wel ff afzakken naar Oost-Brabant. Indien je dat zou willen, de koffie staat klaar :-)
                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                          Comment


                          • #14
                            Veel succes vandaag bij de onderhandelingen bij Gloryhole Motors!
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

                            Comment


                            • #15
                              Ook ik heb mijn grootmoeder een paar jaar geleden een 1.2 handbak geadviseerd.
                              Ik heb daarna geen enkel inzicht in garagerekeningen gehad maar de Twin Air werd me afgeraden ivm de vele korte stukjes die de auto zou afleggen.

                              Overigens is mijn ervaring met de 1.2 in de Punto (60 pk ipv 69 pk in de 500) ook overwegend positief.
                              ECU vervangen (Punto specifiek?), een lekke koppakking en bobine problematiek, dat was het eigenlijk wel tussen 70k en 200k km....:-)

                              Comment


                              • #16
                                Blijven leuke autootjes die 500's.

                                Comment


                                • #17
                                  Ha, die Gummers;

                                  ik zou persoonlijk ook de voorkeur geven aan een 100pk 1.4, maar die zijn enorm schaars en het bezwaar van de zesbak was ik me nog niet eens van bewust. Voor de soort ritten die mijn dochter overwegend zal gaan maken is de 1.2 een prima motortje. Ze rijdt nu geregeld met de 60pk Up! van mijn vrouw, dus het zou in die zin enkel maar een stapje vooruit betekenen. De Twin Air had ik op voorhand al niet in overweging genomen vanwege de genoemde mindere geschiktheid voor korte afstanden alsmede de bekende robuuste reputatie van de Fire. Ik twijfelde ook aan de uitvoering, een Lounge had volgens mij deze zwarte spiegelkappen niet. Plaatjes nog eens nauwkeurig begluurd en heb nu ook twijfels of er airco in zit. We gaan het zien.

                                  @Pa: hoe heet die 500-specialist en waar woont zijn zaak?
                                  Scherven brengen gelul.

                                  Comment


                                  • #18
                                    In Nijnsel bij St Oedenrode.
                                    http://www.leukwagentje.nl/
                                    Gespecialiseerd in 500 en Mini's
                                    Onze ervaring is positief en de recensies zijn overtuigend voor wat het waard is.
                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                    Comment


                                    • #19
                                      M'n buurvrouw ragt nu 7 jaar rond met een 500C 1.2 en dat ding is niet kapot te krijgen.
                                      Iedere keer vol gas de wijk uit met koude motor en het ding geeft geen krimp.
                                      Oja, "suh kennie rije" is echt op haar lijf geschreven, ziet niks en trapt lekker door. Voorrang of geen voorrang maakt haar niets uit, vol gas met het karretje.. :)
                                      Veritatis simplex oratio est

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ha, die Gummers;

                                        auto was vanochtend net verkocht. Kan gebeuren. Ik had door de combinatie van afwijkende uitrusting en vreemd BPM-bedrag wel een paar vraagjes willen stellen, maar dat hoefde nu dus niet.
                                        In Aalsmeer nog bij een metallic bruine 500 'by Diesel' (da's een uitvoering, geen zelfontbrander) wezen kijken, maar die stond om te beginnen op het erf duurder geprijsd dan op Autoscout en kwam niet erg fris of verzorgd over. Maar het optrekken van de neus vanwege de kleur door dochterlief was wel het grootste bezwaar. We zoeken rustig verder.
                                        Scherven brengen gelul.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alsof er wat mis is met bruine woagens?

                                          Anyway, er staan er zat te koop, gaat wel lukken lijkt me. Leuke wagentjes.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment


                                          • #22
                                            Die 1.2 en 1.4 zijn ook echt ontzettend sterke blokken, die kunnen gewoon best wat mishandeling aan. Van de latere twinairs is dat helaas niet het geval.

                                            Lastige van shoppen in dit segment (zeg de boodschappenauto's van max 5-6K) is dat veel mensen geen onderhoudshistorie hebben omdat ze rekeningen niet bewaren of door een kennis laten onderhouden. En bijhorende zaken als goedkope reparaties of kwijtgeraakte reservesleutels enzo. Ik was jaren geleden op zoek naar een goedkoper Punto of Twingo voor MdV en kon heel lastig een net exemplaar vinden.
                                            Giulia 1600 Super '65
                                            Abarth 595 Competizione '15

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                              In Nijnsel bij St Oedenrode.
                                              http://www.leukwagentje.nl/
                                              Gespecialiseerd in 500 en Mini's
                                              Onze ervaring is positief en de recensies zijn overtuigend voor wat het waard is.
                                              Ik ken meerdere klanten van deze toko, zijn allemaal prima autootjes gebleken.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Waarom kijk je zelf niet over de grens ??
                                                BPM is redelijk overzichtelijk ;)
                                                Veritatis simplex oratio est

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ha, die W220L;

                                                  ben mobile.de ook geregeld aan het checken en de markt dort drüben is ook voor Fiat 500;s best interessant. Het is meer de factor tijd die beperkend werkt.
                                                  Scherven brengen gelul.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    https://m.mobile.de/auto-inserat/fia...6.html?ref=srp

                                                    2 uurtjes rijden ;)
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...a58?cldtidx=13
                                                      AC, leer
                                                      Bij de Zuiderburen, Kalmthout ;)
                                                      Veritatis simplex oratio est

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                        Ha, die Gummers;

                                                        auto was vanochtend net verkocht.
                                                        Koffie stond al warm, soit

                                                        fka v164

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ik heb regelmatig in zo'n 1.4 16V gereden en die rijdt gewoon goed.
                                                          Lekker motortje icm de 500.

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                            Ha, die Gummers;

                                                            ik zou persoonlijk ook de voorkeur geven aan een 100pk 1.4, maar die zijn enorm schaars en het bezwaar van de zesbak was ik me nog niet eens van bewust. Voor de soort ritten die mijn dochter overwegend zal gaan maken is de 1.2 een prima motortje. Ze rijdt nu geregeld met de 60pk Up! van mijn vrouw, dus het zou in die zin enkel maar een stapje vooruit betekenen. De Twin Air had ik op voorhand al niet in overweging genomen vanwege de genoemde mindere geschiktheid voor korte afstanden alsmede de bekende robuuste reputatie van de Fire. Ik twijfelde ook aan de uitvoering, een Lounge had volgens mij deze zwarte spiegelkappen niet. Plaatjes nog eens nauwkeurig begluurd en heb nu ook twijfels of er airco in zit. We gaan het zien.

                                                            @Pa: hoe heet die 500-specialist en waar woont zijn zaak?
                                                            Hier ook de 1.4 16v met 6 bak, verpakt als Panda 100HP. Het is eigenlijk een Punto blok en versnellingsbak, waarbij die laatste idd voor de grote draaicirkel zorgt. Wat er af en toe moeilijk uit ziet, omdat je met een compacte auto rijdt. Verder idd een heel degelijk blok, olieverbruik is minimaal, en als je wilt draait het in de Panda 7.0000 toeren.
                                                            ''Thank God for the internet experts''

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X