Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maserati MC20

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• V4
    replied
    Treffend inderdaad, die Alfieri / Roma. Ik vind hem als Ferrari mooier. Zit dan met name in de 'vriendelijkere' grille.

Wel apart dat Maserati zich ineens weer op mid-engined auto's stort.

Leave a comment:

• Elentinos
    replied
    In dat rood, zonder zwart dak lijkt het idd een Alfa 4C on steroids, en dus als Alfa hypercar bedoeld... Over de Alfieri —> Roma, zie het plaatje. Die daklijn komt wel heel erg overeen...

4F33AA1A-2618-408E-9BE4-D2E39FBDB52E.png

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Ik vind de MC20 ook echt gaaf. En goedkoper dan de F8 etc.

Leave a comment:

• ExTaxi
    replied
    De MC20 heeft al in Utrecht gestaan zag ik.
    Wat een geweldige machine zeg. heel erg mooi! Ik vind 'm mooier dan een Roma om eerlijk te zijn

Leave a comment:

• Veloce
    replied
    Vooral van deze hoek zie ik typische Alfa-invloed. De bolling van de achterste wielkast en vorm van de achterruit is heel erg 4C en Tipo 33. (die eerste is ook geÔnspireerd op die tweede) Dat zijn echt zaken in de structuur van de auto die je ook niet mee zo even aan kunt passen als je al ver in het ontwikkelingsproces zit.
    Maar zoals gezegd, ik vind dit net als de Roma gewoon een verademing in vergelijking met de concurrentie. Ik heb in een ander draadje al eerder gezegd dat t lijket alsof Ferrari zijn mojo weer gevonden heeft met een schitterende coupť met vloeiende lijnen waar bijna geen lijntje teveel op lijkt te zitten. Met de MC20 lijkt Maserati/FCA die lijn door te trekken, want probeer dat maar eens te doen op een moderne sportauto met middenmotor (dus extra koelopeningen) en dito veiligheidseisen.

p.s. dat van die Alfieri -> Roma had ik niet eens zo bekeken, maar eigenlijk klinkt het heel logisch.

Last edited by Veloce; 14-10-20, 22:19.

Leave a comment:

• GJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Het is natuurlijk weer een typisch FCA-verhaal. Eerst zou er een baby-Ferrari komen met de naam Dino, daarna werd er met best wat bombarie een nieuwe halo-car van Alfa aangekondigd die 6C/8C zou gaan heten en uiteindelijk schrappen ze die weer en maken ze er maar een Maserati van. Los daarvan vind ik het een gaaf ding, een beetje als de McLarens met als grote (positieve) verschil dat deze lang niet zoveel sleuven, vouwen en spoilers heeft. De enige dissonant is wat mij betreft de keuze voor vleugeldeuren, dat heeft een Maserati m.i. niet nodig. Maar wellicht is dat nog de erfenis van het Alfa-verhaal, de vorm van de achterruit en heupen/achterscherm doen dat ook vermoeden omdat het aardig op een 4C lijkt.
    Ontwerp achterlichten lijkt zo van de Giulia te komen idd. Auto’s met middenmotor hebben verder altijd een een ontwerp wat iets meer uit balans lijkt, imho.

Maar wel een redelijk clean ontwerp verder en kom daar maar eens om tegenwoordig.

Leave a comment:

• Veloce
    replied
    Het is natuurlijk weer een typisch FCA-verhaal. Eerst zou er een baby-Ferrari komen met de naam Dino, daarna werd er met best wat bombarie een nieuwe halo-car van Alfa aangekondigd die 6C/8C zou gaan heten en uiteindelijk schrappen ze die weer en maken ze er maar een Maserati van. Los daarvan vind ik het een gaaf ding, een beetje als de McLarens met als grote (positieve) verschil dat deze lang niet zoveel sleuven, vouwen en spoilers heeft. De enige dissonant is wat mij betreft de keuze voor vleugeldeuren, dat heeft een Maserati m.i. niet nodig. Maar wellicht is dat nog de erfenis van het Alfa-verhaal, de vorm van de achterruit en heupen/achterscherm doen dat ook vermoeden dat ze al aardig op weg waren om er een Alfa van te maken omdat het aardig op een 4C lijkt.
    Last edited by Veloce; 14-10-20, 22:11.

Leave a comment:

• Kleintje
    replied
    Jammer. Heb geen recht meer op een derde parkeervergunning en de Roma moet ook ergens staan.

Leave a comment:

• Elentinos
    started a topic Maserati MC20

Maserati MC20

Toch wel een verrassende wagen, die MC20. De Alfieri kwam er niet en lijkt wel als Ferrari Roma in de markt te zijn gezet (hoewel ze het ontkennen natuurlijk). De rest van het gamma stelt ook niet veel meer voor en er kwamen geruchten dat toekomstige Maserati's elektrisch zouden gaan worden. En dan staat daar ineens de MC20 met een, naar verluid, geheel nieuw ontwikkelde V6 turbo.

Fijn dat de Italiaanse onvoorspelbaarheid nog steeds bestaat...

Working...
X