Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 Spider

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Meer 124 is altijd beter, maar toch vind ik dit een beetje een tegenvaller.
    Nu wel officieel, als Abarth, maar geen idee of hij ook als Fiat komt.
    Ik mag toch hopen dat dit dakje gewoon over het klapdak heen valt, dan maakt Abarth of niet toch niks uit? Gewoon een hardtop zoals die al te koop waren, ook in carbon.

Comment

Ze zetten hem als apart model in de markt (124 GT), en niet als een losse optie die je kunt bestellen.
      Ik reken er dus op dat de GT niet eens een dakconstructie heeft om gewicht en ruimte te besparen.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Volgens Autoweek is de 124 GT dus tóch voorzien van softtop en krijg je de hardtop er los bij...
        Attached Files
        Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Noobie Bekijk bericht

Ik mag toch hopen dat dit dakje gewoon over het klapdak heen valt, dan maakt Abarth of niet toch niks uit? Gewoon een hardtop zoals die al te koop waren, ook in carbon.
          Klopt. De GT is een versie met de hardtop, 3kg lichtere (per stuk) OZ velgen en wat carbon-versiering. De softtop zit er nog gewoon onder. Die hardtop is zo te zien in de basis hetzelfde als die van de rallyversie (vorm achterruit, volledig carbonfibre) maar dan met hemelbekleding en waarschijnlijk ook wat geluidsisolatie in plaats van die roofscoop.

Als ik zo de persberichten doorscroll is bij FCA de afdeling "stickers en stiksels" weer druk bezig geweest voor de 'wereldprimeurs' van Geneve. Maar met zo'n compleet gamma met moderne motoren hoeven ze zich ook nergens anders druk om te maken natuurlijk.

Comment

Ik vind ze steeds leuker. Over een jaar of wat op mn wishlist.

Comment

Mazda komt met een motorische upgrade (184pk atmosferisch) om de verkopen weer wat op te stuwen, Fiat denkt dat het wellicht verstandig is om naast een hardtop ook een GT4-versie van de Abarth 124 uit te brengen. Met naar het schijnt de 1750TBi uit de 4C/Giulietta QV met 380pk.
              Precies wat ze nodig hebben om de toch al niet zo goede verkopen wat vooruit te helpen...

Giulia 1600 Super '65

Comment

Een groepje Amerikanen is bezig om de 2.9 V6 Biturbo én handbak uit de Giulia Quadrifoglio in een 124 Spider te schoenlepelen. Doel is om rond de 700pk uit te komen....
                Ze lopen tegen nogal wat problemen aan, maar ze hebben er wel een leuke YT-kanaal voor.

De meest recente aflevering:

Link naar alle afleveringen: https://www.youtube.com/watch?v=aNvh...fNeGK5K-5lGvW4
                Giulia 1600 Super '65

Comment

Leuk project, waardeloos YT kanaal. Minstens 80% van de tijd is er een pratend hoofd in beeld en niets van het echte project... Als het hoofd niet zo slaapverwekkend uitwijdde over alles zou de woordenbrij misschien nog interessant zijn...
                  Hoe zit het overigens in NL: krijg je zo'n project met een erg jonge auto goedgekeurd? We hebben hier al meerdere motorswaps gedaan, met zegen van de RDW, maar altijd bij minimaal 20 jaar oud spul. Ik meen dat er een bouwjaargrens is waardoor dit hier niet lukt?

Comment

Working...
                  X