Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Komt de opvolger uit Italie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Komt de opvolger uit Italie?

    Zoals in dat groene forum ooit aangedragen, wil ik over niet al te lange tijd een ouwe bak nemen.
    Naarstig op zoektocht op de Duitse sites, kwam ik dit tegen:
    http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=micffeopshp
    Rij je toch ook niet voor schut mee, dacht ik:-)

    Of roesten die krengen uit Italie nog steeds onder je kont vandaan.
    Hoge onderhoudskosten< wie het weet mag het zeggen.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

  • #2
    "Dunkel Rot Metallic"



    Zoek dan wel een knappe kleur John!

    Ohja en met W220L als chauffeur doe je goed voorkomen.
    Rij gezond, rij een kiwi.

    Comment


    • #3
      Zullen we alvast maar de ' Lancia Thesis defects thread' openen? 1e post: wat kost een full body respray? :-)

      Comment


      • #4
        Wat kost een (italian) nose job?

        Comment


        • #5
          Fantastische auto, zou ik best nog wel eens een willen hebben! Of-ie helemaal " des Johns" is weet ik niet. Die zie ik toch meer in Duitsch verchroomd rijden. :)

          Maar als je 't hebt over stijlvol cruisen, dan zit deze auto toch wel in de buitencategorie. Hoeveel andere ruime auto's kun je bedenken die je voor minder dan 15K koopt, jonger dan 6 jaar zijn, en ZO stijlvol zijn?

          Juist ja, de Alfa 166 en deze. Soit, een nette E39 kan ook nog, maar die heb je al gehad.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • #6
            Euh, ik vind deze kleur rood geweldig staan!
            '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

            Comment


            • #7
              Geweldig mooie auto in een perfecte kleur.
              Is dat niet te veel stijl voor jou John?
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

              Comment


              • #8
                Dit moet wel de lelijkste Italiaanse auto of all time zijn zeg. John laatst hadden we nog een gesprek over het verschil tussen Italiaans en Duits. Waarbij we tot de conclusie kwamen meen ik dat Duits degelijk is maar niet frivool (of zelf nit geweldig goed qua design) en Italiaans niet zo degelijk was en we frivool qua design. En dan kom je met deze bak. Eentje met rammeltjes en über slecht van design... Ga nou lekker naar een grote Duitser zoeken of neem een Quatroporte of desnoods een mooie 166 fully loaded .
                Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Is dat nog steeds in het kader van het grote John-gaat zich-belasting-besparen-plan?

                  Indien ja, dan nog een paar kanttekeningen bij dat plan:
                  1. Je kan veilig besluiten auto in privé te rijden en km's te declareren aan de zaak voor de zakelijke km's
                  2. Je kan ook zonder probleem een andere auto (die van je vrouw) op de zaak zetten, waar je dan wel 25% bijtelling over moet meerkenen
                  3. Let wel op dat de bijtelling ten minste 25% bedraagt. Als de belastingdienst aannemelijk kan maken dat het privé-gebruik meer waard is dan geldt een hogere bijtelling. In dit geval zou dat wel een makkelijk bewijs kunnen zijn, omdat de auto alleen privé wordt gereden.


                  Verder een mooie auto zo'n Thesis (ook in deze kleur trouwens) en weer eens heel wat anders.

                  Groet
                  GJ

                  Comment


                  • #10
                    @AJB: Zo te horen heb je er al veel in gereden. Kan je daar wat meer over vertellen? ik zoek nog niet gekleurde meningen en ervaringen over de Thesis, want die zie ik ook wel zitten in de toekomst. En de hiep-hoi ervaringen op lancia fora ken ik zo langzamerhand.

                    Comment


                    • #11
                      Geen idee of een Thesis rammeltjes heeft. Ik heb er een keer in gereden, maar die was bijna nieuw. Van een 166 kan ik dan wel weer zeggen dat-ie vrijwel rammelvrij is. Wat niet wil zeggen foutvrij. Maar als je dat wilt, dan moet je Duits euh oh nee, Japans gaan rijden. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                        "Dunkel Rot Metallic"



                        Zoek dan wel een knappe kleur John!

                        Ohja en met W220L als chauffeur doe je goed voorkomen.
                        Graag de Lancia Thesis Stola S85 .

                        Dan is lelijk toch weer mooi......

                        Last edited by w220l; 07-06-08, 21:11.
                        Veritatis simplex oratio est

                        Comment


                        • #13
                          Whoei, meer mahonie dan een Riva! COOL! :)

                          Supergave auto, ik wist niet eens dat er een lange versie was man.
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

                          Comment


                          • #14
                            Ha, die Gummers;

                            Ik weet nix over de reputatie van de Thesis, maar ik zou niet weten waarom hij slechter zou zijn dan bijvoorbeeld de even oude Alfa's 166. Vanavond in de 2000'er 166 van een goede vriend vervoerd geweest en dat klinkt allemaal nog als een klok. Dare I say it? On-Italiaans degelijk zo'n ding. En mooi natuurlijk, wat ik van de Thesis weer niet zonder reserve zeggen kan. Wel heel bijzonder en zéér stijlvol.
                            Ik herinner me een passage van de Tour de France 2003 karavaan waarin zo ongeveer de halve jaarproductie aan Thesii als rollende VIP-lounge meereed; impressive!
                            Scherven brengen gelul.

                            Comment


                            • #15
                              Thesis is wel erg gaaf, John.
                              Hele mooi Italiaanse limo.

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                Tja voor zo'n sloep, geen geld vind ik.
                                Een vergelijkbare 5 serie of E klasse, kost toch gauw een 10K meer.
                                Je rijdt zeker apart, alleen nog twijfels over de kosten.

                                BTW, de kleur vind ik overigens helemaal TOP!!!!!

                                GJ, ik kom hier in donateurs only nog een keer op terug.
                                2 x ouwe premium meuk
                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                Comment


                                • #17
                                  Oh ja Ard, die conclusie staat nog steeds.
                                  Maar dan heb ik het wel over wagens in dezelfde prijsklasse en die vlieger gaat in dit geval niet op.
                                  2 x ouwe premium meuk
                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                  Comment


                                  • #18
                                    Twee weken geleden een proefrit gemaakt in een donkerblauwe full-options 2002 2.4 JTD Emblema. Afwerking, comfort en luxe overtreft een willekeurige E-klasse of 5-serie met gemak, zelfs als er geen prijsverschil zou zijn.

                                    Na tien minuten rijden waren we er al bijna uit dat dit hem ging worden, toch nog even stukje snelweg gepakt, rustig 120 km/h op de cruise en toen vanuit het niets..

                                    BEEP BEEP BEEP, Check engine stop now, twee seconde daarna echt alles maar dan ook alles uitgevallen, motor uitgevallen en alle elektronica weg. De 1800kg gelukkig veilig richting berm weten te sturen, daarna paar keer opnieuw geprobeerd te starten, deed helemaal niks, alleen een enkel display lichtte af en toe op.

                                    Dus de berging erbij, proberen te starten en ja hoor, geen enkel probleem meer. Zelfs geen foutcodes of wat dan ook. Accupolen, brandstofpomp etc direct daarna gecontroleerd, was niks mis mee.

                                    De garage zou nog terug bellen als ze achter de oorzaak waren gekomen, tot op heden nog niks gehoord..

                                    Je zult begrijpen dat er hier voor de deur definitief geen Thesis komt, als deze er al op zo'n onvoorspelbare manier tijdens de proefrit ermee ophoud.

                                    Verder:
                                    - Onderhoudskosten voor wat betreft onderdelen en werkplaats zeer hoog. (maar enkele garages kunnen het gespecialiseerde onderhoud uitvoeren)
                                    - Gevoelige elektronica (zie hierboven)
                                    - Elektronische handrem met kuren
                                    - Skyhook vering wordt snel gaar, (nadeinen bij drempels, slecht comfort bij korte oneffenheden)
                                    -Automaat ouderwets, dus prefereer een handbak

                                    'Fantastische' auto maar zodra je problemen krijgt loop je er gegarandeerd op leeg.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                      GJ, ik kom hier in donateurs only nog een keer op terug.
                                      Dan hoop ik dat ik tegen die tijd ook in het donateurs-only gedeelte mag. ;-)))

                                      Groet
                                      GJ

                                      Comment


                                      • #20
                                        Und ich auch!!
                                        You know that reality is immaterial

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ronin Bekijk bericht
                                          Twee weken geleden een proefrit gemaakt in een donkerblauwe full-options 2002 2.4 JTD Emblema. Afwerking, comfort en luxe overtreft een willekeurige E-klasse of 5-serie met gemak, zelfs als er geen prijsverschil zou zijn.

                                          Na tien minuten rijden waren we er al bijna uit dat dit hem ging worden, toch nog even stukje snelweg gepakt, rustig 120 km/h op de cruise en toen vanuit het niets..

                                          BEEP BEEP BEEP, Check engine stop now, twee seconde daarna echt alles maar dan ook alles uitgevallen, motor uitgevallen en alle elektronica weg. De 1800kg gelukkig veilig richting berm weten te sturen, daarna paar keer opnieuw geprobeerd te starten, deed helemaal niks, alleen een enkel display lichtte af en toe op.

                                          Dus de berging erbij, proberen te starten en ja hoor, geen enkel probleem meer. Zelfs geen foutcodes of wat dan ook. Accupolen, brandstofpomp etc direct daarna gecontroleerd, was niks mis mee.

                                          De garage zou nog terug bellen als ze achter de oorzaak waren gekomen, tot op heden nog niks gehoord..

                                          Je zult begrijpen dat er hier voor de deur definitief geen Thesis komt, als deze er al op zo'n onvoorspelbare manier tijdens de proefrit ermee ophoud.

                                          Verder:
                                          - Onderhoudskosten voor wat betreft onderdelen en werkplaats zeer hoog. (maar enkele garages kunnen het gespecialiseerde onderhoud uitvoeren)
                                          - Gevoelige elektronica (zie hierboven)
                                          - Elektronische handrem met kuren
                                          - Skyhook vering wordt snel gaar, (nadeinen bij drempels, slecht comfort bij korte oneffenheden)
                                          -Automaat ouderwets, dus prefereer een handbak

                                          'Fantastische' auto maar zodra je problemen krijgt loop je er gegarandeerd op leeg.
                                          Wel echte Italiaanse charme dus? ;-))

                                          Groet
                                          GJ

                                          Comment


                                          • #22
                                            @GJ, Voor de liefhebber zit er waarschijnlijk nog meer 'emotie' in dan de bak van de dikke bankiel.

                                            Overigens stond de auto bij een Lancia dealer en verkeerde deze schijnbaar technisch en optisch in nieuwstaat, met complete onderhoudshistorie. Dus geen vage bak verder..

                                            Comment


                                            • #23
                                              die wielen op de thesis van John passen echt niet op een thesis. verdere mooie auto.
                                              Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                                              Comment

                                              Working...
                                              X