Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autovisie special mei 2009, alfa romeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• autovisie special mei 2009, alfa romeo

Alfisti,

lees ff de nieuwe AV, en dan de stuurkolom van Ton Roks. Er wordt gevraagd een lijstje met alfa's in te sturen waarvan je vindt dat ze deel moeten nemen aan de special.

Ik heb mijn lijstje zojuist naar Ton Roks gestuurd. Ondanks dat mijn Q4 (nog) geen klassieker is, heb ik em wel aangeboden voor deelname. je weet maar nooit.

Hierbij mijn lijstje:

1. Giulia
    2. GTA of een normale bertone
    3. Montreal
    4. Alfetta (eerste serie met ronde koplampen)
    5. Eerste serie giulietta
    6. Duetto spider
    7. SZ (il mostro)
    8. 164 Q4
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Waar moet je dat naartoe sturen??
    SZ moet erin natuurlijk! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

De 75 moet er natuurlijk ook in, zijnde Alfa's laatste RWD sedan (tot op heden iig).
      Auto's: veel...

Comment

[email protected]

Comment

Oke, ik zal ook een lijstje sturen!
          Even nadenken.

Maakt niet uit wat voor Alfa het is? Moet alleen een klassieker zijn?

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn lijstje :

1) Alfa SZ (ES30)
            2) Alfa Giulietta sprint
            3) Alfa Giulia 1300 GTA : of evt een normale Bertone brievenbus
            4) Alfa Montreal
            5) Alfa 1900C Sprint
            6) Alfa Junior Zagato
            7) Alfa Duetto Spider
            8) Alfa Sud (1e type uiteraard)

Ik blijf wel bij de wat normalere Alfa's, anders had er wel een 6c, 8c of TF bij gestaan natuurlijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Alfa's tot 1975 Harry... :)

Dus ik ga mailen inderdaad ;)
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Nou ja, als iedereen de SZ erbij zet. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn gemailde lijstje:

- 1900;
                  - Giulietta Sprint Zagato;
                  - Giulia GT Junior 1300/1600 (een vroege brievenbus) of een latere 1750/2000 GTV;
                  - Giulia Sedan;
                  - Junior Zagato;
                  - Alfetta GT Veloce (een 2.5 is prachtig, maar een vroege 2.0 is puurder natuurlijk);
                  - AlfaSud 1.5 TI;
                  - 75 Turbo of een nette 3.0 V6;
                  - Als er een nummer 9 mag zijn, en hij ook nog buiten de range van ‘50 tot ‘85 mag vallen: de SZ natuurlijk.

*kuch* voor die laatste verwacht ik extra mooie donateurs goodies bij de nieuwjaarsmeeting *kuch*

:)

Comment

Ik zou zeggen:

Giulietta Sprint
                    SS (Sprint Speciale)
                    TZ (1 of 2)
                    Giulia Super
                    GTA (of een andere vroege Bertone)
                    JZ
                    Alfetta GTV (1e serie, dus 1.8 of 2.0)
                    Alfasud Sprint (1e serie)

Comment

TZ2 gaan ze niet vinden voor de AV lijkt me.
                      TZ1 zou misschien nog kunnen lukken. Zijn wel een paar in NL namelijk.

Maar ik vermoed dat ze meer de wat normalere Alfa's zoeken eigenlijk, daarom heb ik de echte exoten niet genoemd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zojuist het volgende voorstel gemailt

1. 33 Stradale
                        2. 1300/1600 GTA
                        3. TZ1/TZ2
                        4. Giulia1600 ti
                        5. Sud ti
                        6. 1750 Berlina
                        7. Giulietta Sprint of SS of SZ
                        8. 1300/1600 Junior Zagato

Comment

er moet natuurlijk wel een V6 aanwezig zijn. sz , 75, 164,

Comment

Einddatum 1975, dus alles met de V6 valt af.
                            (uit mijn lijstje moet de Alfetta GTV dan een 1.8 zijn, 2.0 kwam in 1976, evenals de Sud Sprint)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                              er moet natuurlijk wel een V6 aanwezig zijn. sz , 75, 164,

Criteria zijn sedan's en sportcoupe's van 1950 tot 1975....

Comment

oke, tot 1975, dan hoeven we de discussie niet aan over de 75, die er anders natuurlijk had ingemoeten :-).

Lastige opdracht zo'n lijstje overigens...

Comment

goed lezen: er staat ook "misschien moeten we wel de jaren 80" meenemen."

Comment

SZ is 1989, dus allemaal stemmen!! :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                      oke, tot 1975, dan hoeven we de discussie niet aan over de 75, die er anders natuurlijk had ingemoeten :-).
                                      Precies. Met alle respect voor de 164, maar een 75, en dan zeker met de 3.0 V6, heeft toch wel wat meer historische waarde voor Alfa. En als ik Ton Roks een beetje kan inschatten zou hij een fraaie 75 3.0 V6 zeker kunnen waarderen. Mijn zwak voor de 75 is voor een belangrijk deel ontstaan naar aanleiding van zijn afscheidsverhaal over de 75 3.0...
                                      Last edited by Red205; 13-10-08, 17:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                        Precies. Met alle respect voor de 164, maar een 75, en dan zeker met de 3.0 V6, heeft toch wel wat meer historische waarde voor Alfa. En als ik Ton Roks een beetje kan inschatten zou hij een fraaie 75 3.0 V6 zeker kunnen waarderen. Mijn zwak voor de 75 is voor een belangrijk deel onstaan naar aanleiding van zijn afscheidsverhaal over de 75 3.0...

eens. Maar goed een Q4 valt te proberen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                          eens. Maar goed een Q4 valt te proberen ;-)
                                          Absoluut, het blijft een megagave bak! :)

Comment

Ik denk dat die mailserver bij Autovisie inmiddels al op z'n gat ligt :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                              Mijn zwak voor de 75 is voor een belangrijk deel onstaan naar aanleiding van zijn afscheidsverhaal over de 75 3.0...
                                              +1

Een Im Memoriam was dat!

Ik heb díe Autovisie zelfs ooit nog eens besteld achteraf toen ik mijn eerst 75 kocht en meerdere keren gelezen. Ik heb die autovisie ook bewaard, want die editie moet gekoesterd blijven. Een Im Memoriam was ZO op z'n plaats, maar tegelijkertijd ook geniaal bedacht van AV. Alleen al vanwege dat artikel heb ik altijd wel een vorm van respect gehad voor AV en Ton Roks, ondanks dat ik hem niet zo hoog heb zitten als rijder, zoals andere (buitenlandse) journalisten. Maar dat is ook verdomd lastig, goed schrijven en goed sturen.

Ik vind dat ze voor de Alfa 75 alleen al weer een nieuwe special zouden kunnen schrijven. 5 Alfa 75's voor 1 test. Neem de 75 2.0TS vs 3.0 V6 vs 3.3/3.5 Savali vs 1.8 Turbo vs Evoluzione.

Overigens zou ik 't wel leuk vinden als ze bij de klassieke Alfa's en dan met name de Tourings/Spiders ook een 2600 Spider zouden testen. Ik vond dat na een weekend rijden namelijk een auto met 2 gezichten. Enerzijds comfy cruisen, anderzijds zoals een E34 groot en toch heel goed op de limiet te rijden, sterker nog, daar lag de auto eigenlijk zoals 't hoort, maar dat verwacht je niet als je rustig rijdt. Het zijn ondergewaardeerde rij-Alfa's imho. Tenminste, ik lees er nooit iets over en dus vond ik 't wel leuk om het zelf eens te ervaren. Iedereen is altijd weg van Healey's enzo, maar zo'n 2600 is gewoon een betere stuurmansauto en toch geschikt voor pruttelen in een hoge versnelling op een boulevard of landweggetje zonder haast.

Edit: ow, ik lees sedans en sportcoupé's. Doe naast een Alfa 75 special, dan ook maar een keer een Spider-special (leuke naam trouwens! hehe).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                Ik heb díe Autovisie zelfs ooit nog eens besteld achteraf toen ik mijn eerst 75 kocht en meerdere keren gelezen. Ik heb die autovisie ook bewaard, want die editie moet gekoesterd blijven. Een Im Memoriam was ZO op z'n plaats, maar tegelijkertijd ook geniaal bedacht van AV. Alleen al vanwege dat artikel heb ik altijd wel een vorm van respect gehad voor AV en Ton Roks, ondanks dat ik hem niet zo hoog heb zitten als rijder, zoals andere (buitenlandse) journalisten. Maar dat is ook verdomd lastig, goed schrijven en goed sturen.
                                                Volgens mij was er ook zo'n artikel over de Saab 900, Cav...

Comment

En ook van de R5Gt Turbo, toen die werd afgelost door de Clio 16V

Comment

Die 2000 Touring had dat ook Cav, heerlijke cruiser en ondanks bouwjaar van 1959 een behoorlijk strak sturende auto. Behoeft geen uitleg dat dat voor zijn tijd echt top geweest moet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                      Ik heb die autovisie ook bewaard, want die editie moet gekoesterd blijven.
                                                      En ik heb hem net op Marktplaats weer op de kop getikt :) Ik ben al abonnee van Autovisie sinds 1990 en heb alle bladen sindsdien bewaard, maar juist deze Autovisie kan ik niet meer vinden. Waarschijnlijk heb ik hem ooit eens gepakt om de 75 In Memoriam nog eens te lezen of om hem extra goed op te bergen en ben ik hem toen kwijtgeraakt...
                                                      Last edited by Red205; 13-10-08, 20:19.

Comment

Ah, een mailtje van Ton Roks:

Beste Alfa liefhebber

Hartelijk dank voor uw reactie op mijn uitnodiging om te laten weten wat volgens U de belangrijkste gesloten Alfa Romeo's zijn van de afgelopen (pakweg) 40 jaar.

We hebben genoeg suggesties om tot een eindlijst te komen van een stuk of acht auto's, waarmee we een grote reportage gaan maken.

Dat wordt waarschijnlijk Schotland, vanwege de mooie, lege wegen en de gemakkelijke bereikbaarheid via de veerdienst IJmuiden - New Castle.

We zullen de auto's met zorg uitkiezen - velen van U hebben uit de eigen garage het een en ander aangeboden.

Vanwege het weer gaan we waarschijnlijk pas in maart naar Schotland. We hebben dus alle gelegenheid om tijdens het kerstreces uit te vlooien welke auto's mee kunnen/moeten.

In de loop van januari zullen we een plannetje maken voor de trip en uitnodigingen versturen aan de mensen die we er graag met hun auto bij willen hebben. Omdat we zo veel reacties hebben gehad, ontkomen we er niet aan mensen teleur te stellen. Ik hoop dat u daar begrip voor hebt.

Nogmaals bedankt voor uw meedenken, in een van de Autovisies van volgend jaar gaat u er het resultaat van zien.

Ton Roks
                                                        Hoofdredacteur

Comment

Ja, leuk dat ze dat doen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                            Ah, een mailtje van Ton Roks[/I]

MiToo

Comment

In welk nummer staat die dat afscheidsartikel van de 75 3.0? Ik heb hier 20 jaargangen Autovisies liggen namelijk, die ik nog niet allemaal doorgespit heb.
                                                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Where the fuck is New Castle??? Prusters. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎