Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maserati [email protected] Automobili Superleggera e Sport Veloce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Maserati [email protected] Automobili Superleggera e Sport Veloce

    Al jaren een enorme Biturbo liefhebber, vooral de latere 4-deurs types vind ik bijzonder mooi.

    Nu kwam ik deze advertentie tegen...en dan begint het weer goed te kriebelen


    Echt een prachtige 4.24v uit 11/1990 met 120.000 km op de teller.
    Is iemand bekend met bovenstaand bedrijf?
    M'n huidige 323ti gebruik ik zelden, dus eigenlijk zie ik zo'n Maserati wel zitten als mooi weer auto.

    We kennen natuurlijk de horrorverhalen van brakke Biturbo's voor weinig. Maar hoe is de reputatie van deze latere types?

    Hier een linkje naar wat foto's van deze auto..


  • #2
    Heeft eerst toch in Friesland gezeten en later in Zeewolde? Ik meen me te herinneren dat er op het ouwe Gummen (waar blijft dat? :-) ) al wel eens over gesproken werd.

    Comment


    • #3
      Maar geweldige auto.
      Goede kleur, goede velgen en 4 deuren.
      Ik heb over zoiets getwijveld, maar toch maar de verstandige keuze gemaakt en op handelsbasis de 155Q4 gekocht. ;-)
      http://www.ebbropremium.nl

      Politics is the entertainment branch of industry.

      Comment


      • #4
        Idd, vind de uitvoering echt heel erg mooi. Soort donkergroen, zwart leer, schuifdak, handbak, originele velgen, net niet de tupperware koplampen etc.

        Volgens de site een zeldzaam mooie auto....maar dat roept natuurlijk heel Apeldoorn van iedere auto die in die stad te koop staat.

        Comment


        • #5


          Een 4.24v eigenaar schreef:

          Nadat ik mijn Biturbo in 1999 had verkocht, begon het even later toch weer te kriebelen. Sneller dan verwacht, en dus op zoek naar een andere. Nu een 4-deurs, omdat je papa bent geworden en je kind ook enigszins fatsoenlijk wilt herbergen.... Ik kwam uit bij Auto Modena in het hoge noorden en heb daar eind 1999 een geďmporteerde 4.24V gekocht, met 81.000 km op de teller. Deze zou 2 weken later (januari 2000) afgeleverd worden, maar om een lang verhaal kort te maken kreeg ik de auto 'al' in juli 2000...., dus 6 maanden later. Je begrijpt dat ik nooit meer afreis naar het hoge noorden.

          Intussen (maart 2001) heb ik er 4000 km (dagelijks gebruik) mee gereden en dat bevalt me prima. De vooruitgang in techniek is goed te merken. Comfortabeler, betrouwbaarder, sneller en mooier zijn de steekwoorden.

          Als goed ervaren:

          - Zeer snel; fantastische motor, met 265 pk zit je zo op de 100 km/u en hij blijft (ook boven de 200) trekken als een lier.
          - Comfortabel; mede door de verstelbare schokdempers.
          - Versnellingsbak; snel schakelen in deze Duitse bak is goed mogelijk.
          - Betrouwbaar(der); goede start, elektrische installatie degelijker.
          - Mooi model; is natuurlijk subjectief, maar is één van de meest evenwichtige Maserati's.
          - Nagenoeg roestvrij; geen problemen te verwachten.
          - Weinig kraakjes en rammeltjes; en dat voor een auto van 9 jaar oud.

          Mindere punten:

          -Luchtverversing; beter, maar nog onder de maat. Airco kan nu wel alles ontwassemen, maar nog steeds snel vochtig binnen. Hierdoor ook vastgevroren deuren en sloten.
          -Mechaniek; sommige mechanische verbindingen zijn nog dubieus: raambediening, centrale deurvergrendeling, dempers kofferbak.
          -Differentieel; duidelijk hoorbaar.
          -Mooie auto; zie onder, geliefd bij embleemjagers.
          Tot nu toe (maart 2001, 4000 km) aan reparaties gehad:

          -remzuigers linker voorwiel vast door vuil a.g.v. losgeraakte stofhoes
          -raammechanisme rechter voorportier defect
          -deurvergrendeling rechter voorportier defect door vorst
          Een auto met charme dus:-)

          Comment


          • #6
            Ik heb totaal geen verstand van Maserati's en ken alleen de door jou genoemde horrorverhalen, maar kan me erg goed voorstellen dat je van zo'n advertentie hebberig wordt...schitterend ding, lijkt me een geweldige 'mooi weer' auto!

            ...tot zover mijn bijdrage waar jij niks mee opschiet :-).

            Comment


            • #7
              Kijk toch eens hoe mooi zo'n auto is

              Comment


              • #8
                Erwin?!

                Ik heb zelf een tijdje in een 420 gereden (4.18v) en dat was erg leuk.
                Ze zijn lang zo slecht niet als de vehalen die erover gaan, zeker als ik het vergelijk met moderne zogenaamde goede auto's die vaak met torenhoge rekeningen gepaard gaan.
                Het is exclusief, maar daarom natuurlijk ook wel wat duurder in alles.

                Ik vond de motor, het interieur, comfort en de uitstraling geweldig!
                De versnellingsbak is inderdaad geweldig.

                Zwakke punten vond ik de electronica en het rijdrag viel me iets tegen. Het is gewoon een E30 onderstel, wat natuurlijk niet echt geweldig is en daarboven op een te zware auto. Maar stuurt nog altijd beter dan een Mercedes of een dikke Audi.

                Erwin heeft exact dezelfde 4.18v als ik toen had en die is te koop...(mooie auto)

                Comment


                • #9


                  De mijne. Inderdaad mooi he? :-)

                  De laatste serie Biturbo's zijn stukken beter dan de eerste. Carrosserie en techniek zijn sterk verbeterd. Met injectie en tussencoolers is het blok ineens een stuk betrouwbaarder. Onder Maserati-kenners staat het 2.0 18V blok als meest betrouwbaar/onderhoudsvriendelijk te boek. BTW, de mijne is ook te koop trouwens. :-)

                  Comment


                  • #10
                    Net te laat :-).

                    Comment


                    • #11
                      De persoon achter deze toko is Lieuwe vd Chijs, welbekend in Maserati en ook Lamborghini wereld(voorzitter vd Lamo club geloof ik).
                      Aardige vent, maar ik kon/kan geen hoogte krijgen van zijn handelsvoorraad. Prachtige exemplaren worden afgewisseld met auto's in ietwat dubieuze staat.

                      Doorlooptijd van zijn handel lijkt ook erg laag te zijn getuige het feit dat sommige exemplaren al jaren te koop staan. Tot voor kort stonden veel van zijn wagens ook op een industrie terrein her en der verspreid, wat die Italiaanse meuk niet altijd ten goede komt he -:)

                      Ik zelf heb Lieuwe een aantal keren gesproken, mbt eventuele belangstelling, maar tot zaken zijn we nooit gekomen. Wat ik wel kan zeggen, mocht je gaan kijken en belangstelling hebben, laat alles op papier zetten mbt uit te voeren zaken. Hij laat/liet veel doen door Forza garage in Noordwijk, ook een bekend adres in Maserati wereld. Lieuwe is straight mbt zijn handel, maar blijft natuurlijk business voor hem. Voorkomt achteraf een hoop teleurstelling en gedonder, wanneer je denkt een mooie Maser te hebben terwijl je ff vergeten was om bij de koop ook een distributiewissel/kleppen stellen etc te bedingen. Sta je daar ineens met een ellende bak.
                      Peace is a lie, there is only passion.
                      Through passion, I gain strength.
                      Through strength, I gain power.
                      Through power, I gain victory.
                      Through victory, my chains are broken.
                      The Force shall free me.

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor de info en tips heren,

                        Ik ga het er volgende week dan maar eens op wagen. Gewoon even kijken hoe de wagen eruit ziet, of ik er een goed gevoel bij krijg etc.
                        Als het al niet klikt met die verkoper, ben ik al pleite.
                        Heb me net op het Maserati forum aangemeld, probeer daar de komende dagen ook zoveel mogelijk in and outs over deze auto's te vinden.

                        Mooie auto Elentino's, wat voor kleur is het, zwart of donkergroen?

                        Comment


                        • #13
                          Dark aquamarine met., Blauw met een groen/grijs-tint.
                          Overigens zijn de 4.24V's iets onderhoudsgevoeliger (hebben niet alleen een distri.riem, maar ook een distr. ketting). En zijn ze ook gevoeliger voor de loodvrije benzine. De 18V's werden ook naar Amerika geexporteerd, waar ze standaard al loodvrij werden geleverd. De 4.24V's moeten loodhoudend (of met vervanger) tanken...
                          Last edited by Elentinos; 17-10-08, 12:18.

                          Comment


                          • #14
                            Niet elke 24v hoeft op loodhoudend hoor, dat het hangt van het motor serienummer af. Alles boven de 802236 (na 16-Jan-1992) kan op loodvrij lopen. Zie: http://www.maserati-alfieri.co.uk/home34.htm
                            AR Giulietta QV Savali
                            Maserati Racing

                            Comment


                            • #15
                              Ja, supergave auto's! Vooral die 2.24v types etc.
                              Supercool en goedkoop qua aanschaf. De pret begint daarna pas. ;-)

                              Maar volgens mij kun je zeker mazzel hebben. 'Gewoon' een goede auto kopen en voor de fun gebruiken. Dagelijks ga je vast echt leeglopen namelijk.

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                biturbos zjn geweldig!! ik heb er 2 gehad een 2.24v en een 430(ES) geen enkel probleem van betekenis!! ik zou graag nog eens een ghibli willen hebben, maar waarschijnlijk wordt het een goedkopere, die ik wil prepareren ala de wagen van mybiturbo.com
                                clk55 amg
                                164 qv 24v
                                maserati biturbo
                                zzr1100

                                Comment


                                • #17
                                  wat ik nog wel wil opmerken is dat het beter is als je zelf een geoefende sleutelaar bent, anders loop je heel snel tegen specialistentarieven aan! ik vergeet nogal eens dat niet iedereen alles zelf kan..........
                                  clk55 amg
                                  164 qv 24v
                                  maserati biturbo
                                  zzr1100

                                  Comment


                                  • #18
                                    Off topic
                                    Heel interessante signature: "gtv turbodelta, bertone ts"

                                    Open eens een voorsteldraadje, Karel! Foto's mag!

                                    Comment

                                    Working...
                                    X