Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Countach vs Testarossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Countach vs Testarossa

    In de nieuwe Classic & Sports Car staat een vergelijk tussen de Lamborghini Countach en de Ferrari Testarossa. De ultieme 80's status symbolen.

    Persoonlijk trekt het extreme van de Countach me meer aan.

    C&SC kiest voor de Testarossa: "both my head and heart know the Ferrari is the better supercar: more complete, more usable, and more friendly. It really is a horse and bull thing."




    Welke zou de gummer kiezen, en waarom.
    Forza!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht



    Welke zou de gummer kiezen, en waarom.
    De Testarossa: die vind ik vele malen mooier.
    Zaken als verbruik en onderhoudskosten zijn bij deze afweging niet echte relevant, zeg maar :)
    Oliestoken voor het goede doel

    Comment


    • #3
      Countach stapte ik na 240 km "gebroken" uit .. ( vanaf Duisburg naar Zandvoort, ja met Duits kenteken :-)) )

      In de TestaRossa wist ik het langer vol te houden, zo'n 1600 km+ vanaf de Marina Sitges tot Amsterdam.

      De TestaRossa dan maar... ;-)
      Veritatis simplex oratio est

      Comment


      • #4
        Een Countach, maar dan wel een vroege zonder aanbouwplastic en zonder achtervleugel. En liefst met zo'n periscopa achteruitkijkspiegel.

        Zoiets dus: http://www.lamborghiniregistry.com/C...0/1120008.html

        Comment


        • #5
          Normaal gesproken zou ik in een Horse-bull vergelijking altijd voor de Ferrari gaan, maar de Testarossa zegt me helemaal niets. De latere Countach met puisten en kwabben ook niet, maar zoals V4 al zegt: de eerste versie is ultra-cool.

          Man, man wat gaaf:


          Copyright lotusespritturbo.com
          Last edited by Harry; 12-11-08, 19:08. Reden: Link was niet goed. Moet deze zijn gok ik.

          Comment


          • #6
            FAP-FAP-FAP!




            copyright Joe Sackey (http://www.joesackey.com)

            LP400 voor mij dus, maar zo'n auto is wel 4-6 keer zo duur als een Testarossa, dus niet echt een vergelijking meer. Heeft iemand de odometer wel eens gezien van zo'n Countach? Echt fantastisch!
            Alles is maf aan die auto :


            copyright Joe Sackey (http://www.joesackey.com)
            Last edited by Harry; 12-11-08, 19:09.

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Als het tussen een strakke, vroege en originele TR zou gaan (met 1 hoge spiegel) en een jaren '80 Countach (zo'n brede met spoilers) zou ik qua uiterlijk voor de TR kiezen overigens.
              Maar ook zo'n Countach kost al snel 80/90K en een goede TR heb je voor 50K tegenwoordig. (nog wel)

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Knalrood en wit leer van die Countach op de foto van Scudetto maakt het allemaal nog veel erger. Rode Testarossa met lichtbruin interieur, inclusief kofferset etc, heeft dan weer wel wat.

                Het probleem met de Testarossa was ook een beetje dat ie de opvolger was van de wel zeer fraaie 512BB, en ook nog eens dat tegelijk met de Testarossa door Ferrari de wonderschone 288GTO werd uitgebracht.

                Comment


                • #9
                  Linken lukt blijkbaar niet. Ik zet ze wel even lokaal neer en pas ze aan.

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Vreemd, want toen ik m'n post daarna bekeek werkte het wel, later niet meer...

                    Deze bedoelde ik eigenlijk:

                    Comment


                    • #11
                      Ik had hetzelfde. Irritant want je hebt het zelf niet direct door dat het niet lukt.

                      En die je er nu bij hebt staan, komt wel heel traag binnen bij mij. :-)

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Prachtig plaatje. Echt zo'n vroege zeventiger jaren AV-voorplaat zo. Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer.

                        Comment


                        • #13
                          Ja echt een ranke schoonheid, zo'n vroege Countach!

                          Ik was vroeger echt fan van de Testarossa, niet eens vanwege Miami Vice maar voor mijn 10e verjaardag kreeg ik het 1:10 Bburago model. Die heeft jaren staan glimmen naast mijn bed. :)

                          Comment


                          • #14
                            Ik zou de Countach kiezen, veel bruter om te zien. Testarossa vind ik niet wat. Vieze 5-spaaks er onder !
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                            Comment


                            • #15
                              countach, omdat ie zo ongelooflijk fout is.;-)
                              Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                              Comment


                              • #16
                                Wat is er leuk aan relaxed en ontspannen aankomen na een snelle rit?

                                Badend van 't zweet, trillend van adrenaline, uitgeput van genot en geirriteerd bij het idee dat je dadelijk achteruit moet inparkeren, zittend op de dorpel. Nee, dat is niet gaaf, maar toch lijkt 't me leuker. Valet parkeren is trouwens de sleutel bij een Countach, letterlijk en figuurlijk: de sleutels moet je aan zo'n knaapje geven, en dan lachen bij het idee dat hij eerst met een stramme kabouter instapt en na 1 kilometer teleurgesteld uitstapt en denkt: Neh, dit is ruk, doe mij maar een Porsche 911. Hahaha, lijkt me geweldig.

                                Testarossa, tja, als Bburago was 'ie leuk als klein kind, maar ik heb er verder echt helemaal niets mee. 365bb en 512bb waren prachtig, maar vanaf de '84 Testarossa vind ik 't niet gaaf, de 512TR hoef ik ook niet, hoe goed 'ie ook rijdt volgens sommigen. De Testarossa vind ik de minste Ferrari aller tijden, liever een 308GT/4 of 365 GTC/4 bijvoorbeeld. Doe mij een 288GTO en ik vergeet de Lambo direct, maar in dit vergelijk kies ik voor de volle 100% voor de Countach.

                                Cav, die alleen maar met de 924 onder de Lambo's heeft gereden. De Jalpa.
                                Last edited by Dennis Cavallino; 12-11-08, 21:46.

                                Comment


                                • #17
                                  "Gebroken" was meer door de beperking qua hoofdruimte e.d.

                                  Als ik een cm of 25 kleiner was geweest had ik net zo "relaxed"in de Countach gereden als dat ik met de Testa heb gereden.


                                  Relaxed ammehoela dus..., de Testa was net hersteld van een "kleine" aanrijding in Barcelona ( Fl 125.000+, ex Seat Marbella ;-) ) en of ik de auto maar even terug wilde rijden... ( mwah, je kan beroerder geld verdienen he)
                                  Veritatis simplex oratio est

                                  Comment


                                  • #18
                                    vreselijke poseurs auto's voor mensen met fout geld die wat te compenseren hebben in een schreeuw kleur
                                    ik zou zon auto niet hoeven te hebben ,en al helemaal niet voor het geld wat ze moeten kosten (als ik het al zou hebben )
                                    een paar rondjes op zandvoort circuit voor een keer zou ik niet afslaan , maar das puur om de kracht en rij ervaring en exclusief vermeende status of patserij
                                    als ik zonodig in een "supercar " zou willen rijden..... dan een hele oude klassieke en in een onopvallende gematigde kleur op de voorwaarde dat ik er niet alles voor zou moeten laten , hetmoet makkelijk te bekostigen zijn en anders gewoon niet , zijn veel leukere en goedkopere zaken die voorrang hebben op een stuk status blik
                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                    Comment


                                    • #19
                                      Motroosje, wat ben je toch ook een uberhollander. Meteen afgunstig gaan blaten over poserbakken, en mijmeren over hoe duur zo'n auto wel niet moet zijn. Live a little. :)

                                      Voor mij graag een vroege LP400, maar als het tussen deze twee gaat, een Testarossa.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

                                      Comment


                                      • #20
                                        Countach en TR zijn echt geen auto's voor op Zandvoort.
                                        Zijn ze niet geschikt voor. Gewoon op zondagochtend om 7uur uit de garage rijden en lekker een rondje brullen. Voorzichtig warm rijden en dan af en toe flink gasgeven.
                                        En als je onderweg een Impreza GTT tegenkomt, kun je die er beter langslaten. :-)

                                        Als je hard wilt scheuren moet je iets anders kopen, dit gaat om extreme coolheid en stijl.

                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)



                                        Comment


                                        • #21
                                          De dag dat een Countach me op weg richting Zwitserland vol voorbij kwam blaffen en ik hem aan de horizon nog kon horen, toen 'ie bergop dik 250-300 reed, kan ik me nog goed herinneren. Daar kan geen Ferrari snerp tegenop, ook al is 't geluid mooier. Gewoon uberbruut. Net zo indrukwekkend als bijvoorbeeld een WWII Messerschmitt/Mustang P51/Spitfire geluid in volle vaart.

                                          Die auto's zijn inderdaad niet echt gemaakt voor het circuitwerk. Ook niet voor krappe bergpassen. Mooie routes met lange doordraaiers, Autobahn, autostrada in noord- en midden Italie en bijvoorbeeld de snelweg langs de Zuid Franse kust (Marseille-Monaco), dát zijn de wegen waar je met dit soort auto's echt kunt genieten. En ook die wegen zullen met een TR best een feestje zijn. Maar zodra je de Countach ziet, dan krijg je gewoon een stijve lul. :)
                                          Last edited by Dennis Cavallino; 13-11-08, 11:13.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ik vind een Countach stoerder, mooier (vooral zo'n LP400) maar ik denk dat de Ferrari beter rijdt (weet het bijna zeker).

                                            Voor mij de Countach maar.

                                            En voor motroos een ranja.
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                            Comment


                                            • #23
                                              Countach, hands down. De Testarossa vind ik maar een lomp ding qua uiterlijk. Al zou die inderdaad best wel eens beter kunnen rijden. En als een van de weinigen prefereer ik de LP500(0)S. Let wel, absoluut niet de 25 th met de rechthoekige achterlichten in plastic, want dat vind ik een vreselijk ding.

                                              Er zijn natuurlijk ultiemere jaren 80 statussymbolen, de F40 en 959, maar dan wordt het natuurlijk ook weer even wat duurder.
                                              Every second of your life is a part of your song

                                              Comment


                                              • #24
                                                voor de geďnteresseerden heb ik het artikel even snel door de copier heengetrokken:

                                                http://www.2shared.com/file/4274207/...estarossa.html

                                                staat ook het 1 en ander voor het motorblokken fap draadje in. :)

                                                Beide interieuren zijn wel om te janken trouwens.
                                                Forza!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Cool thanks.
                                                  Het blad koop ik dit weekend ook trouwens, ondanks dat die nu 10 euro kost inmiddels.

                                                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)



                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                    Motroosje, wat ben je toch ook een uberhollander. Meteen afgunstig gaan blaten over poserbakken, en mijmeren over hoe duur zo'n auto wel niet moet zijn. Live a little. :)

                                                    Voor mij graag een vroege LP400, maar als het tussen deze twee gaat, een Testarossa.
                                                    kom kom niet overdrijven
                                                    ten eerste ben ik niet afgunstig tov mensen die zon auto hebben, gewoon omdat ik zon auto helemaal niet mis in mn leven ,kan er prima zonder mee
                                                    en als anderen kapitalen willen uitgeven voor de materiele bevestiging naar de buitenwereld toe dat ze zo 'geslaagd" zijn ...prima , maar ik zou die bevestiging niet nodig hebben als het me financieel enorm voor de wind ging om een half miljoen voor een stuk blik uit te geven ,das alles
                                                    mocht ik toevallig geld teveel hebben en echt alles al hebben , dan zou ik best een hele mooie klassieke auto willen hebben in een beschaafde kleur , en niet zon smakeloze foute golden sun/ palm invest directie penisverlenger

                                                    *slurpt aan de ranja met een rietje
                                                    Last edited by motroosje; 13-11-08, 15:45.
                                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nou, volgens mij zijn de TR en Countach het penisverlengend stadium allang ontgroeid. Die worden alleen nog maar gekocht door liefhebbers die het mooie auto's vinden. De doelgroep waar jij aan refereert koopt Cayennes en RR Sports... In decente kleuren :-)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                        Nou, volgens mij zijn de TR en Countach het penisverlengend stadium allang ontgroeid. Die worden alleen nog maar gekocht door liefhebbers die het mooie auto's vinden. De doelgroep waar jij aan refereert koopt Cayennes en RR Sports... In decente kleuren :-)
                                                        whoa heb je gelijk in
                                                        kijk de afleveringen van miami vice eens foutere figuren kunnen er niet in
                                                        maar inderdaad het publiek zal veranderen naarmate de auto's ouder worden
                                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Als iemand me dan met het pistool op de neus zou dwingen veel geld voor een van de twee auto's uit te geven (want anders zou ik voor geen van beide kiezen): de Countach. En dan die groene op die foto's hierboven. Rood staat 'm niet, vind ik. Maar alleen de sound van die auto al. Yeah.

                                                          De Testarossa, kweenie, nee. Dat is gewoon Ron Jeremy met wielen. Heeft helemaal geen verfijnde Italiaanse designelementen meer, zoals andere Ferrari's van vlak voor die tijd ze nog wel hebben (de 308 bijvoorbeeld, eens met Cav).
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            de Countach, geen twijfel mogelijk. Testarossa heb ik altijd al 1 van de minste Ferrari s gevonden qua uiterlijk.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Trouwens, de geruchten zijn er nog steeds, dat de eerste Lambo V12 is ontworpen door... Honda :-)

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Dat geluid...

                                                                http://www.youtube.com/watch?v=ZCOrJ0ipt0o

                                                                So Geil !!!!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X