Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brera en Spider

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Brera en Spider

Wat verkopen die auto's toch slecht! Ik zie ze echt bijna nooit rijden.
    Zie dat er van de Brera tot en met 10-2008 252 stuks verkocht zijn.
    Vind het allebei auto's die het op de weg verfraaien met hun aanwezigheid (met al die duffe gezinsbakken tegenwoordig) ,aar het verkopt blijkbaar niet.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

ze zijn simpelweg te duur voor wat je krijgt. voor dat geld kopen mensen toch liever wat anders blijkbaar.
    Forza!

Comment

Precies. Die Brera start ruim boven de 40K, en de Spider is nog erger. Leasetarieven zijn dramatisch uiteraard.

En zelfs ik zou voor de 63K (!) die een V6 Spider tegenwoordig mag kosten elders gaan shoppen. Tweedehands wordt het misschien weer wel interessant met een paar jaar, alhoewel, aanbod...?

In totaal heb ik denk ik 10 Brera's en Spiders gezien in het wild, in Nederland.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

maar een TT wordt wel verkocht.......Ik vind de Spider echt mooier dan een TT hoor.

Comment

Tja, Alfa-rijders met een dikkere portemonnee laten de V6'en toch wel links liggen ivm GM-sound.
          De Alfa-schrapers rijden liever in een Alfa met Tipo-bodemplaat...:)

Te duur, minder emotie. Als de concurrenten dan iets leuks hebben staan is de overstap snel gemaakt natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
            maar een TT wordt wel verkocht.......Ik vind de Spider echt mooier dan een TT hoor.
            Mooier misschien. De TT is echter de veel betere auto. Plus, voor zulke bedragen wil je ook een stuk zekerheid hebben.
            2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Mwoah, je zou ook kunnen zeggen, "Voor die knaken maakt het ook niet meer uit of er per jaar 4K onderhoud bij moet", maar OK, ik snap je punt. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik snap dat er genoeg mensen voor de Audi kiezen (misschien ik zelf ook wel) maar er is toch een ook deel autoliefhebber en Alfa-fanaat? Ik vind dat je ze TE weinig ziet. Op de RAI vond ik de Spider echt een bloedmooie wagen.

Comment

Het zal ook wel de snelle afschrijving zijn denk ik.
                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    Ik snap dat er genoeg mensen voor de Audi kiezen (misschien ik zelf ook wel) maar er is toch een ook deel autoliefhebber en Alfa-fanaat? Ik vind dat je ze TE weinig ziet. Op de RAI vond ik de Spider echt een bloedmooie wagen.
                    Autoliefhebbers hebben ook geld nodig ;-) Daarnaast, is de Brera niet veel en veel te zwaar voor de Alfa-purist?
                    2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Ja, vooral zwaar en pittig geprijsd.
                      Ik vind hem echter wel heel erg gaaf.
                      Mooie, brede stoer ogende Alfa. Ik zou er wel eentje willen als ze over een paar jaar in de 2ehands opruiming-bak liggen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

sinds ik deze thread startte er geen een zien rijden..........

Comment

Ik zie ze regelmatig.

Mooiste auto van het moderne spul blijft toch de A5. Man, wat is dat ding gaaf gelijnd! Beste Farspaß is vast de E92 vanaf de .25i motor. De prijs voor de meeste vergane glorie gaat naar de Brera. :)
                          You know that reality is immaterial

Comment

Zag gister nog een rode Brera in Rotterdam, maar 't is echt eens per maand of zo dat ik er een zie.
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Vergane glorie idd.

Comment

Bij mijn ouders in de wijk staan er toevallig 2: een zwarte en een rode. Anders dan daar zie ik ze eigenlijk ook niet, bedenk ik me nu.
                                Oliestoken voor het goede doel

Comment

Bij mij staat een straat verder een alfa 159 3.2 Q4. Ook zo'n auto die relatief erg duur is tov zijn concurrenten als het gaat om kosten per km.
                                  Het zijn echt liefhebberauto's. Die dingen schijnen met een beetje trappen gemiddeld 1 op 6 te rijden en ze hebben een G-label. Dat kan natuurlijk niet meer.
                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Ik heb een keer een weekend een Brera 3.2 gereden, dat is ook Q4. Tijdens dat weekend een reisje gemaakt door de Ardennen met de navenante leuke weggetjes. Gemiddelde verbruik 1 op 4,5! Een echt zuinig blok is het inderdaad niet.
                                    Forza!

Comment

LOL
                                      Man, zowel Brera als 159 staan toch ergens helemaal onderaan in de rangschikking van elke vergelijking die je met concurrenten maakt... grotendeels door die foute motor, maar ook door de massa en als gevolg weggedrag, afijn het hangt allemaal aan elkaar vast.
                                      Over 5 of 10 jaar kijken we terug naar deze modellen als het ergste na de Arna wat Alfa ooit heeft voortgebracht...

Comment

Ik vind ze nogal kleurafhankelijk. Een zwarte Spider met niet precies de juiste velgen zoals bij mij in de straat staat vind ik ronduit een saaie verschijning. En dat is het ook nog een JTD...

Comment

Then again....

Kleurafhankelijk inderdaad!
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

en prompt zie ik er gisteren 1 rijden bij het winkelcentrum hier nog geen 2 km vandaan......zo'n mooie paarse Brera JTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                              LOL
                                              Man, zowel Brera als 159 staan toch ergens helemaal onderaan in de rangschikking van elke vergelijking die je met concurrenten maakt... grotendeels door die foute motor, maar ook door de massa en als gevolg weggedrag, afijn het hangt allemaal aan elkaar vast.
                                              Over 5 of 10 jaar kijken we terug naar deze modellen als het ergste na de Arna wat Alfa ooit heeft voortgebracht...
                                              Nou nou, tut tut, ho ho. Qua vormgeving, look-and-feel, afwerking, verschijning etc vind ik een 159 zéker geen lelijke, slechte auto. In tegendeel. De voorwaartse stappen die Alfa de afgelopen jaren gemaakt heeft op het gebied van degelijkheid en soliditeit maar ook vormgeving stemmen mij positief. Wees eerlijk: Pure schoonheden waren de 155 en 164 nou ook niet, met hun nogal zichtbare Fiat-invloeden. De 156 en 166 waren wat mij betreft van meet af aan al klassiekers in spe. De 159 past wat mij betreft goed in datzelfde straatje, op bovengenoemde punten that is. Dat Alfa fout zit met die GM benzinemotoren alsmede het extreem gestegen wagengewicht hebben ze (bij zowel de 159 als de Brera) gelukkig zelf ook al ingezien (er zijn genoeg fabrikanten zie zoiets nooit zullen toegeven). Los van die twee punten vind ik vooral de 159 een erg geslaagde auto. En vergelijken met een Datsun Cherry... nou nee :)
                                              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Datsun Cherry? Je bedoelt de Arna? :-)
                                                Wel grappig trouwens, we kunnen gerust stellen dat de Arna een van de lelijkste Alfa's ooit is. Design van Datsun en betrouwbaarheid van Alfa, haha, maar ik zweer je, dat als je er een in de verkoop hebt, je hem erg snel kwijt bent.

Comment

Sorry Gijs, ik vind het HELEMAAL niets. Hebbe-gevoel is werkelijk TOTAAL afwezig. Dat had ik bij geen enkele van de voorgangers...

Comment

Totaal niet eens met V4.
                                                    De 159 is een prachtige wagen, zeer stoer front ook.

Comment

Ik heb hetzelfde als V4. Sterker nog, qua vormgeveving (laat staan techniek) spreken mij de Bangle BMW's meer aan dan de nieuwe Alfa's. Jaja. Dat ik ooit zou zeggen dat ik een BMW boven een Alfa verkies verbaast me nu nog steeds... :-/
                                                      Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het wel weer goed komt met Alfa. Na de schrale GM jaren kan het alleen maar beter worden. Dat geldt overigens ook voor Saab.
                                                      Eigenlijk is het 159/Brera verhaal vergelijkbaar met de Arna: ontstaan in schrale jaren, waarin Alfa het moeilijk had. Een amechtige poging om met zo min mogelijk inspanningen een product af te leveren. Dat mislukt altijd.
                                                      Last edited by Elentinos; 03-01-09, 00:25. Reden: spelvauten

Comment

Zit een beetje tussen ExTaxi en V4 in denk ik. Ik vind de 159 wel erg mooi met de juiste kleur en velgen, maar zou er tegelijkertijd geen seconde over nadenken om er ooit voor te gaan.

Comment

trouwens, ik kwam gisteren een GT tegen.....die zie je OOK niet veel!

Comment

GT vind ik dan weer wel leuk. In de lijn 147-156-166, en met de eigen V6.
                                                            Toekomst kan alleen maar beter? Ik mag toch hopen dat dit (147-opvolger) hem niet wordt: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=9316

Comment

GT roept bij mij echt hebbe hebbe hebbe op, een beauty is het.
                                                              Alleen als dagelijkse auto voor mij niet praktisch en te duur in gebruik helaas, anders...

Comment

Ik vind zowel de Brera als 159 erg geslaagd qua design. De Spider heb ik nog nooit mogen aanschouwen, geen mening dus.

De GT, tja. Ik vind de 156 een fraaie wagen, maar ik begrijp dus niet waarom het eerst jaren moest duren voor er een 156 Hatch (=147) kwam, en het vervolgens nog langer duurde voor er een 156 coupeetje bij kon komen.

En dan vind ik een 147 GTA veel mooier om te zien dan een GT. De 156 GTA is dan een beetje over-the-top.
                                                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Working...
                                                                X