Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ferrari 599 GTB vs Alfa Romeo 8C
Collapse
X
-
Ik vind de 8C werkelijk magistraal mooi, alleen jammer dat Alfa straks de exclusiviteit van dit model gaat verpesten door de goedkopere modellen hier op te laten lijken. De Mito is het eerste voorbeeld, en als ik Alfa zelf begrijp wordt de 149 ook zo.
de Ferrari is zeker in het zwart of rood gewoon "mean", kan niet wachten op het GTC-pakket. Dan wordt het denk ik wel een knaller. En ja....er kan toch niks op tegen een hoogtoerige V12 hoor...(nou ja, een hoogtoerige V12 op carbs dan ;) )Giulia 1600 Super '65
Abarth 595 Competizione '15
Comment
-
Beiden buitenaards mooi, maar... ik heb op de Ferrari gestemd. Ik denk... omdat het een Ferrari is. Subjectief, I know, en die 8C is fantastisch. Maar toch.Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
De 8C heb ik nog niet in het echt gezien (de 599 precies 2 jaar geleden voor het eerst) maar de 8C hands down. Mooie retrolijnen maar vooral die klassieke achterkant die het doet.
Wel schijnt de 599 de betere stuurauto te zijn, iets dat ik onmiddellijk aan wil nemen, omdat Ferrari's gewoon de beste rijmachines zijn.Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Heeeeeeel erg moeilijk dit.
8C is echt een superauto met een bijbehorend supergeluid.
Tijdens concours het loo een aantal gezien, inclusief die schitterende witte van Jan de Bouvrie. Wat een superding!!
Geluid :
Concours het Loo 2008 Alfa 8C revving.A very young/small boy is revving the car, but you cannot see him in this movie. Fantastic car, with great noise!
Maar dan de 599.....
6 liter V12 met 620pk bij 7600rpm. Ferrari Enzo motor in een redelijk normale GT. Veel sneller en gaver wordt het niet qua totaalpakket.
0 tot 100 in 3,7 seconden en top van 330.
Dan heb je geen last meer van Impreza's hoor. :-) En ook niet van getunede V10's :
m5board.com: http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=118994 Supercar Shootout III http://www.gtboard.com/dvd.html Buy DVD1 and DVD2 here: http://ww...
Ik kies nu voor de 599 dus.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Ik denk dat wat absolute tijdloze schoonheid betreft dat in mijn ogen de 8C de winnaar is, mooie cleane lijnen en eigenlijk geen echte negatieve punten aan te wijzen. Maar als totaalpakket lijkt mij de 599 toch de fijnere auto, dus vooruit dan maar, doe er daar maar 1 van :-)
Comment
-
Ik zat gisteren een stuk van de nieuwe Jezza-video te kijken en daar sabelde hij de 8C nog eens een keertje fijn neer (nog meer dan in TopGear). Hij is Alfafiel en vindt het de mooiste auto ooit, maar het schijnt erg slecht te zijn op essentiële punten (schakelen, weggedrag, vering, performance).
Volgens JC dan, hè.Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk berichtIk zat gisteren een stuk van de nieuwe Jezza-video te kijken en daar sabelde hij de 8C nog eens een keertje fijn neer (nog meer dan in TopGear). Hij is Alfafiel en vindt het de mooiste auto ooit, maar het schijnt erg slecht te zijn op essentiële punten (schakelen, weggedrag, vering, performance).
Volgens JC dan, hè.
Lijkt me serieus bullshit. Basis is goed, techniek ook.
Maar wel vreemd dat hij hem afkraakt idd...
[email protected] overigens :-)
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk berichtJa, ik weet het. Zo'n V12 is een tikkie alledaags. :)Every second of your life is a part of your song
Comment
-
Ha, die Gummers;
Bij mijn keuze heb ik me laten leiden door pure schoonhied. 'Italiaanse schone' stond natuurlijk niet voor nix in de vraagstelling. Zonder verder na te denken is het dan voor mij ook de 8C geworden. Rationeel bezien is de 599 hoogstwaarschijnlijk de betere auto.Scherven brengen gelul.
Comment
-
Alfa overdone? Ik vind de Ferrari eigenlijk meer overdone...
De 8C is redelijk clean en simpel, geen gekke haakjes, bollingen en hoeken. Gewoon simpel en klassiek. Net als de Bertone (ook clean en weinig gekke bollingen) dus een tijdloze schoonheid.
De Ferrai heeft just meer "fratsen" zoals die losstaande c-stijlen (welke ik overigens wél cool vind!) lekker asociale grote wielen (die ook mooi zijn) en een heerlijk lange motorkap.
Geluid van een 8C is echt über, maar een V12 blijft toch echt geweldig zoals ik in mijn vorige post al zei.
Toch een lastige keuze, breng daarom maar geen stem uit.
De meeste mensen wat een 599 kunnen betalen kunnen ook een 8C voor erbij betalen....dus doe ze me maar alletwee. :DGiulia 1600 Super '65
Abarth 595 Competizione '15
Comment
Comment