Kijk maar. :-)
Laten we hopen dat die hyper-exclusief blijft...

"Wilt u écht iets bijzonders onder de kerstboom? Klop dan eens aan bij Faralli & Mazzanti (F&M) in Toscane. Zij gaan de hyperexclusieve Vulca S bouwen.
Faralli&Mazzanti heeft van de op z’n zachtst gezegd ‘opvallende’ GT een echte lichtgewicht gemaakt. Niet alleen het chassis is van aluminium, ook de carrosserie is van dit materiaal. In het Toscaanse atelier wordt dit met de hand geklopt. De Vulca S is 4,83 meter lang, 2,00 meter breed en 1,35 meter hoog. De carrossier gebruikt lichtmetaal met een diameter van 21 inch.
Het barokke uiterlijk van de Vulca S is dan misschien voor sommigen een brug te ver, met de techniek zit het wel snor. De GT wordt aangedreven door een V10 uit de BMW M5 en M6. Faralli&Mazzanti hebben de cilinderinhoud vergroot van 5,0 naar 5,8 liter en het motormanagement aangepast. Zodoende komt het vermogen uit op 630 pk, het koppel bedraagt 630 Nm. De Vulca S sprint in 3,9 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid bedraagt 335 kilometer per uur.
Faralli&Mazzanti gunt de auto z’n publieksdebuut op de Luxury&Yachts Show van Vicenza, die op 6 januari aftrapt. De prijs zonder belastingen ligt op 400.000 euro, maar wie interesse heeft moet snel zijn. Er worden namelijk maar tien exemplaren gebouwd."
Laten we hopen dat die hyper-exclusief blijft...

"Wilt u écht iets bijzonders onder de kerstboom? Klop dan eens aan bij Faralli & Mazzanti (F&M) in Toscane. Zij gaan de hyperexclusieve Vulca S bouwen.
Faralli&Mazzanti heeft van de op z’n zachtst gezegd ‘opvallende’ GT een echte lichtgewicht gemaakt. Niet alleen het chassis is van aluminium, ook de carrosserie is van dit materiaal. In het Toscaanse atelier wordt dit met de hand geklopt. De Vulca S is 4,83 meter lang, 2,00 meter breed en 1,35 meter hoog. De carrossier gebruikt lichtmetaal met een diameter van 21 inch.
Het barokke uiterlijk van de Vulca S is dan misschien voor sommigen een brug te ver, met de techniek zit het wel snor. De GT wordt aangedreven door een V10 uit de BMW M5 en M6. Faralli&Mazzanti hebben de cilinderinhoud vergroot van 5,0 naar 5,8 liter en het motormanagement aangepast. Zodoende komt het vermogen uit op 630 pk, het koppel bedraagt 630 Nm. De Vulca S sprint in 3,9 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid bedraagt 335 kilometer per uur.
Faralli&Mazzanti gunt de auto z’n publieksdebuut op de Luxury&Yachts Show van Vicenza, die op 6 januari aftrapt. De prijs zonder belastingen ligt op 400.000 euro, maar wie interesse heeft moet snel zijn. Er worden namelijk maar tien exemplaren gebouwd."
Comment