Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet alles uit Italië is mooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Niet alles uit Italië is mooi

    Kijk maar. :-)
    Laten we hopen dat die hyper-exclusief blijft...





    "Wilt u écht iets bijzonders onder de kerstboom? Klop dan eens aan bij Faralli & Mazzanti (F&M) in Toscane. Zij gaan de hyperexclusieve Vulca S bouwen.
    Faralli&Mazzanti heeft van de op z’n zachtst gezegd ‘opvallende’ GT een echte lichtgewicht gemaakt. Niet alleen het chassis is van aluminium, ook de carrosserie is van dit materiaal. In het Toscaanse atelier wordt dit met de hand geklopt. De Vulca S is 4,83 meter lang, 2,00 meter breed en 1,35 meter hoog. De carrossier gebruikt lichtmetaal met een diameter van 21 inch.
    Het barokke uiterlijk van de Vulca S is dan misschien voor sommigen een brug te ver, met de techniek zit het wel snor. De GT wordt aangedreven door een V10 uit de BMW M5 en M6. Faralli&Mazzanti hebben de cilinderinhoud vergroot van 5,0 naar 5,8 liter en het motormanagement aangepast. Zodoende komt het vermogen uit op 630 pk, het koppel bedraagt 630 Nm. De Vulca S sprint in 3,9 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid bedraagt 335 kilometer per uur.
    Faralli&Mazzanti gunt de auto z’n publieksdebuut op de Luxury&Yachts Show van Vicenza, die op 6 januari aftrapt. De prijs zonder belastingen ligt op 400.000 euro, maar wie interesse heeft moet snel zijn. Er worden namelijk maar tien exemplaren gebouwd.
    "

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)




  • #2
    Hoe licht is deze lichtgewicht?

    Doet denken aan de Mega's maar dan lelijker.

    Goede timing overigens. Of 1 april valt vroeg in Italie.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

    Comment


    • #3
      Ha, die Harry;

      "Faralli&Mazzanti hebben de cilinderinhoud vergroot van 5,0 naar 5,8 liter en het motormanagement aangepast. Zodoende komt het vermogen uit op 630 pk, het koppel bedraagt 630 Nm."

      Ja, ja....
      Scherven brengen gelul.

      Comment


      • #4
        Als ik Alfa was dan zou ik mij schamen:

        We've had the PH Heroes - but what about the Zeroes? Tony Middlehurst kicks off with the Alfa Arna...


        vreselijk misbaksel.
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

        Comment


        • #5
          Ik noemde hem net in het Brera en Spider draadje.
          Probeer er maar eens een te vinden! :)

          Comment


          • #6
            http://www.koopjeskrant.be/alfa_rome...d20930596.html

            Voila, een sportuitvoering nog wel... :-)

            Comment


            • #7
              lol, een Arna-racer. :-)

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Tja. Dan is een Stanza Racer nog interessanter. Maar niet te vinden.
                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                Comment


                • #9
                  De Antas V8 (ook van Faralli & Mazzanti) is ook een Italiaan waarvan je hoopt dat er weinig van gebouwd worden...





                  En een auto die bijna obligaat is in draadjes zoals deze...

                  2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                    http://www.koopjeskrant.be/alfa_rome...d20930596.html

                    Voila, een sportuitvoering nog wel... :-)
                    LOL! Knap werk!
                    Herentals, daar zat ik vorige week 10 km van vandaag, had ik wel willen zien dat ding. In elk geval niet zo erg als je hier schade mee rijdt, maar eentje vinden in goede staat met kenteken is lastiger hoor. Lijkt ne dat deze wat lastiger op NL kenteken te krijgen is.

                    Comment


                    • #11


                      De Alfa 2300 Rio is ook zo'n lelijk obscuur apparaat.
                      2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht

                        De Alfa 2300 Rio is ook zo'n lelijk obscuur apparaat.
                        Maar kwam dan ook NIET uit Italië :-)



                        Comment

                        Working...
                        X