Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kan er nu pas over praten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik kan er nu pas over praten

    Afgelopen maandag had ik een gesprek bij een wervings & selectiebureau. Het doel van het gesprek was om mijn profiel op te stellen om mij voor een bepaalde functie bij een of ander bedrijf voor te dragen. Eigenlijk geloof ik niet in dat soort bureau's, maar soms probeer je tegen beter weten in toch eens wat anders.

    Enfin, ik meld me in Amersfoort aan bij een voormalig stedelijk gymnasium dat inmiddels als kantoorruimte werd gebruikt. De koffie werd gebracht en er werd me duidelijk gemaakt dat mijn gesprekspartner nog even iets anders, iets veel belangrijkers, moest doen.

    Mijn koffie is op. Alle nietszeggende, hopelijk gratis, tijdschriften heb ik van voor tot achter doorgenomen. En daar is mijn gesprekspartner. Laat ik het zo zeggen: hij was niet geheel onberispelijk gekleed en hij schonk blijkbaar ook niet overdreven veel aandacht aan de persoonlijke hygiëne.

    Ik werd meegenomen naar een lokaal dat als "vergaderkamer" was ingericht. In die immense ruimte stonden drie stoelen om een bijzettafel, met daarop een telefoon, vreselijk eenzaam te wezen. We begonnen het gesprek, maar al na een minuut werden we gestoord door de telefoon die overging. De telefoon rinkelde een paar keer en toen konden we met het gesprek verder. We keuvelden verder en weer gaat de telefoon. Vervolgens werden we nog door een erg belangrijke oproep op zijn GSM en nog twee keer rinkelen van de telefoon gestoord.

    Tussen de interrupties door krijg ik soms toch nog wat interessante informatie te horen. Ik beëindig het gesprek, want ik heb nog meer te doen. Ik loop naar buiten en stap in de smetteloze Sportwagon. Terwijl ik de onprofessionele ervaring aan het overdenken ben start ik de motor, luister naar het heerlijke motorgeluid, zet de auto in zijn achteruit en geef gas. De auto gaat achteruit en ik stuur licht naar rechtsachter. Ik hoor een krijsend geluid, kijk links van me en zie net achter mijn schouder een aluminium lantaarnpaal heel dicht bij het raam.

    In het grote aantal woorden van mijn verhaal hierboven kan ik nog niet beschrijven wat ik voelde toen ik La Bella's wonden aanschouwde. Spiegelkap op de grond, spiegel bungelend aan de draadjes en een grote deuk met bijbehorende krassen op de rand van de wielkast en het linker voorportier.

    Autoschade service Den Bosch kon het wel erg goed kwantificeren: €2600,- schade als ik het weer helemaal origineel en strak laat maken.

    Moraal van dit verhaal: zo erg zijn wervings en selectiebureau's nu ook weer niet.
    Last edited by Alfisto; 15-01-09, 09:49.
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

  • #2
    2600 pop? Oei.
    Totall-etje zeker? ;-)

    Pruster!
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

    Comment


    • #3
      Nee, het wordt gerepareerd met 2e hands onderdelen.
      ---------------------------
      Lullen gaat beter dan rijden.

      Comment


      • #4
        Waarom ben je na 2 telefoontjes niet opgestapt? Blijkbaar was het gesprek met jou niet van belang anders stonden die telefoons wel uit. Bah wat heb ik er toch een pleurishekel aan als mensen niet het fatsoen opbrengen om een telefoon uit te zetten tijdens een gesprek.

        Maar balen man! Ach iedereen heeft wel een keer zoiets gehad denk ik. Ik haalde een keer de auto van mijn tante uit een parkeergarage (ik had 'm er niet zelf neergezet) en zie een pilaar staan.....ik draai uit.......ggggggggggggttttttt. Hele dorpel in gedeukt. Wat bleek nou, er zat een massief blok onder die pilaar die ik niet had kunnen zien bij het instappen in de auto. Shit happens.......
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

        Comment


        • #5
          Zo ben ik ook wel eens weggelopen bij een directeur die zich voor de 3e keer liet storen in ons gesprek.

          En qua wegrijden: goed achteruit kijken of het allemaal goed gaat en vervolgens met de neus een steen of een andere auto afschrapen: been there done that.
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

          Comment


          • #6
            Oei, shit man....
            Wel heel veel schade voor een klein foutje zeg..
            Zonde, maar alles wordt weer netjes hoop ik.

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Ik hoop ook dat het weer netjes wordt. Morgenochtend weet ik meer.
              ---------------------------
              Lullen gaat beter dan rijden.

              Comment


              • #8
                Het is haast te veel geld om er grappen over te maken.

                Ik had gisteren een *iets* andere ervaring wat W&S betreft, maar ben ook wel eens vloekend en tierend van YER terug gereden waar ik in godsnaam mijn tijd aan heb zitten verdoen.

                Krijg je wel je reiskosten terug? :)
                You know that reality is immaterial

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                  start ik de motor, luister naar het heerlijke motorgeluid, zet de auto in zijn achteruit en geef gas. De auto gaat achteruit en ik stuur licht naar rechtsachter. Ik hoor een krijsend geluid, kijk links van me en zie net achter mijn schouder een aluminium lantaarnpaal heel dicht bij het raam.
                  * voelt mee met Alfisto *

                  Herkenbaar. En elke keer als ik op de zaak door de parking rij, langs de betreffende betonnen pilaar (het Monacoblau zit er nu nog op), hoor ik die doffe klap...

                  Comment


                  • #10
                    Morgen foto's.
                    ---------------------------
                    Lullen gaat beter dan rijden.

                    Comment


                    • #11
                      *bracing for impact*
                      Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

                      Comment


                      • #12
                        Wervings, selectie en detacheringsbureau's, en vooral hun eigenaars, zijn natuurlijk het grootste gajes dat op aarde rondscuumt.

                        Die lantaarnpaal was vast radiografisch bestuurbaar, en er staat nu vast ergens een filmpje op internet, op www.wijlenralphinbar.nl ofzo

                        LOL

                        Maareh, ik ken het gevoel van die schade, erg kut natuurlijk.............

                        E
                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                        Comment


                        • #13
                          Ik had nog beloofd om de foto's te plaatsen.

                          De schade:


                          Nieuwe deur en spiegel:


                          Het spatscherm voor moet nog bijgewerkt worden, maar dat is voor later.
                          Last edited by Alfisto; 20-01-09, 13:33.
                          ---------------------------
                          Lullen gaat beter dan rijden.

                          Comment


                          • #14
                            Zie ik nou kleurverschil tussen de deuren, of is dat het licht?

                            Anyway, wat een schade voor een crash vanuit bijna stilstand! Barbaar. :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

                            Comment


                            • #15
                              Kleurverschil met de deur linksachter, inderdaad.

                              Is typisch voor auto's in deze kleur: na een paar maanden zijn ze al iets lichter geworden, zodat een origineel deel direct afwijkt. Ik had 't ook met de Coupé.

                              [Gummers]Een paar maanden, pfff, die auto was al een paar eeuwen aan 't verkleuren, bedoel je![/Gummers]
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                              Comment


                              • #16
                                Ik dacht het ook te zien, maar het kan ook best de lichtval zijn.
                                Het achterste porties is aan de achterkant ook donderder.
                                Last edited by Lennart; 20-01-09, 18:19.

                                Comment


                                • #17
                                  Is een flinke schraper geweest.
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hoe herkenbaar. Ik heb hier ook een keer een overstekend verkeersbord geraakt bij het uitparkeren. Even niet het koppie erbij, iemand nog de weg gewezen, instappen, naar achteren rijden, uitsturen en kraak, een verkeersbord midden in het rechtervoorscherm van de Alfa 147. Ik had dan wel weer het geluk dat het voorscherm bij hobbels aanliep op de voorband zodat ik alle latente agressie eruit kon rammen door met een houten hamer alvast wat aan schadeherstel te doen. ;-))

                                    Groet
                                    GJ

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                      Ik dacht het ook te zien, maar het kan ook best de lichtval zijn.
                                      Het achterste porties is aan de achterkant ook donderder.

                                      Kan ook zijn dat de nieuwe deur "liggend" gespoten is ipv "hangend"...

                                      Is altijd k met p met metallic lak
                                      Veritatis simplex oratio est

                                      Comment


                                      • #20
                                        Er zit inderdaad wat kleurverschil tussen de deuren. Maar voor nu ben ik heel tevreden. Zeker als je de vooruitgang ziet tussen de foto van de schade en de foto na het vervangen van de deur en spiegel. ;-)

                                        Ik vraag me alleen nog af of het te doen is om het spatscherm zelf bij te spuiten met een spuitbus. Het gaat om een strookje van zo'n 2cm bij 20 cm, dus je zal uiteraard verschil zien met het omliggende gebied. Ik ga me eens hierover beraden.
                                        Last edited by Alfisto; 21-01-09, 00:56.
                                        ---------------------------
                                        Lullen gaat beter dan rijden.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Flinke schade idd..

                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)



                                          Comment


                                          • #22
                                            valt me nog mee, zelfs de dorpel niet geraakt ;)


                                            is de lak op het zijscherm echt weg of zijn het krassen?
                                            die zouden met wat schuur en polijstwerk wel minder kunnen worden.
                                            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

                                            Comment


                                            • #23
                                              aw, wat een zure schade. :/
                                              Forza!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                                                Ik vraag me alleen nog af of het te doen is om het spatscherm zelf bij te spuiten met een spuitbus. Het gaat om een strookje van zo'n 2cm bij 20 cm, dus je zal uiteraard verschil zien met het omliggende gebied. Ik ga me eens hierover beraden.
                                                Kleurverschil mag niet meer met de huidige technieken. teruggaan en opnieuw laten doen en laat ze dan gelijk, als genoegdoening dat stuk van 2x20cm meepakken. De lak moeten ze toch al aanmaken. ;-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sja, herkenbaar. Zo heb ik eens na een overigens uitstekend verlopen sollicitatiegesprek bij een toko waar ik uiteindelijk niet ben gaan werken, goedgemutst het parkeerterrein afgereden. Ik was er met licht gekomen en had de toen nog Berlingo naast een lantaarnpaal midden op het terrein zonder stoepjes gezet.
                                                  Toen ik weg ging, was het inmiddels donker; ik zet 'm in achteruit, op het inmiddels helemaal lege terrein, op die paal na dan. Geef een lekkere dot gas, geef een flamboyante zwengel aan het stuur om terwijl ik over mijn schouder na achter kijk, rechtvoor vol die paal in te rammen. Geeft best een boel troep en schaamte.

                                                  W&S, mwahhh, mijn ervaring is dat ik beter zelf direct kan solliciteren. Ik verkoop mij zelf beter dan zo'n bemiddelaar. Ik kwam via die lui wel binnen bij bedrijven, waar ik anders niet was wezen kijken, dat wel.
                                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    @Ton:
                                                    Het is niet gespoten. Gewoon een andere deur met dezelfde kleurcode (912) gezocht. Die deur was 3 jaar ouder, dus de kans dat er afwijking is is vrij groot. Zelf ben ik wel tevreden met het resultaat.
                                                    Last edited by Alfisto; 22-01-09, 01:02.
                                                    ---------------------------
                                                    Lullen gaat beter dan rijden.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      jammer van de schade maar met een 2e hands deur 2600 euro schade?
                                                      een kompleete deur mag toch niet meer dan 250 euro kosten?
                                                      wat TSM zegt!!!!!

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X