Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ook Sam van Lingen in financiële nood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ook Sam van Lingen in financiële nood

Importeur Alfa Romeo Nederland haalt momenteel haar auto’s weg bij Alfa-dealer Sam van Lingen. Van Lingen is een van de grootste Alfa-dealers van Nederland met zes vestigingen, in Utrecht en Noord-Holland.
    Interim-manager Laurens Vellen laat weten dat het bedrijf bezig is met een forse reorganisatie, waarbij het niet uitgesloten is dat er volgende week faillissement wordt aangevraagd voor onderdelen van de dealerholding. Dat is de reden dat de importeur ervoor kiest om haar auto’s nu al weg te halen. Tegelijkertijd lopen er onderhandelingen met de importeur en een derde partij over de overname van het bedrijf.

Reorganiseren
    “We hebben vanmiddag een gesprek met onze banken. Afhankelijk van dat gesprek gaan we concrete stappen ondernemen. Dus daar kan ik nu nog niets over zeggen", aldus Vellen. "Wel ben ik positief gestemd. Tot nu toe is het contact met zowel banken, de importeur als de ovanamekandidaat prima. Wel is het helder dat we stevig gaan reorganiseren, maar het is ondenkbaar dat we voor het hele bedrijf faillissement aanvragen.”

(bron Automotive Online)
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Kroymans zelf zat toch ook al krap? Wat is hier de oorzaak, en wat het gevolg...?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Klinkt heftig. Vorig jaar en 't jaar ervoor nog een hoop gezelligheid met Fred meegemaakt. Dit jaar trakteren Ruud en ik wel op een natje en droogje.

Comment

Dat automotive-online lijkt wel een condoleance register....
        Gaat er hard momenteel.
        www.tuningparts.nl

Comment

Bij jou alles goed Edwin? Jij doet 't altijd beter dan de gemiddelde merkgenoten toch?

Comment

Ik heb nog geen reden tot klagen momenteel.
            2008 beste jaar ooit.

Verder heb ik geen overschot aan te dure occassions en geen druk vanuit de importeur. Marktaandeel etc is op orde. Werkplaats zit 2 weken vol met 5 monteurs, dus dat loopt ook.

Maar misschien dat ik over een halfjaar anders praat.
            Ik ben iig van de pro-aktieve benadering, gewoon gas blijven geven!
            www.tuningparts.nl

Comment

Shit zeg! Sam van Lingen moet blijven!

@Edwin : mooi dat het bij jullie nog goed gaat. Het zal vast minder worden, maar daar moet je doorheen zien te komen...

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                Shit zeg! Sam van Lingen moet blijven!
                Dat gevoel heb ik ook Harry. Ik heb er nooit een auto gekocht. Maar toen ik 17 was, was ik op zoek naar een Alfa 75 en ging ik met m'n brommertje naar Sam van Lingen toe. Er stond een zwarte TS. Dus ik draai daar wat rondjes omheen, begint er opeens iemand tegen me te praten. Ik vertel dat ik nog mijn rijbewijs moet halen, maar dat mijn doel is om zo'n 75 te scoren. Hij was ook enthousiast en vertelde me waar ik allemaal op moest letten als ik er ooit één zou kopen. Superleuk gesprek van 2 auto enthousiasten onder elkaar, 1 met ervaring, 1 zonder. Pas later kwam ik erachter dat dat Sam zelf was. Anderhalf jaar later reed ik in mijn eigen 75, en dacht nog vaak terug dat 'ie in alles gelijk had gehad.

2 jaar terug Fred ontmoet tijdens de Rotarally. Erg gezellige down to earth kerel en aardige vrouw aan zijn zijde. Beide zaten ze vol mooie verhalen over hun auto/alfa avonturen. Echte liefhebbers die flink wat hebben verdiend aan de autohandel, tuning etc., dus die gun je het succes ook gewoon. In slechte tijden leef je mee.

Ik weet dat niet iedereen zo over Sam van Lingen denkt, maar ze maken gewoon deel uit van de wereld die autoliefhebberij heet.

Comment

Als je het verhaal achter de van Lingens kent, of ze misschien zelf ook hebt gesproken dan merk je inderdaad de auto/alfa liefde die dat bedrijf heeft. Het zou absoluut zonde zijn als ze het niet zouden redden.
                  Forza!

Comment

Jongens, ik zal jullie vertellen dat, as we speak, de vrachtwagens hiernaast klaar staan om de auto's op te laden.

Enorm zuur want ik heb regelmatig contact met de bedrijfsleider hiernaast. Alfa man in hart en nieren en hart voor de zaak..

Overigens zou alleen de vestiging in Houten open blijven voor zover ik heb begrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                      Dat gevoel heb ik ook Harry. Ik heb er nooit een auto gekocht. Maar toen ik 17 was, was ik op zoek naar een Alfa 75 en ging ik met m'n brommertje naar Sam van Lingen toe. Er stond een zwarte TS. Dus ik draai daar wat rondjes omheen, begint er opeens iemand tegen me te praten. Ik vertel dat ik nog mijn rijbewijs moet halen, maar dat mijn doel is om zo'n 75 te scoren. Hij was ook enthousiast en vertelde me waar ik allemaal op moest letten als ik er ooit één zou kopen. Superleuk gesprek van 2 auto enthousiasten onder elkaar, 1 met ervaring, 1 zonder. Pas later kwam ik erachter dat dat Sam zelf was. Anderhalf jaar later reed ik in mijn eigen 75, en dacht nog vaak terug dat 'ie in alles gelijk had gehad.
                      Zal al weer een dikke 10 jaar geleden zijn dat ik in de showroom in Houten rond een rode 75 V6 liep te drentelen. Dingen moesten toen nog 20k gulden opbrengen en ik had net de 205 GTI gekocht, dus dat ging niet door. Maar wel toen een tijd met de verkoper staan ouwehoeren over de 75. Bleek dat in die tijd het meerendeel van de monteurs zelf in een 75 rondreed. Later die auto volgens mij nog terug gezien bij Alfa Nord. Maar hoe dan ook zou het doodzonde zijn als het verleden tijd was met Sam van Lingen.
                      Auto's: veel...

Comment

Inderdaad stukken beter dan Kroymans A'dam. Mijn ex-GT is een paar keer voor onderhoud naar SvL Aalsmeer geweest. Redelijk goede indruk van de werkplaats, wel mensen met een Alfa-hart. Verkoop ook erg vriendelijk, maar de lage omloopsnelheid van de showroomcollectie was wel opvallend...
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Nieuws, duiding, analyse en onderzoeksjournalistiek over onderwerpen die er echt toe doen. Feitelijk, betrouwbaar, diepgravend en genuanceerd.

Heeft niks met SvL te maken, maar het is duidelijk dat dit soort berichten velen ertoe zal verleiden nog een jaartje of wat in de huidige auto te blijven rijden.

Dealers van merken als Volvo met grote bedrijfspanden gaan het moeilijk krijgen.
                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Ha, die Gummers;

Voorwaar, ik zeg u: het schrappen van de WW-premie voor werknemers per 1 januari jongstleden is geen blijvertje....
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Nee, ik dacht ook al dat er te vroeg werd gejuicht...
                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

SvL Houten is anders stervensduur in onderhoud en onderdelen (hoor ik van mijn zwagert, een verwoed Alfist).

Daarbij heb ik ooit op het moment gestaan een 159 ti aan te schaffen (3jr geleden) er kon HELEMAAL NIX van de prijs af, geen opties erbij helemaal niets.

Als je die tactiek de afgelopen 4jr hebt gebezigd dan ben je nu dus aan de beurt (weet niet of dat zo is hoor).

Jammer want Savali is wel een begrip in Alfa minnend NL.

E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                  Daarbij heb ik ooit op het moment gestaan een 159 ti aan te schaffen (3jr geleden) er kon HELEMAAL NIX van de prijs af, geen opties erbij helemaal niets.

E
                                  he eric, jij betaalt toch altijd de volle mep met 5 keer modaal ;-)
                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Schraper.
                                    ---------------------------
                                    Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Sam van Lingen vraagt faillissement aan

Dealerholding Sam van Lingen heeft voor vijf van de zeven vestigingen van het bedrijf faillissement aangevraagd. Dat zegt interim-manager Laurens Vellen. Het betreft de Alfa Romeo-vestigingen in Aalsmeer, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem en Utrecht. Voor de hoofdvestiging in Houten en het schadeherstelbedrijf is geen faillissement aangevraagd.

Comment

Sodemieters zeg, heb ik nog op tijd die 159 daar weggehaald ;-)

Dus ik moet op bezoek naar andere Alfa dealer voor onderhoud?

Maar dit is natuurlijk vreselijk....
                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oke Houten blijft dus nog even.
                                          Ik ben benieuwd...

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dikke shit zeg. Altijd een prima dealer geweest. Ik ben klant in Utrecht, mijn GTA is daar in onderhoud. Heel erg voor de mensen daar. Leuke club autoliefhebbers. Houten is gelukkig niet veel verder....
                                            AR Giulietta QV Savali
                                            Maserati Racing

Comment

Lees het nu pas, erg sneu zeg. Was met afstand de beste Alfadealer waar ik mijn 155 en 156 in onderhoud heb gehad. Niet de goedkoopste, maar ze fixten (bijna) alles in 1x goed. Dat is bij veel andere dealerbedrijven wel anders.
                                              Hopelijk blijft vestiging Houten bestaan.

Comment

Ach als hij er echt zo slecht voor staat dan is dit natuurlijk perfect voor vestiging Houten.

Die gaan het nu pas ECHT druk krijgen.

Lullig voor de mensen ja.

Ze zullen wel weten hoe ze moeten sleutelen natuurlijk .................... ;-)

E
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Vijf vestigingen Sam van Lingen failliet

De rechtbanken van Amsterdam en Utrecht hebben de vijf vestigingen van Sam van Lingen waarvoor faillissement was aangevraagd, vandaag failliet verklaard. Afgelopen vrijdag heeft curator H. Pasman bij de rechtbanken verzocht om de surseance van betaling om te zetten in een faillissement. Het gaat om de vestigingen in Haarlem, Utrecht, Amsterdam, Amersfoort en Aalsmeer.

Stern
                                                  Inmiddels zijn de gesprekken over de toekomst van het bedrijf volop bezig. Stern heeft met Sam van Lingen gesproken over een overname van de niet failliete hoofdvestigiging in Houten. Morgen gaat het bedrijf met de curator praten over een mogelijke overname van personeel en activa van de failliet verklaarde vestigingen.

Comment

Working...
                                                  X
                                                  😀
                                                  🥰
                                                  🤢
                                                  😎
                                                  😡
                                                  👍
                                                  👎