Tja, ik rijd al sinds afgelopen zaterdag in mijn Alfa 147 (1.6 op LPG), dus het moest er een keer van komen natuurlijk: the defects.
Aflevering allemaal prima gedaan, maar na 200 kilometer sturen toch een paar kleine dingen. Zal allemaal wel onder garantie vallen, maar ik vind het fijn als ik de heren monteurs kan vertellen wat z zo'n beetje moeten doen.
Komt 'ie:
- Binnenverlichting komt uit het plafond vallen. Nou ja, het hangt nog, maar wel behoorlijk los. Zullen ze vast wel met wat lijm/ducktape/purschuim kunnen fixen, komt wel goed.
- Linkerhelft van het display van de radio doet nauwelijks iets. Is zo'n af-fabriek inbouwding, dus even een geoekope Pioneer scoren zal niet werken.
- Koelvloeistoftemperatuur blijft niet constant. Stadsverkeer houdt hij hem netjes op 90 graden, zodra je de snelweg opdraait of gewoon een beetje doorrijdt zakt het temperatuurmetertje naar tussen de 70 en 80 graden.
- De lastigste storing: bij terugschakelen van 3 naar 2 hoor je voorin een soort van schurend geluid zodra je de koppeling weer laat opkomen. preceis rond het aangrijppunt kraakt/schuurt het. Zo te horen ergens onder de motorkap.
Iemand enige hints (vooral mbt die laatste 2 dingen)??
Aflevering allemaal prima gedaan, maar na 200 kilometer sturen toch een paar kleine dingen. Zal allemaal wel onder garantie vallen, maar ik vind het fijn als ik de heren monteurs kan vertellen wat z zo'n beetje moeten doen.
Komt 'ie:
- Binnenverlichting komt uit het plafond vallen. Nou ja, het hangt nog, maar wel behoorlijk los. Zullen ze vast wel met wat lijm/ducktape/purschuim kunnen fixen, komt wel goed.
- Linkerhelft van het display van de radio doet nauwelijks iets. Is zo'n af-fabriek inbouwding, dus even een geoekope Pioneer scoren zal niet werken.
- Koelvloeistoftemperatuur blijft niet constant. Stadsverkeer houdt hij hem netjes op 90 graden, zodra je de snelweg opdraait of gewoon een beetje doorrijdt zakt het temperatuurmetertje naar tussen de 70 en 80 graden.
- De lastigste storing: bij terugschakelen van 3 naar 2 hoor je voorin een soort van schurend geluid zodra je de koppeling weer laat opkomen. preceis rond het aangrijppunt kraakt/schuurt het. Zo te horen ergens onder de motorkap.
Iemand enige hints (vooral mbt die laatste 2 dingen)??
Comment