Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ooit vond je ze lelijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ooit vond je ze lelijk

Er zijn van die auto's die je ooit spuug en spuuglelijk vond. De tijd tikt door, je wordt wat ouder en gaat langzamerhand steeds minder nieuwe dingen mooi vinden en alles wat oud is (geworden) begint je aandacht en interesse te krijgen. Dat geldt vrijwel voor alles, dus ook voor Ferrari (meervoud).

Neem nu deze 400i: http://classicdriver.com/uk/find/410...lCarID=1779147

Dit is toch eigenlijk geen spuuglelijke auto? Het is een absolute beauty, waar je een half uur omheen kunt draaien. Een auto die je begroet en een knikje van goedkeuring en respect toont. Als deze auto voor een terrasje geparkeerd staat, dan zou ik een paar minuten langer blijven zitten en genieten van mijn espresso. En als ík de eigenaar van die auto zou zijn, dan zou ik alvorens de allereerste rit die ik ermee zou maken (proefrit is niet nodig, dan is het effect weg), er gewoon lekker in gaan zitten. Eerst alleen. Dan met een goede vriend van me. En dan drinken we een espresso in de auto. Even kennismaken, zodat de auto even kan wennen aan het nieuwe baasje.

Ik zou de auto starten. En het geluid opsnuiven als de geuren van benzine de auto inwalmen. Ik zou een rondje lopen rond de auto, als ie stationair staat te draaien en de damp uit de 4 (niet originele) uitlaten zou opstijgen. De lege kopjes leveren we weer in, bedanken de verkoper en stappen in. Heel langzaam zou ik de koppeling op laten komen en het terrein afrijden. Op weg via een mooie route naar huis. De auto zou prachtig staan onder ons huis. Heel de buurt zal wel komen kijken, want dat deden ze tot nu toe met iedere auto die 'anders' was als ik ze daar neer zette.

Maar ja, koffie in Heilbronn is niet te zuipen.

Ja, mooi ding, vooral in dat bruin.
    Bij Kroymans in Ede staat een rode Ferrari 400 en dat vind ik minder mooi. Wel leuk om eens eentje in het rood te zien overigens, want dat zie je eigenlijk nooit bij een 365/400/412.

Vroeger vond ik Alfa Giulia's niet echt mooi trouwens, dat is ook echt zo'n auto waar je aan moet wennen. Maar als je het dan snapt, dan kun je echt genietenv an alle lijnen, randjes etc die die auto heeft. Sommigen vinden hem op een vierkante Lada lijken, maar die kijken niet goed.

Berlina's vind ik nog steeds niet mooi overigens. Kont is te lang en de hele vorm vind ik te saai. Dat ze goed rijden, geloof ik trouwens best!

Er zit gewoon te weinig op en aan vind ik en vooral het zij-profiel vind ik saai.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ooit vond ik dez Fulvia en Flavia Berlina's lelijk. En ik moet zeggen het heeft even geduurd voordat ik ze wel ben gaan waarderen. Het is ook een auto die je in het echt moet zien, in twee dimensies komt het lijnenspel absoluut niet uit de verf.

Comment

Hetzelfde heb ik met de door Bertone gestylde Ferrari Dino 208/308 GT4. Dat vond ik helemaal niks. Tegenwoordig vind ik die auto mooier dan een GTB....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
          Ooit vond ik dez Fulvia en Flavia Berlina's lelijk. En ik moet zeggen het heeft even geduurd voordat ik ze wel ben gaan waarderen. Het is ook een auto die je in het echt moet zien, in twee dimensies komt het lijnenspel absoluut niet uit de verf.
          Die zijn mooi idd! De voorkant/grille vind ik wel het minste en deze hoek het mooist. Beetje hetzelfde als de Giulia vind ik. Lijkt saai en vierkant, maar heeft allerlei mooie dingetjes als je goed kijkt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
            Hetzelfde heb ik met de door Bertone gestylde Ferrari Dino 208/308 GT4. Dat vond ik helemaal niks. Tegenwoordig vind ik die auto mooier dan een GTB....
            Grappig, ik heb een 308 GTB* eigenlijk nooit mooi en begeerlijk gevonden en de GT4's wel en ze worden alsmaar mooier, al denk ik dat de prijzen nu wel op de bodem zitten. Zie dat exemplaar in 't 'mooi Italiaans' draadje wat ik heb gepost. Die auto is nu spotgoedkoop. Eigenlijk zijn we allemaal stom als we die niet kopen.

*De 288 GTO daarentegen is één van mijn absolute droomauto's.

Comment

Zie laatste tijd Renault 4tjes rijden in, op het oog, perfecte conditie. Ook leuk.

Comment

Dat heb ik dus niet.
                Als ik het destijds toen ze nieuw waren al niks vond, wil ik het nu ook niet. Zijn eigenlijk maar heel weinig uitzonderingen op.

Andersom heb ik dan vaker, dat ik een bepaald nieuw model wel mooi vind, en dat je je een paar jaar na introductie afvraagt wat je er ooit in zag. Had ik met veel Renaults (eigenlijk blijven alleen de R4 en de R16 over als modellen die ik echt erbij zou willen...).

Comment

Kunnen we het hier beperken tot Italiaanse lelijkerds? :)

Comment

Met veel Fiats heb ik het ook :-)

Comment

Wat die Fulvia betreft, de serie 1 is heel veel mooier dan de serie 2.

Comment

is dit een verkapte manier om weer over de 1-serie te beginnen?? ;-)
                        Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Die grote bek van moderne Audi's, die went...
                          fka v164

Comment

Ha, die V164;

Dit in tegenstelling tot zulks bij sommige gummers.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Ik heb dat met de Lancia Thema 8.32.

Vroeger vond ik het echt een lelijk rothok, en begreep niet dat Ferrari daar z'n techniek aan 'leende'. maar op de 1 of andere manier kan ik het nu goed waarderen.

Forza!

Comment

Motor is niet helemaal Ferrari he? Ding draait de andere kant op en is door Ducati gebouwd toch?

Wel, serieus gaaf ja.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ducati? Hmm, nog nooit gehoord maar 't zou best kunnen. Maar op 't kleppendeksel staat och gewoon "Lancia by Ferrari"?
                                  Ik was er altijd van overuigd dahet gewoon een 2.9-liter uit de Mondial was, teruggeschroefd naar 210pk. En dan dus dwarsgeplaatst. Kennis van me heeft zo'n ding een paar jaar lang dagelijks gereden, zo'n 100km per dag. Ging zonder problemen, alleen natuurlijk de kosten voor een beurt was even schrikken...€3500,-!
                                  Giulia 1600 Super '65
                                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

Dat van Ducati wist ik ook niet.

heb je meer info Harry?
                                    Forza!

Comment

http://www.ducati.com/heritage/news/...o_ruote2.jhtml

The last chapter on 4-wheeled engines is more recent and comes out of the friendship and collaboration between Ducati and Ferrari. Between 1990 and 1992 Ducati produced a V-8 cylinder automobile engine that was designed by Ferrari but produced in Ducati. This engine was used for a limited series of the Lancia Thema, the 8.32.

Comment

Ook nooit geweten dat de 8.32 motor bij Ducati gemaakt was.
                                        Waarschijnlijk is mijn motor (1988) ergens anders gebouwd omdat:

"Between 1990 and 1992 Ducati produced a V-8 cylinder automobile engine that was designed by Ferrari but produced in Ducati."
                                        Het blok is een F105L, wat hetzelfde is als een 308QV. Echter zit er een andere krukas in, waardoor de motor als een echte V8 loopt i.p.v. een dubbele 4 cilinder zoals bij Ferrari. Als je een 328 hoort rijden, dan klinkt de motor eerder als een 4 cilinder dan een 8 cilinder. De 8.32 motor loopt hierdoor wat rustiger bij lage snelheden.
                                        Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                        Lancia Thema 8.32 1988
                                        Bimota SB6 1995
                                        Suzuki GSX-R750 1985
                                        Suzuki GSX-R750 1985
                                        Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Voor zover ik weet gaat dit om alle 8.32 blokken hoor. Maar die Italianen doen gekke dingen soms.

Komt DJ hier nog af en toe? Die weet dit misschien.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                          X