Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159 1750 Turbo Benzina

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa Romeo 159 1750 Turbo Benzina

Is die 1.8 turbo 200 pk versie nou al te koop? Het zou vanaf april zijn, maar ik kom 'm nog nergens tegen in 'de lijsten'.

Hij staat erg hoog op m'n lijstje, ik ben erg benieuwd naar hoe zoiets rijdt.

Ti pakketje, spiegels in carrosserie kleur. Klaar:
    Forza!

Het oogt in ieder geval goed, als je het mij vraagt. Leuk ook dat ze de benaming 1750 gebruiken voor deze 1.8.
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ja, cool ding.
      Geen idee verder :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Nou. *kick* dan maar.

Met een brok in m'n keel heb ik een zoekopdracht geplaatst voor een 159 TBi SW met Ti pakket. De GTA gaat er dus binnenkort uit, want dat wordt de inruiler. (bij deze dus ook in de 'stille' verkoop :) )

Ik heb een auto nodig met wat meer ruimte, en ik blijft toch bij Alfa hangen, hoe graag ik natuurlijk ook een 3 serie had gereden ;) . Ik heb nog heel even naar een 166 gekeken, maar dat vond ik toch wat logger en heb liever een nieuwer model. 159 V6 ook naar gekeken en mee gereden, maar dat blok maakte me eerder verdrietig dan blij. Wat een loom rotblok, en het zuipt nog meer dan de 'echte' alfa V6 in m'n GTA.
        De 1750 turbo is wat lichter in de neus, zuiniger en met wat tweaks ook wel naar de 240 pk te krijgen. Dat lijkt me de goede keus, hoewel ik het V6 geluid wel ga missen.

Ik heb nog niet echt gekozen voor een kleur of optiepakket, hoewel een Ti al aardig vol zit. Maar het wordt een donkere kleur, en die chromen spiegels gaan eraf. Navi zou leuk zijn, maar ik wacht de opties nog even af.
        Forza!

Comment

Wat moet dat oude hok van je nog kosten dan :-P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
            en die chromen spiegels gaan eraf.
            Wat mot je voor die dingen hebben? :-)
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Goeie keuze! Ik hoor tot nu toe ook alleen maar positieve verhalen over de 1750. Niet alleen qua motorisering, maar ook schijnt de auto opeens een stuk lichtvoetiger te zijn omdat de nieuwe 159 ook nog eens wat kilo's is afgeslankt. Squadra Tuning is al bezig met een chip te ontwikkelen en ze zitten nu al rond de 240pk begreep ik.

Kleurtje? Neem alstjeblieft een rode! Zwart en andere donkere tinten zie je al zoveel.
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                Wat moet dat oude hok van je nog kosten dan :-P
                Interesse? Je mag altijd even komen rijden namelijk. Hij is zonder die probleem tuning van MR ;) tutto originale. Ik zal eens even kijken hoeveel afschrijving ik kan hebben, want een prijs bij particuliere verkoop heb ik nog niet berekend. Zal rond de 14k liggen.

Het metallic rood van de 159 is inderdaad een mooie dieprood kleur. Kan ik ook goed waarderen. Zwart is wat anoniem, maar ik zag pas een grigio stromboli, en dat vond ik zeker niet verkeerd. Voordat iemand over wit begint, dat neem ik nooit tenzij Bianco Nuvola weer leverbaar wordt.
                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                  Wat mot je voor die dingen hebben? :-)
                  lol @ dagelijkse zoektocht van John op zoekterm 'chroom' :)
                  Forza!

Comment

Nou ja echt serieuze interesse misschien niet, maar vind het wel interessant ;-)

Maar de grootste ellende is de Fiat voor een goede prijs verkopen natuurlijk, ligt toch lastig in de markt zulke auto's. En was net druk bezig met de plannen om de Fiat weer helemaal top te maken. Maar was wel onder de indruk van een ritje in Hessel's GTA destijds, voelde me er gelijk in thuis. Motorisch erg fijn, voelt wat minder snel dan de Fiat maar wel een stuk verfijnder en lekker relaxed mee te rijden door veel koppel onderin.

Je kwam niet toevallig zondag naar de meet of wel? Even kijken kan geen kwaad natuurlijk :-)

Comment

lol @ dagelijkse zoektocht van John op zoekterm 'chroom' :)
                      Tja, ik moet tenslotte ergens mee m'n naam hoog houden :-)
                      2 x ouwe premium meuk
                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

De ti kan (of kon?) je slechts in een beperkt aantal kleuren krijgen. Dat is erg jammer. Ik zou veel liever zien dat je wat extra kleuren kan scoren die alleen op ti geleverd worden (zoals Bianco Nuvola). Ze hadden overigens ook een vrij sjieke bruingrijs metallic (naam ben ik even kwijt).

Verder blijf ik het (op de wat grote overhang voor) een erg mooie auto vinden.

Groet
                        GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                          De ti kan (of kon?) je slechts in een beperkt aantal kleuren krijgen.
                          Klopt, je hebt alleen zwart-zwart interieur (sport interieur met zwart leer) en de lakkleuren die ze daarbij leveren zijn ijswit, alfa rood en zwart (niet metallic) en van de wel metallic: zilvergrijs, grigio stromboli en indaco, en carbonzwart.

Dat bruin wat je bedoelt heeft wel een chique naam: Marrone Luci del Bosco, maar is niet leverbaar met Ti pakket. Het is overigens ook niet mijn favoriete kleur zeg maar :)

@ Jurgen, ik ben er zondag waarschijnlijk niet bij, maar apart afspreken kan altijd. Ik denk wel dat de Fiat dan weg moet, want 2 bodemloze putten gaat niet werken :)
                          Forza!

Comment

fka v164

Comment

Lol, de Fiat is een aardig bodemloze put inderdaad. Het gekke is dat naarmate de auto steeds minder waard wordt dat het steeds pijnlijker wordt om er grote bedragen in te steken. Het had eigenlijk gehoopt dat zo'n GTA een iets minder bodemloze put zou zijn (afgezien van het verbruik dan!) ;-)

Comment

... Hij is zonder die probleem tuning van MR ;) ......
                                LOL, ja dat heeft er maar 3 maanden opgezeten. Drama. Mijn auto is motorisch standaard en alleen de remmen en het onderstel zijn aangepast (Modena), maar dat wil je op een Alfa ook niet standard hebben :)

Welke meeting is dat zondag?
                                AR Giulietta QV Savali
                                Maserati Racing

Comment

Deze: http://www.gummen.org/forum/showthre...?t=2535&page=3

Heb je de Alfa nog steeds trouwens? Stond toch ook genomineerd om plaats te maken voor iets anders?

Comment

oh ja, remmen upgrade heb ik ook gedaan. Maar dat is ook wel nodig inderdaad. Dus niet alles origineel, sorry. :)

overigens is het niet zo'n bodemloze put als dat iedereen roept. Verbruik is flink ja, (gem. 1 op 6) maar dan koop je maar een twingo 1.2 toch? Onderdelen en onderhoud zijn niet veel duurder dan bij andere merken. Het is bij een GTA alleen soms lastig sleutelen door het volgepropte motorcompartiment. Voor een radiateur moet de hele voorkant er bijvoorbeeld af. Dan gaan uurtjes wel tellen. (maar de radiateur is dus vrij nieuw en gaat zeker nog 5 jaar mee :) )
                                    Last edited by Scudetto; 03-11-09, 16:53.
                                    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                                      Deze: http://www.gummen.org/forum/showthre...?t=2535&page=3

Heb je de Alfa nog steeds trouwens? Stond toch ook genomineerd om plaats te maken voor iets anders?
                                      Auto heeft op de nominatie gestaan idd (nadat de dynamo weer een keer stuk ging). Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om auto te rijden, GTA heeft net 70K op teller en de Maser nog geen 43K. Op een weekend misschien eens tijd voor een ritje. Woon-werkverkeer is vliegtuig / taxi / trein :(. Wanneer ik mid volgend jaar weer wat meer in Nederland ben dan ga ik wel shoppen. Wordt geen Alfa hoor :)
                                      AR Giulietta QV Savali
                                      Maserati Racing

Comment

Rica is als eerste klaar met het ontwikkeln van een nieuwe ECU voor de 1750TBi, komen tot 230pk en 400Nm.

check:
                                        http://217.205.252.50/rica-new/viewc...x?vehicle=1199

Squadra Tuning is nog niet klaar, maar komen wel al een stukje verder:

"Het MED17.3.1 systeem is nieuw voor Alfa Romeo. Bij onze Oosterburen werd het al langere tijd toegepast en zodoende wisten wij dat het niet eenvoudig is dit type injectiesysteem te voorzien van nieuwe software. Die ontwikkeling, om het systeem te kunnen programmeren, heeft heel veel tijd gekost. Voor ons geen probleem daar Alfa Romeo geen gebruik maakte van dergelijke systemen. Inmiddels is men erin geslaagd om dit type injectiesysteem te kunnen programmeren en kunnen wij vrolijk verder met de ontwikkeling. Een eerste "opzetje" liet al 415 Nm en 235 pk zien. Er zijn echter nog een aantal zaken die we opgehelderd wensen te zien voordat we onze definitieve Squadrachip voor de 159/Brera/Spider 1750 TBi kunnen aanbieden."

Meer leuke info of de techniek van het 1750-blokje:
                                        http://squadra-tuning.nl/NL/alfa/159/159_1750_tbi.html
                                        Giulia 1600 Super '65
                                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

*noted* :)
                                          Forza!

Comment

Ik lees net in de autovisie dat de 1750 motor in de Milano straks 240pk gaat krijgen?!
                                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Er is echter 1 groot verschil!

Squadra meet standaard al 215pk en 360nm.
                                              Deze auto levert standaard echt geen 215pk en 360 Nm!
                                              Dat ligt aan de testbank waar deze getest is.

Rica daarentegen gewoon netjes 197pk en 321 Nm zoals het ook echt is.
                                              Op een Maha testbank, de industriele standaard.
                                              Weliswaar staat er op de site gewoon 200pk en 320nm zoals het in het boekje (en tevens in de ecu software) staat beschreven.

Het netto verschil van 230-197=33 pk en 400-321=79 Nm is toch echt een flink stuk meer dan dat van squadra.

Comment

Working...
                                              X