Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Alfa 147 1.6 Veloce

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen Alfa 147 1.6 Veloce

Gummers,

Mijn neefje heeft interesse in een Alfa 147 uit 2004. Ik als duitse meuk rijder weet uiteraard weinig af van Alfa's anders dan dat je een hechte band met je dealer krijgt.

Het gaat om een 1.6 Veloce Edizione Esclusiva uit 2004 met 63.000km op de teller. De distributieriem schijnt net vervangen te zijn want die moeten geloof ik elke drie jaar of 60.000km vervangen worden.

Ervaringen en advies zijn welkom.

http://www.samvandalen.com/auto/alfa...wstaat-63000km
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Leuke wagen. 't Zijn echt niet de rampenbakken van de borrelpraatverhalen hoor, die 1.6 is een prima motor en verder is de 147 gewoon een uitontwikkeld model met weinig "spannende zaken". Ja, de draagarmen zijn een zwak punt, maar dat zal met deze kilometerstand ook nog wel even meegaan.

Niet onbetrouwbaarder dan een vergelijkbare Golf van die leeftijd.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

http://www.gummen.org/forum/showthre...highlight=twin

Met de toevoeging: alles motorisch wat voor de 2.0 en 1.8 geldt geldt ook voor de 1.6 Veloce. M.u.v. de balansassen op de 2.0

Comment

Ik heb geen ervaring met nieuwe Alfa Romeo typen maar je hoort wel eens wat. Het zijn an sich goede auto's maar luister naar mogelijke rammels van het onderstel want kan duiden op speling bij de stabilisator of anders te wijten aan de silent blocs> dat wordt helaas draagarmen vervangen want deze kun je niet los bestellen? De motoren schijnen nog steeds iets meer olie te verbruiken maar dat hoeft geen probleem te zijn als maar tijdig werd gepeild en op niveau werd gehouden. Het vervangen van de nokkenasversteller is bij Alfa gewoon periodiek onderhoud.Bij een proefrit moet het jeugdig en strak aanvoelen en niet uitgeleefd.

Comment

Dank allen voor de nuttige info!

Heb even een vriend van me gebeld die al 8 jaar monteur is bij de Alfa. Die gaf inderdaad dezelfde dingen aan, distributieriem, nokkenasversteller, draagarmen. Verder waren er niet veel rare problemen bij deze motoren anders dan normale slijtageproblemen.

Hij gaat in ieder geval even kijken. Wordt vervolgd.
          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ja, zijn niet slechter dan auto's v/d concurrentie hoor.
            En het zijn fijn sturende auto's ook nog!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zonder de gelinkte draadjes opengeklikt te hebben: radiateur en thermostaat hebben ook niet het eeuwige leven. Maar ik verwacht dat hij met deze km stand daar voorlopig geen last van heeft.

Draagarmrubbers zijn bij mijn weten niet los te bestellen, maar gezien de prijzen van losse draagarmen moet je dat niet eens willen.
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Working...
              X