Zeggeh, get your facts straight ET.
Het is: Abarth Grande Punto.
All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
De nieuwe Abarth Punto Evo, die ergens in de eerste helft van 2010 aan het grote publiek wordt getoond zal worden voorzien van een nieuwe krachtbron. In het vooronder van de temperamentvolle hatchback komt de nieuwe MultiAir motor te liggen die ook in de Mito QV te vinden is. Dat betekent dat de Abarth Punto Evo 170 pk uit de fabriek mee krijgt en dat is 15 stuks meer dan de huidige 1.4 Tjet.
Ga je vervolgens voor het esseesse-pakket dan wordt het helemaal feest, aangezien deze precies de magische grens van 200 pk haalt. Daarmee moet de Abarth ongelofelijk van de plek willen, aangezien de huidige esseesse met 180 pk ook al een geboren sprinter is.
ExTaxi, bedankt voor het linkje. Ben erg benieuwd naar de Abarth Punto Evo. Met alle huidige Abarth-varianten gereden (500 en GP, beide normaal en esseesse) en moet zeggen dat ze gewoon erg lekker sturende auto's neerzetten. De Abarth 500 esseesse bezorgt je een enorme grijns, de GP gaat serieus lekker de bocht door. Kortom: laat die 200 pk maar komen!
1972 AR Giulia Super • 1994 AR 164 3.0 • 1998 AR Spider 2.0
Ik zag laatst een nw GP rijden met grote EVO-stickers op de zijkant.
De auto viel mij vooral (negatief) op, omdat hij ook dat irritante geknipper met de mistlampen had tijdens het sturen op de rotonde!!
De DOMSTE uitvinding v/d laatste jaren.
Heel even denk je namelijk dat de auto richting aangeeft en dat je dus de rotonde op kunt rijden. Maar nee, het is de cheapskate versie van de 'meesturende' verlichting... aargh...
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Ik heb al een aantal Punto Evo's zien rondrijden met de zwarte neus meegespoten in carrosseriekleur. Blijkbaar vinden meer mensen de facelift minder geslaagd. Dat scheelt echter wel enorm, dan is het gewoon een leuke auto.
Die Abarth wielen zijn wel helemaal af, staan echt goed.
In het small-hothatch segment is deze toch wel DE keuze. Polio GTI is te saai, Renault Clojo RS te hardcore voor dagelijks en te weinig koppel (smalle powerband) en Coopert S te duur. In SS pakket natuurlijk kers op de slagroom. Heerlijk ding!
BMW F30 328iA BMW E87 130i BMW E30 M3 + E92 M3 GT4
Ik blijft de Punto Abarth echt de leukste in zijn klasse vinden, EVO of niet maakt me niet uit. Je ziet ze wel erg weining. Toevallig staat er sinds 2 weken iedere dag een witte pre-EVO Abarth op Duits kenteken vlak bij mijn werk. Ik kom er iedere dag langs, blijft een leuk model om te zien!
Die haal ik volgende week op voor een test (voor FIATblog.nl), ben benieuwd! De gewone stuurt erg goed op Balocco en bij de Abarth Grande Punto stuurde de esseesse een stuk beter dan de veranderingen op papier deden vermoeden.
Benieuwd hoe het rijdt!
Het ziet er leuk uit, maar heb wellleens met een 500 Abarth EsseEsse gestuurd en was daar niet enorm van onder de indruk, terwijl ik dat bij een Clio RS met Cup onderstel wel had......
Ben ik met je eens wat betreft de 500. Ook daar trouwens weer: esseesse een heel stuk beter dan de gewone Abarth die niet helemaal lekker in balans lijkt te zijn. Stoelen in de 500 kunnen ook beter. Abarth Punto wat rijden betreft een stuk beter. Als ik het even moet verduidelijken:
500
Lekker scheur ding, leuk geluidje, lekker vlot, had gewoon Fiat 500 Abarth moeten heten en bij de Fiat-dealer te koop moeten zijn.
500 esseesse
Heerlijke kar om bochtige weggetjes mee te pakken, krijgt er een grote lach van op het gezicht en stuurt een pak beter dan de normale, wat kleine dingen kunnen doen. Ook ECHT vlot, de esseesse.
Abarth Punto Evo
Erg lekker snel vervoer, stuurt goed. Beter ook dan de Grande Punto (beide op Balocco getest). Al aardig rap maar het gevoel van de auto (onderstel, grip) schreeuwen om wat extra peper, kan het makkelijk hebben.
Punto Evo esseesse
Als de verbeteringen hetzelfde zijn als bij de GP dan belooft het leuk te worden.
Mening Autoblog deel ik niet. Heb een aardig referentiekader (van de Clio's tot het steigerende paard op het circuit, van yaris cup-auto tot het complete gamma aan Lancers en Porsche spul) en vind de Abarth Punto Evo toch echt behoorlijk goed sturen...
Comment