Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concorso Italiano

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Concorso Italiano

beter bekend als 'viva italia'

Dit evenement rondom Italiaanse auto's is weer op pinkstermaandag (1 juni) op circuit Assen.

http://www.viva-italia.nl/

Nog gummers die hier even gaan kijken? Ik ben er waarschijnlijk bij, als ik nog ergens een Ferrari kan lenen. :)
    Forza!

Geen idee.
    Is dat nog steeds dat feest waar de helft uit jumpstyle en getunede Fiat Bravo's bestaat of is die onzin eindelijk opgedoekt? :-)

De andere helft is meestal wel de moeite waard overigens hoor!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      Geen idee.
      Is dat nog steeds dat feest waar de helft uit jumpstyle en getunede Fiat Bravo's bestaat of is die onzin eindelijk opgedoekt? :-)

Dan lijkt me dit beter
      http://www.youtube.com/watch?v=4eg8ZbnvARs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Geen idee.

Hmja, dat idee heb ik dus eigenlijk ook. Maar ik ben de afgelopen 3 jaar niet geweest, dus ik weet het zelf niet. We zien het wel, als het vol met petjes en matjes staat kunnen we weer snel terug.

Overigens kun je wel even vrij rijden op het circuit. Of vliegt dan het polyester je om de oren? :)
        Forza!

Comment

lol, geen idee.
          Het is meestal wel druk op de baan en het zijn niet allemaal goede courerus natuurlijk, dus het risico is veel groter dan tijdens een Gummen circuitdag. :-)

Ga je met de GTA?

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Als ik geen Ferrari kan regelen, dan wordt het de GTA idd. Dat moet de gemiddelde uno-fapper toch ook wel leuk vinden? :)

Assen is an sich wel een leuk circuit voor een GTA (weinig korte bochten)
            Forza!

Comment

Ik ben jaren terug 1 keer geweest. Alleen al de straf om met de Fulvia uren lang over dodelijk saaie snelwegen te rijden houdt me tegen. Mijn God, Assen - end of the world. De Lancia rijdt het liefst of 90 op een glooiende noord-Franse D-weg, of 150 op de Autostrada. Bij 110 p/u is er gewoon geen zak aan.

:-)
              Clio Mexx 1.4 '97
              Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Tot 2 jaar geleden was ik vaste bezoeker van dit evenement, maar de laatste jaren ging het hard achteruit. Het aantal interessante auto's en stands was tijdens mij laatste bezoek (2007) bedroevend. Ik heb me toen voorgenomen niet meer te gaan. Maar, wanneer je niet raakt uitgekeken op moderne (doorsnee) Ferrari's en Maserati's, polyester en boem-boem is het vast leuk....

Comment

Ben er net geweest
                  Vond het wel cool (los van de skyppiebal getunede bravos en puntos).
                  Mooi exotisch spul.
                  Lambo's rulen big time qua voorkomen maar ook zeker qua geluid.
                  Opmerkelijk is dat er een stuk of 4 verre aries met std uitlaat door de pace van het circuit werden gehaald omdat ze teveel kabaal maakten, terwijl de grootste herriebak gewoon kon blijven rijden.
                  Nog opmerkelijker dat iemand panne had met zijn verre arie en vervolgens in een M6 cabrio zijn rondjes reed, en dat dit werd toegestaan.
                  De vrijwaring tbv het rijden was een grote wassen neus net als de baanveiligheid, de briefing etc.
                  25minuten rijden in een 155 was best werken als passagier, de deurhendel is krom en mn arm doet zeer.
                  Verder geslaagde dag.
                  E
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Gummer gespot:
                    Attached Files
                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

check! was inderdaad aanwezig. Je had niet even tijd om een praatje te maken Gijs? ;-)

Vond het dit jaar op zich minder erg wat foute tuning betreft dan andere jaren (ja het was er nog wel, maar werd veel minder de nadruk op gelegd). Maar anderzijds buiten de normale hoeveelheid aanwezige Ferrari's en Lambo's weinig echt hele bijzondere klassiekers te vinden. Ach ja, blijft toch altijd wel leuk om even een kijkje te nemen. En ik ben weer eens een mooie rode kop na een dagje teveel zon, hoort er ook bij he ;-)

Comment

Ik ben later nog langs de Coupé's gelopen, maar zag zo snel jouw auto niet staan en jou ook niet, dus van dat praatje is niets terecht gekomen :)

Comment

Gisteren ook 'even' heen en weer gereden. Wat een NOODeind is dat Assen toch. Dan helpt 100 per h/u ook niet meer, het blijft een rotstuk. Alleen daarom ga ik al niet meer.

De mannen in oranje hesjes werken ook al agressie op, omdat ik op het '2 km lopen vreemde merken parkeer terrein' moest staan. Maar een snelle slalom en wat extra gas waren daar de oplossing voor. Gewoon netjes op het paddock kunnen staan met m'n ongewassen GTA.

Toch een hoop mooie spullen gezien. los van de pimp-my-bravo/punto/uno clubs. 3 witte countachi bij elkaar *kwijl* een erg mooie Iso Grifo en ook de Coupe van Jurgen gespot :)

Weinig GTA's trouwens, maar toch een paar mooie gespot *twijfelt over inruil op een bianco nuvola GTA*

Paar leuke races gezien. De ferrari ronde was het leukst en spectaculairste van wat ik gezien heb. Ook het geluid was daarbij fantastisch.

Terug nog even in de file gestaan ook, waar ik al snel het 1 en ander aan italiaans spul naar de vluchtstrook zag verplaatsen. Er is een hoop koelvloeistof daar op de vluchtstrook gedruppeld. Inclusief die van de F355 die achter me reed.

conclusie: minder pimp gehalte dan ik had verwacht, maar ik kan wel weer een paar jaar overslaan.
                          Forza!

Comment

Iemand die Ducati nog gespot --> heftigste geluid van alles. Reed volgens mij in superbike trim. Erg gaaf.

Ik ben trouwens erg besmet met het Lancia Delta Integrale Evo 2 virus........

Wat een juweeltjes stonden er !

E

Comment

Ik sta elk jaar te kwijlen bij de Integrale Evo's met de mooie highback recaro's. Heb een aantal keren gestuurd in een 8v integrale en dat was al groot feest. Ik had er eigenlijk 6 jaar geleden een moeten kopen i.p.v. de Coupe. Had me in onderhoud waarschijnlijk nog meer gekost (hoewel...) maar dan was de auto nu meer waard geweest i.p.v veel minder :-)

Ik stond aan het begin van de dag ook in de tunnel tussen de countach's, klinkt echt schitterend en in het wit gewoon supergaaf. Dan valt zo'n 156 2.4 jtd die er voor reed echt uit de toon, wat is diesel dan ook echt ongelooflijk kut kwa geluid zeg!

Maar echt de moeite waard? mwhoah voor een keer wel, na zoveel jaar echter elkaar is het niet bijzonder meer. Maar ik heb elk jaar m'n eigen plekkie op het paddock een een gratis toegangskaart dus ik klaag niet :-)

Over 2 weken maar eens kijken of Spa Italia nou echt zoveel leuker is!

Comment

Denk dat een witte integrale evo2 wel staat op mn oprit
                                Met een pktje of 400
                                Gaat als een kogel dan
                                Evt in repsol kleuren zoals deze
                                http://www.youtube.com/watch?v=wN6bd...eature=related
                                Megagaaf, stukken mooier dan m'n wrx imho
                                E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                  Paar leuke races gezien. De ferrari ronde was het leukst en spectaculairste van wat ik gezien heb. Ook het geluid was daarbij fantastisch.
                                  Races is een groot woord (ondanks de slechts 5 letters), maar wat ik wél erg mooi vond is dat de rode 275 GTB tijdens de vrij rijden-sessies volle pijp ging en zo het aanzienlijk jongere spul (348, 355) goed kon volgen, erg gaaf. Zo hoort het, vlammen :)

Ik zal later deze week een selectie van mij foto's online zetten.

Comment

ja, die 275 ging goed los, mooi om te zien was dat!

Aan het eind van de dag, tijdens de Lancia sessie ook wel staan genieten van de Integrales. Daarvan gingen sommige ook volle pijp alsof er nooit wat stuk aan kan gaan :)
                                    Forza!

Comment

Hier staat een selectie: http://picasaweb.google.com/clubtech...soItaliano2009

Comment

Bedankt voor de foto's!
                                        Zo'n 275GTB is echt supercool idd! Gaaf als je het geld hebt om daar hard mee te rijden!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

heeft er iemand ook fotos gemaakt van de maserati biturbo's? en dan met name de bronsmetall. type I met spoiler(de mijne)
                                          clk55 amg
                                          164 qv 24v
                                          maserati biturbo
                                          zzr1100

Comment

Working...
                                          X