Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

147 opvolger:Giulietta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 147 opvolger:Giulietta

We lijken wel Alfa Romeo-Week vandaag! Nu is het de Alfa Romeo Milano die voor de lens van onze spionagefotograaf reed, de auto waarmee het merk z'n eeuwfeest luister bij wil zetten.

De Alfa Romeo Milano wordt de opvolger van de 147, die volgend jaar na een decennium trouwe dienst met pensioen mag. De 147-opvolger staat op het C-Evo platform, een doorontwikkeling van het platform dat moederconcern Fiat voor de Bravo en de Lancia Delta gebruikt.

Het C-Evo platform is meer ontwikkeld met het oog op sportiviteit, iets wat inmiddels ex-CEO Luca de Meo als kernwaarde van Alfa Romeo beschouwt. Volgens Alfa Romeo-medewerkers heeft De Meo de ontwikkeling van de Milano zelfs stopgezet, toen hij erachter kwam dat de ingenieurs gewoon het onaangepaste platform van de Fiat Bravo wilde gebruiken.

Qua benzinemotoren kunnen we rekenen op de splinternieuwe Multiair-motoren met 105, 135 en 170 pk. Ook de 1,75-liter turbomotor met 200 pk vindt z’n weg naar de Milano. De topversie wordt de GTA met volgens Alfa Romeo zelf 265 pk. Voor de dieselliefhebbers zijn er de Multijet-motoren.

Het Alfa DNA-systeem, dat we al kennen uit de Mito, zorgt ervoor dat de Milano een sportievere inslag heeft dan de meeste van z’n concurrenten. De krachtiger versies krijgen ook het Q2-differentieel mee.

Het Italiaanse merk onthult de Milano op de IAA in Frankfurt, die in september zijn poorten opent. In het eerste kwartaal van 2010 komt de auto op de markt. Alfa Romeo ziet de Milano als concurrent van de Audi A3 en de BMW 1-serie.

Rond die tijd komt ook de Mito GTA, de top-Mito met 240 pk sterke 1,75-liter turbomotor. Beide modellen moeten het eeuwfeest van Alfa Romeo in 2010 luister bij zetten.

bron: nu.nl

---------

"We lijken wel Alfa Romeo-Week vandaag"..? Nouja, laten we het artikel maar om de nieuwswaarde waarderen dan.
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Mooi is anders he? ;-)

Koplampen beetje in 8C/Mito stijl zo te zien.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Mooi is anders he? ;-)
        Ik hoop maar dat ze héél goede camouflage gebruikt hebben :)

Comment

En de nieuwe 159 gaat dan de Torino heten zeker....zzzzzzzzzzzzzzzzzz
          ------------------------------------------------
          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Hmm daar zal nog wel een beetje geschuurd en geschaafd aan moeten worden:-)
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
              En de nieuwe 159 gaat dan de Torino heten zeker....zzzzzzzzzzzzzzzzzz
              Nee, Giulia zo heb ik begrepen uit diverse publicaties op het www.

Groet
              GJ

Comment

...en hier dan de eerste duidelijke foto's van de Milano:

http://www.autoweek.nl/autonieuws/12...a-Romeo-Milano

Van achteren oogt de auto wel lekker 'dik', weet nog niet of ik de (nep?)luchtinlaat voor de voorwielen nou zo geslaagd vind. Verder eigenlijk een redelijk voorspelbaar ontwerp, doet me weinig....of is dat hier, met zoveel Alfa-liefhebbers, vloeken in de kerk? ;)

Comment

Ik ben een Alfa liefhebber inderdaad, maar mijn Alfaliefde houdt ook ergens op hoor. Ze hebben helaas ooit de verkeerde afslag genomen en zijn nog steeds de weg kwijt.

Comment

Tja, tja, kweetniet. Eerst maar eens goeie foto's zien :)

Waar zijn ze volgens jou de weg kwijtgeraakt Lenny?

Comment

ergens bij de 155 denk ik
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Eigenlijk het punt waar de Nord (in de 155) en de boxer (145/146) vervangen werd door Fiat 16V. Dat was zo 1995 ongeveer.

Ik wil best meegaan in een bepaalde uitwisseling van onderdelen binnen de Fiat groep, maar als je bij Alfa de eigen Alfa-motor weghaalt, dan haal je het hart uit het merk. Bij Alfa telt dat gewoon zwaar.

Comment

Ik snap het ook niet echt. De 166 en 159 vind ik nog steeds waanzinnig mooi om te zien. Over de rij-eigenschappen van vooral die laatste zwijg ik nog maar beter.
                          Ik vreesde echter bij de 149/Milano dat het weer een 8C-remake zou worden. Maar het is zelfs erger geworden!
                          Had gehoopt dat die de eerste Alfa zou zijn die ik nieuw zou kopen, maar dat feest gaat dus niet door.

Ik moet van achteren een beetje hier aan denken: de Q5 en Q7

Giulia 1600 Super '65
                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Tsja, waar zijn ze de weg kwijtgeraakt. De 156 en 147 waren mooie auto's toen ze uitkwamen, de 155 vind ik ook leuk en ze rijden ook goed.
                            Toch zijn die FWD-ers, hoe goed sommigen ook mogen rijden, het begin van het einde.
                            Kijk bijvoorbeeld naar *kuch* BMW, die zijn trouw gebleven aan het concept en kijk wat er is gebeurd. Het kan echter ook misgaan, zie Mercedes-Benz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                              Toch zijn die FWD-ers, hoe goed sommigen ook mogen rijden, het begin van het einde.
                              Och, die Sudjes die hoorden er echt wel bij. Maar vervolgens verschuiven de schijven van de bak naar de wielen (33) en is het scherpste er weer wel vanaf.

Comment

oké, Sud (sprint) mag :-).

Comment

Ik vind de neus van voren eigenlijk wel goed geslaagd.

Ben benieuwd hoe het in het echt eruit zal zien, (over een jaar..) maar ik ben nu wel gematigd enthousiast.

Zeker 1 van de leukere in het segment.
                                  Forza!

Comment

http://www.spyshots.nl/SpyShots/Meer...Milano?fotoid=

verdwijnt direct naar mijn shortlist

Comment

"naar" of "van" ?

Comment

Weet niet hoor maar die neus ziet er zo niet veel belovend uit...
                                        fka v164

Comment

Nou ja, dat stuk plastic chroom in het midden met de badge is het enige wat er uiterlijk een Alfa van maakt, voor de rest kan het ook een Koreaan zijn.

*helemaal afgeknapt op moderne Alfa's*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                            Ik moet van achteren een beetje hier aan denken: de Q5 en Q7

Astra vs Milano
                                            2019 Volvo V60 T6

Comment

Oei..

Comment

Die nieuwe rommel doet me ook werkelijk he-le-maal niets meer... :-(

Comment

nee NAAR mijn shortlist....natuurlijk even in het echt zien straks, maar in die klasse vind ik sowieso niet auto's echt verschrikkelijk mooi.
                                                  Ook een 1-serie is niet mooi, een normale Leon ziet er niet uit, de Bravo is ook niet je van het.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht

Astra vs Milano
                                                    Dit is wel erg.
                                                    Als hij nu de rijeigenschappen van een 159 heeft.....In ieder geval heeft hij al de looks van een Opel Astra.

Doet me een beetje denken aan Theo Maassen, die zichzelf als voetballer een kruising vond tussen Maradonna en van Aerle. Dan wel de conditie van Maradonna, en de techniek van van Aerle :)

Comment

Denk dat het allemaal wel meevalt.
                                                      Wat hadden jullie dan verwacht?
                                                      Een auto die je van een km kan herkennen net als een supertje?
                                                      De auto's in deze klasse moeten aan bepaalde eigenschappen voldoen, waardoor de speelruimtes qua design niet erg groot kunnen en zullen zijn....
                                                      Wat belangrijk zal zijn is dat de auto goed rijd en goed in elkaar zit.
                                                      Heel slecht rijdende auto's zie je inmiddels in deze klasse bijna niet meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                                        Heel slecht rijdende auto's zie je inmiddels in deze klasse bijna niet meer!
                                                        Klopt helemaal, maar onderscheidende eigenschappen in design, motoren en rijkwaliteiten helaas ook niet meer. Alles lijkt op mekaar... nag nag nag... Of zou ik gewoon oud worden :-)

Comment

Je hebt volkomen gelijk Elentinos, maar op het moment dat het wel erg afwijkend is geworden is het niet commercieel meer.
                                                          De consument van vandaag de dag is gewoon te veeleisend geworden, een auto moet sportief, stil, zuinig maar wel snel zijn en er moet vooral veel ruimte inzitten voor een lage prijs.
                                                          Juist dat is het probleem, vroeger kocht iemand een Supertje omdat hij hem leuk vond en omdat hij lekker sportief was.
                                                          Helaas maakte die een bult herrie zoop als een ketter etc. maar men koos daarvoor.
                                                          Nu maakt BMW denk ik de sportiefst rijdende 'gewone' auto's en dan zegt men :ding stuurt als een mes maar hij had wel wat comfortabeler mogen zijn.....
                                                          Flikker toch op man dat is de keuze die je maakt anders koop maar een Benz of wat dan ook.
                                                          Hierdoor durven fabrikanten geen uitspattingen meer te doen want dan worden ze afgezeken, en daardoor wordt alles zo 1 pot nat, ik kan niets anders bedenken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                                            Denk dat het allemaal wel meevalt.
                                                            Zegt de man die zelf voor een nieuwe toch maar naar BMW is overgestapt :-)

Comment

Tsja, alleen de achterkant maakt natuurlijk nog geen auto, voor het vergelijk Astra vs Milano.

Maar details als de V-vomige achteruit, de gladde achterbumper, de twee reflectoren, de dunne achterlichten, de vorm waarin het kenteken gemonteerd wordt; allemaal typische Alfa-stijlelementen die de Alfa over een paar jaar nog prima te pruimen maakt itt tot de Opel die helemaal niets met z'n voorganger heeft.

De 147 is ook nog erg leuk om te zien, juist omdat er nog zoveel elementen inzitten waaraan Alfa zich vasthoudt. Itt Opel waar het lijkt alsof het ontwerpteam elke kreer de opdracht krijgt een compleet andere auto neer te zetten.

En dan heb ik de voorkant nog niets eens besproken, moet je nagaan...:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                                Zegt de man die zelf voor een nieuwe toch maar naar BMW is overgestapt :-)
                                                                1 reden: RWD :-)

Comment

Working...
                                                                X