Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

147 opvolger:Giulietta

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
    Vraagje voor de (ex-)berijders van een Giulietta: handboek of toch TCT? Ik zou zelf van nature neigen naar een handbak overigens, maar misschien mis k dan iets geweldigs.

ik heb niet met de TCT gereden, maar na de ervaring met een Leon DSG hoeft dat automaat van mij niet. Ik vind het zelf schakelen veel leuker.
    GJ meld je ook even aan op het Giulietta forum, daar kun je heel veel zinnige info vandaan halen.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Van de week las ik een artikel (kan het niet meer vinden), waar men sprak dat de Giulietta eind 2018 een flinke renovatie gaat krijgen om zo nog een paar jaar(!) mee te kunnen. De opvolger zou op een ingekort Giulia-platform (dus RWD) komen, al zijn ze er bji FCA nog steeds niet over uit over de Giulietta überhaupt een opvolger gaat krijgen.

Maargoed, het lijkt ondertussen een beetje bij het bedrijfsplan van Fiat/Alfa te horen, om de best verkopende modellen zo lang mogelijk te blijven bouwen: Grande Punto (sinds 2005!), 500 (2007), Mito (2008), Giulietta (2010) en ook de 147 (10 jaar) en Punto MkII (11 jaar) hebben ze natuurlijk veel te lang gebouwd. Nu lijken ze dus weer dezelfde fout te maken met de Giulietta, al begreep ik van de dealer dat die sinds de komst van de Giulia weer een beetje aan een revival bezig is.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Op autoedizione.nl las ik zoiets, maar die site moet je altijd met een enorme zak zout nemen. Van de andere kant, het klinkt wel weer als de FCA werkwijze: gewoon vergeten opvolgers te maken. Met de Punto die je noemt als voorlopig dieptepunt, volgens mij komt die zelf uit 2005. Ooit was Fiat Europees leider in dat segment. Dan kun je wel een lulverhaal ophangen dat het geen nut heeft om met een opvolger te komen als het crises is, maar zorg dan wel dat je een opvolger klaar heb staan als mensen wel weer auto's gaan kopen. Ik ken overigens één iemand die zo'n gefacelifte Giulietta (in dat gave blauw) als leasebak heeft gekozen, maar dat is de enige die ik ooit in NL heb zien rijden geloof ik. En ze heeft ooit een MiTo gehad, maar ik vraag me af of ze anders aan de Giulietta gedacht had. Ik zou hem nieuw niet kopen, dan liever een BMW 1 of wachten op de nieuwe Mazda 3.

Comment

• Ondertussen hebben ze wel een prachtige nieuwe versie in de markt gezet, de Giulietta Sport. Ja, dat is dus Blu Misano van de Giulia Veloce.

In Italië is dit pakket vanaf het debuut te bestellen op de 1.4 Turbo Benzina 120 pk (ook op LPG), 1.4 MultiAir Turbo Benzina 150 pk en 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170 pk met Alfa TCT. Wat diesels betreft op de turbodiesel 1.6 JTDm 120 pk (ook belangrijk in Nederland) handgeschakeld of TCT automaat, 2.0 JTDm 150 pk en 2.0 JTDm 175 pk met Alfa TCT.

De Giulietta Sport kenmerkt zich door prachtige donkere 17 inch velgen in Quadrifoglio stijl, sideskirts en getint glas achter. De sideskirts zijn evenals details in het interieur eventueel verkrijgbaar in carbon-look dankzij het optionele Pack Carbon Sport. Uiteraard zien we ook weer de zo herkenbare luchtinlaat met rood lijntje zoals we die al kenden. De dubbele vergrote uitlaat op de hoeken maken het geheel af. Climate Control, Cruise Control, UconnectTM Live 5″, middenarmsteun voor, verstralers en Alfa DNA (met elektronisch differentieel Q2 en DST) en ESC met ASR en Hill Holder horen uiteraard tot de standaarduitrusting.
          Giulia 1600 Super '65

Comment

• Wat een coole kleur is het toch, ook op een Giulietta.
            Wel minder donkere wielen aub, dit zwart blijft gewoon fout en heeft een Alfa niet nodig.
            Grijs alsof er een dikke laag remstof opzit, ideaal.

Comment

• Volgens mij hebben ze voor de foto's een paar windingen van de veren af gezaagd. Die auto staat nog een stuk lager dan mijn QV.

En dit lijkt me zeker weten 18".....

Kleur is ech top, maar zag m laatst op een Stelvio....dat kun je beter niet zo bestellen.
              Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                Volgens mij hebben ze voor de foto's een paar windingen van de veren af gezaagd.
                Ik wilde al een opmerking maken dat bij Alfa de veerpootschotels op de persfoto's al doorgeroest zijn. Die tint op de (zij)ruit(en) voor komt zo ook niet door de keuring. Wel een gaaf kleurtje, maar het blauw dat ze al hadden (Blu Tornado?) vind ik mooier. Al die stomme rode lijntjes (en stiksels) ben ik helemaal klaar mee trouwens. Ik ben ook een kind van de jaren '80, maar nog niet toe aan die revival. :)

Comment

• Blu anodizzato zei de gek! :-)

Comment

• Die ja. Blu Tornado is dan die beetje paarsachtige kleur voor de MiTo.

Comment

• Het grote nieuws voor 2019:

De 1750 van de QV/Veloce gaat eruit en wordt vervangen door een de moderne(re) 2.0 uit de Giulia!

....alleen heeft hij wel nog maar 175pk, en durven ze hem nog steeds Veloce te noemen.

Dat kan 2 dingen betekenen: 1.) ze zijn daar echt helemaal de weg kwijt? Of 2.) ze creëren ruimte voor weer een "echte" QV met 250-300pk, want dat is een makkie met dat motorblok.

Leuke is dus wel dat je straks ook met gemak 300+ pk in je Giulietta kunt hebben door je 175pk Veloce even langs Squadra te sturen.

https://www.autoedizione.nl/alfa-rom...lietta-my2019/
                      Last edited by Veloce; 04-02-19, 16:04.
                      Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oeh, lekker.
                        Ik hoop op een AWD versie dan, met inderdaad potentie voor 300+ pk. Dat AWD zal wel ijdele hoop zijn, maar wie weet. Het blijft Alfa.
                        Forza!

Comment

• Ik las het ook, en geloof er niets van. Die tweeliter is gemaakt (en wordt ook alleen gebouwd) als in lengterichting geplaatste motor met achttraps ZF automaat. Waarom zoveel moeite doen om die voor een Giulietta aan te passen, terwijl je ook een 1.3 Firefly met 180 pk hebt liggen die er zo in past en ook een GPF heeft om aan de Euro 6D temp norm te voldoen? Want dat doen momenteel alleen de 120pk versies (1.6JTD en 1.4T-jet). De rest is niet leverbaar sinds september 2018, behalve in NL waar de importeur de ouwe meuk huizenhoog opgestapeld heeft volgens mij. Inderdaad; het blijft Alfa. Soms gelukkig, in dit geval helaas.
                          Last edited by Joep; 04-02-19, 13:50.

Comment

• Tada: 2.0 JTD in de Veloce. Het topmodel nieuwe is dus een dieseltje met gele stiksels. Ze weten hun racing pedrigree since 1910 wel hoog te houden zeg. Dit gaat rap Lancia achterna, wat een treurnis.

https://www.clubalfa.it/54997-alfa-r...tato-a-ginevra

Meer creativiteit bij FCA: voor de 70e verjaardig van Abarth hebben ze een badge ontwikkeld. Het staat echt zo in het persbericht: een badge ontwikkeld.

"To celebrate these records and the anniversary in a worthy manner, here are the new Abarth "70th Anniversary" versions of the Abarth 595, the Abarth 124 spider and the Abarth 124 GT. A celebratory "70th Anniversary" badge developed for the purpose will be sported on all cars registered in 2019 making them unique and exclusive. "
                            Last edited by Joep; 04-02-19, 20:24.

Comment

• LOL
                              Ik had onderhand toch wel die Italiaanse 1-serie verwacht, met RWD. Valt alweer tegen dan...

Comment

• Helaas, gaat dus om een 2.0 170 pk diesel.
                                Die dan vervolgens nog steeds flink getuned kan worden natuurlijk.
                                Maar mijn volgende is geen diesel meer.
                                Last edited by ExTaxi; 04-02-19, 22:43.

Comment

• Diesel is klaar, en elk merk dat haar geld daar nu op inzet is ook gedoemd.

Grappige en bitterzoete analyse van joep. Alfa is bijna klaar.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• [zucht] :(
                                    Forza!

Comment

• Dit is triest idd....

En dit dan? Zo'n auto moet het hebben van een badge blijkbaar?

"A badge will be sported on all cars registered in 2019 making them unique and exclusive"

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                        Dit is triest idd....

En dit dan? Zo'n auto moet het hebben van een badge blijkbaar?

"A badge will be sported on all cars registered in 2019 making them unique and exclusive"
                                        en die auto dan bestellen en vragen "hij kan toch wel zonder die badge geleverd worden he?" :-)

Comment

Working...
                                        X