Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa 166 opvolger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa 166 opvolger

RWD maar dan wel gebaseerd op Chrysler 300C en dus Mercedes-Benz W210 platform?

http://www.autokopen.nl/autonieuws/2...lfa_Romeo.html

Wat een raar bericht.

Opmerkelijk, en Wim Oude Weernink kraamt over het algemeen geen onzin uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
      RWD maar dan wel gebaseerd op Chrysler 300C en dus Mercedes-Benz W210 platform?

http://www.autokopen.nl/autonieuws/2...lfa_Romeo.html

Wat een raar bericht.
      Waarom raar dan?
      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
        Waarom raar dan?
        Ja inderdaad, de enige andere inhouse oplossing(los van de truck divisie(Iveco?) en Alfa's zijn al zwaar genoeg ;-)) zou van Ferrari/Maserati moeten komen. Lijkt me wat te prijzig. :-)
        Every second of your life is a part of your song

Comment

Nou ja, ik vind het totaal belachelijk dat een merk als Alfa niet in staat is zelf een rwd-platformpje te ontwerpen/bouwen, met alle know-how die binnen Fiat aanwezig is, maar dat teruggegrepen moet worden op een 15 jaar oud ontwerp van een concurrent.
          Dan ben je als merk gewoon helemaal failliet. Een badge, meer is er niet van over. Maar goed, dat is de laatste jaren al zo.

Verder kunnen we er nu waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het geen transaxle gaat worden...

Comment

Armoede idd.... :-(

Comment

Wat een treurnis voor Alfa.
              Zo moeilijk mag dit toch niet zijn?

Voor mijn part slopen ze de voorwielaandrijving van een 164 Q4-onderstel af.
              300C Chrysler... RTOM
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die Alfisti;

Ach, een mooie RWD sedan op 300C/W210 platform met een 8C-motor er in? Ik gun ze het voordeel van de twijfel....
                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                  Nou ja, ik vind het totaal belachelijk dat een merk als Alfa niet in staat is zelf een rwd-platformpje te ontwerpen/bouwen, met alle know-how die binnen Fiat aanwezig is, maar dat teruggegrepen moet worden op een 15 jaar oud ontwerp van een concurrent.
                  Dan ben je als merk gewoon helemaal failliet. Een badge, meer is er niet van over. Maar goed, dat is de laatste jaren al zo.

Verder kunnen we er nu waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het geen transaxle gaat worden...
                  Ik denk dat Alfa niet groot genoeg is zo'n platform rendabel te ontwikkelen, ik denk dat de verkoopaantallen de totale ontwikkelngskosten van zo'n platform genoeg niet rendabel genoeg maken.
                  Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ze hadden toch ook ooit plannen om een 4x4 SUV te maken? En een RWD-platform kan toch ook gebruikt worden voor de opvolger van de 159? Wordt dat misschien ook weer een fatsoenlijke auto.

Ik begrijp echt niet wat er zo duur moet zijn aan een RWD-platform. Het is geen rocketscience.
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

In feite is het niet meer dan staal maar zeer belangrijk is het voorste stuk, dat de botsing moet opvangen dat de ontwikkeling zo kostbaar maakt, maar met bijvoorbeeld een nieuwe achterwielophanging kunnen zij voor relatief weinig geld het weggedrag compleet transformeren. Het MB platform lijkt mij een uitstekende basis voor een achterwielaangedreven luxe auto en het enige wat je af kunt vragen of Alfa Romeo in goede handen is bij FIAT. Met afschuw heb ik vernomen dat voor de toekomst Dodge en Alfa Romeo nader gaan samenwerken en een gelijk modellengamma gaan voeren want volgens FIAT bestaan er nauwelijks verschillen met Dodge en staat Alfa bekend als een Europese musclecar.

Comment

Ik denk eerder dat Alfa zo weer voet op Amerikaanse bodem wil krijgen.
                        Zeker met de problemen daar kunnen ze nu hun slag slaan.

Comment

Working...
                        X