Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo vermindert aantal dealers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa Romeo vermindert aantal dealers

Nu Fiat Group Automobiles Nederland (FGAN) de import van Alfa Romeo over heeft genomen van Kroymans, is er het nodige veranderd. Allereerst heeft de nieuwe importeur de prijzen verlaagd, maar nu is bekend dat er wel een aantal dealers moet verdwijnen.

Dat meldt Automotive Online. Directeur Jan Flipsen meldt dat FGAN zes dealerschappen wil schrappen. Zodoende blijven er dertig dealers over: “We willen ons netwerk zo inrichten dat er voldoende afzet per rayon mogelijk is en dealers een goede rentabiliteit kunnen realiseren. Zo willen we de continuïteit van het netwerk veiligstellen."
    Met de nieuwe structuur moeten er jaarlijks 133 Alfa Romeo’s per dealer worden verkocht, in het oude netwerk waren dat er nog 70. Voorzitter Jack Pruijssers van de Alfa Romeo-dealervereniging is positief over het besluit van de importeur: “Het is een logische maatregel, want er werden te weinig auto’s verkocht per vestiging. Het zal de dealers die geen nieuw contract krijgen rauw op hun dak vallen, maar we kunnen in dit geval verder helaas niets voor ze betekenen.”

bron: autoweek.nl
    Oliestoken voor het goede doel

Ben erg benieuwd welke zes het Alfa-logo straks van het dak kunnen gaan halen.
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Tja, in Veenendaal zitten er 2.

Stemerdink met zijn Galleria en Leeuwis die zijn Alfa's tussen de Nissans en Mazdas probeert te slijten. Voorheen (toen ik daar klant was) hadden die nog een aparte dealer en gebouw, maar nu is het niet vele meer vind ik.
      Dus die gaan het moeilijk krijgen denk ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Fuck, wilde ik net een nieuwe Alfa multi bella tutti lampioni extra ordinari quatro stagioni gaan ophalen bij mijn dealer, mag ie hem niet meer verkopen zegt ie...Nou dan blijf ik nog wel ff in mijn oude gebakje rijden hoor! :-)
        The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Ik denk dat ik maar niet op dat linkje ga klikken...

(wat is dat voor rare spam??)
          Aprilia RSV Mille '01

Comment

Kwam vanavond op de A2 langs kroymans alfa. het zag er verlaten uit...
            Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Da's bij veel dealers, hoor, na zessen...

Comment

Ik dacht dat dealers nooit voor zessen klaar zijn...
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Kroymans Saab en Alfa in ZuidOost zijn een paar weken terug helemaal leeg gehaald inderdaad. Staat nog 1 auto in volgens mij.

Binnenkort zal hetzelfde wel gebeuren met Breukelen.
                  Forza!

Comment

En zo wordt Alfa toch stiekem een exclusief merk :-)
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Tot en met Juni zijn er in 2009 788 Alfa's verkocht, vind ik al redelijk exclusief. :-)

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfer...rkoopjaar=2009

Oké, het is geen Lada(5). :-)
                      Every second of your life is a part of your song

Comment

Van mij mogen ze Biermans Fiat/Alfa/Lancia hier in Maastricht ook wel dicht timmeren... Van oorsprong een Volvo-dealer die een in 2001 ofzo de spullen Vleugels overgenomen heeft.
                        Vriendelijk zijn ze niet, en van het woord service hebben ze ook nog ooit gehoord.
                        Volgens de manager daar doen ze liever niks aan Alfa's van vóór 1998. Een kennis van me heeft er zelfs met een 33 voor de deur gestaan en toen hij binnen zei dat hij een 33 bij zich had wisten ze niet wat het was! :-O!!!

Nee, ik ga dan liever 25km verder naar Coumans Geleen (waar Dhr Vleugels nu werkt) of Creusen en Kozole in Heerlen/Kerkrade.
                        Giulia 1600 Super '65
                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Working...
                        X