Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ferrari F458 Italia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ferrari F458 Italia

    325 km/h
    0-100 3,4s
    570 PK @ 9.000 rpm
    470 NM @ 5.250 rpm
    1380KG

    Motherf*ck wat gaaf.







    Zie ook die uitlaat, prachtig detail van die fantastische F40...

    Pfffff, eindelijk weer eens een kunstwerk van Ferrari.
    Last edited by [email protected]; 28-07-09, 19:54.
    If in doubt, flat out.

  • #2
    V8 met zoveel pk's? Cool!
    Raampartij (vooral van opzij) vind ik nog iets te hoog.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Had bij de Telegrof gelezen dat hij 540Nm zou hebben, maar ik denk dat dat eerder 450Nm is.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

      Comment


      • #4
        540 Nm uit 4.5 liter kan idd niet. Maar 450 is wel weer bescheiden voor 4.5 liter. Wellicht het vermogen uit de toeren gehaald en dan door lagere compressie zuiniger bij normaal gebruik? Alsof je dat gaat doen met een Ferrari?? Dat handjevol ferrari's wereldwijd is ook zo'n enorme bijdrage aann de uitstoot. :)

        met harry eens wat de ruit betreft, maar moet hem maar eens in het echt zien.
        You know that reality is immaterial

        Comment


        • #5
          Hey eindelijk een auto met meer pk's per liter dan mijn gebakje.

          251 pk/1995 cc = 1,258

          570 pk/ 4499 cc = 1,267

          @andere heren:

          het koppel staat bovenaan de eerste post. ;-)

          Ik vind hem mooi!
          http://www.ebbropremium.nl

          Politics is the entertainment branch of industry.

          Comment


          • #6
            Ik vind hem ook mooi, denk ik. En de specs zijn gaaf! De Enzo heeft hogere top, maar verder het nakijken lijkt me.

            470 Nm lijkt me idd realistischer.
            You know that reality is immaterial

            Comment


            • #7
              @Jan, atmosferisch hè.. ;-)


              Wel erg gaaf die auto!

              Comment


              • #8
                Gruwelijk!

                Gruwelijk mooi!

                Comment


                • #9
                  Hey ... V8 en drie uitlaten ...? 3-2-3 of zo?
                  Verder een mooie vervanging van de F430, belijning is mooier dan de vorige modellen, ze komen weer uit bij curves die kloppen en zo.
                  Zie ook:



                  Zal wel serieus kosten ... maar het is een ferrari, who cares, right?
                  Rock on. RS.

                  Comment


                  • #10
                    Ik kan niet wachten op de GT2- en GT3-versies...
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                      @Jan, atmosferisch hè.. ;-)


                      Wel erg gaaf die auto!
                      Ja dus?
                      D'r zit geen turbo op de S2000 hoor. Die is net zo atmosferisch als dit paardje.

                      Ik heb het niet altijd over mijn alfa. ;-)
                      http://www.ebbropremium.nl

                      Politics is the entertainment branch of industry.

                      Comment


                      • #12
                        Dashboard is geen porem, though.
                        You know that reality is immaterial

                        Comment


                        • #13
                          Dash is idd beetje... uhm... wennen.

                          Doet me beetje hieraan denken:



                          Verder; eerst maar eens in het echt zien. Zal dan toch wel cool zijn...
                          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

                          Comment


                          • #14
                            [email protected] reference. :-)

                            Het is in elk geval een hele vooruitgang t.o.v. de F430, alleen snap ik de hoge lampen met leds niet. Ik had hem veel mooier gevonden als het verticale led deel gewoon 'plaatwerk' was. Wat ik ook jammer vind is dat de geïntegreerde achterspoiler aan de achterkant gecamoufleerd is door de roosters. Maar ja, je kan niet alles in één keer hebben. :-)

                            Even een snelle Gimp-shop(opensource rules ;-)) Disclaimer, 2d editting is niet mijn sterkste punt. :-)
                            Attached Files
                            Last edited by MN-Power; 29-07-09, 11:01.
                            Every second of your life is a part of your song

                            Comment


                            • #15
                              Eerste indruk: WOW, HOLY SMOKE HALLELUJA MAMA MIA EN LANG LEVE FILIPPE MASSA!


                              Tweede indruk: Hmm, toch wel veel dingen die eigenlijk niet zo mooi zijn (Front, lampen, wat lijntjes, achterlichten, etc.).

                              Maar die specs, dit is gewoon een 'Geen gelul auto'. We doen 't maximaal, of we doen 't niet, zullen ze bij Ferrari gedacht hebben, die toch wel wat angstzweet hadden gekregen toen de el-cheapo Corvette Z06 korte metten maakte met hun F430. Wel een applausje waard hoor. Hulde aan Ferrari. Dit is de ultieme fapmobiel voor pubertjes en mannen die nog net zo opgewonden van een auto kunnen raken als in hun brommertijd.

                              @MN: Goeie aanpassing!

                              Definitieve introductie volgt nog, dus wellicht dat er nog één en ander aan dit hok verandert. Laten we hopen dat ze je daarna een contractje aanbieden? :)

                              Comment


                              • #16
                                Mooie golvende, organische lijnen. 3 uitlaatjes is apart. Maar waarom ook niet. Ben benieuwd hoe dat dan weer technisch in elkaar steekt ; zal een ingewikkeld spaghetti-spruitstukje zijn.

                                Bandentemperatuur per band + druk is wel nice. Dat heb ik af en toe ook aanstaan in Forza Motorsport. Is ideaal tijdens een race om te zien of je toch maar wat rustiger moet remmen of de bocht iets vloeiender moet nemen. Of het gros van de eigenaren van deze auto uberhaupt iets van optimale bandentemperatuur en rempunten weet is een tweede .

                                Comment


                                • #17
                                  We weten allemaal dat de 3 uitlaten tegewoordig ook bij exoten niet meer 'hardwired' hoeven te zijn. :-)

                                  Het kan ook nog zijn dat in het laatste deel van het traject een 2- 3 verloop stuk zit zodat de middelste 2x 1/3 diameter van beide uitlaten op zich neemt. Het is in elk geval een leuke verwijzing.

                                  Wat is eigenlijk de reden dat ze het zo op de F40 gedaan hebben? Dat is niet echt een wagen die functionaliteit verruilt voor looks en lichter kan het niet zijn.
                                  Every second of your life is a part of your song

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ha, die MN-P;

                                    Ik meen dat destijds bij de F40 de twee buitenste pijpen 'gewone' eindstukken van het uitlaatsysteem waren en dat de middelste verbonden was met de pop-offvalves van de turbo's.
                                    Scherven brengen gelul.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                      Ha, die MN-P;

                                      Ik meen dat destijds bij de F40 de twee buitenste pijpen 'gewone' eindstukken van het uitlaatsysteem waren en dat de middelste verbonden was met de pop-offvalves van de turbo's.
                                      Kon je weleens gelijk in hebben:

                                      Twin Weber/Marelli IAW units, one for each bank, control the fuel injection and ignition systems insuring efficient and safe operation of the engine with 7.7:1 compression ratio. The single wastegate, controlled by one of the IAW units, discharges directly to atmosphere resulting in the characteristic 3-pipe exhaust exiting in the center of the car.
                                      http://www.carobu.com/html/f40_project.html
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ha, die PACO;

                                        [deelt vorken uit en steekt veer in eigen reet]
                                        Scherven brengen gelul.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Een E46 M3 scoorde al 114 NM/L ( 365NM/3.2L)

                                          Deze Ferrari ( die ik wel de mooiste sinds lange tijd vind) doet het dan met 104 NM/L "relatief bescheiden", daar had nog wel wat meer in gezeten.

                                          Ik denk dat het bewust "bescheiden" is gehouden, veel koppel behoeft een massievere aandrijflijn, en dat is uiteraard niet wenselijk.................
                                          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

                                          When they say nothing's wrong that's when you run

                                          Comment


                                          • #22
                                            Heb helemaal niks met Ferrari. Raar he? Ben echt een Lambo man...

                                            Italianen zijn altijd trots op Ferrari. Maar zijn er ook paar te vinden die echt trots op Lamborghini? (toen het nog niet van Audi was).

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ha, die Romo;

                                              Ook de motorconfiguratie speelt hier een rol; in die M3 zat een zes-in-lijn met lange slag en iets meer inhoud per cilinder dan in de F458. Beiden factoren die het koppel sterk kunnen beïnvloeden.
                                              Scherven brengen gelul.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ha Hans,

                                                Das zeker het geval.................
                                                If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

                                                When they say nothing's wrong that's when you run

                                                Comment


                                                • #25
                                                  @Romo, koppel per liter boeit lang niet zoveel als pk's per liter.

                                                  M3 e46 112Nm/l 106pk/l
                                                  458 104Nm/l 112pk/l

                                                  Die M3 doet het dus rustig met pk's /liter. ;-)
                                                  http://www.ebbropremium.nl

                                                  Politics is the entertainment branch of industry.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Rekenen blijft moeilijk ;-)

                                                    570/4,495 = 127 pk/liter.

                                                    Wat betreft het koppel; in het persbericht van Ferrari staat ook 540 Nm, maar dan bij 6.000 r/min. De 470 Nm bij 5.250 r/min waar auto express het over heeft is een foutje. Dit is de waarde van de 430 Scuderia.
                                                    540 lijkt me dan ook prima aannemelijk.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Je bent me net voor....................:-)

                                                      Anyway, dat oude lel van een M3, ontworpen dik 10 jaar geleden, deed het nog niet zo slecht natuurlijk.

                                                      Staat buiten kijf dat de Ferrari met dit blok de nieuwe benchmark is.................
                                                      If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

                                                      When they say nothing's wrong that's when you run

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hele crux zit hem in het aantal toeren. E46 M3, V-tec's, Ferrari's, allemaal 8000+ r/min-machines en een hoog specifiek vermogen. F1 draait 19.000 r/min en haalt +/- 750/800 pk uit een 2,4'tje. Ruim 300 pk/liter :-)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ik had het eerder al een keer goed uitgerekend. ;-)

                                                          (post 5)
                                                          Waarschijnlijk 507 i.p.v. 570 getikt met die dikke vingers van me.


                                                          Doe maar eentje zonder dak!
                                                          http://www.ebbropremium.nl

                                                          Politics is the entertainment branch of industry.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Hmm in dat concept dash zit de start-knop op 't stuur . Rare plek . Waarom niet beter die knop 'veilig' in de middenconsole prikken ?

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ik weet 't ook nog niet wat ik er van moet vinden. Het eerste wat me opviel was die erg hoge daklijn van de zijkant. De voorbumper ziet er ook wat rommelig uit met dat zwarte vlak en opgeplekte paardje. 3 uitlaten zoals de F40 heeft is op zich wel cool, echter mis deze auto nog net even dat beetje hard-core-style om het OK te vinden. Maakt de kont ook een beetje geknepen, alsof hij z'n billen dichtknijpt. Maar vind 't wel nog steeds beter dan die afzichtelijke verticaal geplaatste California-pijpen.
                                                              Ook de ledjes in de koplampen zijn me eugenlijk net iets te veel Audi. Beetje rommelig geheel zo.

                                                              Ferrari moet gaan opletten dat ze hun auto's niet gaan "overstylen". De California vind ik in 't echt stiekem toch wel mooi. Maar wel in 't zwart zodat je al die drukke lijntjes en hoekjes niet ziet. De 599 is wel geslaagd. Ook beetje druk, maar wel veel mooie details. Qua ontwerp vind ik bijv een 360 veel mooier. Zo veel cleaner, lekker breed/plat en weinig onnodige frutsels in het ontwerp.
                                                              Giulia 1600 Super '65
                                                              Abarth 595 Competizione '15

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Premiere is geweest!
                                                                Doe mij maar een gele! :-)

                                                                http://www.autogespot.com/nl/item/49...58-italia.html

                                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X