Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Alfa Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Een Alfa Giulia

    Gummers,

    Ik wil me heel voorzichtig gaan oriënteren voor de aanschaf van een leuke Giulia. Zeg maar tussen nu en een jaar. Het is een lang gekoesterde wens voor mij om een mooi exemplaar te hebben. Ik wil ook wel een beetje leren sleutelen, maar plaatwerk interesseert me weer veel minder (moet dus goed zijn). Laat dit nu net niet het sterkste punt zijn van de Juul.

    Mijn probleem is echter dat ik weinig technische kennis heb van auto's in het algemeen, en de makken van de Giulia in het bijzonder.

    Mijn vraag is voor nu concreet of iemand een (paar) goed(e) exempla(a)r(en) weet te staan. Vrijdag heb ik ingepland om met een vriend wat tire-kicking te gaan doen.

    Daarnaast zijn tips waar op te letten ook zeer welkom. Ik zie vaak dat er een 1600 of 2000 blok in een 1300 is gehangen. Moet ik daar wat van vinden? of kan dat geen kwaad.

    Met welke prijzen moet ik rekening houden? Ik hoef niet eentje in 100% mint conditie. Ik wil geen rolkooien, Bilstein en stabi's. Dat hoort imho in een E30.
    Ik ben wel bereid om er in de loop der jaren wat geld en energie in te steken om hem beter te maken, maar hij moet het in principe gewoon doen.

    Zelf heb ik deze zien staan:
    http://link.marktplaats.nl/260051190

    en deze vind ik ERG mooi:
    http://www.steutel.nl/alfa-romeo/giulia/1978/631/

    En deze is redelijk (hoewel interieur, velgen en koplampen ietsje minder):
    http://www.steutel.nl/alfa-romeo/giulia/1971/639/

    En deze:
    http://link.marktplaats.nl/270116666

    Deze vind ik (ondanks de modificaties ) prachtig, maar veel te duur:
    http://www.speurders.nl/overzicht/al...-50934974.html

    Alvast dank.

  • #2
    we hebben er 1 staan, met een 1750 blok erin, (dat kan dus ook nog)

    In vergelijk met die 1300 die erin zat, rijdt het veel lekker. Lekker veel koppel en door de LSD en de smalle bandjes is het een superauto om mee rond te racen. Het nodigt er ook echt voor uit. Veel marge, omdat je een uitbrekende achterkant van verre aan voelt komen, en dat maakt het juist zo leuk.

    De techniek is in m'n herinnering behoorlijk bombproof, want we hebben er nagenoeg nooit wat aan gehad, maar we rijden er ook niet veel mee moet ik zeggen.

    Ik zal eens extra navragen.
    Forza!

    Comment


    • #3
      Dit is trouwens een serieus tof ding!
      wel wat aan de prijs, maar ziet er goed uit.

      http://www.speurders.nl/overzicht/al...-50934974.html
      Forza!

      Comment


      • #4
        Die is in een ander draadje toch ook al voorbij gekomen ???
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • #5
          http://www.gummen.org/forum/showthre...723#post115723

          hier.
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            Steutel is een goed adres, maar ik zou zelf niet voor een Nuova gaan.
            Die zijn toch echt minder mooi.

            Verder hele goede keuze! Zijn hele fijne en goed rijdende auto's.
            Als je een proefrit maakt en je moet heel erg wennen aan het rijden etc, dan is er waarschijnlijk iets mis. Een goede Giulia rijdt heerlijke en makkelijk.
            Een 1300 is snel genoeg voor de buitenwegen. Op de snelweg rij je dan niet harder dan 120, maar dat is snel zat, vind ik zelf.
            Ik vind die klassiekers niet geschikt voor 160-200km/u zelfs als ze het kunnen. Gigantisch veel windruis en het voelt ook allemaal levensgevaarlijk. :-)
            Hard rijden kan veel beter in een moderne auto. Ford Ka doet dat al beter bijvoorbeeld.

            Techniek is redelijk te doen, body en bodem moeten gewoon goed zijn!
            Goed zoeken en veel auto's kijken, dan vind je wel een goede en leuke.
            Kwaliteit is belangrijker dan opties of een dikkere motor.

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Scuderia, mijn Giulia uit 1970 is ook te koop. Een originele Giulia Super 1600 Biscione, dus nog met staande pedalen.

              Een Biscione uitvoering is wat luxer uitgevoerd dan een standaard Giulia.
              Dit betekent meer chroom, luxer interieur en een motorkap die zelf omhoog blijft staan met verlichting. Handig voor het olie bijvullen ;-).

              Verder is de Giulia 100% compleet, technisch in orde, heerlijke en lekker aan het gas hangende 1600 motor (doet 200 op de teller), geen oliezuiper, stuurt en rijdt erg fijn, geen krakende 2de versnelling. Iets verlaagd met een squadra onderstel. Gaat super de hoek om.

              Paar maanden terug getaxeerd voor 8500 euro, vraagprijs ligt uiteraard lager.

              plaatjesvandejuul

              Comment


              • #8
                Bedankt voor de reacties tot zo ver.

                Mooi exemplaar Lennart! Ik stuur je nog wel een PB over deze auto. Is hij baby blue? of is het crème wit?

                Comment


                • #9
                  Grigio Indago, heerlijke kleur.

                  Comment


                  • #10
                    Grigio Indaco = primergrijs. Dat spreekt leken wat meer tot de verbeelding....;)

                    Richtprijs is ook lasit te geven. Licht eraan of het een Nuova, Super/Ti van '68-'73 of een Super/Ti van <'68 is.
                    Ik zit redelijk diep (behoorlijk) in de Giulia-wereld. Dus als je eventueel een auto wilt gaan bekijken moet je me maar even PB'en, ik ken vaak wel wat auto's die te koop staan.

                    p.s. die zilvere van bij Steutel staat al heel lang voor een scherpe prijs te koop. Ik be er zelf niet bij gaan kijken, maar het feit dat zo'n polulaire auto al zo lang te koop staat zou ik wel extra oppassen.
                    Giulia 1600 Super '65
                    Abarth 595 Competizione '15

                    Comment


                    • #11
                      Hee, die plaatjes van Lennart zijn Juul hebben we hier toch niet eerder gezien? Mooi ding man!

                      Veloce: doe eens een voorzetje (mbt richtprijzen bedoel ik), voor een harde technisch goede auto, niet perfect, maar zeker geen dichtgeplamuurde ellende.
                      pre 68
                      68-73 1300, 1600
                      Nuova

                      Comment


                      • #12
                        Die foto's hebben hier al wel eens gestaan volgens mij hoor! Wel opletten he? ;-)
                        Hele leuke kleur vind ik die auto van Lennart overigens. Verder ben ik fan van wit, babyblauw (uiteraard) en dat gele.

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                          Veloce: doe eens een voorzetje (mbt richtprijzen bedoel ik), voor een harde technisch goede auto, niet perfect, maar zeker geen dichtgeplamuurde ellende.
                          pre 68
                          68-73 1300, 1600
                          Nuova


                          Nuova: rond de 5K voor een goede, zijn de laatste jaren echt duurder geworden. Toppers gaan al over de 8K. (prijzen van the Gallery negeren) 1600's zijn in principe altijd duurder dan 1300's. Sneller, zeldzammer en gewilder als hstorische rally-ijzer.

                          68-73
                          Goede doen daar tussen de 7K en betere richting 10K. Waarvan de 1300's, Ti's etc wat goedkoper zijn, de 1600's en zeker de Biscione's gaan richting 10K. Ook de eerste serie 1300's (64-68, met lintteller, stuurschakeling etc zitten in deze klasse)


                          pre-'68, dus de 1ste serie 1600 Super en 1600Ti's. Vanaf 10 ruggen voor een redelijk goede tot eigenlijk het oneindige wat de gek er voor geeft. De echte toppers doen over de 15mille.


                          Wat voorbeeldjes:
                          Mijn vorige zilvere Nuova, standaard 1300 met wat brede bandjes. Goed in de lak, nieuwe techniek maar met wat klein werk eraan (wat bloemkooltjes op achterschermen en rond grille) heb ik verkocht voor 6K zo'n 1,5 jaar geleden. Staat nu in de showroom bij een specialist in N-H ter versiering. En ze zijn echt niet goedkoper geworden de laatste jaren.

                          Mijn huidge Super, '65-er voorserie, 750stuks gemaakt, 1600 Sprint Veloce-blok, eerste lak en kei-origineel etc. Heb er een bod op gehad van 16-17K. En dat heb ik afgeslagen....(verklaar me maar voor gek, haha). Kennis van me heeft vergelijkbaar exemplaar. In de zelfde staat alleen dan in het wit, getaxeerd op 22K...

                          Onder de 5mille zou ik zelf geen Giulia meer kopen als ik er niet zelf aan wil klussen. Tenzij het een Nuova is en het een mazzeltje is. Maar meestal zijn dit auto's waar er of carosseriewerk bij zit, of de techniek gaar is.
                          Het beste is een harde Juul met gare techniek. Zeker de 1300-techniek van >'70 is nog volop te krijgen en kost geen drol. 1600-spul en zeker pre-68-dingen zijn een stuk duurder. Plaatwerk is nog duurder, als je het al kunt vinden. Schermpje kost zo'n 700,- in ongespoten toestand.
                          Giulia 1600 Super '65
                          Abarth 595 Competizione '15

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                            Hele leuke kleur vind ik die auto van Lennart overigens. Verder ben ik fan van wit, babyblauw (uiteraard) en dat gele.
                            Inderdaad,dat zijn ook voor mij de kleuren...
                            ik zou altijd voor een ouder type gaan, de Nuova spreekt me iets minder aan. Hoewel ik heb gehoord dat ze wel het best rijden van allemaal, maar ik ben geen ervaringddeskundige... helaas.
                            Ja, bij mij moet er ook nog eens een juultje komen, ooit.
                            Last edited by Elentinos; 01-09-09, 20:09.

                            Comment


                            • #15
                              * begint te beseffen dat het budget voor zo'n ding toch wat omhoog moet *

                              Comment


                              • #16
                                wat een verschrikkelijke mooie van lennart. Zoals ie moet met die wielen, kleur dubbele chromen koplampen.
                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio

                                Comment


                                • #17
                                  Bedankt voor de info. Ik ga een spreadsheet maken om het een beetje te snappen. Valt me op dat jullie minder warm lopen voor de Nuova. Waarom is dat precies?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                    * begint te beseffen dat het budget voor zo'n ding toch wat omhoog moet *
                                    He V4, niet dat pareltje voor mij wegkapen he? :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                      Valt me op dat jullie minder warm lopen voor de Nuova. Waarom is dat precies?
                                      Puur de looks, de plastic grille, het ontbreken van die gave deuk in het kofferdeksel. Is gewoon puurder. Zal ook een beetje afhangen van de (mijn) leeftijd denk ik.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                        Bedankt voor de info. Ik ga een spreadsheet maken om het een beetje te snappen. Valt me op dat jullie minder warm lopen voor de Nuova. Waarom is dat precies?
                                        Voor mij puur het uiterlijk, het ontbreken van de karakteristieke knik in de kofferklep en de plastic ipv metalen grill.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ja Ed, leeftijd dus... :-)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                            Bedankt voor de info. Ik ga een spreadsheet maken om het een beetje te snappen. Valt me op dat jullie minder warm lopen voor de Nuova. Waarom is dat precies?
                                            De Nuova is denk ik wat minder propulair omdat het toch een beetje het oorspronkelijke ontwerp aantast en veel karakteristieke dingen verdwenen zijn. Zoals de knik in de kofferklep (die wel gewoon om te hangen is), het chroom dat grotendeels door zwart/plastic vervangen is en de typische 2 grote en 2 kleine koplampen vervangen zijn door 4 van gelijk formaat.
                                            Toch rijden de Nuova's makkelijker dan een ouder type, eigenlijk is er technisch vanaf 1970 niks meer veranderd. Maar de types vanaf dat bouwjaar rijden wel beter dan de oudere. Staande pedalen, gescheiden remsysteem, hydraulische koppeling enzo maken het toch allemaal wat minder primitief.
                                            De Nuova zal in de toekomst echt wel wat waard worden, maar zal nooit even duur of duurder dan een vroeger type worden.

                                            Dit was mijn oude Nuova trouwens:



                                            En dit is mijn huidige Super:




                                            Bekijk de verschillen maar eens goed met die van Lennart.
                                            Giulia 1600 Super '65
                                            Abarth 595 Competizione '15

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                              Ja Ed, leeftijd dus... :-)
                                              scuderia zal wel een jonge snotneus zijn :-)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Maar goed, blijft persoonlijk. Zo ook de enkele koplampen van de 1300, wat menigeen niet mooi vindt. Ik wel.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Dat vind ik nou net zo leuk aan de Giulia, er zijn zo ontzettend veel verschillende varianten. En desondanks zijn ze allemaal typisch en karakteristiek.

                                                  Even uit mijn hoofd:
                                                  5 soort bumpers
                                                  7 soorten grilles
                                                  2 soorten achterlichten
                                                  6 verschillende dashboards
                                                  En ontelbare kleuren die geleverd zijn.

                                                  Als originalteit niet je ding is kun je gewoon oneindig variëren.
                                                  Giulia 1600 Super '65
                                                  Abarth 595 Competizione '15

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Prachtige exemplaren Veloce! en bedankt voor de info. Ik zal je zeker PB-en als ik ergens mijn ook op laat vallen.

                                                    Heb alle kenmerken nog niet kunnen onderscheiden, maar de nuova ziet er iets sportiever uit tov de oudere modellen die ik meer klassiek vind.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      we wachten nog even op je reactie over de snotneus :-)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tnx, Scuderia.
                                                        Mijn Nuova was in dat opzicht wel licht aangepast. Voorkant iets verlaagd en bredere (5,5J) stalen wielen van een 2000GTV. De groene Super is wel compleet standaard.

                                                        Ik heb ooit eens een hele hoop kleuren geozht en in een topic met foto's gezet, ook wel leeraam om eens door te lezen:
                                                        http://www.alfaspeed.nl/phpforum/vie....php?f=5&t=453

                                                        Dit is wellicht ook wel een handig bestandje om het één en ander te identificeren. Niet compleet maar wel handig.
                                                        Giulia 1600 Super '65
                                                        Abarth 595 Competizione '15

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                          we wachten nog even op je reactie over de snotneus :-)
                                                          Take one for the team.

                                                          Heb ik geleerd :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Blijft een mooie Juul die van Lenaart.
                                                            Heeft de topicstarter niks aan maar moest het ff kwijt :-)
                                                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ook erg mooi.

                                                              http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vfbxsqgvmepa

                                                              Met Campagnolo velgen

                                                              Skipper!

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                beetje luidruchtig, zelfs op temperatuur en vooral erg traag

                                                                http://www.marktplaats.nl/index.php?...ia-diesel.html


                                                                maar wel apart :-)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X