
Tijdens de rijtest met de Lancia Delta 1.8 Di TurboJet vroegen we ons al af waarom er geen snellere Bravo was dan de huidige topper met 150 pk (de diesel is er met 165 pk). Met de komst van de MultiAir-technology lijken onze gebeden verhoord te worden.
Gisteren berichtte Fiatblog al over de eerste ervaringen met de Alfa Romeo Mito MultiAir. Uit zeer betrouwbare bron kregen we daar iets te horen dat sindsdien niet meer uit de gedachten verdwijnt: er zal volgend jaar een Bravo komen met 220 pk! Waarbij we nog wel de kanttekening plaatsen dat in deze economisch moeilijke tijd niets helemaal zeker is als het op toekomstplannen aankomt, maar hopen moet mogen…
De nieuwe top-Bravo zal niet onder de Abarth-vlag worden uitgebracht omdat dit niet echt binnen de formule van Abarth past. Abarth heeft nu eenmaal een sportieve naam, net als Alfa Romeo en een directe Alfa middenklasse-concurrent is wel erg gedurfd. De Bravo krijgt een mix van sportiviteit en luxe mee, waarbij het eerste de overhand krijgt. We vermoeden dat het dan om een 1.8 motor op basis van de TurboJet motor die nu in de Delta 1.8 Di TurboJet gemonteerd is. De afbeelding is een impressie door Fiatblog, een grote versie zie je hier. Overigens hebben we ons wat betreft het onderstel misschien iets te veel uitgeleefd. Fiat zal deze versie vast iets plattere veren meegeven, maar niet zo extreem als op deze ‘droomfoto’.
(Bron: Fiatblog.nl)
Comment