Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autovisie met deze week een ItaliŽ-special

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Autovisie met deze week een ItaliŽ-special

    De Autovisie van deze week heeft deze week een ItaliŽ-special.

    'Lekkernijen uit een land waar autorijden een passie is'

  • #2
    Klopt, ook een special met 10 Alfaatjes, de grijze Bertone(brievenbusje) is van mij geweest en heb ik 1,5 jaar terug verkocht!
    Staat zelfs op de cover wel geinig:-)

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
      Klopt, ook een special met 10 Alfaatjes, de grijze Bertone(brievenbusje) is van mij geweest en heb ik 1,5 jaar terug verkocht!
      Staat zelfs op de cover wel geinig:-)

      ligt deze nu in de winkel?
      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

      Comment


      • #4
        ja! ;-)

        Comment


        • #5
          Leuke verzameling oude Alfaatjes hoor. De ene nog leuker dan de andere, kiezen wordt lastig...

          Zet je in 1 blad er dan ook nog nieuwerwetse modellen neer, wordt alweer snel duidelijk dat ik daar echt helemaal niets meer mee heb... Vind ook dat AV er veel en veel te lief over schrijft. Dat deed EVO (Richard Porter) onlangs beter... die vond bijvoorbeeld de Spider 3.2 'unquestionably the worst car I drove last year'.

          Comment


          • #6
            Ik zag m gisteren op de mat liggen en een stukje doorgebladerd. Leuk stukje over de "echte" Alfa's.

            Comment


            • #7
              Aardig artikel (zo'n vroege Alfetta 1800 lijkt me erg leuk (La Piovra revisited)), maar als je leest:

              - "..Giulia wordt in 1972 opgevolgd door de Nuova.."
              - "..De 1750 Berlina verscheen in '67 als opvolger van de Giulia.."
              - "..De SudSprint uit '82 was ťťn van de eerste met metalen bumpers.."

              Dan zal ik als niet-alfisti nog over tig fouten heen lezen; wat doet zo'n eindredacteur daar eigenlijk ?

              Comment


              • #8
                alleen mist de Q4. schandalig :-)
                Bmw f11 525d e46 330 cabrio

                Comment


                • #9
                  Zie ook aardig wat fouten!
                  Wat te denken dat de Giulia politie uitvoering met 160pk 240km per uur haalde.
                  Hmm had van Autovisie wat meer niveau verwacht als dit soort kwajongens praat ...........

                  Comment


                  • #10
                    In de C&SC van september staat ook een leuke alfa collectie beschreven (met ploatjes).

                    Comment


                    • #11
                      In C&SC September?

                      *twijfelt aan zijn nieuwe leesbrilletje*

                      Comment


                      • #12
                        heb de autovisie gekocht en al gedeeltelijk gelezen. oersaai verhaal over die klassieke alfa's. Mis echt de smeuige verhalen.
                        veel alfa's waren trouwens niet origineel, erg jammer. en wat is er nu bijzonder aan een alfa 33 16v?
                        Bmw f11 525d e46 330 cabrio

                        Comment


                        • #13
                          100% originaliteit is best lastig, vind ik.
                          Bv die JZ heeft niet originele stoelen, maar die dingen gaan makkelijk stuk en het laatste setje wat ik zag was zomaar even ruim 3 mille.
                          En een dikkere motor in een Juul of andere 105 moet je al aardig een kenner voor zijn omdat meteen te zien als je de kap opentrekt.

                          Dat je de standaard 1.5 (85-95pk in die eerste serie Sprint) vervangt door een 1.7, ik kan me daar dus nog wel in vinden. Maar de remmen van de bak naar de wielen verplaatsen, dan heb je het* niet begrepen.

                          EDIT: *ik bedoel met 'het' de charme van een Sudje. Die stuurden echt merkbaar fijner dan de latere 33jes. Ik heb die 33's eigenlijk daarom nooit leuk gevonden, gewoon omdat je voelde dat het een achteruitgang was.
                          Last edited by V4; 26-09-09, 09:50.

                          Comment


                          • #14
                            Tja wat is er nou bijzonder aan een 33 16V!?
                            Het is mijn auto niet maar denk dat je je dan ook kan afvragen wat er bijzonder is aan een 75 V6!
                            Probeer nog maar eens een hele nette 33 16V te vinden zou ik zeggen....
                            Het laatste type 33 is een enorm (kas)succes geweest voor Alfa Romeo, en ik durf eigenlijk wel te zeggen dat die 16V meer recht op deze reportage heeft dan jouw 164 wat eigenlijk geen succes is geweest, op de gewone types na dan....
                            Stiekum staat die 33 echt wel voor wat Alfa in het verleden was, compacte rappe auto's met een goed weggedrag en een laag gewicht!
                            (al vind ik persoonlijk jouw 164 10x leuker;-) )
                            Last edited by ErwinGTA; 26-09-09, 10:29.

                            Comment


                            • #15
                              nou ja een 75 v6 is de laatste rwd' er uit de alfa stal en zijn arese v6 is natuurlijk niet te versmaden.
                              behoudens dat mijn Q4 natuurlijk een echte alfa is valt ie natuurlijk buiten deze boot omdat ie 4wd heeft. dus die heeft in deze reportage niets te zoeken.

                              Daarvoor zouden ze een "bijzondere" alfa reportage moeten maken met een sei, een 164 Q4, giulietta autodelta, een SZ etc
                              Bmw f11 525d e46 330 cabrio

                              Comment


                              • #16
                                *zwaar beledigd*

                                Oh, dus een JZ is niet bijzonder?

                                Comment


                                • #17
                                  Eens met ErwinGTA

                                  De 33 (maar ook zijn voorganger, de Sud) hebben Alfa een stuk meer op de kaart gezet. Qua roestspook in negatieve zin, maar qua rijeigenschappen waren zowel de Sud als de 33 absoluut niet verkeerd. De 33 16v "S" welke in de reportage wordt gebruikt is een van spoilers ontdane 33 16V QV. Na mijn Sud periode heb ik een Alfetta GTV gehad en die was lang zo agiel niet als de Sud.

                                  De 164 is een fijne auto maar mist voor mij de Alfa sfeer. het is een blijft een badge enigineerd car. Saab 9000-Fiat Croma-Lancia Thema-Alfa 164. Zeg het maar welke van de 4 het origineel is.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                    nou ja een 75 v6 is de laatste rwd' er uit de alfa stal en zijn arese v6 is natuurlijk niet te versmaden.
                                    Formeel is dat natuurlijk de SZ (ES30).

                                    33-jes zijn toch wel leuk vind ik, vooral het eerste type. Vreemde eend in de bijt met die boxertjes, maar daarom juist wel erg eigenzinnig. En ze zijn best betrouwbaar, op uitzondering van een paar standaard mankementjes.

                                    Comment


                                    • #19
                                      AV over die Sud Sprint: 'deze Sprint rijdt zo strak omdat ie iets is verlaagd. Het hoort wel bij deze Alfa'

                                      Doet me denken aan de Sud TI QV 105pk van mijn broer. Hij vond dat ie te hoog stond en verlaagde het ding. Reed voor geen meter meer, auto was veranderd in een hopeloze stuiterbak. Strak rijden was er sowieso niet meer bij omdat je constant je best moest doen om te vermijden dat je niet met het carter tegen hobbels in de weg ging komen...
                                      Paar weken later was ie weer origineel...

                                      Comment


                                      • #20
                                        V4 jouw verhaal van het verlagen is waarschijnlijk verlagen met originele dempers, als je verlaagd met een paar goede veren bv. Eibach in combinatie met bv. een setje Bilsteins ken je de auto niet meer terug, ook het doorslaan na drempels zal zo goed als niet gebeuren, in mijn ogen absoluut een verbetering als je van een beetje 'hoeken'houdt

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nope, andere dempers had ie ook, het merk weet ik echt niet meer (het is zeker 20 jaar geleden), maar het was een compleet setje wat ie ook weer compleet aan een volgend slachtoffer doorverkocht heeft :-)

                                          Die Sprint in AV is eerst verslechterd door de schijven te verplaatsen, en vervolgens moet het strakker en verlaagt ie de auto...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Verlagen van Sud/33 ging wel als je maar zorgde dat de uitlijning gecontroleerd en bijgesteld werd.

                                            Dat was trouwens bij de vooras van de Alfetta/Giulietta/90/75 ook erg belangrijk als je die verlaagde. Ooit eens een klant gehad in mijn Alfa tijd die bij Quick Shit voor zijn lease 75 1.8 Ronal's had gekocht en de zaak had laten verlagen. Binnen 4K km kwam het staal door de banden. :-)))

                                            Comment


                                            • #23
                                              Gewoon aan de torsie staven gedraaid dat ie lager kwam zeker?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                Gewoon aan de torsie staven gedraaid dat ie lager kwam zeker?

                                                Hehehe, yep :-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Aan die torsiestaven draaien moet zelfs ook hoe anders?
                                                  maar het klopt er zijn er weinig die het goed kunnen, ook een 'goed' verlaagde 75 stuurt beter als een niet verlaagde 75....

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                    Formeel is dat natuurlijk de SZ (ES30).
                                                    Formeel is de laatst geproduceerde RWD Alfa de Spider natuurlijk... De laatste RWD sedan (en daar ging het, dacht ik, om) was dan weer de 75.

                                                    Tijdens mijn vakantie kreeg ik nog ik een sms'je van iemand bij Autovisie met de vraag of ze mijn 75 voor de rapportage mochten gebruiken. Helaas stond ie op dat moment achter slot en grendel bij mijn Alfa specialist die op dat moment ook op vakantie was gegaan en pas na de testdag weer terug in het land was.

                                                    Aan de ene kant jammer omdat het natuurlijk altijd leuk is om je auto terug te zien in een autotijdschrift, aan de andere kant werd ik er een beetje moe van dat ze meteen over 'driften' begonnen. Daar leen je die auto niet voor uit natuurlijk. En om dan de opmerking te lezen dat de 75 juist extra goed drift door de De Dion achteras, uhhh, mis ik dan iets?? Vond het stukje ook wat tegenvallen en het valt me iedere keer op dat als Autovisie over 75's schrijft, er altijd fouten in de stukjes zitten (net als een tijd geleden het aankoopadvies).

                                                    Maar al met al toch wel weer een leuk initiatief.
                                                    Auto's: veel...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                                      Aan die torsiestaven draaien moet zelfs ook hoe anders?
                                                      Ja, maar daarnaast moet je ook de uitlijning en sporing afstellen

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Even naar beneden draaien en verder niks aan wielstand doen, dat was het punt.

                                                        EDIT: te laat never mind.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                                          aan de andere kant werd ik er een beetje moe van dat ze meteen over 'driften' begonnen.

                                                          Laten we wel wezen, voor de gemiddelde lezer IS rwd gelijk aan driften. Als dat niet goed kan (vb Clio V6) mag de auto gekraakt worden :-)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Autovisie is al lang niet meer het Autovisie dat het was. Op de ťťn of andere manier is het geworden tot de goedkoopte van de Telegraaf. 't Zal nu misschien ook wel een afspiegeling van de tijd zijn, maar ik verlang toch vaak terug naar de tijden van Nico de Jong.

                                                            Ik heb al een aantal jaren gedacht mijn abonnement op te zeggen, maar vind het aan de andere kant wel jammer. Al vanaf november 1969 heb ik een abonnement en wil, als het even kan, mijn 50jarig jubileum halen ;-)
                                                            Last edited by Ton van S; 26-09-09, 18:15.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Gisteren ook nog even snel het artikel doorgelezen, maar inderdaad wel een hoop fouten erin en een beetje saai verhaal.
                                                              Zo staat er bijvoorbeeld bij de uitleg over de transaxle, dat het gunstig is voor het afgeveerde gewicht. Iets met klok en klepel. Het is juist gunstig voor het ONafgeveerde gewicht.

                                                              Maar goed, er valt natuurlijk in principe ook zoveel te schrijven over die auto's, dat als je er 10 wilt beschrijven, je ze allemaal te kort gaat doen. Wel jammer dat ze dan 2 Giulia's nemen. Zet er een Duetto of vroege coda tronca neer. Dat zijn ook auto's die Alfa op de kaart hebben gezet. En had die 33 (leuke auto) vervangen door een Alfasud.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Inderdaad, het artikel viel mij ook een beetje tegen. Ze hadden zeker voor die 2e Giulia een oude Spider of een Berlina kunnen pakken. Ook miste ik de Giulietta die ze best bij het transaxle-stuk hadden kunnen pakken. En dan nog het gewone Sudje naar de Sprint.
                                                                Ook inhoudelijk ellemaal erg oppervlakkig met gewoon veel te veel fouten. Jammer, maar toch leuk dat ze er een special aan gewaagd hebben.
                                                                Giulia 1600 Super '65
                                                                Abarth 595 Competizione '15

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X