Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst Alfa Romeo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Toekomst Alfa Romeo?

Het volgende merk dat kapot wordt gemaakt door een onverschillige moeder?

http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=13378&n=9

De nieuwe Milano/Giulietta ziet er gelukkig veelbelovend uit.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

als de Giulietta van mijn shortlist af moet....hmmm....
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Lijkt me voorbarige journalistiek. Ik kan me niet voorstellen dat Fiat van de naam Alfa Romeo af wil... Italianen en sentiment....

Comment

Alfa heeft in de huidige vorm absoluut geen toekomst. Dat ik deze woorden ooit zou opschrijven.
        Peace is a lie, there is only passion.
        Through passion, I gain strength.
        Through strength, I gain power.
        Through power, I gain victory.
        Through victory, my chains are broken.
        The Force shall free me.

Comment

Eerlijk gezegd heb ik er ook niet zo'n moeite mee als het merk in zijn huidige vorm verdwijnt... schrijf ik ook niet voor het eerst. Kom op zeg, een nieuwe Alfa op Chrysler onderstel en dat is dan weer een Mercedes van 2 generaties terug. Dan ben je gewoon klaar als merk.

Voor Lancia geldt hetzelfde. Nee, we gaan nog maar eens een Voyager re-badgen. RTOM.

Nee, het is tijd voor nieuwe merken, met niet die enorme historische ballast...

Comment

http://www.nu.nl/economie/2142124/vo...lfa-romeo.html

Nou nog even en ik hoef niet meer te kiezen tussen de VW en de Alfa

Comment

*kijkt vertwijfeld naar oprit* :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Is toch alleen maar handig dat je straks voor twee auto's naar A-Point kunt? :)
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

*knalt ouwe Spider bij VDV op de oprit*

Veel succes, mannen! :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Vagbank!

Comment

Mij benieuwen hoe ze Alfa dan willen positioneren. Seat is nu de sportieve telg binnen de VAG.

Comment

*kijkt sip* wat zonde zou dat zijn. :(
                        Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                          Mij benieuwen hoe ze Alfa dan willen positioneren. Seat is nu de sportieve telg binnen de VAG.
                          Maar komt daarin niet echt geweldig uit de verf.
                          Al helpt de laatste generatie modellen daar ook niet echt aan mee, naar mijn mening. (Sorry Ed...)

Met Alfa als VAG merk kan Audi zich als luxus merk op BMW richten en Alfa als sportief merk op BMW. Het merk Alfa is naar mijn smaak toch veel sterker dan het merk Seat, en kan dus veel beter met BMW concurreren.
                          Er zal wel meer voor nodig zijn dan een simpele platform strategie.
                          Àls het die kant op gaat denk ik dat Seat het kind van de rekening wordt. Het merk Seat is dan nogal overbodig in het portfolio.
                          Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                            *kijkt sip* wat zonde zou dat zijn. :(

Ja en nee. Als die pasta- en knoflookvreters er nou eens zelf in zouden slagen om met fatsoenlijk rendabele onderneming auto's die bouwen die goed zijn, dan zou het pas echt zonde zijn.
                            Er zit hier vast niemand te wachten op ee rebadged Golf kloon of een platform/onderstel dat zonder enige aanpassing wordt overgenomen.
                            Maar als ze het 'Alfa dna' nou eens weten te combineren met Duitse zakelijkheid (en degelijkheid, maar daar kun je over twisten..), dan heb je wel best of both worlds lijkt me.
                            Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Overigens droom ik nog steeds van een o-zo-mooie-en-o-zo-onbetrouwbare TVR.
                              :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                                Maar als ze het 'Alfa dna' nou eens weten te combineren met Duitse zakelijkheid (en degelijkheid, maar daar kun je over twisten..), dan heb je wel best of both worlds lijkt me.
                                Dan heb je het zoveelste compromis, het zoveelste gemiddelde. En dat is het dus net niet. De huidige Fiat-Alfa's zijn het bewijs. Ik zit er helemaal niet op te wachten dat een Alfa het beste van een f***ing Volkswagen erbij krijgt. Opzouten...

En dan kan het best zo zijn dat dat betekent dat het moderne publiek liever een Volkswagen heeft dan alle nadelen van een echte Alfa en er dus veel te weinig Alfa's verkocht worden om ooit nog rendabel te zijn. Dan moet je er geen Fiat, Opel of Volkswagen van willen maken, dan moet je gewoon accepteren dat het allemaal niet meer kan in de moderne wereld en stoppen met zo'n merk.
                                Alles beter dan dat gesjacher.

Comment

hmja, dat is wel waar. En als VAG daarbij seat afstoot zou het twee vliegen in 1 klap zijn :)
                                  Forza!

Comment

Misschien is dat inderdaad wel zo, dat er geen ruimte meer is vandaag de dag voor wat Alfa Romeo ooit betekende. Iedereen heeft tegenwoordig een auto en het is veel meer dan toen een consumentenproduct geworden, veel meer dan toen. Tel daarbij de milieuhype erbij en hier is je doodslag voor sportieve auto's met een echt karakter. Binnen de huidige wetgeving, maatschappije en spreadsheet management kun je geen Giulia-achtige auto's meer bouwen. Dat is geweest en komt niet meer terug.
                                    Net zoals je in die tijd nog met 25 glazen bier naar huis kon rijden, zonder strafrechtelijke risico's te lopen. Die tijd komt ook niet meer terug en in wat dat betreft maar goed ook.

*naar beneden loopt en Giulia & Deutto kijkt*

Comment

*visueel beeld van Lennart die met 25 bier op, lallend in de Guilia zit. Met betraande ogen* :)
                                      Forza!

Comment

Maar komt daarin niet echt geweldig uit de verf.
                                        Al helpt de laatste generatie modellen daar ook niet echt aan mee, naar mijn mening. (Sorry Ed...)

Met Alfa als VAG merk kan Audi zich als luxus merk op BMW richten en Alfa als sportief merk op BMW. Het merk Alfa is naar mijn smaak toch veel sterker dan het merk Seat, en kan dus veel beter met BMW concurreren.
                                        Er zal wel meer voor nodig zijn dan een simpele platform strategie.
                                        Àls het die kant op gaat denk ik dat Seat het kind van de rekening wordt. Het merk Seat is dan nogal overbodig in het portfolio.
                                        Wat KMvreter zegt. Mensen kopen een Alfa omdat ze een Alfa willen, of zich tenminste een beetje willen onderscheiden. Een Seat wordt (meestal) alleen gekocht omdat-ie goedkoper is dan een VW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                          *proest*
                                          Rock on. RS.

Comment

Zo dan.

De Alfa Romeo site is geupdate.

Amazing. Ik dacht dat die site dood was.
                                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Wat bedoel je tiPanda?

Is de voorraad 159's met 1 geslonken?

:)

Comment

oh dat is wel een stuk netter geworden. Eindelijk inderdaad.

Dezelfde hippe configurator als op alfaromeo.it zie ik, goede zaak.
                                                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                  oh dat is wel een stuk netter geworden. Eindelijk inderdaad.

Dezelfde hippe configurator als op alfaromeo.it zie ik, goede zaak.
                                                  ehhh waar zie jij die configurator?

Comment

Die is nu weg. Toen ik vanmiddag keek was er nog een configurator.
                                                    Prijslijst Mito 2010 laat nog helemaal de QV niet zien.

Comment

Mito QV 26.950

Comment

Hmm, ik weet net wat ik hier van moet vinden...komt er dan ook een Giulietta Q4/Permanent4? Hopelijk gaan ze in de toekomst niet de platformen al tijdens de ontwikkeling aanpassen aan de wensen van Jeep/Chrysler...

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...ietta-platform
                                                        Giulia 1600 Super '65
                                                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Jaja, en straks die Jeep 6 cilinder in een Alfa he, dat gaat gewoon gebeuren :-)

*zoekt naar eerdere voorspellende post met die strekking*

Comment

Er zullen ook vast Italiaanse modellen komen op het 300 onderstel. Ik ben wel benieuwd wat de Amerikanen van de Fiat 500 vinden...
                                                            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                            Rally organisatie: Rally-Events
                                                            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
                                                              Ik ben wel benieuwd wat de Amerikanen van de Fiat 500 vinden...
                                                              Die vinden hem vast te groot!! :-))))
                                                              2 x ouwe premium meuk
                                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

En het geschuif met leidinggevenden binden AR blijft ook maar doorgaan. Nu dus wéér een nieuwe topman aan het roer...ik hoop dat er eindelijk eens een einde komt aan het geschuif tussen alle topfuncties:
                                                                http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...bij-Alfa-Romeo

En de terugkeer naar de USA is ook voor de zoveelste keer weer eens uitgsteld....
                                                                http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...oor-Alfa-Romeo

Dit is ook wel interessant: Binnen de SCARB kwam deze week een mail binnen van het Alfa Blue Team. Een select groepjes verzamelaars met veel exclusief en bijzonder Alfa-spul zoals bijvoorbeeld de befaamde Zagato Alfetta SW die dit jaar op Zandvoort bij het SS stond.

De vertaling vanuit het Italiaans:

Milaan, 22 januari 2010

Beste Alfa vrienden en anderen,
                                                                Donderdag 21 januari, is ten huize van het Alfa Blue Team, door de aanwezigen unaniem besloten onderstaande open brief op te stellen en te verzenden aan La Corriere della Sera, als reactie op de verklaringen in dezelfde krant in de afgelopen dagen, van Dottore Marchionne en reacties daar op van de kant van gezaghebbende journalisten.

Als u zich, naar wij hopen, kunt vinden in de geest van deze open brief, dan vragen wij het volgende:
                                                                1) Verspreid dit bericht onder bevriende liefhebbers
                                                                2) Stuur per direct een email naar salvetti[at]enniosei[punt]it met in de titel simpel:

“SI’ CONDIVIDO, [voornaam],[achternaam],[plaats], PAESI BASSI”

(Si’condivido = ik steun, tussen de rechte haken de betreffende gegevens invullen)

3) De namen van de ondertekenaars worden toegevoegd onder de open brief die binnen enkele dagen verzonden wordt.

Ik dank u voor de aandacht en voor het verspreiden. Wetende dat het een druppel op een gloeiende plaat is, we moet toch een keer onze stem laten horen.

Con cordialità.

Gippo Salvetti
                                                                (presidente Alfa Blue Team, Milano)

Open brief aan de Corriere della Sera.
                                                                Milaan 25 januari 2010.

“Alfa Romeo is niet zo maar een merk. Haar auto’s zijn wat meer dan conventioneel gebouwde auto. Het is een soort ziekte, het enthousiasme voor een vervoermiddel. Het is een manier van leven, een bijzondere manier om een motorvoertuig te ontwikkelen. Iets dat verder gaat dan de standaard definities. Het behoort tot die irrationele menselijke neigingen die zich aan een logische omschrijving onttrekken. Het draait om gevoelens, passie, zaken die meer te maken hebben met het hart dan met het brein.”.
                                                                Zo verklaarde in 1970 Ing. Orazio Satta, verantwoordelijk voor de afdeling Ontwikkeling van Alfa Romeo in de jaren dat Giuseppe Luraghi de leiding over het bedrijf had.
                                                                Om te verduidelijken, de jaren dat Arese werd opgebouwd en dat de balans in evenwicht was; de jaren van de Giulietta, de Giulia, de 1750 en van de mytische Spider en GT.
                                                                Hierin weerspiegelt zich het beste antwoord op de recente uitlatingen van Dr. Marchionne, eindverantwoordelijke van de Gruppo Fiat, en volhardend in de manier van denken van l’Avvocato Agnelli op het moment dat Alfa werd ingelijfd: “Ci siamo annessi una provincia debole”, we hebben een zwak gebied/zwakkeling veroverd.
                                                                Fiat en Alfa hebben verschillende manieren om auto’s te ontwikkelen die totaal niet te vergelijken zijn.
                                                                Vandaar dat Alfa, vanaf het moment dat het door Fiat werd ‘veroverd’ is vernederd en tegenwoordig is gereduceerd tot een kapstok waaraan verkoopvolume wordt gehangen. (zie artikel in de Corriere della Sera door Tedeschini van 19 januari).
                                                                Dat is de reden dat we ons aansluiten bij de oproep aan Fiat om Alfa Romeo te verkopen, van M. Mucchetti in de Corriere van 17 januari.
                                                                Dr. Marchionne, verkoop Alfa Romeo! Wordt niet de verantwoordelijke voor de vernietiging van een mythe die op 24 juni 2010 duizenden liefhebbers vanuit de hele wereld naar Milaan doet komen om het eeuwfeest te vieren dat door Fiat liever vergeten wordt.
                                                                Dr. Marchionne, verkoop Alfa Romeo, want het is niet zoals u beweert, “een kind om te wiegen” maar een glorieus stuk geschiedenis om in de toekomst voort te zetten met dezelfde passie als die van Orazio Satta.
                                                                Dr. Marchionne, verkoop Alfa Romeo, want ook ondernemingen hebben een DNA en die van Alfa en Fiat laten zich niet verenigen.
                                                                Dr. Marchionne, verkoop Alfa Romeo en wij liefhebbers zullen het waarderen… misschien kopen we zelfs een 500 als tweede auto.

Een grote schare Alfisti.
                                                                Last edited by Veloce; 22-01-10, 18:08.
                                                                Giulia 1600 Super '65
                                                                Abarth 595 Competizione '15

Comment

Working...
                                                                X