Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst Alfa Romeo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• LOL, bijna 10 jaar te laat ofzo.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Naar het schijnt zijn de 8C en GTV gecancelled, maar komt er wél nog een extra SUV in de line-up...
      Attached Files
      Last edited by Veloce; 23-02-19, 13:49.
      Giulia 1600 Super '65

Comment

• En die SUV heet z.g.a. zeker "Tonale"

https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuw...e-heten-121336
        Giulia 1600 Super '65

Comment

• De "Tonale"
          Attached Files
          Giulia 1600 Super '65

Comment

• Ziet er nog.erg "concept-achtig" uit. Dus komt het waarschijnlijk pas over 2 jaar op de markt als de techniek al verouderd is.
            Attached Files
            Giulia 1600 Super '65

Comment

• Koplampen iets hoger, spiegels erop en klaar is Luigi.

Comment

• Koplampen hoger?
                Ik vind 1 Nissan Juke al genoeg op deze aardkloot.

Comment

• Inderdaad, eerder lager dan hoger. Van mij mogen de lijnen/vouwen overigens wel iets scherper, lijkt nu een lichtelijk gesmolten ontwerp...
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

• Wat ik bedoel is dat het nu wel erg smalle streepjes zijn en dat ik noet verwacht dat zo op het productiemodel terug te zien.

Ik zou dus verwachten dat ze iets groter worden of iets minder spleetjes worden op een productiemodel. De plaatsing zal niet veranderen (dus geen Nissan Juke toestanden ;-)).

Comment

• Ondanks dat het zo'n SUV-dinges is, zou ik t wel gaaf vinden als ze hem ongewijzigd in productie durven te nemen.
                      Giulia 1600 Super '65

Comment

• Allemaal leuk en aardig, maar dit zet toch geen zoden aan de dijk voor volume verkoop zowel lease als privaat. Alfa is zwaar op weg naar het lijkhuis (wat al vaker het geval was).
                        Peace is a lie, there is only passion.
                        Through passion, I gain strength.
                        Through strength, I gain power.
                        Through power, I gain victory.
                        Through victory, my chains are broken.
                        The Force shall free me.

Comment

• Waarom zou Maserati wel kunnen bestaan en Alfa niet? Alfa is nooit een volumemerk geweest, en dat is ook niet nodig. Daar hebben ze Fiat voor.
                          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Maserati zit ook in zwaar weer, waar blijven de nieuwe modellen (opvolger Qporte Ghibli en de Gran Turismo). Het zijn platforms die al jaren meegaan en zwaar verouderd raken. Ook geen hybride a la Ferrari. Fiat is alleen nog maar de 500 en Panda (ook al jaren in productie). Ik zie zelfs Fiat überhaupt niet meer als merk overleven zo. Alles draait op Jeep/Chrysler, dus de C in FCA. De rest is zwaar verouderd qua modellen en qua aanpak hybride of andere schone oplossing. Lancia werd kalt gesteld om alle ruimte en investeringen op Alfa te gooien want dat had meer adem en klank in de wereld dan Lancia. Lancia had geen historie en het was kiezen tussen 2 mooie dochters waar van er maar 1 kon overleven. Alfa moest naar 250.000 a 300.000 auto's. De verkopen van de Giula en Stelvio zaken als pudding in elkaar. Het lukte vroeger al niet en het gaat helaas nu ook niet gebeuren. En dat zeg ik met veel spijt en melancholie.
                            Peace is a lie, there is only passion.
                            Through passion, I gain strength.
                            Through strength, I gain power.
                            Through power, I gain victory.
                            Through victory, my chains are broken.
                            The Force shall free me.

Comment

• Wat Don Pedro zegt. Helaas.

FCA loopt weer eens enorm achter de feiten aan, door nu (bijna 10 jaar na de introductie van de Giulietta, want daar moet dit toch de opvolger van worden neem ik aan) alleen een concept te laten zien. Ze hebben vanmorgen ook twee Jeep's PHEV laten zien, waarvan de Renegade op zijn vroegst aan het eind van het jaar komt, de Compass ergens volgend jaar. En die worden als kant-en-klaar voorgesteld tijdens dezelfde persconferentie, waarbij deze Alfa een studie is van hoe een middenklasse Alfa "er uit zou kunnen zien" (letterlijk vertaald uit de persconferentie).

Comment

• Ik heb toch de indruk dat de Giuila en de Stelvio best goed lopen, ik zie ze dagelijks rijden. Kan ook zijn omdat ik nog steeds een zwak heb voor Alfa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                  Ik heb toch de indruk dat de Giuila en de Stelvio best goed lopen, ik zie ze dagelijks rijden. Kan ook zijn omdat ik nog steeds een zwak heb voor Alfa.
                                  Vorig jaar zijn er 247 Stelvio's verkocht in Nederland en het jaar ervoor 236 en vorig jaar van de Giulia 508. En in 2017 werden er nog 764 opgeschreven.

Van dat aantal Stelvio's valt als importeur toch niet te leven en de Giulia is blijkbaar al op zijn retour.

Comment

• Hmm dan is het toch mijn cognitieve dissonantie blijkbaar. :) Maar ook in Belgie en Frankrijk zag ik ze veel. Een klassgenoot als die nieuwe Insignia bijvoorbeeld zie ik bijna nooit, niet dat dat nou een goede maatstaf is.

Comment

• Vaak is het zo dat leuke/bijzondere auto's alleen de eerste 2 jaar goed lopen. Daarna is de nieuwigheid er af, en besteld maar een enkeling zo'n ding. De cyclus is dus gewoon heel kort. En helaas bestaat een heel groot deel van Alfa uit dat soort auto's. Joshua had dat hier ooit geschreven, meen ik.
                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                        Ik heb toch de indruk dat de Giuila en de Stelvio best goed lopen, ik zie ze dagelijks rijden. Kan ook zijn omdat ik nog steeds een zwak heb voor Alfa.
                                        Giulia 2 keer gespot(maar dat was in/bij Essen). Stelvio nooit. Gezien de aantallen is dat ook niet heel raar. :)
                                        Every second of your life is a part of your song

Comment

• Ik zie voor mijn gevoel ook iedere week wel een Stelvio rijden en meerdere Giulia's. In ons dorpje zijn iig een paar Giulia's volgens mij.

Comment

• Verkoopcijfers zijn laag in NL, maar ze mikken ook op andere markten volgens mij.

Blijft de auto tenminste een beetje bijzonder. Dat was met de 156 wel anders. Die was scherp geprijsd en dus bestelde iedereen zo'n ding destijds.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                              Koplampen iets hoger, spiegels erop en klaar is Luigi.
                                              Die spiegels schijnen een of ander nifty camerasysteem te zijn.

​​​​​​

Comment

• Ik vind 't wél een mooi ding, alleen jammer dat het een SUV is. Maar als dit de nieuwe designrichting wordt, met iets scherpere/agressievere lijnen, dan vind ik dat meer dan prima.
                                                Giulia 1600 Super '65

Comment

• Zorgwekkende signalen. Eerste halfjaar zijn de verkopen van Alfa volledig ingestort, waaronder ook de Giulia en Stelvio. (-42%!)
                                                  Lancia verkocht in de eerste 6 maanden meer Ypsilons (hun enige model) in Italië (hun enige markt) dan Alfa Romeo in heel Europa aan auto's verkocht.

https://fiatgroupworld.com/2019/07/2...an-alfa-romeo/

Giulia 1600 Super '65

Comment

• Jammer; maar gezien de kwaliteit van het dealer netwerk niet zo heel vreemd.. (naast nog dat de Giualia geen DSC off knop heeft, of het 280-pk model dat alleen 4wd is etc. de ene misser na de andere)

Comment

• En geen instapper(s) met 120/150/180pk, en geen stationwagon, en geen handbak op de benzines.

Plus dat ook de kwantiteit van het dealernetwerk rampzalig is, afgelopen jaren hebben heel veel dealers hun dealerschap opgezegd vanwege de hoge eisen die AR stelde. (die niet terug te verdienen waren met het aangeboden modellengamma)

p.s. in de UK is de Veloce trouwens standaards met RWD
                                                      Last edited by Veloce; 24-07-19, 21:28.
                                                      Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oi, dat is idd niet goed...

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Alfa Romeo in NL stelt ook erg hoge eisen aan het dealerschap. Ze doen het ook zelf hoor, het naar de knoppen helpen. Maar ik moet er niet aan denken dat Alfa Romeo straks niet meer bestaat.
                                                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Tja ben volgend jaar weer aan de beurt voor nieuwe leasewagen maar het zal (opnieuw) geen Giulia worden denk ik.
                                                            Wordt het inmiddels ook geen tijd voor een tussentijdse facelift voor de Giulia?

Overigens zijn die Mito en Giulietta ook al oude modellen.
                                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Dat laatste dus.
                                                              Vernieuwing 0,0

Comment

• Off topic: ik wist niet dat het succes van de Tesla 3 zó groot was.

180.jpg
                                                                VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Ik vind 1700 stuks van de inmiddels 7 jaar oude Lexus is 300 eigenijk nog knapper!
                                                                  Mini Cooper Clubman
                                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                  X