Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst Alfa Romeo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wordt de S60 nog niet sinds begin 2019 geleverd, of is het een tegenvaller?
    privť-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Wim, dat dacht ik eerst ook. Tesla groter dan 3-, C- en A4??
      Alleen: ze vergelijken wel met andere sedans.

Bijvoorbeeld die S60, daar schrok ik nogal van. Nog veel minder dan de Alfa??
      Alleen: bijvoorbeeld in NL werden 267 stuks verkocht van de S60, maar ook nog eens 2466 stuks V60.
      Koop je een station omdat je de ruimte nodig hebt, of omdat je het gewoon het mooiere model vindt?
      Is er 1 persooon in heel Europa die uitsluitend naar sedans kijkt en dan na wat wikken en wegen een Tesla kiest?
      Of andersom: dat het een sedan is doet er gewoon helemaal niet toe voor iemand die een Tesla wil.

Statistiek, statistiek...

Comment

• Cijfers juli zijn ook binnen
        Attached Files
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Net weer terug van een paar weekjes rondreizen in ItaliŽ (Toscane met name) en ik heb me echt verbaasd hoe weinig Giulia's en Stelvio's je rond ziet rijden. BMW's, Audi's en Mercedessen zie je overal, maar de Alfa's lijken gewoon niet zo geliefd te zijn onder de Italianen. Ik snap overigens niet waarom, vind beide auto's erg fraai en gewoon een aanwinst voor het straatbeeld. Giulietta's zie je eigenlijk nog wel verrassend veel, maar dat zijn vrijwel allemaal diesels met 16" wielen (al snap ik waarom niemand kiest voor 18" met dat wegdek daar!)

Comment

• Dat is een trend die je de laatste jaren veel ziet in vooral de noorderlijke helft van ItaliŽ. Het 159-rijdend volk is daar natuurlijk overgestapt op een Duitser of Volvo en die win je dus blijkbaar zelfs in ItaliŽ niet meer zo makkelijk terug. Alleen was die groep 156/159-rijders in IT vele malen groter dan in de rest van Europa, dat verschil gaan ze bij FCA wel merken.

Eigenlijk is het nog een wonder hoeveel Giulietta's er nog verkocht worden in dat super belangrijke en beconcurreerde C-segment.
            Last edited by Veloce; 12-09-19, 21:50.
            Giulia 1600 Super '65

Comment

• Grappig, ik zag juist meer Giulia’s en vooral Stelvio’s rond het Gardameer (en ook in Tirol trouwens) dan ik verwacht had. Ook meer Maserati Levante’s dan in ik verwacht had. Kan ook confirmation bias zijn natuurlijk. ;-)
              Last edited by GJ; 13-09-19, 10:04.

Comment

• Het marktaandeel van Alfa is in ItaliŽ nog altijd een stuk hoger dan in NL of B. Een marktaandeel van 1,27% in eigen land is niet echt veel, maar toch een stuk meer dan de armoedige 0,36 in NL of 0,59 in B. Ik denk dat het cijfer in B wordt opgekrikt doordat daar de Luxemburgse verkoop bij is inbegrepen. In L rijden altijd opvallend veel Italianen rond.
                Bekijk de verkoopcijfers voor alle personenwagens van Alfa Romeo in ItaliŽ
                Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• Dit schijnt de definitieve productieversie te zijn van de Tonale. Mooi kan ik hem nog niet noemen, maar ben wel blij dat ze het design iets scherper/agressiever hebben gemaakt t.o.v. de Giulia/Stelvio.
                  Die koplampen doen me zelfs aan de 75 en 155 denken.
                  Attached Files
                  Giulia 1600 Super '65

Comment

• De grootste vraag is natuurlijk wanneer de definitieve productieversie definitief in productie gaat. Alhoewel ik persoonlijk de hele SUV-hype en dus ook deze liever oversla.

Comment

• Interieur?
                      Attached Files
                      Giulia 1600 Super '65

Comment

• Nieuwe planning, zonder nieuwe 4C, 8C en GTV.
                        Attached Files
                        Giulia 1600 Super '65

Comment

• https://corsaitalia.com/alfa-romeo-b...mito-opvolger/
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Dus een soort Rover Streetwise, Opel Adam Rocks, Fiesta Active, Polo Cross of andere mega-succesvolle opgehoogde A/B-segmenter.
                            Giulia 1600 Super '65

Comment

• Niet zo negatief! Dat ie iets hoger dan een Mito wirdr wil niet meteen zeggen dat ze er ongespoten kunststof wielkastranden en diffusers op schroeven?
                              En trouwens, de kans dat ie ooit komt is uiterst klein aangezien ie voor 2022 gepland staat...
                              privť-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• He, wat is er mis met ongespoten kunststof wielkastranden?
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ze hebben vandaag modeljaar 2020 van de Giulia en Stelvio gepresenteerd. Het commentaar van de afwerking van het interieur hebben ze zich blijkbaar aangetrokken en er zit wat meer autonome meuk op. Bij de introductie vertelden ze nog dat Alfa's voor mensen zijn die van autorijden houden, maar blijkbaar is de R&D-afdeling nu klaar en is het dus gewoon leverbaar. :)

Het zal de doorslag niet geven om nu wel een Giulia te kopen lijkt me, wat bijvoorbeeld een (180pk FireFly?) instapper met lagere (al dan niet theoretische) CO2-uitstoot wel zou kunnen veroorzaken

Comment

• Ha, die Joep;

https://www.gummen.org/forum/auto-s/itali%C3%AB/4455-de-alfa-giulia-opvolger-159?p=1029062#post1029062
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

• https://www.youtube.com/watch?featur...jE&app=desktop
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Toekomst? 8C, Maserati motor, dinosauriŽr tijd. Mijn Spyder klinkt ook zo. Voor oude mannen.

Comment

• En dan (net als de gewone 8C) de klokkenwinlel en schermpje meegeven van een 159. Net als een hele hoop knopjes en schakelaarsnin het interieur.

Verder vind ik die DV een schitterende auto, maar de standaard 8C is dat ook al. Kennis van mij heeft sinds kort een Gran Turismo 4.7,.met uiteraard de zelfde motor. Pfff,.en dan bedenkende dat ze Maserati straks volledig elektrisch willen gaan maken.
                                          Giulia 1600 Super '65

Comment

• Goed nieuws?
                                            https://www.autovisie.nl/nieuws/euro...0te%20besparen.

Comment

• De laatste hoop pm de ontwikkelingsachterstand in te halen. Al het geld van de laatste 10 jaar zat in de 4C, Giulia/Stelvio en Tonale. Daar ga je geen oorlog mee winnen. Nu komt er tenminste geld en een platform voor een opvolger van de Mito en Giulietta en/of iets als een kleinere crossover.
                                              Giulia 1600 Super '65

Comment

Working...
                                              X