Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst Alfa Romeo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mja, Maserati was toch al ooit van Citroen, Abarth bemoeide zich ook met Simcaatjes, Lancia gebuikte een Franse V6 in de Thema en 10 jaar geleden waren Alfa's eveneens op een Opel gebaseerd. :-)
    (En Peugeot, Renault, Citroën en Simca hebben wel laten zien dat een Franse auto met Italiaans design best leuk kan zijn)

Ik denk uiteindelijk dat dit ook voor Alfa en Lancia gewoon de beste manier is. De Giulia en Stelvio laten helaas zien dat zelfs als het merk all-in gaat en een werkelijk fantastisch rijdende en fraai ogende auto bouwt nog steeds iedereen een BMW of Audi koopt. Er is gewoon weinig mis met die auto's en toch lijkt het dus niet te werken. Ik ken weinig mensen die de Giulia/Stelvio géén mooie of fijne auto vinden, daar ligt het dus niet aan. Wat ik overigens ook niet begrijp is datdit platform dus maar voor 2 modellen gebruikt wordt, dat kun je toch onmogelijk terug verdienen als kleine fabrikant? Waarom zijn er geen Lancia's en Maserati's op gebouwd? Desnoods een nieuwe Fiat Croma of Freemont/SUV.

Dus....weer terug naar platform-sharing om de kosten te drukken en een onderhuids iets minder "Alfa-waardige" (c.q. Lancia-waardige) auto's bouwen om eindelijk weer eens iets te verkopen en geld te verdienen. Doen ze dit niet, dan kunnen ze er net zo goed mee kappen natuurlijk.
    Last edited by Veloce; 08-02-21, 12:57.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Geld verdienen ook in de werkplaats bij de dealers dankzij de 1.6 THP :-)

Comment

• Het imago van Alfa en Lancia is de afgelopen 20 jaar (en eigenlijk al wel 40 jaar) dusdanig verpest dat deze merken gewoon geen kans meer maken. Iedereen herinnert zich de prachtige historie, maar ook iedereen herinnert zich de blunders. De Giulia en Stelvio laten dat idd heel goed zien. Gewoon de stekker eruit bij die merken, dat zeg ik al 20 jaar :)

Comment

• De tijd dat een 155/156-rijder weer vanzelfsprekend naar de Alfa-dealer loopt om zijn nieuwe lease-auto uit te zoeken is natuurlijk allang voorbij.
          De echte Alfisten hebben een Stelvio of Giulia proefgereden en wellicht bestuurder (geweest) maar deze groep is inmiddels dusdanig klein geworden dat je daar als merk niet van kan leven.

Wat dat betreft biedt de extreme trend van crossovers/hoogpotigen weer een kans.

Comment

• Eens met Elentinos. Just pull the plug please.

Gewoon nieuw merken, dan heb je er veel minder pijn van elke keer als ze met een suv, cossover of ev afkomen.

Comment

• Kunnen ze de merknaam niet gewoon veranderen in "MMGHHND"?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...or-nieuwe-ceo/
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Die Tonale gaat het merk ook niet redden lijkt mij.
                Ze moeten met een coole EV komen en heel rap ook nog.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Van uitstel komt afstel?
                  Ik zeg: geweldig nieuws!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                    De tijd dat een 155/156-rijder weer vanzelfsprekend naar de Alfa-dealer loopt om zijn nieuwe lease-auto uit te zoeken is natuurlijk allang voorbij.
                    De echte Alfisten hebben een Stelvio of Giulia proefgereden en wellicht bestuurder (geweest) maar deze groep is inmiddels dusdanig klein geworden dat je daar als merk niet van kan leven.

Wat dat betreft biedt de extreme trend van crossovers/hoogpotigen weer een kans.
                    +1. Ik heb meegemaakt dat de 156 uit productie ging, helemaal doodgebloed. Toen stond er dus gewoon geen opvolger klaar. Maar je kon wel 2 modellen coupes kopen. Dat is onbegrijpelijk. Daarna kwam de 159. Wat geen geweldige auto was. Nu is er weer een Giulia, maar daar is weer geen SW van.
                    Die crossovers/hybrides/EV's zijn helaas nodig om het merk te redden, maar als je dat niet hebt.
                    Misschien moeten we de goede herinneringen maar gewoon bewaren.
                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Ik ben zeer waarschijnlijk 1 van die mensen die na mijn Giulia gewoon weer naar de Alfa-dealer loopt om de volgende te bestellen. ;-)

Er zijn op dit moment heel weinig auto’s die mij kunnen bekoren maar de Giulia dus wel. Misschien een andere kleur dit keer, Veloce TI met RWD, tenzij de de Giulia Q uit zou kunnen (vrijwel zeker niet overigens). Ik ga ook nog proefzitten in een Stelvio maar ik verwacht niet dat ik opeens om ga qua SUV’s.

Ik kijk ook nog naar BMW maar een 5-serie met een beetje porrie gaat al snel richting de 90k en is dan X-drive. De 3-serie (logischer vergelijking) kan mij uiterlijk niet echt bekoren. 4-serie gran coupé is dan wel weer fraai.

Maar ach, first world choices.

Comment

• Altijd een risico wanneer de opvolger (159) teveel van zijn voorganger (156) afwijkt: de 159 was niet meer de poor man's BMW/3-serie zoals de 156 dat wel was.
                        Icm met het niet klaar hebben staan van de opvolger natuurlijk.

Voor de Giulia geldt precies hetzelfde. Hier waren er ook meer van verkocht als het model er sneller na de 159 was geweest (opkomst hybride/EV/crossover meuk).
                        Maar ook de beperkte keuze helpt idd niet: een minder krachtige benzinemotor en een SW variant hadden zeker geholpen.

Als je puur kijkt naar de concurrentie anders dan de geijkte Duitse 3 en Volvo doen de Giulia en de Stelvio het niet eens heel slecht.
                        De kachel brandt echter al de gehele tijd op het waakvlammetje, er is op de 500 na geen enkel model binnen de Fiat groep geweest die echte poet binnenbracht.
                        Zodat de kachel weer eens goed kon branden en er succesnummers met echte Alfa-DNA konden worden gebouwd.

Kom maar door met die hoge EV/hybride hokken want dan ben ik ervan overtuigd dat die Italianen liefhebber genoeg zijn om nog een paar echt leuke auto's te blijven bouwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                          Ik ben zeer waarschijnlijk 1 van die mensen die na mijn Giulia gewoon weer naar de Alfa-dealer loopt om de volgende te bestellen. ;-)
                          Dat zegt iets over hoe te auto bevalt. Ook in andere opzichten dan prijs, rijeigenschappen en design.
                          Mijn vraag: blijft zo'n Veloce een beetje heel? Heb je inzicht in het onderhoud? Waar op te letten bij particuliere aankoop?

Ik heb MdV nu nl. echt zo ver dat er naast een V60 ook een Giulia proefgereden gaat worden. Kwestie van datum prikken.
                          En één met rood leer krijg ik er niet doorheen, dat is ook duidelijk geworden...:-)

Comment

Dat zegt iets over hoe te auto bevalt. Ook in andere opzichten dan prijs, rijeigenschappen en design.
                            Mijn vraag: blijft zo'n Veloce een beetje heel? Heb je inzicht in het onderhoud? Waar op te letten bij particuliere aankoop?

Ik heb MdV nu nl. echt zo ver dat er naast een V60 ook een Giulia proefgereden gaat worden. Kwestie van datum prikken.
                            En één met rood leer krijg ik er niet doorheen, dat is ook duidelijk geworden...:-)
                            Ik heb eigenlijk nagenoeg alleen regulier onderhoud nodig gehad. Recent begon de centrale display in de klokkenwinkel in het dashboard een lijn uit te vallen en die is dus vervangen, verder helemaal aan het begin een terugroepactie voor iets met de remmen (vergeten wat precies) en dat was het wel. Nagenoeg geen piepjes of kraakjes of wat dan ook.

Comment

Rood leer krijg ik er thuis ook niet doorheen.

Comment

• Volgens mij was de Giulietta nog best een redelijk succes voor Alfa, in Italië rijden er in ieder geval ontzettend veel van rond. Maar zoals gebruikelijk is daar ook weer geen opvolger voor. Tot nu toe heb ik daar ook geen negatieve ervaringen mee voor wat betreft de betrouwbaarheid en ook als dagelijkse auto gewoon prettig. Een Giulia is wat mij betreft dan ook een prima opvolger over een jaar of 2, dat is een van de weinige moderne auto's die mij aanspreekt.

Alfa moet heel rap met een goede EV komen, anders denk ik dat ze inderdaad niet lang meer bestaan (althans niet in deze vorm, er is vast wel een andere fabrikant die onder de naam Alfa auto's wil bouwen).

Comment

Er is alleen maar duidelijk geworden wie het voor het zeggen heeft in huizen Raspaardje....

*Loopt fluitend naar de donkergoude I Pace mét rood leer.....

Comment

Ik heb eigenlijk nagenoeg alleen regulier onderhoud nodig gehad. Recent begon de centrale display in de klokkenwinkel in het dashboard een lijn uit te vallen en die is dus vervangen, verder helemaal aan het begin een terugroepactie voor iets met de remmen (vergeten wat precies) en dat was het wel. Nagenoeg geen piepjes of kraakjes of wat dan ook.
                                    Dat klinkt goed.
                                    Uit welk bouwjaar en hoeveel staat er nu op de teller?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

Er is alleen maar duidelijk geworden wie het voor het zeggen heeft in huizen Raspaardje....

*Loopt fluitend naar de donkergoude I Pace mét rood leer.....
                                      De wijn smaakt altijd naar de stok...;-)

En wie betaalt bepaalt.
                                      Met cognac bruin leer neem ik ook genoegen.

Comment

Dat klinkt goed.
                                        Uit welk bouwjaar en hoeveel staat er nu op de teller?
                                        Juli 2017, uit mijn hoofd een kleine 61,5k op de teller. Overnameprijs door de leasemij afgegeven is EUR 25.806.

Comment

• IMG_0578.JPG
                                          Attached Files

Comment

• IMG_0577.JPG IMG_0581.JPG

Hij heeft op het linkervoorspatbord schade gehad (die niet helemaal top verholpen is wat mij betreft) en er is 1 velg overgespoten ivm stoeprandschade. Oh ja, benzinelucht van een lekkende jerrycan is er bijna uit. ;-)
                                            Last edited by GJ; 09-04-21, 12:24.

Comment

• Gave kleur. Interieur ook top.
                                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Juli 2017, uit mijn hoofd een kleine 61,5k op de teller. Overnameprijs door de leasemij afgegeven is EUR 25.806.
                                                Overnameprijs vanaf juli 2021 dus?
                                                Geen slechte prijs met >50% van de nieuwprijs eraf. Dat is bij de ex van Kees bij Prins wel anders...

Comment

Geen slechte prijs met >50% van de nieuwprijs eraf. Dat is bij de ex van Kees bij Prins wel anders...
                                                  Ja, dat is wat ze op de mail hebben aangeboden als overnameprijs. Daar zit logischerwijs wel een gat met okkazie via een dealer die daar nog wel wat meer marge wil hebben.Ik denk dat het dus inderdaad best scherp is. Normaliter zou ik zelf wel interesse hebben, maar we staan voor een grote verbouwing waardoor ik de handen (qua cash) graag wat meer vrij heb.

Comment

• Thanks.
                                                    Contract loopt dus tot juli 2021.
                                                    Wellicht interessant. Als eea met je te regelen is natuurlijk...:-)

Comment

• Ja dat is helemaal geen gekke prijs en erg mooie uitvoering. De gummers staan in de rij in juli om 'em over te nemen :-)

Comment

Thanks.
                                                        Contract loopt dus tot juli 2021.
                                                        Wellicht interessant. Als eea met je te regelen is natuurlijk...:-)
                                                        Wat mij betreft is alles te regelen. Ik heb nog geen keus bekend gemaakt bij de leasemij. ;-) Je mag hem in ieder geval gerust een keer proberen, Hij staat inmiddels weer op zomerrubber en dat is echt veel beter dan het winterrubber.

Wat wel opviel dat contract een jaar verlengen echt heel ongunstig uitpakt. Dan gan ze nageven iets van hun verlies verrekenen (minderkilometers).

Comment

• Prachtige Giulia idd!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Dat klinkt goed...:-)
                                                            Ik rijd elke dag langs DB.

Op dit moment is de markt van mooie Giulia's (200 pk Veloce pack of echte Veloce) tameljk overspannen: elk leuk exemplaar is iig snel weg.

Comment

Voor de zekerheid: is incl of excl btw?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht

Voor de zekerheid: is incl of excl btw?
                                                                Goede vraag. De letterlijke tekst in de mail is: "de overnameprijs einde contract 19-07-2021 € 25.806,00 in/in"

Comment

Ik ben zeer waarschijnlijk 1 van die mensen die na mijn Giulia gewoon weer naar de Alfa-dealer loopt om de volgende te bestellen. ;-)
                                                                  .
                                                                  helemaal mee eens, zou hem ook zo weer bestellen. Echt top wagen. Totaal geen issues mee
                                                                  STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                                  WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Working...
                                                                  X