Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooi Italiaans spul te koop!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat een prachtige Giulia in dat Le Mans-blauw. Van een oud vrouwtje op Sicilië geweest.
    Proposé dans Enchères d'automobiles de collection italiennes de Catawiki : Alfa Romeo - Giulia Nuova Super 1.6 - 1975. Très bon état - 1 557 cm3 - certifiée par ASI - 34 000 km.
    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Zeker! Die kleur met dat interieur is een mooie combi. Nuova is iets minder mooi dan het oudere type vanwege die rubberen rand om de grille vind ik, maar verder een mooi ding. En een 1600 blokje is lekker.
      Stevig prijsje wel.

Comment

• Ik dacht hetzelfde als Scuderia; lijkt me duur voor een toch iets minder leuke Nuova, maar die kleurencombi is top.

Comment

• Zoals ik eerder deze week al zei merk ik toch dat de Giulia's voor topprijzen naar mijn idee blijven staan. Vreemd genoeg zijn het juist de Nuova's waarvan je de vraagprijzen nu nog ziet stijgen.

Hier nog eentje. €19K voor een 1.3 Nuova met wat werk aan de deuren (bekende roestplek bij Giulia's) en afgekloven stuur bij een particulier. https://link.marktplaats.nl/m1209058256
          LOL, voor dat geld koop je overigens nog wel een near-perfect 1.3 van vóór de Nuova-facelift.

Wit vind ik overigens echt geen mooier kleur op een Nuova, M.i. moet je hem inderdaad hebben in Azzurro Le Mans, of in Grigio Medio (zilvergrijs zoals mijn oude) of Verde Pino (middengroen). Vooral in de zon en met een cognac interieur is dat echt een mooie kleur.

Deze Pino kost overigens 15K bij Henk Goudberg. Dat vind ik een meer realistische prijsstelling voor een top Nuova. Eentje met een beetje werk hangt zo rond de 10K is mijn mening

Last edited by Veloce; 11-10-17, 21:35.
          Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht

Deze Pino kost overigens 15K bij Henk Goudberg.
            De broer van Rene? :-)

Comment

• LOL, eh die ja. :-) Te lang niet daar geweest denk ik
              Giulia 1600 Super '65

Comment

• Wat een geld voor die Nuova’s... dan is die grijze vroege 1300ti zo veel mooier....

Comment

• Ik mis mijn 75 America nog regelmatig. Wat was dat toch een briljant sturende auto en telkens als ik een andere/nieuwe auto rijd voor bijvoorbeeld een proefrit, dan vergelijk ik hem onbewust met hoe een 75 rijdt.

Maar wat is het moeilijk om een goed exemplaar te vinden en de prijzen gaan ook rap omhoog.

Dit vind ik wel een op het oog mooi exemplaar. Volgens mij moet je wel een paar duizendjes reserveren voor een motorrevisie en wellicht bak, diff.

0313039163001.jpg?5f3f53c3a8c6eeb0543202deac2561e9.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/-0...fromparkdeck=1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Is dat niet één van de Ferrari F1 auto's van John Bosch ?
                    Bekend van het Barron racegebeuren ?
                    Daar is een langlopende rechtzaak over geweest: https://www.uitspraken.nl/uitspraak/...hams-2015-1332

Dit is zo te zien auto nummer 39 uit dat vonnis.
                    ------------------------------------------------
                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Ik heb zelf 3 75's gehad. Geweldige momenten mee beleeft. Leukste was een 1.8ie die tijdens een road trip in Zweden gejat werd. Ook al weer 11 jaar geleden. Wat een tijden waren dat zeg, geweldig. Dat ding werd enkele weken later teruggevonden en mijn goede kameraad en roadtrip kompaan Coen ging em toen weer ophalen in Goteburg. Trof dat ie daar een griet opgescharreld had dus dat leed werd weer flink verzacht voor hem. Wel in een recordtempo terug naar huis gereden met dat ding toen, kan ik me goed herinneren. Het stuk autobahn van Denemarken naar NL is volgens mij nog nooit zo snel afgelegd in een 75 18.ie als toen. Een auto die ik nog steeds erg mis.

Ik zou ook graag een 75 ts of v6 weer willen aanschaffen. Een goede is helaas erg duur tegenwoordig en de onderdelenvoorziening is om te janken. Wie weet, eerst de motorrevisie van de E34 M5 afmaken en em daarna aan Beamer verkopen was het geloof ik?
                      Last edited by hugo; 13-10-17, 17:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                        Ik mis mijn 75 America nog regelmatig. Wat was dat toch een briljant sturende auto en telkens als ik een andere/nieuwe auto rijd voor bijvoorbeeld een proefrit, dan vergelijk ik hem onbewust met hoe een 75 rijdt.
                        Lol,dat is precies wat ik een paar maanden geleden zei tegen Daniel en/of Kwub :)
                        Alleen had ik een Qv en TS. En dan verwacht je da een auto met basis ontwerp uit begin jaren 70 toch makkelijk te benaderen moet zijn door al het moderne spul maar niets is minder waar. Bij mij komt er iig geen 75 meer vooral vanwege onderdelen drama.

Comment

• Ik vind een 155 toch mooier. Maar ja het blijft achterhaalde techniek. Elke standaard leasediesel maakt natuurlijk gehakt van dat spul :-)
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
                            en em daarna aan Beamer verkopen was het geloof ik?
                            Kijk, jij snapt ut :-)
                            Heel wat auto's hier overgenomen, Alfa 75, Porsche 924S, Porsche 944 S2, Volvo V40, BMW 325i, Ford Sierra XR4i, ik zal er nog best wel een paar vergeten zijn.

Comment

• Is een 75 tegenwoordig ook al zo´n drama?
                              Techniek is toch niet zo heel erg lastig te vinden lijkt. TS is gewoon een Nord op injectie, V6 is (was) altijd wat lastiger mbt koppeling enzo. Onderstel TS, TB, V6 is allemaal identiek. Alles met minder vermogen is zga gelijk aan Giulietta en Alfetta. Qua plaatwerk en frutsels ligt er nog heeeeeel veel bij de liefhebbers in schuren.
                              Weet je wat pas een groter probleem is? 164 en 166, of de 916GTV cq Spider en GTA´s. Daar zijn juist een hele hoop gangbare zaken als rubbers, slangen, motorsteunen of plaatwerk (ga eens GTA-voorscherm, ECU of 916-motorkap zoeken) een probleem. Van de 164-166 zijn er gewoon veel gesloopt of geexporteerd, van de GTA en 916 zijn er weinig gemaakt.

Ik heb een handvol 75´s gehad, vooral TS en TB. Meestal goedkope hokken voor 500 piek die ik met een een vriend gebruikte om goedkoop mee te driften of op Zandvoort te raggen. Een nieuwe kopen was goedkoper dan de oude fixen. Ook ooit nog een Alfetta GTV gekocht voor 900 euro, maargoed die tijd ligt ook al weer een jaar of 10 achter ons. Met 2 van die 75´s heb ik enkele jaren en vele tienduizenden km´s dagelijks mee gereden, door weer en wind. De laatste 75 was mijn beste, een 1e serie TS uit ´87. 1e eigenaar had hem 17 jaar binnen gestald, slechts 120K op de klok. Ik kocht hem van een bekende, die de 2e eigenaar was en m als hobbybak had. Uiteindelijk verkocht ik de auto in (ik geloof) 2011, precies de tijd dat een 75 niet meer MRB-vrij zou worden volgende de toen nieuwe regelgeving. Ik kreeg er met hangen en wurgen 3500 voor ofzo, voor een totaal roestvrije 75 met heel erg dik onderstel en volledig RVS uitlaat. Later is de auto nog van Thijs (FaF) geweest. Ondertussen is hij omgebouwd tot trackdaymonster......zo, jammer!
                              Last edited by Veloce; 14-10-17, 21:39.
                              Giulia 1600 Super '65

Comment

• Ha, die Cobraman;

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                Ik vind een 155 toch mooier. Maar ja het blijft achterhaalde techniek. Elke standaard leasediesel maakt natuurlijk gehakt van dat spul :-)
                                Ik denk dat de meeste mensen de 75 niet aanbidden enkel om zijn wonderschone ontwerp. Sterker nog, velen zullen het niet eens een echt mooie auto vinden. Zou het dan toch op het rijden aankomen?
                                Scherven brengen gelul.

Comment

• Hansv

3 letters: RWD

Comment

• Balans, Transaxle
                                    Ook erg belangrijk vind ik. Qp duoselect had dat ondanks zijn gewicht ook enigszins, een lekkere balans.

Maar een 75 is met een paar aanpassingen als de stabi en bilsteins een geweldige auto van te maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                      Ha, die Cobraman;

Ik denk dat de meeste mensen de 75 niet aanbidden enkel om zijn wonderschone ontwerp. Sterker nog, velen zullen het niet eens een echt mooie auto vinden. Zou het dan toch op het rijden aankomen?
                                      Dat snapt zo'n lease diesel fetisjist toch niet, hans....

Die krijgt een mini boner van zijn woeste diesel huil op de oprit De Meern A12.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht

Kijk, jij snapt ut :-)
                                        Heel wat auto's hier overgenomen, Alfa 75, Porsche 924S, Porsche 944 S2, Volvo V40, BMW 325i, Ford Sierra XR4i, ik zal er nog best wel een paar vergeten zijn.
                                        Nou, van het voorjaar staat de koffie klaar!

Comment

• Deal !!! :-)

Comment

• Ik heb de 75 nooit echt mooi gevonden, maar het is wel een iconische auto. Zijn 'voorganger' de GTV is veel mooier en de 155 zag er ook beter uit. Wel grappig om te zien dat die ouwe Alfa's vroeger voor een pakje sigaretten weg gingen en nu aardig duur beginnen te worden. Misschien had ik toch mijn 164TS moeten houden ;-)
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                              Ik heb de 75 nooit echt mooi gevonden, maar het is wel een iconische auto. Zijn 'voorganger' de GTV is veel mooier en de 155 zag er ook beter uit. Wel grappig om te zien dat die ouwe Alfa's vroeger voor een pakje sigaretten weg gingen en nu aardig duur beginnen te worden. Misschien had ik toch mijn 164TS moeten houden ;-)
                                              Uh, Uh. De GTV was niet zijn voorganger, De Giulietta was dat wel. De middensectie was zelfs eender aan de Giulietta. Portieren waren identiek, bijvoorbeeld.

4a8ec34c55225d917af7b2e7153e912a.jpg

Comment

• Daarom 'voorganger' tussen aanhalingstekens.
                                                Bedoelde meer dat de auto's daarvoor en daarna er beter uit zagen. De Guilietta vind ik mogelijk nog lelijker ;-)
                                                (om over de Arna nog maar te zwijgen)
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Giulietta heb ik altijd de minste gevonden, terwijl een 75 in feite niet veel meer is dan een Giulietta met wat extra plaatwerk en plastic. De deuren zijn zoals gezegd bijna identiek, de techniek is bijna helemaal uitwisselbaar. Toch vind ik het model steeds leuker worden, maar is wel heel erg kleurafhankelijk. En zo'n Turbodelta vind ik echt een gaaf ding! Spijt dat ik vroeger nooit zo'n ding gekocht heb. 170pk turbo op carburateurs!

Leuk weetje, de Turbodelta heeft 2 remklauwen per schijf aan de voorzijde

Last edited by Veloce; 14-10-17, 21:50.
                                                  Giulia 1600 Super '65

Comment

• Waren indertijd toch wel geliefde modellen, de Giulietta's. Maar zoals bij alles, je moet er van houden. Ik heb er eentje gehad in de lichtblauwe kleur zoals hierboven. Toen was het normaal om er bruine bekleding in te hebben. Ik zou er nu niet meer aan moeten denken. :-)

Comment

• Ik vraag me toch echt af of "we" dit ooit weer mooi gaan vinden.

Giulietta 1983.jpg

VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Giulietta is ook nooit helemaal mijn ding geweest, hoewel ze erg lekker rijden. Ik had er vorig jaar bijna eentje gekocht voor 4k in topstaat. 2 liter, en helemaal in orde. Niet gedaan, en laatst stond hij weer voor 10k te koop.

Comment

• Hier is zo'n malloot die zo'n '80 Giulietta wel leuk vindt, door dat opstaande kontje. Hardblauw met bruin stof zoals Ton omschrijft lijkt me echt een plaatje. :)

Comment

• Ik vind zowel de 75 als de Giulietta geen mooie auto’s. Ze rijden wel fantastisch en ik heb ook goede herinneringen aan mn 75TS. Maar mooi, nee. Interieur is ook dramatisch. De enige mooie transaxle Alfa’s vind ik de Alfetta 1e serie en de GTV (laat ik de SZ even buiten beschouwing). De 90 vind ik trouwens mooier dan de 75, maar ook dat is geen plaatje...

Comment

• Ik heb een 90 gehad, een 2.5 QO. Geweldige auto was dat, daar heb ik veel plezier van gehad.

Comment

• https://www.autoscout24.com/offers/a...a4fd?cldtidx=3

voor de prijs van 1/3 75...

Comment

• Wat nou de mooiste transaxle Alfa was, ach, met zo'n onderstel in combinatie met een lekker Nordje of zelfs een Busso doet dat er eigenlijk niet toe.
                                                                  Mijn Alfetta 2 liter staat me nog steeds bij als de lekkerste auto die ik ooit had.

Comment

Working...
                                                                  X