Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Alfa Giulia (opvolger 159)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De Alfa Giulia (opvolger 159)

http://www.nu.nl/auto/2155321/beroem...fa-giulia.html
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Het nieuwe model moet net als de Giulietta op het C-evo-platform komen.
    Daarmee zijn de laatste sprankjes hoop op een RWD Giulia wel weer verdwenen he...

Comment

Hee, niet zo negatief he! Want de volgende, die wordt wel weer echt rwd...

LOL

Comment

Kunnen ze dat platform niet gewoon omdraaien? Dan heb je wel RWD....
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Wat apart is, de Giulia zou in 2011 op de markt moeten komen, maar ze zijn nu nog bezig met het ontwerp? Of begrijp ik het verkeerd?
          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
              Daarmee zijn de laatste sprankjes hoop op een RWD Giulia wel weer verdwenen he...
              Tja inderdaad, op Italiaspeed las ik het volgende:

"The compact category will see both Dodge and Chrysler making use of Fiat’s forthcoming C-Evo platform. ‘C-Evo’ is based on the Compact platform which debuted with the Fiat Stilo in 2001; mildly revised for its use underneath the Fiat Bravo in 2007, it was also stretched by 100mm to underpin the new Lancia Delta. Fiat has now spent upwards of 100 million euros re-engineering the platform into C-Evo, which is scheduled to debut shortly on the Alfa 147 replacement (dubbed the Milano). A highly-regarded platform by insiders, the key changes to C-Evo from the Compact architecture are a lengthened wheelbase, shorter overhangs, improved torsional rigidity, and new suspension, incorporating a new type of front strut arrangement and all-new multilink rear arrangement. Dodge in particular is in need of a new compact model to replace its uncompetitive Caliber. An extended-wheelbase version of this platform, ‘D-Evo’, will form the basis for the Alfa Romeo 159 replacement and could also be used by Chrysler to develop replacements for the off-the-pace Avenger and Sebring models."

en

"D-Evo is effectively a stretched version of the new C-Evo platform"

Kortom een onderstel wat in de basis op dat van de Fiat Stilo lijkt en inderdaad dus geen rwd mogelijk maakt. Tel daarbij op dat de huidige Bravo en Delta geen nieuwe maatstaven zetten in hun segment (understatement) en de conclusie is dat ook de Alfa 159 opvolger niet de Alfa wordt waar de gem. Alfa liefhebber op zit te wachten.

Erg jammer. Na de geslaagde 156, een betere 159 (vooral stijfheid, degelijkheid, minder qua gewicht; alhoewel ze dat met de laatste aanpassingen en de TBI motor ook aardig aangepakt hebben). Had Alfa de volgende stap kunnen zetten door ook de aandrijving naar achteren te brengen.

Comment

Laten we het merk in juni na de Centennial ook maar meteen opdoeken dan. :-(

Comment

Jullie zijn net Saab-fetishisten met 'vroeger maakte Saab/Alfa veeeeel betere auto's met een eigen karakter. Vroeger was alles beter'.

Ja, vroeger klonken Alfa's nog glorieus en achterwielaandrijving is geweldig, als je het goed doet.

Maar vroeger roestten Alfa's weg tijdens een mild lentebuitje. Vroeger klapte je Alfa in elkaar en was je hartstikke dood als je tijdens het inparkeren een amsterdammertje raakte. Vroeger had je alleen als orang-oetang een goede zitpositie.

Kijk eens goed naar de Alfa 159. Het is verreweg de mooiste auto die je nu voor normaal geld kan kopen. Ik heb de TBI gereden en dat rijdt echt geweldig. De auto geeft je hetzelfde solide gevoel als een BMW, maar is agiel, stuurt geweldig en heeft een fantastische wegligging.
                  De auto is ook nog eens veilig, 5 EuroNCAP-sterren en whiplashpreventie.
                  Ik heb dezelfde uitdagende binnenweg met zowel een 118i, de 125i Performance, de Audi A4, de V50, de Golf 6 GTI én de 1750 TBI gereden en ik denk dat de Alfa een van de betere auto's was samen met de 125i Performance. Een 1-serie met DSC half aan (DTC aan dus) heeft net zoveel onderstuur als de Alfa met VDC uit. Met VDC aan en DSC aan is er verdomde weinig verschil tussen beide auto's en gaan ze als op rails.
                  Waar een 1-serie wint is de hoeveelheid informatie die je via het stuur tot je krijgt. Je 'leest' het wegdek beter, voelt beter wanneer de voorwielen beginnen te glijden. Dat is minder in de 1750 TBI, maar die stuurt wel weer directer. En een 3-serie is ook al een stuk minder dan een 1-serie!

De MiTo schijnt ook goed te rijden en als ik onderstaande quote lees dan is het Bravo-onderstel behoorlijk aangepast voor de Giulietta en dus straks ook de Giulia.

Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
                  "The compact category will see both Dodge and Chrysler making use of Fiat’s forthcoming C-Evo platform. ‘C-Evo’ is based on the Compact platform which debuted with the Fiat Stilo in 2001; mildly revised for its use underneath the Fiat Bravo in 2007, it was also stretched by 100mm to underpin the new Lancia Delta. Fiat has now spent upwards of 100 million euros re-engineering the platform into C-Evo, which is scheduled to debut shortly on the Alfa 147 replacement (dubbed the Milano). A highly-regarded platform by insiders, the key changes to C-Evo from the Compact architecture are a lengthened wheelbase, shorter overhangs, improved torsional rigidity, and new suspension, incorporating a new type of front strut arrangement and all-new multilink rear arrangement. "
                  Ik denk dat Saab mede kapot is gegaan door de elitaire houding van de Saab oldtimers en hun eeuwige gezeur dat Saabs vroeger veel beter waren en tegenwoordig niet meer zijn dan veredelde Opels. Terwijl de 9-3 zoveel kosten aan redesign had boven de Vectra dat GM mede daarom besloten heeft niet verder te investeren in de 9-3 lijn.

Pas op dat dat met Alfa niet ook gebeurt. RWD is geen doel op zich. Het doel is om geweldig rijdende en geweldig sturende auto's te maken. Volgens mij wordt het steeds duidelijker dat je met FWD heel veel kan.

En als Alfa's door FWD en platform sharing ook nog eens betaalbaarder en bereikbaarder zijn (BMW's zijn echt duur), er geweldig uitzien en ook nog eens heel erg goed rijden (voor FWD), dan vind ik dat een win-win situatie.

PS. Een gewetensvraag. Hoeveel van de zeurende retro-Alfa-fetishisten hebben laatstelijk ook nieuwe Alfa's gereden en/of gekocht?
                  Last edited by tiPanda; 06-01-10, 10:19.
                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                    PS. Een gewetensvraag. Hoeveel van de zeurende retro-Alfa-fetishisten hebben laatstelijk ook nieuwe Alfa's gereden en/of gekocht?
                    Retro-alfafapper meldt zich. Ik rijd ook in een redelijk nieuwe Alfa en heb een nieuwe besteld. Ik ben alleen niet zo'n 'vroeger is alles beter' figuur. Ik zou RWD op nieuwe alfa's fantastisch vinden, maar de huidige FWD rijden dusdanig goed dat je het amper mist. Ik zou geen BMW kopen, puur vanwege de RWD in ieder geval.
                    Forza!

Comment

Wat een lulverhaal Panda :-).

Ten eerste, Alfa's roesten misschien wel, maar niet harder dan iedere willekeurige andere auto uit die tijd. Neem een W123, een E21, een Ascona of iets uit Frankrijk of Engeland. Allemaal ontzettende roestbakken. Probleem doet zich voor van ongeveer 1974 tot 1986. De Alfa's van voor 1970 zijn veel beter wat dat betreft.

Ten tweede, Alfa Romeo is juist helemaal niet elitair. Waren ze dat maar geweest. Ze zijn na de 75 begonnen met lafjes Fiats te restylen en iets te verlagen. Wel nog een tijd voorzien van Alfa Romeo krachtbronnen, maar die zijn er inmiddels ook uit. Het was namelijk de kracht van Alfa, eigenwijze dingen doen.

Een 159 mag ik jouw ogen dat geweldig zijn, ik vind hem ook mooi om te zien, maar het is voor mij een zielloze auto waar een logo op geplakt is wat ooit stond voor een prachtig merk. Badge engineering. Alfa heeft helemaal geen toegevoegde waarde meer. Weinig merken zijn nog onderscheidend en daarom vind ik bijna al het nieuwe spul oninteressant.

En voor wat betreft de NCAP fappers: alle oude auto's zijn minder veilig. Met een Alfa Romeo uit de 60-er of 70-er had je tenminste nog goede wegligging en schijfremmen rondom. De meeste veiligheid creeer je immers nog altijd met het voorkomen van ongelukken in plaats van ongelukken genezen.

Zeuren? Nee hoor, ik heb 3 oude Alfa Romeo's waar ik zeer veel plezier van heb en die staan voor wat ik leuk vind aan het merk.

Nieuwe Alfa Romeo's gehad? Een gloednieuwe 146TD, een 145JTD, een Alfa 156. Verder veel in een Alfa 164 V6 24v gereden en in een Alfa 155. Ook de nodige km's gereden in een 147 2.0 selespeed. Wel de best sturende hatchback in dat segment destijds moet ik zeggen.
                      Vergelijkingsmateriaal genoeg dus wat moderne Alfa's betreft. Ik hoef ze niet. Als het dan toch modern moet, doe maar een 1-serie. Het spijt me dat ik het hier moet posten.

Comment

Nee, Lennart. Fout. Panda is de ware Alfist hier. Snap dat nou. :)
                        You know that reality is immaterial

Comment

Lennart, retro-Alfa-fapper :-p

Echt precies dezelfde houding als bij retro-Saab-fappers. Die hebben meestal meerdere oudere Saabs, die ze geweldig vinden en het nieuwe spul vinden ze maar niks, zielloos en een verwatering van hun merk.

Ik vermoed dat retro-fappers van welk merk dan ook de nieuwste modellen van 'hun' merk zielloos en verwaterd vinden. Da's een beetje inherent aan retro-fappen.
                          Ik vermoed dat de meeste retro-fappers dat so wie so van moderne auto's vinden. Te zwaar, te weinig beleving, niet origineel.

En ja, ze hebben gelijk ook natuurlijk. Oudere auto's grommen, spugen en je moet meer moeite doen om erin te rijden. Door het lagere gewicht en over het algemeen meer zicht rondom (dunnere stijlen!) ben je meer betrokken bij het rijden.

Maar het is wel appels met peren vergelijken.
                          Als je vaststelt dat alle moderne auto's minder fun zijn dan de mooiste klassiekers, dan kan je tenminste verder kijken.

De vraag is namelijk niet of moderne Alfa's leuker of minder leuk zijn, of meer of minder Alfa zijn dan hun voorgangers, maar leuker of minder leuk, Alfa of minder Alfa dan hun tijdsgenoten van andere merken.

Ik ben niet zo'n klassieker-liefhebber, dus ik kijk primair naar auto's die nu op de markt zijn. Dat wil zeggen, ik vergelijk auto's niet met auto's die 30 jaar eerder op de markt waren.
                          En als ik de 159 dan vergelijk met andere moderne auto's die op de markt zijn, dan vind ik het een geweldige auto. Geweldig mooi en nu met de 1750 TBI rijden ze ook nog eens geweldig. Een eigen karakter door het design, het interieur, het scherpe sturen, de wegligging en de heerlijke motor.
                          Misschien mag de 159 net iets meer passie tonen, net iets meer ronken. Maar wat mij betreft levert de 1750 TBI wat ik van een Alfa verwacht.

Comment

En als ik de 159 dan vergelijk met andere moderne auto's die op de markt zijn, dan vind ik het een geweldige auto. Geweldig mooi en nu met de 1750 TBI rijden ze ook nog eens geweldig. Een eigen karakter door het design, het interieur, het scherpe sturen, de wegligging en de heerlijke motor.
                            Misschien mag de 159 net iets meer passie tonen, net iets meer ronken. Maar wat mij betreft levert de 1750 TBI wat ik van een Alfa verwacht.
                            helemaal eens hiermee. Ik heb ook niet voor niets gewacht tot dit blok leverbaar werd in de 159 en hoop dat hij er binnenkort aankomt.
                            Forza!

Comment

Retro-fapper is niet het juiste woord, retro is immers klassiek design met moderne techniek. Ik ben absoluut geen retrofapper. (ik rij in een Fiat 500, kuch). Ik ben een classic-fapper.

Zoals je het nu verwoordt in je laatste post, ben ik het wel met je eens, maar zo stak je het in eerste instantie niet in.

Een Alfa Romeo kan nog steeds leuker zijn of fijner rijden dan de concurrent, maar ik vind tegenwoordig het onderscheid erg klein. Het is allemaal hetzelfde.
                              Het heeft natuurlijk tegenwoordig ook alles met de markt te maken. Het moet allemaal efficient, snel, veilig, duurzaam. Er worden zoveel regels opgelegd, dat het ook bijna niet anders kan dat het op elkaar lijkt. Ik vind daar dus geen ene reet aan en moderne auto's boeien me daarom totaal niet.

Ik heb de afgelopen 8 jaar bij een leasemij gewerkt en daar zowat alle beetje significante nieuwe modellen wel gereden wat er nieuw uitkwam. Ik denk dat ik wel een aardig beeld heb van wat er zoal te koop is.

Voor wat betreft de toekomst van Alfa Romeo: ik denk dat het weinig levensvatbaar is. Waar ze ooit voor stonden, verkoopt nu geen auto's meer en wat ze nu doen is gerommel in de marge. Bestaande vooroordelen gaan toch niet weg (Alfa's gaan kapot, roest, electrische ellende) en de oude achterban vind het nieuwe spul toch niets. Opdoeken dus :-).

Comment

Ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen.... nou voorruit: In het geval van Alfa, lancia en Saab zijn de milfs mooier en vooral geiler, dan de teens, bij veel andere merken is dat precies andersom. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  Voor wat betreft de toekomst van Alfa Romeo: ik denk dat het weinig levensvatbaar is. Waar ze ooit voor stonden, verkoopt nu geen auto's meer en wat ze nu doen is gerommel in de marge. Bestaande vooroordelen gaan toch niet weg (Alfa's gaan kapot, roest, electrische ellende) en de oude achterban vind het nieuwe spul toch niets. Opdoeken dus :-).
                                  Dat is dus ook het Saab-probleem. Oldtimers die toch geen nieuwe auto kopen maar wel luidkeels de opinie over het merk beinvloeden.

Maar je hebt wel een punt. Sportief verkoopt niet meer, en rijplezier is helaas geen selling point meer, tenminste niet bij de wat grotere auto's.
                                  Wat wel verkoopt is luxe, design en comfort, gecombineerd met een flinke dosis rijplezier.
                                  De trend die je nu ziet is die van 'grote' kleine auto's. Kleine auto's met veel luxe, veel mogelijkheden tot personalisatie. Zeg maar de Mini-categorie.
                                  De Mito past perfect in die categorie al vind ik het persoonlijk jammer dat ze geen 5-deurs bieden en vind ik de naam Mito ook totaal mislukt. Veel te veel associaties met Fiat (Punto, Tipo, Bravo). Ook bij de Giulia lijken ze de goede kant op te gaan.
                                  De 159 heeft het probleem dat eigenlijk alleen Duitse traditionele middenklassers verkopen. VW Passat, BMW 3-serie, MB C-klasse en de Ford Mondeo. De rest is gerommel in de marge. En daar komt denk ik bij dat de meeste mensen die een traditionele middenklasser kopen helemaal geen prijs stellen op sportiviteit en een focus op rijplezier.

Met de Mito en de Giulietta kan Alfa wel eens erg goed zitten. Maar bij auto's in die klasses ontkom je niet aan platform sharing vanwege de schaalvoordelen. Of dat afdoet aan de merkbeleving. Tja. Misschien was het vroeger beter toen Alfa haar eigen platforms ontwikkelde. Maar ze zijn niet voor niets failliet gegaan.

Comment

Maar ze zijn niet voor niets failliet gegaan.
                                    De kern van de zaak volgens mij. Al die merken zijn falliet gegaan, omdat de produkten waar ze voor stonden niet meer winstgevend waren. Het waren dure auto's om te maken/ontwikkelen vanwege de onderscheidende eigenaschappen en de markt wilde daar niet meer voor betalen. Dan is mijn logische conclusie dat er geen toekomst meer is voor zo'n merk. En tegenwoordig zijn die merken zelfs als badge niet meer winstgevend. Tja, dan houdt het gewoon op volgens mij.

Comment

Goed punt.

Dat wil niet zeggen dat hetzelfde merk nu ook niet winstgevend kan zijn. Als je winst haalt uit platform sharing en gemeenschappelijke onderdelen kunnen de kosten een stuk omlaag. Het kan ook zijn dat het marktsegment waarin je traditioneel opereert is veranderd, maar andere of nieuwe marktsegmenten nog wel winstgevend kunnen zijn icm die lagere productiekosten.

Kijk hoe BMW en Audi elk half jaar met een nieuw nicheproduct komen. Dat is omdat er een hele grote behoefte is aan personalisatie, aan een auto die past bij jezelf of hoe je je graag wil voordoen. Doordat de onderdelen en platforms verregaand worden gedeeld blijven de ontwikkelkosten beperkt, maar je kan wel net een paar % verkopen erbij pakken.

Een nichemerk hoeft niet per se een premiummerk te zijn. Als je een groter concern bent en meerdere merken hebt kan je er ook voor kiezen om 1 merk als mainstream aan te merken (value for money), met behoudende styling. Als mensen iets anders, iets aparts zoeken, dan kunnen ze bij een van je andere brands terecht die wel meer ruimte biedt voor personalisatie.
                                      Met de mainstream brand creeer je volume en verdien je de bulk van je ontwikkelkosten terug, met de nichemerken pak je nog een paar extra procenten marktaandeel, baat je de ontwikkelde onderdelen nog extra uit en biedt je ruimte voor mensen die zoeken naar iets aparts of een persoonlijke touch en daar misschien wat extra geld voor over hebben (al was het maar aan opties).

Voorwaarde is wel dat je niet van je merken verwacht dat ze op zichzelf kunnen staan, maar dat je naar de kosten en baten over je hele concern heen kijkt. Dat die merken op zichzelf niet winstgevend kunnen zijn, dat was al duidelijk doordat ze anders failliet waren gegaan.

Comment

159 is gewoon een geweldige auto. Qua betrouwbaarheid en bouwkwaliteit superieur aan de 156. Ook merk ik dat 156 bezitters veel interesse voor mijn 'bella' tonen.
                                        Het is een genot om in te rijden. Na 50K voelt alles nog steeds goed en solide aan en hij heeft absoluut meer emotie dan Duitse merken. Met afstand een van de mooiste sedans op de weg. Oke A5 is mooier maar dat is meer een coupe.

Een 159 in coupevorm zou ook super kunnen zijn! :-)
                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Lerenkap dragende linedancers als Alfist... Als dat niet het falliesement van een merk betekent weet ik het niet meer... :-)

Comment

Als dat niet het falliesement van een merk betekent weet ik het niet meer... :-)

# 275 Fallusement :-)
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Lerenkap dragende linedancers als Alfist... Als dat niet het falliesement van een merk betekent weet ik het niet meer... :-)
                                              Wat dacht je van EuroNCAP-fetishisten? Een veilige Alfa, moet niet gekker worden ;-)

Comment

Jullie zijn net Saab-fetishisten met 'vroeger maakte Saab/Alfa veeeeel betere auto's met een eigen karakter. Vroeger was alles beter'.

Ik denk dat Saab mede kapot is gegaan door de elitaire houding van de Saab oldtimers en hun eeuwige gezeur dat Saabs vroeger veel beter waren en tegenwoordig niet meer zijn dan veredelde Opels. Terwijl de 9-3 zoveel kosten aan redesign had boven de Vectra dat GM mede daarom besloten heeft niet verder te investeren in de 9-3 lijn.
                                                Oh sure, het is de schuld van de Saabrijder zelf en beslist geen mis-management van GM.

Heb je wel eens in een oude 900 gereden of een 9000? En heb je ook eens in een 900 NG gereden? Dan zul je toch tot de conclusie moeten komen dat de buildquality van vooral de 900 NG in de verste verte niet in de buurt kwam van de oude 900. Ook de 9-5 kon eigenlijk niet tippen aan de 9000. Zowel de 900 als de 9000 waren ook veel meer rijdersauto's dan hun opvolgers. Het probleem was nooit dat het veredelde Opels waren. Heb vaak genoeg in moderne Saabs gereden en dat lijkt in de verste verten niet op rijden in een Vectra. GM heeft gewoon nooit goed begrepen wat voor klandizie Saab had. En nog erger, dacht dat ze wel weg konden komen met levenscycli van 10 jaar en langer voor hun modellen.

Waarom denk je dat de Duitse merken zo succesvol zijn? Omdat er netjes elke 6, 7 jaar een opvolger klaar staat voor hun cashcows. Anders red je het gewoon niet in de markt.

Comment

Taeke, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het mismanagement van GM is.

Alleen de elitaire, het-is-nooit-genoeg-houding van klassieke Saab-liefhebbers helpt ook niet mee. Een nieuwe Saab zullen ze nooit (kunnen) kopen en daarmee helpen ze het voortbestaan van het merk ook niet, maar ze zetten wel de toon, waardoor anderen ook afhaken.

Comment

Je kunt zeggen wat je wilt...

... Maar CM's post is van voor tot achter serieus! Hoe vaak komt dat voor?
                                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ja, vroeger klonken Alfa's nog glorieus en achterwielaandrijving is geweldig, als je het goed doet.

Kijk eens goed naar de Alfa 159. Het is verreweg de mooiste auto die je nu voor normaal geld kan kopen. Ik heb de TBI gereden en dat rijdt echt geweldig. De auto geeft je hetzelfde solide gevoel als een BMW, maar is agiel, stuurt geweldig en heeft een fantastische wegligging.

Ik ben het met je eens. Ik heb alleen het gevoel dat de Italianen bij de ontwikkeling van auto's steeds net wat laten liggen. De 159 begon te zwaar, met een paar motoren van GM die het net niet waren (de jts'en en de 1.8), terwijl alfa een geweldige V6 in huis had (waarom die niet voorzien van direkte injectie, multi-air etc ??). Tel daar bij op dat ooit ene Karl-Heinz Kalbfell, BMW min of meer de oorlog verklaarde door o.a. achterwielaandrijving weer te introduceren. (Nou hoeven ze van mij BMW niet te kopieren).

Ik heb trouwens zelf, toen ik nog in m'n lease Ibiza reed, een dag een 159 1.8 een dag meegehad. Ondanks de wat astmatische motor was ik erg onder de indruk van de stijfheid, het solide gevoel en het scherpe sturen. Verder 1 1/2 week geleden nog een 166 3.0 gereden en +/- 1 1/2 jaar geleden een 147 gta. Ook ooit nog een proefrit gemaakt in een Crosswagon, omdat mijn vader die overwoog aan te schaffen. Verder heb ik voor m'n lease auto's, prive een Alfa 147 1.6 veloce distinctive gehad; erg goede auto qua sturen/wegligging , topstoelen, goede kwaliteit leer dat ook na 100k km er nog steeds erg goed uitziet, en een karaktervolle motor. Kortom genoeg materiaal om een oordeel te vellen.
                                                      Last edited by Deltona; 06-01-10, 23:04.

Comment

LOL, dus een klein groepje dat nog rijdt in de modellen van 20 jaar terug, heeft echt invloed op de mening van de massa aan kopers van nieuwe of in elk geval recente auto's en helpt zo het merk (Saab/Lancia/Alfa) naar de donder te jagen?

Kom op man, da's toch echt teveel eer:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
                                                          Ik ben het met je eens. Ik heb alleen het gevoel dat de Italianen bij de ontwikkeling van auto's steeds net wat laten liggen. De 159 begon te zwaar, met een paar motoren van GM die het net niet waren (de jts'en en de 1.8), terwijl alfa een geweldige V6 in huis had (waarom die niet voorzien van direkte injectie, multi-air etc ??). Tel daar bij op dat ooit ene Karl-Heinz Kalbfell, BMW min of meer de oorlog verklaarde door o.a. achterwielaandrijving weer te introduceren. (Nou hoeven ze van mij BMW niet te kopieren).
                                                          Die motoren en het logge gevoel waren heel erg slecht. Dat betekende dat je de mensen die uit de 156 kwamen direct kwijt was, want die verwachtten een agiele wagen.
                                                          Als Alfa bij de introductie van de 159 de 1750 TBI hadden gehad, dan was de ontvangst van de 159 veel beter geweest. De verkopen waarschijnlijk ook, want zuinigere motor, maar er is een groot verschil tussen de ontvangst door de autopers en het publiek.

Kalbfell had last van hoogmoedswaanzin.

Comment

Weer nieuws van het Giulia front;

http://www.carmagazine.co.uk/News/Se...Giulia-saloon/

Paar puntjes:

"This new, more space-efficient matrix combines a McPherson front axle with a twin-link rear suspension, and engineers promise great handling benefits will result"

Mooi.

"While regular models will boast front-wheel drive, the platform is four-wheel drive compatible"

Jammer, maar verwacht.

"the sporty Giulia GTA is still a go project which reportedly features a 300bhp 3.0-litre V6, an improved Q4 all-wheel drive system and a seven-speed dual-clutch transmission."

Klinkt goed.

"Rumour has it that Alfa is also considering a lightweight Q2 350bhp Autodelta edition, which would be the perfect car to compete in a new race series"

Tuurlijk, dit soort geruchten kennen we nou wel, eerste zien dan geloven.

Conclusie: geen nieuws

Comment

http://www.autoedizione.nl/2010/08/3...edereen-denkt/

Comment

En weer een nieuwe impressie van het apparaat. Erg Giulietta-like maar dat ligt ook wel in de lijn der verwachting.

http://www.lamacchina.nl/?p=318
                                                                1972 AR Giulia Super • 1994 AR 164 3.0 • 1998 AR Spider 2.0

Comment

Working...
                                                                X