Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Alfa Giulia (opvolger 159)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe bevallen de eerste niet anonieme km in de Giulia? Je moet nu echt gaan oppassen want je bent best herkenbaar...:)
    Eerste Giulia die ik in deze kleur heb gezien!

Comment

• Heel mooi. Gefeliciteerd met je nieuwe bak.

Comment

• Had er van de week een paar keer eentje in de spiegels, ziet er wel apart en anders uit. Werd ook best mee doorgereden (terwijl het tegenwoordig lijkt of BMW-ers juist langzamer gaan). Ik geloof dat ze wel überholprestige hebben.

Comment

• Van voren gezien is ie lekker laag en breed. Dit is nu echt zo'n auto die in het echt tussen het grijze leaseblik veel mooier is dan hij op de kapot geshopte persplaten lijkt.

Comment

• weten jullie nog toen de eerste foto's er waren? En hoeveel kritiek er was? "Net een a4" "wat een teleurstelling". Nou ik vind het een grote aanwinst op de weg. En in deze kleur echt een plaatje!

GJ, bij Savali tunen ze de auto's ook gewoon als Alfa Romeo dealer he......weet niet waar je woont maar als je 'm daar in onderhoud zou doen. Al is de winst van de benzine motoren niet zo belachelijk hoog als bij de diesels.
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Mijn huis woont in Den Bosch. Chippen hoeft voor nu even niet. Ik heb voorlopig wel even genoeg aan 280 pk.

Comment

• Prachtig, GJ. Precies de goede kleuren. Gefeliciteerd!
                VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Ford 4000 (1972)

Comment

• Ik moet wel wennen aan deze auto. Ik heb hem nog niet genoeg in een gave uitvoering gezien om hem unbedingt ubergaaf te vinden, maar het lijkt de goede kant op te gaan. Ik ben dan ook niet bij een dealer geweest of zo.
                  De GJ-kleur snap ik wel, maar is niet mijn ding, de kleur van het interieur is gelukkig geen gummen-rood, maar op deze manier eigenlijk het mooiste wat je kunt wensen. Uiteindelijk vind ik de combi erg mooi.

Waar ik nou echt benieuwd naar ben: verhalen over hoe het rijdt en gaat. Kom op GJ, je bent de eerste op Gummen met deze auto. Vertel, vertel...............!!!!!11!!111!
                  Groeten,
                  Bats
                  wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                  *klopt zelf op schouder* --- TSM
                  Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                  Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                  Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                  de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                  Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                  Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Eerst 2 weken op vakantie nu en dan zal ik er wat over op papier zetten. Tot nu heeft de auto nog geen misstap gemaakt en doet hij alles wat ik zoek en meer.

Comment

• Die Veloces hebben standaard vaak ruim 300pk overigens, dus chippen hoeft echt niet.

" Alfa Romeo Giulia 2.0 T veel krachtiger dan beloofd!

De Giulia is in benzine-versie leverbaar met 200 en 280 pk. Wat de motor in de praktijk levert is altijd weer even afwachten, vaak zitten de Italianen er redelijk in de buurt maar minder opgeven dan er daadwerkelijk wordt geleverd is natuurlijk niets voor de Italianen. Bij de Giulia in benzine-uitvoering lijkt dat anders te zijn.
                      Squadra Tuning in Nunspeet, al vele jaren hét adres om je Alfa Romeo wat sneller te maken, heeft de Giulia 2.0 Turbo op de testbank gezet. Stephan Lenior, het brein achter Squadra Tuning, viel vervolgens redelijk van zijn stoel toen hij de resultaten zag! De versie die 200 pk en 330 Nm zou moeten leveren komt in de praktijk op 230 pk en 380 Nm! Een enorm verschil.
                      Ook de 280 pk Veloce is de bank opgegaan en blijkt 310 pk uit de 2.0 Turbo te persen, samen met 460 Nm (i.p.v. 400 Nm). Grote verschillen dus die niet echt te verklaren zijn. Ook niet voor techneut Stephan.
                      In de grafiek hieronder geven de dunne lijnen de opgegeven waarden aan, de iets dikkere lijnen zijn de praktijkmetingen.

"
                      Last edited by Harry; 26-07-17, 10:49.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Hoezo hoef je niet te chippen? Gewoon doen :) Zitten we nou op Gummen ;)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
                          Hoezo hoef je niet te chippen? Gewoon doen :) Zitten we nou op Gummen ;)
                          We hebben het niet meer over een Golf IV/Leon/A3 TDI die van een asfaltverschroeiende 90pk opgefluft kan worden met wat Croky...

Comment

• Ik hoorde gisteren van iemand dat in 2018 de veloce leverbaar wordt met achterwielaandrijving IPV 4-wiel.

Dan wordt hij wel erg interessant met performance pack (sperdiff).

@GJ: Hoe ervaar jij die vierwielaandrijving?

Edit: Kan je trouwens alle overige plussen en minnen tot nu toe hier eens delen met ons? ;-)
                            Last edited by scuderia; 02-09-17, 08:25.

Comment

• In de UK heb je de Veloce standaard met RWD, dus op zich een makkelijke stap om die dan ook in LHD te gaan bouwen.

p.s. ik zag deze week iemand met een 200pk Giulia, die heb volledig als Veloce had laten uitvoeren qua interieur én exterieur. Gaat dan even langs Squadra en dan heb je ook gewoon >300pk. Tijd terug las ik ergens dat de 200pk[versie een kortere eindoverbrenging heeft, waardoor hij met gelijk vermogen als de Veloce nog een klap sneller is.
                              Last edited by Veloce; 02-09-17, 10:18.
                              Giulia 1600 Super '65
                              159 1750 TBI Sportwagon Ti Squadra '12

Comment

• Ha, die Gummers;

Het laten vervallen van 4WD zou natuurlijk in principe ook een gunstiger prijs tot gevolg moeten hebben, alleen zou de mogelijke keuze voor een handbak die wel weer teniet doen.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

• Een Super uit laten voeren met Veloce-opties en dan chippen naar 280pk is bijna even duur als een gewone Veloce direct bestellen, dus ook geen optie. Behalve dan het voordeel dat je RWD hebt.

Ik wacht nog even tot je een Veloce voor 50 - 55k kan kopen. Als ik hem nu configureer, komt hij op zo'n 65k en dat vind ik te duur voor een Alfa middenklasser. Voor dat geld koop ik dan weer liever een tweedehands Granturismo of een 911 oid. Niet dat ik dat concreet overweeg, maar in mijn situatie zijn dat wel de afwegingen.

Comment

• Ha, die Alfisti;

Reed gisterochtend een stukje op met een Giulia (Super) met twee pijpjes in Rosso Alfa. Bella macchina!
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

• Want zijn eigenlijk de verkoopcijfers voor de Giulia en de Stelvio?
                                      De Giulia zie ik nog weleens, maar de Stelvio echt maar eens in de maand.

Comment

• http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/alfa-romeo/

131 Stelvio's. Ik heb er in NL pas eentje gezien geloof ik.

768 Giulia's, waarvan 258 in 2016.

Comment

• https://youtu.be/VA3W-uUyNVY
                                          Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

• Mooi spotje.

*fapfapfap*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                              http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/alfa-romeo/

131 Stelvio's. Ik heb er in NL pas eentje gezien geloof ik.

768 Giulia's, waarvan 258 in 2016.
                                              Zou Alfa nu echt niet snappen waar het aan ligt? Dit zijn auto's die nagenoeg alleen zakelijk gereden worden; zorg dan ook dat je je aanbod naar de zakelijke markt op orde hebt. Ze zijn al duurder in de lease dan de Duitse premiummmerken, maar zorg dan iig dat er voor een vergelijkbare cataloguswaarde een goede package verkrijgbaar is. Die 600 dieselversies in low-spec wordt toch niemand blij van?

Zag dat je in de UK buiten een Veloce met RWD (waarom is die er hier niet?) ook bijv. een leather dash kunt aanvinken als losse optie. Waarom kan dat hier niet bij bijv. een Veloce Interior pack?

En ze moeten heel rap uit motor- en bak-versies en combinaties uitbreiden. Zo gaat het hem niet worden en trekt ome Serg er nog de stekker uit. Zou toch zonde zijn, want het is gewoon een goede aanzet van Alfa.

Comment

• Als ik tijd heb zal ik binnenkort iets schrijven. Op speciaal verzoek van Scud. ;-)

Comment

• Ik heb hetzelfde verzoek, ben erg benieuwd.
                                                  Groeten,
                                                  Bats
                                                  wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                  *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                  Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                  Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                  Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                  de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                  Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                  Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Working...
                                                  X