Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Alfa Giulia (opvolger 159)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Twee nieuwe opties in de catalogus voor 2018:
    18" 8C wielen en carbon Q-spoilertje voor de 4-cylinder versies.

scud, misschien een optie omdat die 19" Q-wielen niet passen?
    Attached Files
    Last edited by Veloce; 15-12-17, 12:25.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Ik vind 'm toch wel gaaf hoor. Benieuwd naar al die mensen die het net een Audi vonden en niks bijzonders. Mening bijgesteld? Of vinden die het nog steeds niets?
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Interessant nieuws, https://www.autoblog.nl/nieuws/scusa...p-komst-108368

Comment

• Laat maar komen (als 2.0 turbo)
          Attached Files
          Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
            Laat maar komen (als 2.0 turbo)
            ...met een handbak. *droomt fijn verder*

Comment

• Wat een gaaf ding man.
              Soort M4 maar dan uit Italië. Top dus.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Nog een paar weken en dan weten we het. https://www.autoedizione.nl/641-pk-s...en-op-balocco/
                Maar als ie er uit komt te zien als eerder in dit draadje vertoond, dan zie ik hem wel zitten als vervanger van de eenveertig lease.

Comment

• Morgen een proefrit gepland met: https://ottenauto.nl/occasions/alfa-...enzine/267427/
                  Ben benieuwd...

Comment

• Ah leuk! Veel plezier.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Een goede deuk gescoord in de Giulia. Een onoplettende ouder op de honkbalclub zag me over het hoofd bij het achteruit uitparkeren. Kennelijk valt misano blauw nog onvoldoende op. :-(

Comment

• Balen!
                        @GJ: Ik zie dat jij Goodyears erop hebt zitten? Kan jij 's kijken welk type (ook snelheids- en lastcodering etc)? En wat zijn jouw ervaringen met die banden?

Wel vreemd, want ik heb de wagen afgeleverd gekregen op Bridgestone Potenza RFT 225/40 R19 89Y aan de voorkant, en 255/35 R19 92Y aan de achterkant.

Ik vind het geen fijne band eigenlijk. Voor huis, tuin en keuken gebruik wel, maar ik vind het Bridgestone rubber te hard / glazig. En op CPZ was het telens na een rondje of 5 weer even naar binnen om af te laten koelen, maar wellicht was dat ook te wijten aan te hoge druk.

Misschien dat het verschil zit in Veloce vs Super.

Comment

• scuderia: Ik denk dat het verschil gewoon toeval is. De meeste autofabrikanten willen niet van één bandenleverancier afhankelijk zijn. Er zitten misschien wel wat onderlinge verschillen tussen, maar 5 rondjes je best doen met een vrij zware auto op straatbanden wordt voor elk merk een uitdaging lijkt me. En als je banden het volhouden, dan je remmen niet. :)

Beestemans : Blijft toch mooi, dat Alfa-rood. Helaas zijn die asymmetrische velgen nogal populair tegenwoordig, ook bij Alfa. Maar dat is zo opgelost als ie bevalt. :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                            Balen!
                            @GJ: Ik zie dat jij Goodyears erop hebt zitten? Kan jij 's kijken welk type (ook snelheids- en lastcodering etc)? En wat zijn jouw ervaringen met die banden?

Wel vreemd, want ik heb de wagen afgeleverd gekregen op Bridgestone Potenza RFT 225/40 R19 89Y aan de voorkant, en 255/35 R19 92Y aan de achterkant.

Ik vind het geen fijne band eigenlijk. Voor huis, tuin en keuken gebruik wel, maar ik vind het Bridgestone rubber te hard / glazig. En op CPZ was het telens na een rondje of 5 weer even naar binnen om af te laten koelen, maar wellicht was dat ook te wijten aan te hoge druk.

Als ik terug ben uit Indonesië zal ik eens kijken. ;-)

ik weet wel dat ik deze band bij lage temperaturen erg hard vond (met het “springen” over het profiel als gevolg zoals eerder genoemd). Ik heb Pirelli winterbanden en die vind ik dan weer top.

Comment

• Nou het was me een proefrit heren, zeker een kanshebber om op de dam te komen als de 5-serie weg is.
                              Wat viel me als eerste op achter het stuur? Is het gebrek aan knopjes, de 5-serie is redelijk afgeladen. Dus je mist dan het HUD, de stoelverkoeling, flippers aan het stuur, maar dat vergaf ik de auto redelijk snel. Waar ik mijzelf echt aan stoorde was een knop op het stuur om tussen media (telefoon of harde schijf) en de radio te schakelen! Nu werd ik iedere keer gedwongen om dat via de grote draaiknop in de middenconsole te doen. Erg jammer.
                              Maar wat is het toch een feest achter het stuur! Want de simpelheid straalt tegelijkertijd niks anders dan rust uit en volledige focus op het rijden. En de Gulia rijdt goed, echt heel erg goed! Ik durf met gemak te stellen dat een vergelijkbare 3-serie, A4 en C-klasse het qua rijgedrag niet wint van de Giulia. Voor mij was het de ideale combinatie tussen comfort en sportief, voornamelijk door het directe gevoel in het stuur, de scherpte met insturen en vooral de speelsheid op het gas. Daar komt gelijk een van de grootste nadelen om de hoek kijken, de traction contoll kan niet uit! Niet dat ik zo een leenauto gelijk helemaal ronddrift op de rotonde, maar voor mij als potentieel koper is dit een serieus argument om de auto nog niet aan te schaffen (ik wil namelijk zelf weten of ik met of zonder traction controll rij!). Maar vooral de keuze om een rijdersauto als de Giulia er niet met uit te voeren kan ik moeilijk rijmen.
                              Dan de motor, dat is echt een pareltje! Voldoende koppel, goed vermogen (had slechts de 200pk versie mee), alleen het geluid valt een beetje tegen. Vooral in het hoge gebied merkte ik dat de motor werd geknepen, maar voor vond het een lekker torretje die zijn werk goed deed op de achtergrond.
                              Al bij al ben ik erg positief en staat de auto op één als ik nu een D segmenter zou moeten kiezen. Ik zit al een langere tijd te twijfelen over de aanschaf van een andere auto. Elektrisch of nog even een leuke auto? Na deze proefrit wordt het wel erg moeilijk, want dit zou voor mij weleens de laatste nieuwe conventionele auto zijn die ik aanschaf voor woonwerkverkeer (oldtimers blijven), die tegelijkertijd genoeg plezier kan leveren (traction controll!).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                Balen!

Smeren van de band is hoge (buiten) temperatuur vs. (verkeerde?) bandenspanning vs. gewicht. En idd wat Joep zegt.

''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                  scuderia: Ik denk dat het verschil gewoon toeval is. De meeste autofabrikanten willen niet van één bandenleverancier afhankelijk zijn. Er zitten misschien wel wat onderlinge verschillen tussen, maar 5 rondjes je best doen met een vrij zware auto op straatbanden wordt voor elk merk een uitdaging lijkt me. En als je banden het volhouden, dan je remmen niet. :)

Beestemans : Blijft toch mooi, dat Alfa-rood. Helaas zijn die asymmetrische velgen nogal populair tegenwoordig, ook bij Alfa. Maar dat is zo opgelost als ie bevalt. :)
                                  Velgen passen goed bij de auto. Persoonlijk vind ik meer spaken mooier, maar was erg te spreken over de totale uitstraling!

Comment

• Stephan heeft het eindelijk voor elkaar, het TCS is nu eindelijk uit te schakelen. Helaas is het niet zomaar even in te programmeren bij de chiptunig: https://www.squadra-tuning.nl/chiptu...tc-off-dongle/
                                    Last edited by Veloce; 22-07-18, 19:23.
                                    Giulia 1600 Super '65

Comment

• Goed dat het gekraakt is. Het is een rare redenatie dat bij het topmodel met ruim 500 pk de boel uit kan, maar bij de minder vermogende versies niet.
                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Zit op de nieuwe gulia te wachten, maar ik zie ze nooit. Verkopen zijn dramatisch slecht. 0,11% marktaandeel ruim 400 autos in 2018
                                        STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                        WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

• Zolang er geen VAG, BMW of Mercedes op staat wordt, 't al snel lastig in de klasse. Hooguit de S/V60 nog, maar die spelen het slim met vooral kleinere motoren of hybrides die aantrekkelijk zijn in NL. In dit segment is en blijft 't gewoon lastig, kijk maar naar Jaguar. Net als Alfa gewoon niet voldoenden centen om een auto perfect uit te ontwikkelen, waardoor ze altijd achter de feiten aan lopen. De nieuwe Insignia? Volgens mij ook al niet zo'n succes als ze gehoopt hadden, nieuwe Mondeo's zie je zelden, Talisman ook maar matig. Hooguit de 508 verwachtig ik wel nog wel veel te verkopen.
                                          In deze klasse kiezen mensen helaas liever voor een kale 316i met gratis automaat en een 3-pitter.
                                          Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                            Zolang er geen VAG, BMW of Mercedes op staat wordt, 't al snel lastig in de klasse. Hooguit de S/V60 nog, maar die spelen het slim met vooral kleinere motoren of hybrides die aantrekkelijk zijn in NL. In dit segment is en blijft 't gewoon lastig, kijk maar naar Jaguar. Net als Alfa gewoon niet voldoenden centen om een auto perfect uit te ontwikkelen, waardoor ze altijd achter de feiten aan lopen. De nieuwe Insignia? Volgens mij ook al niet zo'n succes als ze gehoopt hadden, nieuwe Mondeo's zie je zelden, Talisman ook maar matig. Hooguit de 508 verwachtig ik wel nog wel veel te verkopen.
                                            In deze klasse kiezen mensen helaas liever voor een kale 316i met gratis automaat en een 3-pitter.
                                            ik denk dat de prijs van de Giulia ook niet helpt hoor. Hij is gewoon erg duur.
                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Vind ik meevallen, die prijs. Probleem is gewoon dat je pas kunt instappen vanaf 200pk. Dat is t zelfde alsof je bij BMW pas kunt instappen met een model dat nig boven de 320i zit. En dan kom je ook al makkelijk op 40-45K uit.
                                              In zowat geheel Europa heb je gewoon ondergemotoriseerde schraap-versies nodig om aan je aantallen te komen.
                                              Giulia 1600 Super '65

Comment

• Precies. Dan zou Alfa Romeo ook met zelfrijdende 140 pk drieciliders moeten komen en dat willen ze niet. Die markt is al verzadigd.

Comment

• Maar ze leveren hem dus wel met 136pk diesel. Dus dat argument volg ik niet.
                                                  En de benzine 1.4t met 140 en 170pk zouden ze zo uit het rek kunnen pakken.

Comment

• Sterker nog; die nieuwe FireFly 1300 met 180pk en geknoopt aan een handbak zou er perfect in passen lijkt me. De marketing afdeling kan gerust ademhalen omdat een Giulia 1300 Super historisch verantwoord is, en de liefhebber van lekker sturen krijgt een auto die waarschijnlijk een stukje lichter en betaalbaarder is dan de 200pk automaat die nu de instap-benzine is.

Comment

Working...
                                                    X