Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Alfa Giulia (opvolger 159)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hoeft niet hoor dat medelijden, ik heb al de Alfa die ik wil:

- RWD
    - Een van de mooiste koets ooit gebouwd
    - In zeer goede staat
    - Aangepast onderstel (Alfaholics)
    - Negatieve afschrijving
    - Goedkoop in onderhoud
    - Goedkoop in verzekering
    - etc etc

Het zal mij een 'salsiccia' zijn wat voor een nieuwe Alfa Romeo er op de markt gaat komen.

Comment

Ik zit dus voor de rest van mijn leven met mijn reet in een BMW als daily :-)

Comment

De laatst verschenen beelden:

Een mule gespot op Giulietta-basis, aangetroffen bij een toeleverancier in Rome. Duidelijk zijn de lasnaden te zien, hoe ze de auto langer en breder hebben gemaakt om het platform te verlengen en verbreden.

Link van artike: al Volante.

Dit soort berichten verschijnen sinds de 155 ook bij ieder nieuw te verschijen model van Alfa:
        http://www.autoedizione.nl/2011/02/0...elaandrijving/

En nog wat renderings/shopjes/etc

1 van de meest recente

Dit ziet er dan stukken beter uit:

Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Gaaf die spionageplaatjes. Laatst zat ik wat oude Duemila's (voormalig Alfa clubblad) door te bladeren en daar stonden ook allerlei spionagefoto's van de nieuwe 164 en de opvolger van de 75 geschetst. Sommigen dichtbij het uiteindelijke model, maar sommige leken er voor geen meter op.

Zo langzamerhand word ik wel erg nieuwsgierig naar het echte model.

Comment

In een interview heeft Fiat CEO Sergio Marchionne de eerste details rond de nieuwe Giulia vrijgegeven.

Voor Alfisti blijft het aftellen tot 2014, want dan komt de opvolger van de 159 op de markt. Dankzij een interview met Sergio Marchionne kon Car Magazine al een duidelijk beeld vormen van wat de Giulia zal brengen. De nieuwe Giulia moet in 2014 een keerpunt worden voor Alfa Romeo, niet alleen qua techniek en design, maar ook in de queeste naar de Amerikaanse markt. De Alfa Romeo Giulia moet vooreerst een echte 3-Reeks killer worden, en dat kan enkel als je op vlak van aandrijving, transmissie en motoren op het hoogste niveau werkt. Het motorgamma zal bestaan uit 1.4, 1.8 motoren en een nieuwe 3.2 V6, daarnaast zal Alfa’s TCT automaat ook zijn opwachting maken.

Om de concurrentie met Duitsland aan te gaan krijgt de Giulia achterwielaandrijving, de D-segmenter zal daarnaast ongeveer 4,8 meter lang zijn. Voor de vormgeving werd aangeklopt bij het team van Lorenzo Ramaciotti, zij waren ondermeer verantwoordelijk voor het design van de 4C. De eerste impressiefoto’s die we dankzij Car kunnen zien zouden al een duidelijk beeld moeten geven van wat de Giulia op designvlak zal bieden. Bepaalde designelementen zullen daarbij didelijk gelinkt zijn aan de 8C Competizione en Giulietta, terwijl voor de koplampunits voor een nieuw scherp design werd gekozen. We zijn alvast benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Hmmmm....kweetniet. Nog niet overuigend als dit op het definitieve ontwerp lijkt.

Bron: http://www.groenlicht.be/2012/07/24/...o-giulia-2014/
            Giulia 1600 Super '65

Comment

..maar schijnbaar krijgt hij toch RWD, dat is dan wel weer goed nieuws!

Comment

Het is een Alfa hè. Eerst zien dan geloven. 2014 duurt ook nog erg lang. De productie van de 159 is al bijna een jaar geleden gestopt. Er moet dus helemaal opnieuw begonnen worden.

Comment

Hoe komt het toch dat Alfa zulke gaten laat vallen in haar productenrange? Lijkt me niet handig voor je vaste klanten om gewoon even 2 jaar geen model te bieden in die klasse.

En de looks op de foto die Veloce post.... hmmm.... nog niet geweldig.
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

En daar gaan we weer.... *diepe zucht*

Eerst RWD (18 mei): http://www.autoedizione.nl/giulia-20...elaandrijving/

Toen toch maar FWD (31 juli):http://www.autoedizione.nl/meer-deta...a-uit-amerika/

En nu weer RWD(7 augustus): http://www.autoedizione.nl/alfa-rome...-kers-systeem/

In het laatste artikel spreekt men verder over motor met 2 en/of 3 turbo's, maar ook over KERS en een Giulia GT.
                    Last edited by Veloce; 07-08-12, 14:17.
                    Giulia 1600 Super '65

Comment

Tsja, ik heb er ook een bericht aan gewijd (spam: http://www.autoitalia.nl/?p=1796), ik ben er inmiddels wel klaar mee en zie het allemaal wel... [Ouwe-lullen-modus] Zo leuk als de oude wordt hij toch niet... [/Ouwe-lullen-modus]
                      1972 AR Giulia Super • 1994 AR 164 3.0 • 1998 AR Spider 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht

En nu weer RWD(7 augustus): http://www.autoedizione.nl/alfa-rome...-kers-systeem/

In het laatste artikel spreekt men verder over motor met 2 en/of 3 turbo's, maar ook over KERS en een Giulia GT.
                        Ik ben helemaal om man! Dit wordt hem! DE Alfa! Ik wil dat ding!

Want als je goed naar die plaat kijkt,

dan zie je onmiddellijk dat die mooie transaxle constructie 1 op 1 van de 75/Alfetta/SZ etc is overgenomen...

Of dat Autoedizione.nl is gewoon een k*tsite, dat kan ook...

Comment

Ik ook!

Ik denk dat ik er morgen een ga bestellen.

Comment

Wat maken ze er weer een drama van he. Wedden dat er strak gewoon een Giulietta met kont staat...

Comment

Mmghhnd. ;-))
                              V70 & Tiger 955i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                Wat maken ze er weer een drama van he. Wedden dat er strak gewoon een Giulietta met kont staat...
                                Denk ik ook. De markt voor grote wagens neemt alsmaar af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                  Of dat Autoedizione.nl is gewoon een k*tsite, dat kan ook...
                                  Dat scheau vi scheau.

Het enige wat ik er tot op heden van geloof is dat ze hem aan de andere kant van de Atlantic in elkaar gaan zetten. De rest verandert nog ongeveer 156 denk ik tot aan 2014.

Comment

Ze lullen bij Alfa Romeo nog meer over auto's maken dan Victor Muller, zo langzamerhand.

Comment

Volgens Autocar gaat hij er zo uit zien:

http://images.cdn.autocar.co.uk/site...ide%20(1).jpeg
                                      Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Tuurlijk, die laatste anderhalve meter hadden ze nog ergens op de computer staan van een Ferrari-schets. Die konden ze mooi inpassen.
                                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                          Ziet eruit als een FWD..... And here we go again. :-)
                                          Every second of your life is a part of your song

Comment

En het bijbehorende artikel van bovenstaande impressie: http://www.autocar.co.uk/car-news/ne...ies-rival-2014

Alfa Romeo’s new Giulia saloon is just months away from being frozen into its final form and committed to production for a 2014 launch. The new BMW 3-series rival is evidence that Fiat Group boss Sergio Marchionne remains determined to revive the ailing brand.

The Giulia will be the first all-new mainstream model launched under Alfa’s revival plan. The saloon, plus the mid-engined 4C sports car (due on sale in early 2014) and the reborn Spider (2015), are intended to put Alfa Romeo firmly back in contention as a viable global premium brand.

The front-drive Giulia (the name is used internally but is not final) will arrive as a saloon first and then a Sportwagon.

Prices are expected to kick off at around £22,000 for the entry-level 120bhp 1.4-litre MultiAir version. In addition to this familiar unit, the Giulia will be powered by a series of new turbocharged petrol engines exclusive to the Alfa brand, including an updated version of the highly regarded 1750 TBi unit used in the defunct 159 and Brera, as well as Fiat’s own diesel powertrains.

Marchionne recently revealed that, in future, Alfa will benefit from a range of engines that are not shared with Fiat-branded cars. However, with Fiat seemingly shrinking back to a core range of Panda and 500-series vehicles, any future clash between them is unlikely.

The Giulia will also use a new MultiAir version of Chrysler’s latest Pentastar petrol V6, though this engine may not make it to Europe. Four-wheel drive will be an option on the Giulia, and is particularly important if Alfa is to successfully relaunch itself in North America.

The new car will aim to compete with the Audi A4 and BMW 3-series in Europe’s compact executive sector. This market is still very healthy, in stark contrast to the mainstream European D-sector market, dominated by cars such as the Ford Mondeo, which is shrinking fast.

The key to the Giulia being taken seriously in established premium company is an updated version of the sophisticated ‘Compact’ platform that underpins the Giulietta. Fiat says 90 per cent of the platform is made up of ‘high-strength’ materials, featuring such technical niceties as a cast aluminium ‘shear plate’ to brace the front chassis legs, greatly improving rigidity for better steering and suspension control.

The Giulia’s underpinnings are the third iteration of this architecture. The second-generation Compact platform, which is wider than the Giulietta platform, currently underpins the Dodge Dart and the Chinese-market Fiat Viaggio. The Giulia gets a further update of the Dart platform, with a longer wheelbase and a rumoured complete upgrade of the independent rear suspension.

The car’s final look — which has been agonised over by Fiat Group bosses — is expected to be finalised this autumn, when the production process is set to begin. A thinly disguised version of the final car is expected to be unveiled in the middle of next year.

The new Alfa could be made alongside the Dodge Dart at Chrysler’s plant in Belvidere, Illinois. Officially, Fiat says this is possible, but no decision has been made.

In truth, building the Giulia in the US will give a huge boost to the chances of a successful relaunch of Alfa there after the brand pulled out of North America in 1995.

Building the Giulia in Europe then shipping it to the US would undermine profitability, and greater economies of scale can be achieved by building the car alongside its Dodge cousin.

The Giulia is also likely to spearhead the introduction of Alfa to the Chinese market, with local production alongside the Viaggio (the Chinese version of the Dodge Dart) a racing certainty.
                                            .
                                            Giulia 1600 Super '65

Comment

Kansloos.

Comment

Denk dat de naam Giulia op het laatste moment nog wordt veranderd in Ekseo

Comment

Ja, da's wel erg fantasieloos. Maar ja, wederom een schets van een autoblad of zo?
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja klopt, een Italiaanse blog maar ik denk dat deze niet ver van het uiteindelijke ontwerp afzitten. Ze willen met deze Giulia ook gaan scoren in de US en China. Dus al te frivool moet het dan ook weer niet worden.
                                                    En... * valt op de knieen * please, please, ga dat ding niet Giulia noemen.
                                                    Last edited by Elentinos; 09-08-12, 16:05.

Comment

LOL, een rebadged Dodge Dart dus.
                                                      En de V6 komt nu van Chrysler ipv GM.
                                                      Moet je nog blij zijn dat dezelfde 2.4 vierpitter als nu in de nieuwe "Lancia Flavia" niet mee komt.

Zat van de week de review van die "Lancia Flavia" te lezen in AV.
                                                      Ding weegt 1865kg :-)))
                                                      Besturing "er zijn weinig installaties die doodser aanvoelen dan deze"
                                                      Allemaal niet zo heel positief...

Comment

LOL, ik keek even op de site van Dodge:

http://www.dodge.com/en/2013/dart/

Let op bij de specs: "Unmistakable Dodge Design with Alfa Romeo®DNA"

Woehahahaha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                          En... * valt op de knieen * please, please, ga dat ding niet Giulia noemen.
                                                          Amen! Als ze het ding al Giulia noemen EIS ik een 'deuk' in het kofferdeksel...

1972 AR Giulia Super • 1994 AR 164 3.0 • 1998 AR Spider 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo Abarth Bekijk bericht
                                                            Amen! Als ze het ding al Giulia noemen EIS ik een 'deuk' in het kofferdeksel...

Mocht die eis niet ingewilligd worden, kun je ze alsnog handmatig aan gaan brengen ;)

Comment

Zonder deuk kan toch ook prima wat mij betreft:

Naam boeit me dan weer wat minder, als het maar een echt fijn sturend autootje wordt. Desnoods met FWD, maar dan wel à la 147/156/GT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                                                Naam boeit me dan weer wat minder, als het maar een echt fijn sturend autootje wordt. Desnoods met FWD, maar dan wel à la 147/156/GT.
                                                                Mij boeit dat wel. Ik zie al die namen die voor mij een glansrijke betekenis hebben uit mijn eigen automobiele historie, Giulietta, Giulia, Thema, Flavia, misbruikt worden voor dit soort marketinggedrochten. Ik begrijp het wel, een glansrijke naam wordt altijd gebruikt in de magere jaren van een merk (zie Talbot), maar het gaat me wel aan het hart, want de naam verliest ineens erg veel van z'n glans (zie Talbot).

Comment

Ha, die Elentinos;

Mee eens; het minste is nog wel dat de naam van zo'n legende voorbehouden blijft aan een auto die
                                                                  enigszins in de geest van het oermodel is en waarvan geen slappe aftreksels worden gebadgeëngineerd.
                                                                  De eerste New Mini (niet al die nichemodellen) en de Fiat 500 zijn hier een redelijk goed voorbeeld van.
                                                                  Een Giulia die in China ineens Dodge heet vind ik de naam en de daaraan verbonden erfenis onwaardig.
                                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                  X