Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Alfa Giulia (opvolger 159)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wow, het is in het echt dus net zo erg als dramaqueen Clarkson ons doet geloven.

Comment

• Voor de Giulia-rijders: https://moparinsiders.com/recall-fca...giulia-models/
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Ben ik weer blij dat ik geen adaptive cruise control heb. ;-) Sowieso gebruik ik cruise control maar heel zelden (eigenlijk alleen in de trajectcontroles).

Comment

• Geldt ook voor mij.

Maar wel listig, zo'n Marco Bakker-stand op je auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
            Marco Bakker-stand.
            hahaha. Mooie :) dank.

[edit] Dat is gewoon 22 jaar geleden trouwens (!)
            Forza!

Comment

• Gisteren terug van Viva italia het genoeg gehad om zowel een half uur in een qv handbak te rijden als in een automaat. Laat ik voorop stellen dat de giulia qv echt een belevenis is. Stuurt en remt fenomenaal en die auto is echt bruut snel. Jeetje wat een vermogen. Maar ook koppel. Je kan er prima rustig in rijden. Deze auto staat echt op mijn to have list voor over 2 jaar oid. En ik twijfel serieus tussen de handbak en de automaat. Ben positief verrast door de handbak gezien de verhalen op internet. Trefzeker en toch wel spectaculair.
              beide autos staan overigens www.vehikel.com
              Last edited by 6bakkie; 01-05-19, 21:29.
              Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

• Cool. Zo'n QV handbak is ook één van de weinige echt snelle auto's die je ueberhaupt nog met handbak kunt krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                  Cool. Zo'n QV handbak is ook één van de weinige echt snelle auto's die je ueberhaupt nog met handbak kunt krijgen.
                  Handbak hebben ze volgens mij na 1 modeljaar al eruit gehaald.
                  Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht

Handbak hebben ze volgens mij na 1 modeljaar al eruit gehaald.
                    Ergens tot ongeveer medio 2017 geleverd. Mooi om tijdens die rit gisteren van enkele 300-350pk auto’s, die ff tegen je willen sprinten, “gehakt” te maken. Maar wel goedkeurend duimpje als je ze even later weer voorbij laat.
                    Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

• Ok jammer! Dan wordt de spoeling nog dunner met handbakken. De 911 kun je er nog wel mee bestellen meen ik.

Comment

• Zeg nou zelf, dit is toch vele malen briljanter dan die suffe Giulia en Stelvio F1 "Alfa Romeo Racing"...?
                        Attached Files
                        Giulia 1600 Super '65

Comment

• Dat (1984/85) was anders wel een heel zwarte periode in de race historie van Alfa...

Nee, doe mij die Giulia maar liever gewoon in metallic rood of blauw...

Comment

• Mooie vergelijking door Tiff & Co tussen de Giulia QV en de Model 3 Perf. Die laatste is vandaag zomaar eventjes 10K goedkoper geworden..

https://www.youtube.com/watch?v=tBCFOQP7kW0

Comment

• Briljante video weer van Sam van Dalen.
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Haha, mooi! Ik wist niet dat Sam zo creatief is.

Comment

• Cool gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vulles Bekijk bericht
                                    Haha, mooi! Ik wist niet dat Sam zo creatief is.
                                    Kijk eens op zijn YouTube kanaal, en er zal een wereld voor je open gaan.
                                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Mooi gedaan. Zoop bier zoop een geil apparaat: rood, handbak en voor de verandering niet die suffe jaren '80 rode stiksels in het interieur. *gaat bank overvallen*

Comment

• heel tof, en wat een gaaf ding is dat toch. *fapfap
                                        Forza!

Comment

• Omdat ik de CTR FK2 alweer een beetje aan inruil toe vind, vandaag eens bij de AR dealert naar binnen gelopen om de Giulia van dichterbij te bekijken. Eigenlijk gewoon omdat ik het één van de mooiste auto's op het moment vind.
                                          Geen idee van de specs en de mogelijkheden, vandaar even een bezoekje.

Bij binnenkomst begonnen ze voor ik bij een Giulia aankwam al over de kortingen die ze nu geven.
                                          Bedragen waarvan ik bij Honda droom. 3k~6k afhankelijk van de uitvoering geen probleem (als ik het goed begrepen heb).
                                          Dealert gaf aan dat Alfa Romeo NL met een serieus overschot van die dingen zit, en dus er alles aan doet om de 2019 Giulia's te dumpen.
                                          Reden voor achterblijvende verkoop die ze gaven was het relatief hoge leasebedrag t.o.v. de nieuwprijs en concurrentie, ontstaan door hoofdzakelijk de afschrijving op een Giulia wat toch wederom een probleem blijkt. Of tenminste, dat vinden de leasemaatschappijen.

Kwa uitvoeringen loopt het toch een beetje stroef.
                                          Veloce was geen optie vanwege de awd die ik niet wil en die zij ook niet aanbevelen (???).
                                          Wat ze zelf promoten was de 200PK versie (evt B-Tech) en die dan te chippen naar 280pk of zelfs 320pk.
                                          Ik heb geen idee ofdat de remmerij op de 280pk veloce zwaarder is dan op de 200pk modellen, maar de remmerij wordt niet aangepast bij de chiptunning.
                                          Op de vraag ofdat dat dan ook binnen fabrieksgarantie blijft kon de dealert geen bevredigend antwoord geven. Dat geeft mij bij een Alfa dan wel een beetje kriebels. Betrouwbaarheid is voor mij een zeer belangrijk onderdeel.

Ze hadden er 4 staan, allemaal op performance 19 inch(?) die de auto geweldig staat.
                                          Laadruimte/interieur viel me wat tegen maar uiterlijk van de auto is gewoon second to none.

Ik zoek eigenlijk iets wat toch boven de 320pk uitkomt, en dan met een gewicht wat toch niet te ver over de 1400kg gaat. Eigenlijk gewoon een goede reden om iets volwasseners dan een nieuwe CTR FK8 te kopen zonder teveel op rijeigenschappen in te leveren en dat alles onder de 65k.

Wellicht is de veloce toch een optie 8-)

Wat een schitterende auto die Giulia..

Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht

Ik zoek eigenlijk iets wat niet te ver over de 1400kg gaat.

Wellicht is de veloce toch een optie 8-)

Huh? :)

Vraag scuderia anders of je eens een rondje kunt doen, die heeft precies de uitvoering die jij zoekt.
                                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Veloce heeft grotere remmen, ja. Maar die zijn op de 200pk gewoon als optie aan te vinken.
                                              ALs ik je verhaal zo lees zijn we wel lekker ophartig. Meteen over kortingen beginnen, zeggen dat ze met overschot zitten, de AWD afraden enzo.
                                              Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht

Huh? :)
                                                Het blijft een spelletje van plussen en minnen op je eisenpakket heh.

Comment

• Ha, die Tifosi;

Een Veloce TI, met 280 pk op alleen de achterwielen, is een van de smakelijkste gerechten uit een heel reeks van upgrades die er aankomen voor modeljaar 2020 van de Giulia en Stelvio.

Dat dan weer wel....
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

• Eindelijk komt er een touringcar-versie van de Giulia, alleen helaas wel een elektrische (voor in het eTCR)

https://www.touringcartimes.com/2019...-etcr-project/
                                                    Giulia 1600 Super '65

Comment

• Ik weet het niet met die Giulia en Tesla 3 hoor, denk dat ik voor de BMW G20 330i of 330e ga volgend jaar. In ieder geval geen diesel meer..
                                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                                        Eindelijk komt er een touringcar-versie van de Giulia, alleen helaas wel een elektrische (voor in het eTCR)

https://www.touringcartimes.com/2019...-etcr-project/
                                                        Motoren zijn standaard, dus iedereen dezelfde. Wel richting 700pk meen ik. Williams levert de batterijen.

Comment

• Van de week voor een proefrit geweest bij de dealer.
                                                          Ze hadden een occasion binnen van jan 2017. Giulia Veloce Rosso op performance velgen. GVD! wat een ploatje!
                                                          Die kreeg ik mee voor een proefrit. 35Kkm op de tellert. Moet 45K kosten, 2 jaar oud. Ik ga voor nieuw, maar interessant om te weten ivm afschrijving.

Doel van de proefrit voor mij was om duidelijkheid te krijgen ofdat het rijgedrag mij kan bekoren.
                                                          Eerste impressie was met wat uitzonderingen zeker positief.
                                                          Met name van wat ik gelezen heb over die 8-traps ZF is niet overdreven.
                                                          De aandrijflijn had geen problemen met het lichtelijk natte wegdek. Tenminste, in een rechte lijn.
                                                          Bij het wegacceleren uit een bocht zonder echt erg veel te vragen ging de auto wel direct dwars wat vrij eenvoudig te corrigeren was, of voor mij gecorrigeerd werd. Dit was toch veel eerder dan ik had verwacht. Of wellicht hou ik er andere standaarden op na.
                                                          Wat ook opviel was toch een hoop body roll. Ook in de DNA stand. Daar had ik ook echt wat meer van verwacht.
                                                          Hydraulisch sturen wel zeer direct en met veel gevoel.

Wat ik vaker heb gemerkt als je in een Alfa rijdt is die typische italianse passie die je mee krijgt. Zo ook bij deze Giulia. Het voelt gewoon alsof het met liefde gemaakt is ofzo. Het voelt niet zo klinisch.

De auto heeft zeker niet het snoeiharde van wat ik gewend ben. Dat wist ik van te voren. Dat geeft ook niet, deze auto heeft andere kwaliteiten.
                                                          Daarnaast waren er wel wat dingen die me opvielen, zoals het belachelijk kleine schermpje voor de achteruitrijcamera. En het veiligheidssyteem dat bij wat lichte baggerspettertjes op het voorraam direct in de stressmodus schiet. Of de tractiecontole die je niet kan uitschakelen(?).
                                                          Dealer vertelde dat na klachten de hele audio/navi unit vervangen is voor 2020 modellen. In plaats daarvan een syteem met wat meer 'BMW' gevoel (whatever dat betekend).

Uiteindelijke impressie voor mij was dat deze auto gewoon heel goed mee kan komen in het verkeer, en zeker geen sufferdje is. Echter, het is geen wegracer, maar wel een beauty.

Ik moet nog in een nieuwe CTR-FK8 rijden voor ik een eventuele beslissing maak. Wellicht niet helemaal een te vergelijken auto, maar voor mij een keuze.

De kleur voor de Giulia is al wel bepaald. Rood (rosso) of wit (metallic) :-)

Comment

• Grappig dat je die bodyroll zo opgevallen is. Is ook het grootste verschil tussen een sportief sturende FWD en RWD lijkt me. En als je een type-R als referentie hebt is er sowieso weinig op de markt dat minder scherp (in) stuurt.
                                                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Veel hangt af van de configuratie en wat je er daarna nog mee doet.
                                                              Had jouw auto het performance pack met instelbare dempers? Als je de instelbare dempers hebt, dan kun je met een upgrade er een auto van maken die drie verschillende karakters heeft. Eigenlijk vier. Body roll heeft mijn auto juist heel weinig, maar dat zal ook afhangen van wat je verwacht en gewend bent.
                                                              Ik heb zelf nog niet in een 4wd veloce gereden, dus kan ik er niet over oordelen. Het zal wel wat anders sturen dan een rwd.

Dat van de navigatie herken ik wel. Van mij hadden ze dat weg mogen laten, want die is gewoon slecht. Ik loop toch altijd met waze of maps op de telefoon te hannessen.

Comment

• scuderia Geen idee wat voor configuratie de auto had, Kon wel met de midden knop op de DNA-knop de dempers instellen, maar had niet het idee dat het er beter op werd.
                                                                Maar zoals gezegd en Gait156 ook al aangeeft, mijn referentie is dat van een auto die nagenoeg geen vering heeft en geen vergelijk is in deze.

Giulia heeft goede indruk achtergelaten, maar of het 'm wordt....

Comment

Working...
                                                                X