Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Alfa Giulia (opvolger 159)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Parohl
    replied
    En ik kan het lezen om 8.55 uur, knap man!

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Test? Volgens mij staat de Gummen klok verkeerd. Ik schrijf dit om 08:23 uur.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Er zijn afgelopen maand welgeteld 32 nieuwe Alfa’s verkocht.
    https://automotive-online.nl/managem...blijft-stabiel

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Vijf5 Bekijk bericht
    Voelt wederom als ‘hoe kopen we wat extra tijd’ alvorens de stekker er definitief uit gaat. Het blijft een 4-deurs Giulia zonder achterbank, ordinaire bodykit en kleine vermogenswinst.
    Nu het je zo schrijft, moet ik terugdenken aan die hele dikke MGs die uitkwamen vlak voor het bankroet. Die X-Power nogwat, en de ZT 260 met Ford-V8.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Maar waarom rood gebied vanaf 5500 tpm? Dat mag toch wel wat meer zijn?!

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Beter ten onder gaan en nog een gave versie er uit pompen, dan gewoon roemloos ten onder gaan. Uiteraard hoop ik dat dat niet echt gaat gebeuren.
    Maar wat een gaaf apparaat.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Voelt wederom als ‘hoe kopen we wat extra tijd’ alvorens de stekker er definitief uit gaat. Het blijft een 4-deurs Giulia zonder achterbank, ordinaire bodykit en kleine vermogenswinst.

    Leave a comment:


  • Noobie
    replied
    Ben ik dan de enige die die carbon wielkastverbreders achter en die vleugel uit de jaren 90 niks vind? Op een Focus RS of Civic R is het al dubieus maar op een chique verschijning als een Giulia QV vindt ik het te.

    Zie bijvoorbeeld het zijaanzicht in onderstaand filmpje op 1min00s:


    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Mooi ding hoor. Had alleen gedacht dat ze inderdaad wel over die 600pk heen zouden gaan, dan 'valt 540pk toch wat tegen' zei de Gummer die zeer tevreden is met 230pk op 1475 kg:-)

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Supergaaf en bruut ding! Echt weer een Alfa met een hebbe-hebbe factor. . En inderdaad, heerlijk sommige fabrikanten nog steeds de ratio kunnen laten varen!

    Leave a comment:


  • Vulles
    replied
    Heerlijk Italiaans weer dit!! Geen wiel verkopen in de showroom maar wel een verschrikkelijk dikke wagen uitbrengen, you gotta love those Italians!!!

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Nou, en dan hup het DTM of TCR er mee in.

    Brahma van iedere uitvoering 500 stuks, dus veel geld gaan ze hier niet mee verdienen. Waarom zouden ze ook? Waarom zou je een Mito-/Giulietta-opvolger, een nieuwe GTV en een Giulia SW bouwen als je ook dít kunt doen en een achterhoedeteam in de F1 kunt runnen. :-)

    Maar dit is me wel een masjien zeg, jemig.

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied


    Sodemieters, wat een helden bij Alfa Romeo.

    Ze zetten gewoon een auto in de markt die alle laadsnoeren van schrik in de knoop legt.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Dit is toch de 2.9 turbo met iets van 620 pk? Ik begrijp de toerenteller daarom niet waar bij 5500 tpm het rode gebied begint.

    Hier gaan ze natuurlijk erg weinig van verkopen naar massafabrikantenmaatstaven. Zeker van de GTAm. Of verwachten ze daar juist meer van te verkopen dan van de GTA? Of is die laatste al weer geschrapt en komt er alleen maar een GTAm?

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Zo! Eigenlijk meteen een kopen en wegzetten, daar gaat TSM zijn lego-rendement bij verbleken. ;)

    Leave a comment:


  • washand
    replied
    Hoe het komt weet ik nog niet maar ik vind 'm geweldig! Dit doet me in ieder geval veel meer dan weer een opgefokte uitvoering van BMW of Audi.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Geld hadden ze beter in een versie kunnen steken die wel voor brood op de plank zorgt. FireFly instapper of (mild) hybrid met een lagere (al dan niet theoretische) CO2-uitstoot. Die Q was al heel gaaf, dat was juist de versie die niets (nouja, een handbak aldus deze droogfapper) miste.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Issiedan!
    Het is natuurlijk totaal niet wat Alfa nodig heeft, maar wat een gaaf ding. Die GTAm is wellicht nét iets over het randje, maar wel cool dat ze dit durven.
    Attached Files
    Last edited by Veloce; 02-03-20, 20:15.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Persbericht vandaag:

    Alfa Romeo shakes up the motoring world: a legend returns
    To celebrate the 110th anniversary of Alfa Romeo, a legend in the world of motoring, and a key milestone in the Brand history, is about to return.
    With a nod to the original, in just 24hrs we take a look at the future.
    Monday 2, at 4:30 PM CET


    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Op Alfa's eigen pagina dit bericht. Gezien ze het over een legende hebben, bedoelen ze denk ik de verwachte Giulia GTA (met naar verluid 600pk) en niet de Tonale: Of ze komen met een nog grotere SUV met de naam Nuvolari ofzo, LOL.

    Last edited by Veloce; 22-02-20, 20:18.

    Leave a comment:


  • DBN
    replied
    scuderia Geen idee wat voor configuratie de auto had, Kon wel met de midden knop op de DNA-knop de dempers instellen, maar had niet het idee dat het er beter op werd.
    Maar zoals gezegd en Gait156 ook al aangeeft, mijn referentie is dat van een auto die nagenoeg geen vering heeft en geen vergelijk is in deze.

    Giulia heeft goede indruk achtergelaten, maar of het 'm wordt....

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Veel hangt af van de configuratie en wat je er daarna nog mee doet.
    Had jouw auto het performance pack met instelbare dempers? Als je de instelbare dempers hebt, dan kun je met een upgrade er een auto van maken die drie verschillende karakters heeft. Eigenlijk vier. Body roll heeft mijn auto juist heel weinig, maar dat zal ook afhangen van wat je verwacht en gewend bent.
    Ik heb zelf nog niet in een 4wd veloce gereden, dus kan ik er niet over oordelen. Het zal wel wat anders sturen dan een rwd.

    Dat van de navigatie herken ik wel. Van mij hadden ze dat weg mogen laten, want die is gewoon slecht. Ik loop toch altijd met waze of maps op de telefoon te hannessen.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Grappig dat je die bodyroll zo opgevallen is. Is ook het grootste verschil tussen een sportief sturende FWD en RWD lijkt me. En als je een type-R als referentie hebt is er sowieso weinig op de markt dat minder scherp (in) stuurt.

    Leave a comment:


  • DBN
    replied
    Van de week voor een proefrit geweest bij de dealer.
    Ze hadden een occasion binnen van jan 2017. Giulia Veloce Rosso op performance velgen. GVD! wat een ploatje!
    Die kreeg ik mee voor een proefrit. 35Kkm op de tellert. Moet 45K kosten, 2 jaar oud. Ik ga voor nieuw, maar interessant om te weten ivm afschrijving.

    Doel van de proefrit voor mij was om duidelijkheid te krijgen ofdat het rijgedrag mij kan bekoren.
    Eerste impressie was met wat uitzonderingen zeker positief.
    Met name van wat ik gelezen heb over die 8-traps ZF is niet overdreven.
    De aandrijflijn had geen problemen met het lichtelijk natte wegdek. Tenminste, in een rechte lijn.
    Bij het wegacceleren uit een bocht zonder echt erg veel te vragen ging de auto wel direct dwars wat vrij eenvoudig te corrigeren was, of voor mij gecorrigeerd werd. Dit was toch veel eerder dan ik had verwacht. Of wellicht hou ik er andere standaarden op na.
    Wat ook opviel was toch een hoop body roll. Ook in de DNA stand. Daar had ik ook echt wat meer van verwacht.
    Hydraulisch sturen wel zeer direct en met veel gevoel.

    Wat ik vaker heb gemerkt als je in een Alfa rijdt is die typische italianse passie die je mee krijgt. Zo ook bij deze Giulia. Het voelt gewoon alsof het met liefde gemaakt is ofzo. Het voelt niet zo klinisch.

    De auto heeft zeker niet het snoeiharde van wat ik gewend ben. Dat wist ik van te voren. Dat geeft ook niet, deze auto heeft andere kwaliteiten.
    Daarnaast waren er wel wat dingen die me opvielen, zoals het belachelijk kleine schermpje voor de achteruitrijcamera. En het veiligheidssyteem dat bij wat lichte baggerspettertjes op het voorraam direct in de stressmodus schiet. Of de tractiecontole die je niet kan uitschakelen(?).
    Dealer vertelde dat na klachten de hele audio/navi unit vervangen is voor 2020 modellen. In plaats daarvan een syteem met wat meer 'BMW' gevoel (whatever dat betekend).

    Uiteindelijke impressie voor mij was dat deze auto gewoon heel goed mee kan komen in het verkeer, en zeker geen sufferdje is. Echter, het is geen wegracer, maar wel een beauty.


    Ik moet nog in een nieuwe CTR-FK8 rijden voor ik een eventuele beslissing maak. Wellicht niet helemaal een te vergelijken auto, maar voor mij een keuze.


    De kleur voor de Giulia is al wel bepaald. Rood (rosso) of wit (metallic) :-)


    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Eindelijk komt er een touringcar-versie van de Giulia, alleen helaas wel een elektrische (voor in het eTCR)

    https://www.touringcartimes.com/2019...-etcr-project/
    Motoren zijn standaard, dus iedereen dezelfde. Wel richting 700pk meen ik. Williams levert de batterijen.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Ik weet het niet met die Giulia en Tesla 3 hoor, denk dat ik voor de BMW G20 330i of 330e ga volgend jaar. In ieder geval geen diesel meer..

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Eindelijk komt er een touringcar-versie van de Giulia, alleen helaas wel een elektrische (voor in het eTCR)

    https://www.touringcartimes.com/2019...-etcr-project/

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Tifosi;

    Een Veloce TI, met 280 pk op alleen de achterwielen, is een van de smakelijkste gerechten uit een heel reeks van upgrades die er aankomen voor modeljaar 2020 van de Giulia en Stelvio.

    Dat dan weer wel....

    Leave a comment:


  • DBN
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht

    Huh? :)
    Het blijft een spelletje van plussen en minnen op je eisenpakket heh.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Veloce heeft grotere remmen, ja. Maar die zijn op de 200pk gewoon als optie aan te vinken.
    ALs ik je verhaal zo lees zijn we wel lekker ophartig. Meteen over kortingen beginnen, zeggen dat ze met overschot zitten, de AWD afraden enzo.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht

    Ik zoek eigenlijk iets wat niet te ver over de 1400kg gaat.

    Wellicht is de veloce toch een optie 8-)

    Huh? :)

    Vraag scuderia anders of je eens een rondje kunt doen, die heeft precies de uitvoering die jij zoekt.

    Leave a comment:

Working...
X